Aihe: Kotiteollisuuden "keikkahaukut" Soundissa
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Lux
27.09.2005 15:24:58 (muokattu 27.09.2005 15:26:19)

Tämä on hämmentävää.

Keskustelua? Kenties.
Perusteltua? Osittain.
Viihdettä? Takuuvarmasti!

Ja mitä enemmän tuntee(!) tai edes tietää(!) keskustelijoita, sitä mainiompaa dialogi on. Oispa näissä viesteissä kasvokuvat mukana. Näkis ilmeiden ohella Nallen hiustyylin muutokset.

:hyniö:
--alennuin droppailuun mutten maininnut nimiä--
edit: mainitsinpas Nallen.

...juustopää...
hoho
vapaus veljeys vandalismi
Mohla
27.09.2005 15:42:09 (muokattu 27.09.2005 15:42:48)

Tässä näyttäis nyt olevan taas kyseessä perussuomalainen kateus siitä, että joku tuntee jonkun yms. Ei kai se nyt ole keneltäkään pois vaikka naapurin Pekka tuntisi kaikki maailman kovimmat rokkarit ja olis niitten kaikkien paras kaveri!

En nyt mun kohdalla ainakaan kauteudesta voi puhua, mutta musta on vähän turhahkoa pätemistä heitellä kokoajan nimiä (oli kyseessä sitten kuka tahansa). Se enemmänkin ärsyttää. Moni meistä täällä voisi sitä harrastaa, muttei harrasta, ja parempi niin. Pysyy keskustelu jotenkin objektiivisempana.

Mutta joo, en aio kommentoida sen enempää tätä.
Eli jatkakaa vaan, ihan viihdyttäväähän tuo on.
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
Janne F
27.09.2005 16:06:20
musta on vähän turhahkoa pätemistä heitellä kokoajan nimiä (oli kyseessä sitten kuka tahansa). Se enemmänkin ärsyttää. Moni meistä täällä voisi sitä harrastaa, muttei harrasta, ja parempi niin. Pysyy keskustelu jotenkin objektiivisempana.

Miten asioista voidaan puhua niiden oikeilla nimillä, jos edes henkilöistä ei saa puhua niiden oikeilla nimillä?
Lux
27.09.2005 16:15:37

mutta musta on vähän turhahkoa pätemistä heitellä kokoajan nimiä (oli kyseessä sitten kuka tahansa). Se enemmänkin ärsyttää. Moni meistä täällä voisi sitä harrastaa, muttei harrasta, ja parempi niin. Pysyy keskustelu jotenkin objektiivisempana.

Niin, ongelmallistahan tuo on juuri Suomen kokoisessa maassa, missä lähes jokainen kuitenkin tuntee tai edes tietää lähes jokaisen ainakin kun samalla alalla puuhastellaan. Pitäisikö sanoa "erään bändin kitaristi" vai kutsua heppua nimellään?

Ja mitä tulee tuohon alkuperäiseen droppailuun, niin siinähän nimenomaan toimittaja asemoi itsensä juttuun, kuten Nalle selittikin. Objektiivisuus on tietysti moisesta kaukana, mutta niinhän se on täällä väistämättä muutenkin. Miten voi objektiivisesti arvioida sellaisen bändin keikan tai levyn, jossa on itse soittanut tai jonka jäsenten kanssa on muuten soittanut tai jonka jäsenten kanssa on muuten ollut tekemisissä vuosikaudet tai mitä hyvänsä. Silloin - objektiivisuuden nimissä - rockjournalismia voisi harjoittaa vain juuri sen verran, että valtaosaa artisteista on haastatellut kerran. Sitten pitää vaihtaa alaa. Ja fanituskin luo subjektiivisuutta. Tai se, ettei diggaa jotain tyyliä.

Voi hyvänen aika.

