Timetokill 14.10.2008 05:14:24 | |
---|
Suosittelisin Power Windowsia. Ei ehkä aukene ekalla kuuntelulla, mutta on mielestäni kokonaisuutena yksi Rushin parhaista levyistä. Ei sisällä huonoja biisejä. Ehdottomasti. Levy on kokonaisuutena lähellä täydellisyyttä. Tosin Mystic Rhythms ei ole minua koskaan juuri miellyttänyt. Mutta sehän on makuasia, monet tykkäävät. Marathon, Middletown Dreams, Territories ja Manhattan Project ovat kaikki aivan yhtä juhlaa. |
Dirk 14.10.2008 08:52:17 | |
---|
Ehdottomasti. Levy on kokonaisuutena lähellä täydellisyyttä. Tosin Mystic Rhythms ei ole minua koskaan juuri miellyttänyt. Mutta sehän on makuasia, monet tykkäävät. Marathon, Middletown Dreams, Territories ja Manhattan Project ovat kaikki aivan yhtä juhlaa. Eiköhän se helpoin lähestyminen tapahdu ostamalla livelevyt Exit..Stage Left ja A Show of Hands. Ja sitte kaikki loputkin. |
kyseinen 14.10.2008 08:57:56 | |
---|
Eiköhän se helpoin lähestyminen tapahdu ostamalla livelevyt Exit..Stage Left ja A Show of Hands. Ja sitte kaikki loputkin. Joo, tähän mielipiteeseen minäkin voisin yhtyä. Presto oli mun eka Rush-levy, mutta toisena hankittu A Show of Hands vasta räjäytti tajunnan kunnolla. "No s'on ihan tyhymä mies tuo!" -Jope |
tepeskeli 14.10.2008 10:24:13 | |
---|
Eiköhän se helpoin lähestyminen tapahdu ostamalla livelevyt Exit..Stage Left ja A Show of Hands. Ja sitte kaikki loputkin. Joo, tähän mielipiteeseen minäkin voisin yhtyä. Presto oli mun eka Rush-levy, mutta toisena hankittu A Show of Hands vasta räjäytti tajunnan kunnolla. Itellä A Show of Hands oli ensimmäinen Rush- levy. Se toimi alkusysäyksenä koko tuotannon hankintaan. Joka kaudella on omat helmensä, yhtään kauttaaltaan tylsää levyä bändi ei ole uransa aikana tehnyt. Toiset levyt vaan viihtyy soittimessa useammin kuin toiset. |
kkaarre 14.10.2008 12:19:13 | |
---|
Itellä A Show of Hands oli ensimmäinen Rush- levy. Se toimi alkusysäyksenä koko tuotannon hankintaan. Joka kaudella on omat helmensä, yhtään kauttaaltaan tylsää levyä bändi ei ole uransa aikana tehnyt. Toiset levyt vaan viihtyy soittimessa useammin kuin toiset. Juu mä ostin Spirit of the Radio-kokoelman joskus aikoinaan ja mun mielestä se ei ollut paras levy bändiin tutustumista ajatellen. En innostunut yhtään. Mutta nyt kun hankin Moving Picturesin, niin tajusin että bändi on loistava. Ajattelin lyödä tilaukseen levyt Grace Under Presure, Permanent Waves, Hemispheres ja Signals. Eiköhän noissa riitä purtavaa vähäksi aikaa... Ressi se on pienikin ressi |
18is9 14.10.2008 15:01:15 | |
---|
Vapor Trailsin remixit herättää kyllä mielenkiinnon.. Noinkohan on koko levy uudelleen miksattu ja julkaistaan joskus tulevaisuudessa uudelleen?? Joo, mielenkiintoiselta näyttää! Huhuja tuosta on jo ollut liikkeellä jonkin aikaa. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Bass master 14.10.2008 18:05:14 | |
---|
Kuuntelin tässä just something for nothing biisiä ja sen aivan mahtavaa kitara sooloa, mutta kysyn nyt teiltä että mikä on teidän mielestä yksi hienoimpia kitara sooloja mitä rushilta löytyy |
Timetokill 14.10.2008 18:14:19 | |
---|
Kuuntelin tässä just something for nothing biisiä ja sen aivan mahtavaa kitara sooloa, mutta kysyn nyt teiltä että mikä on teidän mielestä yksi hienoimpia kitara sooloja mitä rushilta löytyy Onhan noita vaikka kuinka. Marathon, Analog Kid ja Turn the Page tulevat ekana mieleen. |
Progressor 14.10.2008 18:19:15 | |
---|
Kuuntelin tässä just something for nothing biisiä ja sen aivan mahtavaa kitara sooloa, mutta kysyn nyt teiltä että mikä on teidän mielestä yksi hienoimpia kitara sooloja mitä rushilta löytyy Minulla on kaksi suosikkia ylitse muiden: Turn the Page ja Presto. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
2541 14.10.2008 18:44:17 | |
---|
"Different Stringsin" soolo. |
Nazareth 14.10.2008 21:40:10 (muokattu 14.10.2008 21:40:39) | |
---|
Kuuntelin tässä just something for nothing biisiä ja sen aivan mahtavaa kitara sooloa, mutta kysyn nyt teiltä että mikä on teidän mielestä yksi hienoimpia kitara sooloja mitä rushilta löytyy Working Man ja La Villa Strangiato. "Helman alta tupsu vilkkuu, go-go-rytmi soi." - Irwin Goodman |
