Aihe: Queen, mitä mieltä?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
ragamuffin
09.11.2004 23:49:27

Olikohan se tuo Greatest video hits 1-DVD, missä Brian May esittelee Bohemian Rhapsodyn raidat? "Pikkusen" kiinnostaisi nähdä...

Juu nähty on ja oli ihan vitun hyvä!!! Muistaakseni Borapin Laulujen nauhotukseen meni yli viikko n.18 tuntia per päivä. Kovia kundeja. Jokaine raita laulettiin kolmesti tai jotain. Eikä ollu mitään pro toolsia saati autotunea!!!
AoA
10.11.2004 10:05:43
Ehdottamasti hankkimisen arvoinen, vaikka itseltä ei löydy kuin c-kasetilta mutta vielä nykyäänkin sitä kuuntelen, kuten ala-asteelta lähtien. :)

Hienoa! Laitetaanpa kysymys tähän perään. Onko Live Killers kannattava hankinta? Laitin tuon jo tilaukseen enkä Queen-fanina peruuttaa aio, mutta laittakaapa mielipiteitä tulemaan siitä mitä pidätte. Brian May on kuulemma todella hyvä tuossa konsertissa.
-Anssi, Stiff Flavor
Kossu
10.11.2004 11:31:19
Ehdottomasti paras esitys Queenin merkityksestä maailmalle on kirjassa: Hyviä Enteitä, jossa kaikki sielunvihollisen Englannin lähettilään auton kasettisoitin muutti kaiken autoon jätetyt musiikkitallenteet parissa päivässä The Best of Queen kokoelmiksi.

Jos paholainen on olemassa niin se tekee juuri tuollaisia vastenmielisiä temppuja.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Brian May jr.
10.11.2004 15:58:20
Ehdottamasti hankkimisen arvoinen, vaikka itseltä ei löydy kuin c-kasetilta mutta vielä nykyäänkin sitä kuuntelen, kuten ala-asteelta lähtien. :)

Joo no, tulihan toi hommattuakkin kuukaus-kaks sitten, pirun kova lätty on :)
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
vasili
11.11.2004 13:13:11
Isäukko osti nuoruudessaan heräteostoksena tuoreen A Night at the Operan. Queenistä ei tuolloin tietetty pohjolan perukoilla vielä juuri mitään. Itse rakastuin tuohon levyyn joskus seitsemän vuotiaana. Hämärä muistikuva tapahtumasta on, että faija oli istunut kuuntelemaan lättyä. Fredu oli juuri kuollut. Kysyin, että mitä tämä on...

Siitä se sitten lähti. Ekaluokkalaisena kuuntelin tuon levyn lähes joka päivä läpi. Aivan loistava mestariteos! Tosin tajusin sen varsinaisesti vasta yläasteen proge-vuosina. Väli- eli hevivuosinani (!!things we do not speak about!!) olin melkein unohtanut koko bändin.

Mercuryn muistokonsertti on vieläkin tallella jollain jo kauan sitten lähes kelvottomaksi kuluneella VHS:llä.

Ekaluokkalainen toivoi koko sydämestään, että Mercury palaisi kuolleista, jotta nuori fanaatikko kokemaan orkesterin livenä.

Harva orkesteri on pystynyt niin vilpittömään mahtiopontisuuteen kuin Queen. Ylituotettua tai ei, minulle tässä tapauksessa aivan sama.

80-luvun tuotannosta löytyy aikamoisia, öhköhköh, ajan hengen mukaisia antikliimakseja...Nekin suotakoot anteeksi, niitäkin kuuntelee melkein mielellään, jos vertaa moniin muihin aikalaisiin.

Kuten jo monet ovat sanoneet, Mercury on yksi kaikkien aikojen valovoimaisimpia rock-kukkoja ja parhaimpia laulajia. Kaikkien idolien idoli. Haastajia ei ole eikä tule.