Parempi tosiaan oppia tietätämään toimittajan tausta ja eri kirjoitustyylit, niin saa jutuistakin enemmän irti. Enemmän mua vituttaa sellainen turha mollaaminen tyyliin NYT-liite vittuilee Tommi Läntiselle. Siinä ei ole enää kenenkään mielestä mitään hauskaa, koska kukaan ei pidä enää Tommi Läntistä rock- tai nuorisomuusikkona.

Eikä Suomessa oikeasti ole "tähtiä" tai "rocknimiä" kuin kourallinen. Ja heihin on törmännyt jokainen, joka osaa keikoilla käydä. Miksi siis ärsyyntyä turhasta.

Eri asia olisi osasto "kun me tossa Grohlin Daven kanssa saunottiin, niin tuli mieleen, et vois tehdä kaksoisalbumin, ja mä ehdotin, et tehkää tokasta puoliskosta akustispainotteinen"...

Feggy
27.09.2005 16:24:12 (muokattu 27.09.2005 16:29:32)

Niin, ongelmallistahan tuo on juuri Suomen kokoisessa maassa, missä lähes jokainen kuitenkin tuntee tai edes tietää lähes jokaisen ainakin kun samalla alalla puuhastellaan. Pitäisikö sanoa "erään bändin kitaristi" vai kutsua heppua nimellään?

No ehkä kuitenkin mnettiin kirjoittavista suuri osa ei varsinaisesti "alalla" puuhastele, vaan on pikemminkin harrastelija, joka on vasta tutustumassa kuvioihin. Sen sijaan kuka tahansa toimittaja/dj/musiikkityöläinen/klubijärkkäri jne. tuntee ainakin joitakin soittajia enemmän tai vähemmän hyvin kollegoiden lisäksi. Ja onhan toki selvää, että joku N. Österman, joka on pyörinyt metallipiireissä näin kauan, on väkisinkin ollut tekemisissä suurimman osan alan tekijöistä kanssa. Metallipiirithän ovat aina olleet aika pienet. Kyllä siinä kieltämättä tulee aika pian rajat vastaan. Poppipuolella tilanne on laveampi, tosin ei siinä kauhean montaa vuotta kokopäiväistä toimittamista tarvita kunnes koko artistijengi on läpikäyty.
Lux
27.09.2005 16:38:20

No ehkä kuitenkin mnettiin kirjoittavista suuri osa ei varsinaisesti "alalla" puuhastele, vaan on pikemminkin harrastelija, joka on vasta tutustumassa kuvioihin.
Njoo, totta.
Mutta tulevat törmäämään ennen pitkää.
Nimim. olen kerran käynyt Tampereella niin, etten nähnyt Kari Peitsamoa. Tai ehkä kaksi, mutta silloin tokalla kerralla en nähnyt mitään muutakaan. :)
Mohla
27.09.2005 18:44:34

Niin no, siis tarkoitin tuolla kommentillani m.nettiä, en mitään lehteä tms. Journalismiin en nyt puutu mitenkään. Toimittajat toimittaa miten toimittaa.
Ja tottakai nimiä saa heittää, mutta sellainen 'turhahko päteminen' oli mistä puhuin. Just eilenkin nimittäin tästä puhuttiin Dean Anderssonin ja Elton Johnin kanssa kun käytiin Putinin luona.

Sori, oli pakko syödä sanojaan ja kommentoida vielä ton verran.
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
overtake
27.09.2005 21:10:36
Vitsi tai ei, tottahan tuo on joka sana.

Eli ensimmäisestä viestistä puhun, en jaksanut sen pitemmälle lukea.
Tupuna
27.09.2005 21:19:05 (muokattu 27.09.2005 21:23:45)

Eri asia olisi osasto "kun me tossa Grohlin Daven kanssa saunottiin, niin tuli mieleen, et vois tehdä kaksoisalbumin, ja mä ehdotin, et tehkää tokasta puoliskosta akustispainotteinen"...

No tuohan olisi jo siistiä, että joku olisi Dave Grohlin kanssa saunonut. Sen sijaan mua ei kiinnosta pätkääkään se, jos joku kertoo vain omaa egoa pönkittääkseen saunoneensa Hongiston kanssa. Vois olla sanomatta, ei kiinnosta.