Artturi 15.10.2008 09:35:16 | |
---|
Limelightin soolo on yksinkertaisessa nerokkuudessaan täydellinen. Between the wheelsin soolo saa aina ihon kananlihalle. |
kyseinen 15.10.2008 09:43:54 | |
---|
Kuuntelin tässä just something for nothing biisiä ja sen aivan mahtavaa kitara sooloa, mutta kysyn nyt teiltä että mikä on teidän mielestä yksi hienoimpia kitara sooloja mitä rushilta löytyy No se on se jo (ehkä useinkin) mainitsemani Subdivisions-soolo. Kaunein ja paras. "No s'on ihan tyhymä mies tuo!" -Jope |
Informaatiokameli 15.10.2008 09:45:37 (muokattu 15.10.2008 09:46:05) | |
---|
Kitarasooloista nyt en kauheasti perusta mutta Red Sector A-kappaleen väliosan kitarointi nostaa ihokarvat pystyyn valtavalla voimalla, varsinkin alkukohta. Helvetin tyylikästä liruttelua. Everybody loves somebody but nobody loves rumpali. |
bedlam 15.10.2008 10:09:18 (muokattu 15.10.2008 10:11:28) | |
---|
kysyn nyt teiltä että mikä on teidän mielestä yksi hienoimpia kitara sooloja mitä rushilta löytyy Limelight sisältää yhden kaikkien aikojen hienoimmista kitarasooloista. Muista sooloista ei ole kyllä muistikuvia. |
Hynkel 15.10.2008 10:57:03 | |
---|
Alex Lifeson on minusta muutenkin aliarvostettu kaveri, vaikka toki ns. "piireissä" nauttiikiin korkeaa rispektiä. Yleensä Rushista puhuessa Lee ja Peart saa kaikki kehut kun puhutaan virtuositeetistä, mutta tyylikkyydessä Lifesonilla on todellisia kilpailijoita aika harvassa. "One has tried, one has failed, one can do no more." -Bertram Wilberforce Wooster |
ordinary 15.10.2008 11:18:47 | |
---|
Artturin kanssa samoilla linjoilla Alexin soolojen kanssa: -Limelightin soolo on parhautta kaikin puolin... -Between the wheels, samaa parhautta. Näitä Alexin hienoja juttuja on niin paljon, mutta yksi soolopaikka jäi erityisesti Helsingistä mieleen: meinaan toi Mission biisin loppusoolo, se oli jotain älyttömän hienoa ja kylmät väreet meni pitkin selkää... Listaa voisin toki jatkaa, mutta jos yksi (paras, mun mielestä) pitäisi valita, niin se olisi LIMELIGHTin soolo ! |
Kahvihemmo 15.10.2008 14:00:27 | |
---|
Minun mielestäni Rushin parhaita levyjä olivat Hemispheres, Moving Pictures, Permanent Waves ja A Farewell to Kings. Niitä edeltävät olivat ihan hyviä, 2112:sella jo hyviä piisejä paljon. Grace Under Pressure on vielä komea ja hieno levy (rakastan kappaleita The Enemy Within, Red Sector A, Between the Wheels...) Sitä seuranneet kaksi levyä, Power Windows ja Hold Your Fire, olivat vielä makuuni tarpeeksi monimutkaisia ja ihan hienoja levyjä olivatkin. Signalsista en ihan osaa sanoa. Onko se loistava, lähes Moving Picturesin tasoinen, vai köyhä ja kuiva? Sävellyksellinen yksinkertaisuus, reggae-vaikutteet... Presto ja sitä seuranneet ovat oikeastaan jo aika kuivia. Ei mitään todella luovaa ja hienoa enää. |
StJerky 15.10.2008 14:06:00 | |
---|
Minun mielestäni Rushin parhaita levyjä olivat Hemispheres, Moving Pictures, Permanent Waves ja A Farewell to Kings. Niitä edeltävät olivat ihan hyviä, 2112:sella jo hyviä piisejä paljon. Grace Under Pressure on vielä komea ja hieno levy (rakastan kappaleita The Enemy Within, Red Sector A, Between the Wheels...) Sitä seuranneet kaksi levyä, Power Windows ja Hold Your Fire, olivat vielä makuuni tarpeeksi monimutkaisia ja ihan hienoja levyjä olivatkin. Signalsista en ihan osaa sanoa. Onko se loistava, lähes Moving Picturesin tasoinen, vai köyhä ja kuiva? Sävellyksellinen yksinkertaisuus, reggae-vaikutteet... Presto ja sitä seuranneet ovat oikeastaan jo aika kuivia. Ei mitään todella luovaa ja hienoa enää. Olen melko lailla samoilla linjoilla. Ehkä Hold Your Fire vähän turhan kaupallinen ja sitä seuraavia olen kuullut liian vähän, mutta yleisvaikutelma sama kuin lainauksessa. |
jazzmies 15.10.2008 15:10:10 | |
---|
Ehkä Hold Your Fire vähän turhan kaupallinen... Nyt ollaan vaarallisilla vesillä:) Mielestäni Hold Your Fire on heidän mozartmaisin levynsä, missä melodiat ovat loogisia, harmoniat selkeitä ja tuotanto kappaleiden piirteitä erottelevaa. En puhuisi kaupallisesta musiikista, mitä itseasiassa kaikki julkaistut levyt ovat, vaan pikemminkin ammattitaitoisesta levyntekoprosessista kappaleista ehyeksi äänitteeksi. Dimebag Darrell 1966-2004 |