Huh, tajusin tätä tekstiä kirjoittaessani miten tärkeä, jopa pyhä bändi Queen minulle on ollut. Plussaa threadin aloittajalle!
Tyhmä luulee, että usko on tietoa, mutta viisas tietää, että tieto on uskoa.
drvulter
11.11.2004 13:33:11
Se on hyvä bändi ja niillä on nerokas kitaristi
Shackle-razzle-futzal-craz
JKantonen
11.11.2004 13:41:33
Hyi s**taana, ei iske yhtään ;) . Bändin kitaristia pitää kuitenkin respectaa ihan pikkasen.
Juugeli
11.11.2004 15:07:09
Aivan tajuton bändihän tuo oli. Brian May on kitarajumala ja kuten Bonham jo ensimmäisellä sivulla tokaisi, niin Queen oli kyllä tosiaan ihan omassa genressään, ei sitä voi mihinkään verrata.
"On niin nälkä, että minun perse syö minun housuja" -Dutteri
Pastilli? IHKK #3
AoA
11.11.2004 21:48:46
Ekaluokkalainen toivoi koko sydämestään, että Mercury palaisi kuolleista, jotta nuori fanaatikko kokemaan orkesterin livenä.
Huh, tajusin tätä tekstiä kirjoittaessani miten tärkeä, jopa pyhä bändi Queen minulle on ollut. Plussaa threadin aloittajalle!

Mulla Queen oli kans se ensimmäinen bändi mitä aloin kuunnella just sillon ku menin ala-asteelle. Lähinnä kiinnostus heräsi kun aikuiset jossain illanvietossa juttelivat freddien kuolemasta jne. sitten jostain syystä kiinnostuin ja ei kun isovelin levyjä kuuntelemaan. Itseasiassa aluksi luulin että G'n'R on Queen mutta se onki jo toinen juttu. :). Mutta on kyllä mulle kans tärkeä sillä tavalla, tulee muistoja mieleen, kuuntelin sitä niin mielettömästi ja monta vuotta. JIES.
-Anssi, Stiff Flavor
Brian May jr.
13.11.2004 11:49:37
... Brian May on kitarajumala...

Kyllä! Niin on!
Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi!
Huevos
13.11.2004 13:21:51

freddy oli hot.
C
13.11.2004 14:05:17
Olin lukiossa silloin, kun Freddie kuoli. Yksi kaveri tuli välitunnilla kertomaan asiasta mulle. Tiesi, että olin kova Queen-fani ja kertoi asian hiukan ivallisesti. En tietysti millään ensin uskonut, joten asia piti mennä tarkistamaan iltalehtien lööpeistä lähikioskilta (ei ollut mitään internettiä silloin). Toinen lööppi kertoi, että Freddie sairastaa AIDSia ja toinen julisti jo kuolleeksi. Valitettavasti jälkimmäinen osoittautui todeksi. Myöhemmin kotona laitoin Show must go on'in soimaan ja pohdiskelin asiaa. Se oli kova pala niellä.

Samaisen ivallisen kaverin kanssa kävin Tavastialta hakemassa Roger Taylorin nimmarin, kun äijä oli siellä The Cross -bändinsä kanssa keikalla. Hyvin pieni lohtu siihen nähden, että ei ole koskaan enää mahdollista nähdä Queenia livenä.
Paskimmillaankin heavy on parasta!
Hannah
17.11.2004 13:09:56
Aivan tajuton bändihän tuo oli. Brian May on kitarajumala - - -

Mulle Queen oli myös eka varsinaisesti diggailtava bändi - ajoitus sattui isän äiteelle äitienpäivälahjaksi hankkiman Innuendon ilmestymiseen - vissiin 80-90 -lukujen taitteeseen, kun itse olin noin kymmenvuotias. Oli se vaan semmosta aikaa, notta. Muut tytöt diggaili NKOTBtä ja pikku-Hanna yritti sopertaa, että "eiku nää on tosi hyvii kun nää osaa soittaaki ja Brian May on sata kertaa södempi kuin ykskään Nyykkäreistä..."

Voitte kuvitella, että ei ollut mikään helppo lapsuus.