Ai niin Lux, mä olen nähnyt sut uimahousuissa. Olenko siis julkkis itsekin? Nyt ainakin egoni on pönkitetty huippuunsa. Ja kaikkia varmaan kiinnosti!

ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Tupuna
27.09.2005 21:39:24
Lopeta jo. Mua ihmetyttää että miten sä jaksat ottaa herneen noin pahasti venttiiliin aina kun joku sanoo sulle oikeastaan mitä tahansa vastaan.

Kuka minulle sanoi vastaan tuossa tapauksessa? Eikös Össe heittänyt vaan jutun, johon minä sanoin jotakin? Olet sinä Markku kyllä omituinen. Otahan ite relasti, ei tää internet ole niin vaikea paikka elää.
ace
27.09.2005 22:19:30
No vittu, tämä on se pointti mitä yritän ajaa takaa:

Jos tänä päivänä pelkästään Suomessa on ympäripyöreästi n. 10 rockmusiikista kirjoittavaa printtimediaa ja n. 50 nettimediaa, on (mielestäni) ainoa tapa erottua ja tuoda kirjoituksensa julki kirjoittamalla omakohtainen elämyksensä ja kokemuksensa artistista ja/tai sen luomasta musiikista. Ainakaan silloin ei kukaan voi syyttää varkaudesta.

Tähän suuntaan nykypäivän live- ja levyarviot ovat selvästi menneet.

Mielenkiinnosta kysyn siis, miksi provosoiduit? Kertoessani totuuden. Vittu, sattuuko totuus noin paljon? Eli onko parempi valehdella tai lyödä kehiin ympäripyöreitä latteuksia? Rehellisyys maan perii? Niinpä niin.

Hyvä kysymys. Nuo ko. arviot luettuani, ensimmäisenä päähäni tosiaan nousi kysymys "minkä helvetin takia toimittaja on änkenyt itsensä näissä näin isosti esille?". Se, että näitä oli kaksi melkein peräkkäin, aiheutti varmaan vielä kerrannaisvaikutuksen. Itse asiassa tuli heti perään nopsaan silmäiltyä loputkin arvostelut, josko niistä selviäisi minä vuonna herra toimittaja on keksinyt heavy-musiikin. ;)

Kaipa kyseessä on loppupeleissä se perisuomalainen kateus joka minussakin päätään nosti, se ettei sallita kenenkään itse nostavan tekemisiään framille. Varmaa on, että Soundin arviot luetaan jatkossakin tarkkaan, koska ihminenhän tykkää siitä, että se saa ärsyyntyä.
Kaake
27.09.2005 23:00:02 (muokattu 27.09.2005 23:00:20)
V*ttu pastilli.
No väärinhän se meni.
MrQ
28.09.2005 04:48:18
Kuka minulle sanoi vastaan tuossa tapauksessa? Eikös Össe heittänyt vaan jutun, johon minä sanoin jotakin? Olet sinä Markku kyllä omituinen. Otahan ite relasti, ei tää internet ole niin vaikea paikka elää.

sanoo mimmi joka aukoo täysiä päätään östermalmille.

Mä meinasin sitä että sä vedät papua perseesseen jokseenkin aika saakelin pahasti pienenkin provokaation edessä ja tästä on netti tulvillaa todistusaineistoa. se ei tosin aina ole paha asia.

Esim. Krice pitää tappaa j amielellään hitaasti.
Feggy
28.09.2005 06:55:22

Tähän suuntaan nykypäivän live- ja levyarviot ovat selvästi menneet.

