Aihe: Ritchie Blackmore & Rainbow
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1046 47 48 49 50
Nassu Muunvalo
16.05.2006 21:29:08
Man in black on joskus ollut myös man in white:

http://youtube.com/watch?v=xedBlDFjYgM&search=ritchie%20blackmore

Darth Vaderia siteeratakseni: "NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!1111!!!!11
"Eihän ne oo sitsit eikä mitkää ellei muisti ala pätkii ja oksennus lennä" -Dille69
Johann Onn
17.05.2006 19:15:23
No, tarttuvimmat "pop"kappaleensa Rainbow teki Bonnetin ja Turnerin aikana.

Ja sai ne sinne asiaakin joukkoon. Outoa, miten tää biisi tuntuu aina vaan ajankohtaiselta. Ajat muuttuu, mutt ihmiset ei...

http://www.youtube.com/watch?v=5TlHWImBwBo
Loijaa
17.05.2006 20:19:05

http://www.youtube.com/watch?v=5TlHWImBwBo

Kyllä oli hyvä video! Roger Glover näytti partansa kanssa vanhemmalta kuin nykyään on!
That´s The Way That It Is
Berserkki
18.05.2006 17:55:21
Noh..Ritchie Blackmore on maailman paras kitaristi ja Dio parhaita laulajia, mitä universumista löytyy, nii siitä ei voi tulla kuin hyvää musiikkia. Blackmore oli Rolling Stonen äänestyksessä säälittävän alhaalla..tais olla jossai 60- 70:n paikkeilla, ketkäköhän jenkit siellä päätösiä tekee?! Muutenkin miusta on aina tuntunut, ku amerikkalaisia musiikkilehtiä luen, että aika vahvasti ollaan puolueellisia noissa kaikissa best of- äänestyksissä.

Niin no, siinä äännestyksessä tais olla top kympissä hammet ja hetfiel. Ja muutenkin koko äännestys tuntu perustuvan parin äijän mielipiteisiin.
"joo, totta kai uskon Jumalaan. Kenen te luulette kaljan keksineen?" Zakk
sus
18.05.2006 23:40:41
Niin no, siinä äännestyksessä tais olla top kympissä hammet ja hetfiel. Ja muutenkin koko äännestys tuntu perustuvan parin äijän mielipiteisiin.

Mun mielestä nuo äänestykset tuntuvat perustuvan siihen, mitkä kitarapainotteisen raskaan rokin edustajat ovat suosituimpia.
Kyllä skitsofrenia aina yksin olemisen voittaa!
rheinone
09.06.2006 19:09:36
Nonniin. Toteutin uhkaukseni ja hankin remasteroidun Long Live albumin vanhan luuskan (painos vuodelta '87) tilalle. Anttilasta sai 7.5e. Kävi niinkuin arvelinkin: Long Live Rock'n'Roll nousi meikäläisen Rainbow-suosikiksi jopa Rising:in ohi. On niillä saundeilla painoarvoa... Mitäs siihen sanotte?
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Mika Antero
09.06.2006 19:50:33
Mitäs siihen sanotte?

Näin yhtään Rainbown remasteria kuulematta sanoisin, että ei Risingin yli pelkillä päivitetyillä soundeilla mennä.
aikavaikea
09.06.2006 20:51:33
... Mitäs siihen sanotte?

Itse ostin aikoinaan useastikin mieluummin kasetin kuin älppärin ihan vaan käytön helppouden tähden. Mitäpä voisit siitä päätellä kysymyksesi suhteen?
"Money get back / I'm all right, Jack / Keep your hands off my stack / New car / Caviar / Four star daydream / Think I'll buy me a football team."
rheinone
09.06.2006 21:43:37 (muokattu 09.06.2006 21:54:12)
Näin yhtään Rainbown remasteria kuulematta sanoisin, että ei Risingin yli pelkillä päivitetyillä soundeilla mennä.

E: En oo koskaan ollu mikään Rainbow-friikki, varsinkaan noiden levyjen ilmestymisen aikaan. Mutta kyllä kuulostaa remasteri tuoreelle verrattuna tohon vanhaan painokseen.

Itse ostin aikoinaan useastikin mieluummin kasetin kuin älppärin ihan vaan käytön helppouden tähden. Mitäpä voisit siitä päätellä kysymyksesi suhteen?

Oho.

Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus!

EE: Joo joo, mutta remasteri on ihan yhtä helppokäyttöinen kuin vanha CD:kin. Ja jos potkii perseelle potenssiin n, mulle kelpaa kyllä... C-kasetteja meikäläinen on aina vältellyt... No joo Roadrunner oli kova C-kasettinakin...
Loijaa
09.06.2006 23:30:59

Kyl mie oon samaa mieltä. Pitää olla aika paska soundimaailma, et vois esim. Stargazer kuulostaa huonolta.
That's The Way That It Is
Mika Antero
09.06.2006 23:35:00
Mutta mitenkähän lienee Rainbown ekan levyn laita, miten se kolisee remasteroituna? Kuten olen tainnut sanoakin, niin itse pidän ekaa parempana ja monipuolisempana kuin Long live rock'n'rollia.
rheinone
09.06.2006 23:39:03
Kyl mie oon samaa mieltä. Pitää olla aika paska soundimaailma, et vois esim. Stargazer kuulostaa huonolta.