No onko se hyvä vai huono asia? Ja onko se mikään selvyys jos katsoo arvioiden keskimääräistä tyyliä? Itsensä peliin laittaminen on aika vaikea tyylilaji ja vaatii taitoa. Esim. Rumban Samuli Knuuti onnistuu siinä välissä varsin hyvin ja muutama muukin oikein hyvin. Huonoja esimerkkejä on kyllä myös riittämiin. Itselleni tuo on liian vaikea tyylilaji ja pyrin yleensä pysymään tylsässä asiallisuudessa.
Boyakasha
28.09.2005 08:41:37
Jokainen tsäänssi on mahdollisuus! Se on ihan fifty-sixty miten käy. Rakkaus on kuin lankakerä - se alkaa ja loppuu. Huominen on aina tulevaisuutta. Mulla on karismaa! Minä olen venäläinen, vaikka ei ole punaista päällä, olen kommunisti, mutta näyttelen vaan. Oikeasti olen ihminen, joka kävelee ja puhuu puhelimeen. Kysymys kuulostaa kysymykseltä. On se aika epäkornia käytöstä. Elokuva elokuvana. Elokuva kun tehdään, niin se on elokuvaa.
"On tämäkin nyt helvetti! Suomen paskin arvostelija jauhaa paskaa nyt jo netissäkin." -Nimimerkki "hanhjelm" Muusikoiden.netissä 19.05.2005 14:22:19
paavi
28.09.2005 09:49:26
Jokainen tsäänssi on mahdollisuus! Se on ihan fifty-sixty miten käy. Rakkaus on kuin lankakerä - se alkaa ja loppuu. Huominen on aina tulevaisuutta. Mulla on karismaa! Minä olen venäläinen, vaikka ei ole punaista päällä, olen kommunisti, mutta näyttelen vaan. Oikeasti olen ihminen, joka kävelee ja puhuu puhelimeen. Kysymys kuulostaa kysymykseltä. On se aika epäkornia käytöstä. Elokuva elokuvana. Elokuva kun tehdään, niin se on elokuvaa.

Kerrankin joku puhuu täyttä faktaa eli totta!
...and left his cave, glowing and strong, like a morning sun coming out of gloomy mountains.
Tupuna
28.09.2005 10:26:41
sanoo mimmi joka aukoo täysiä päätään östermalmille.

Markku. Sua vaan ärsyttää, kun joku nainen uskaltaa puhua muustakin kuin meikeistä ja kundeista. Hyvä nainenhan on hiljaa ja hymyilee miehen vitseille!

Mutta provosoitumisesta en viitsisi sinun kohdallasi edes puhua, enhän? Sinähän se et koskaan provosoidu etkä jauha täällä paskaa, et. Hyniö.
Boyakasha
28.09.2005 10:31:18
Markku. Sua vaan ärsyttää, kun joku nainen uskaltaa puhua muustakin kuin meikeistä ja kundeista. Hyvä nainenhan on hiljaa ja hymyilee miehen vitseille!

Mutta provosoitumisesta en viitsisi sinun kohdallasi edes puhua, enhän? Sinähän se et koskaan provosoidu etkä jauha täällä paskaa, et. Hyniö.

No tulihan se sukupuolikortti sieltä lopulta! Tätä on odotettu! Mahtavaa!

Kiitti aamun piristyksestä, hei!
"On tämäkin nyt helvetti! Suomen paskin arvostelija jauhaa paskaa nyt jo netissäkin." -Nimimerkki "hanhjelm" Muusikoiden.netissä 19.05.2005 14:22:19
ten
28.09.2005 11:23:41 (muokattu 28.09.2005 11:24:36)
No tulihan se sukupuolikortti sieltä lopulta! Tätä on odotettu! Mahtavaa!

Kiitti aamun piristyksestä, hei!

Mietin juuri ihan samaa! Kyllä maailma on pullollaan naisia jotka puhuvat muustakin kuin meikeistä ja siitä onko perse levinnyt!

EDIT: Mutta tämä on edelleen yksi m.netin viihdyttävimmistä ketjuista. Kiitos! Pusuja ja haleja ja naminami!
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
GoingNowhere
28.09.2005 11:31:18

Onks ketään tulossa KT:n ens perjantain Keravan keikalle??:)
Rock'n'Roll can never die, so keep on rockin' in the free world!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)