No oonha mieki sitä mieltä että Stargazer on mainio kappale ja kuulostaa hienolta. En tosin ole Rising-albumia päässyt kuuntelemaan vanhana painoksena ja remasteroituna rinnakkain.
Nolte
10.06.2006 08:33:04
Jaa jaa. Ostin joskus 6-7 vuotta sitten Rainbown Difficult To Curen ja Bent Out Of Shapen, jotka olivat jotain "The Rainbow Remasters"-sarjaa. Prkl, soundit on niissä paljon huonommat, kuin alkuperäisissä. En ole tosin "rinnakkain" päässyt vertailemaan, mutta, jotakin tunkkaista ja ylimääräistä säröäkin niissä on havaittavissa.

Mitäköhän sarjaa tuo Long Live... sitten mahtaa olla?
Huono soittaja!
rheinone
10.06.2006 09:00:32
Jaa jaa. Ostin joskus 6-7 vuotta sitten Rainbown Difficult To Curen ja Bent Out Of Shapen, jotka olivat jotain "The Rainbow Remasters"-sarjaa. Prkl, soundit on niissä paljon huonommat, kuin alkuperäisissä. En ole tosin "rinnakkain" päässyt vertailemaan, mutta, jotakin tunkkaista ja ylimääräistä säröäkin niissä on havaittavissa.

Mitäköhän sarjaa tuo Long Live... sitten mahtaa olla?

Sitä samaa "The Rainbow Remasters"-sarjaa on toi mun Long Live R'n'R:kin. Niinku tuli sanottua, motiivi sen hankkimiseen oli levyhyllyssä pölyttyvä vuoden '87 häiritsevän paskasaundinen versio lätystä. Nyt potkii taas. Rokenrouuuul!!!
Nolte
10.06.2006 09:20:30
Sitä samaa "The Rainbow Remasters"-sarjaa on toi mun Long Live R'n'R:kin. Niinku tuli sanottua, motiivi sen hankkimiseen oli levyhyllyssä pölyttyvä vuoden '87 häiritsevän paskasaundinen versio lätystä. Nyt potkii taas. Rokenrouuuul!!!

No hyvä, että tuo toimii. Nuo omat Remasterit on kyllä saaneet jäädä hyllyyn ihan soundien takia.
Huono soittaja!
Landola59
10.06.2006 11:06:45
Blackmore's Nightia olen innostunut kuuntelemaan. Juuri tuommonen keskiaikaistyylinen tunnelmamusiikki vetoaa meikäläiseen. Vielä kun suosikkikitaristini sitä soittaa niin miksipäs ei sitä kuunnella.. Sillä akalla on muuten komea ääni.
Kaikki oikeudet kirjoitusvirheisiin pidätetään.
Loijaa
10.06.2006 14:10:32

No oonha mieki sitä mieltä että Stargazer on mainio kappale ja kuulostaa hienolta. En tosin ole Rising-albumia päässyt kuuntelemaan vanhana painoksena ja remasteroituna rinnakkain.

Mie oon vissiin kerran kaverilla vertailuja tehnyt ja on cd-versiot ihan hyviä mielestäni. Mut vinyyli on vinyyli, ainakin Rising- kansi pääsee oikeuksiinsa siinä ;-)
Loijaa
10.06.2006 14:15:52

Blackmore's Nightia olen innostunut kuuntelemaan. Juuri tuommonen keskiaikaistyylinen tunnelmamusiikki vetoaa meikäläiseen. Vielä kun suosikkikitaristini sitä soittaa niin miksipäs ei sitä kuunnella.. Sillä akalla on muuten komea ääni.

Kyl Ritchien kitarointi uppoaa renessanssimuodossaankin, iha kivaa musiikkia tekevät..mutta onkohan havaittavissa pientä kaipuuta heavympiin aikoihin, ainakin, kun ajattelee näitä Blackmore's Nightin uusia versioita Purple ja Rainbow- biiseistä. Street Of Dreams tältä uusimmalta levyltä on aika mahti. Ja Mond Tanz/Child In Time hauska.
Landola59
10.06.2006 15:20:43
Kyl Ritchien kitarointi uppoaa renessanssimuodossaankin, iha kivaa musiikkia tekevät..mutta onkohan havaittavissa pientä kaipuuta heavympiin aikoihin, ainakin, kun ajattelee näitä Blackmore's Nightin uusia versioita Purple ja Rainbow- biiseistä.

Ehkä herra vain haluaa tehdä uudet versiot. En tiiä mutta tuo akustinen fiilistely sopii minusta Blackmorelle erittäin hyvin. Play Minstrel Play, Minstrel Hall, Shadow of the Moon yms. biisit ovat kyllä hienoja kuunneltavia. Greensleeves ja Wish you were here ovat myös aika hienoja versioita alkuperäisistään.
Kaikki oikeudet kirjoitusvirheisiin pidätetään.
rheinone
10.06.2006 15:52:37
Mutta mitenkähän lienee Rainbown ekan levyn laita, miten se kolisee remasteroituna? Kuten olen tainnut sanoakin, niin itse pidän ekaa parempana ja monipuolisempana kuin Long live rock'n'rollia.

Pirun hyvinhän se kolisee, vaikkei albumi yllä mun listalla aivan Long Live R'n'R:in ja Rising:in tasolle.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)