Tuo DVD-paketti kiinnostaa, mutta toisaalta... emmätiiä. Jotenkin on ollut mukavaa ajatella, että diggailu elää & hengittää tuolla rintalastan alla joka tapauksessa, ilman niitä kokoelmia yms. fanituskamaakin.
Silvio Dante
17.11.2004 23:03:07
Stadion = Queenin keikkapaikka. Queenin keikkapaikka = Stadion. Tuli kai selväksi että ainakin mun mielestä kyseessä oli kaikkien stadionbändien kantaäiti. Se vieläkin jaksaa edelleen harmittaa aikalailla kun en lähteny 80-luvun lopulla (vuotta en ny muista) kattomaan bändiä Tukholmaan Råsundan stadionille.
Just when I thought I was out, they pull me back in!
Isodee
18.11.2004 09:32:21
Stadion = Queenin keikkapaikka. Queenin keikkapaikka = Stadion. Tuli kai selväksi että ainakin mun mielestä kyseessä oli kaikkien stadionbändien kantaäiti. Se vieläkin jaksaa edelleen harmittaa aikalailla kun en lähteny 80-luvun lopulla (vuotta en ny muista) kattomaan bändiä Tukholmaan Råsundan stadionille.

queenin viimeinen esiintyminen oli Knebworthissa vuonna -86, joten olisiko ollut saman kiertueen konsertteja?
willie
18.11.2004 09:36:19
No jaa.... 39 kuuluu meidän ohjelmistoon.
Basisti, melkein 50v.
pimeys
19.11.2004 23:36:21

Queen oli yhtye, joka vetosi minuun nelivuotiaana niin kovasti, että minusta lopulta tuli tällainen levyjä keräävä musiikkia lompakollaan loppuun asti rakastava hörhö. Minullakin oli tosin vaihe välissä, jolloin en bändiä jaksanut kuunnella. Viime viikkoina olen jälleen löytänyt heidät, ja varsinkin levyt Queen II, Sheer Heart Attack ja A Night at the Opera ovat erittäin, erittäin hyviä.

Oletteko muuten kiinnittäneet huomiota, kuinka Freddie viljeli kappaleisiinsa vihjeitä homoseksuaalisuuteen. Hyvinä esimerkkeinä esimerkiksi My Fairy King, The Fairy Feller's Master-Stroke, The March of the Black Queen tai We are the Champions. Viimeistä taitavat äijjät hoilata lätkäkatsomoissa edelleen. Kun vain tietäisivät mille laulavat. :)
kk80
22.11.2004 18:56:02
En oikein voi lisätä mitään edelisten kirjoittajien väitteisiin. Queen on itselleni se ensimmäinen bändi johon haksahdin täysillä ala-asteikäisenä. Queenin ansiosta kiinnostukseni musiikkia kohtaan heräsi. Pikku hiljaa olen kerännyt yhtyeen levyjä ja vuosien kuluessa kuningatar kokoelma onkin tullut kasaan. Tavallaan sääli kun uutta materiaalia ei enää ole "löydettävissä".

En nyt rupea tässä ylisanoja kirjoittelemaan mutta mielestäni loistava yhtye. Taitavia muusikkoja ja 80-luvun suvantovaihetta (works, magic, osittain miracle) lukuunottamatta äärimmäisen loistavia levyjä.

Jotenkin alan ammattilaisten keskuudessa on aina muhinut pieni bändin vähättely. Made in Heavenin aikaan jossain arvostelussa todettiin että "Queen on kuulostanut levyillä aina samalta" (vrt. Hot Space ja Day At The Races -justjoo), P-Hanhiniemen mukaan "yhtyeellä ei ole mitään sanottavaa" ja milloin yhtyettä syytetään ylituottamisesta, jeesustelusta, homostelusta jne. Freddien kuoleman jälkeen yhtyeen materiaali löydettiin tavallaan uudestaan ja fanimäärä on varmasti (ainakin)tuplaantunut. Jos Freddie ei olisi kuollut niin väittäisin että yhtye ei nauttisi ansaitsemaansa kunnioitusta.

Tiedän itsekkin aika paljon Queen triviaa, mutta haluaisin tietää mistä esim. edellisissä viesteissä mainittu Jake Nymanin "kaikkia ei voi huijata" yms. muut saman tyyliset väitteet saavat voimansa? Käsittääkseni ennen ensimmäistä levyään Queenia hehkutettiin aika paljon britanniassa jonka vuoksi rockpoliisit vetivät herneet nokkaansa ja rupesivat dissaamaan bändiä. Brian May on vieläkin vittuuntunut väitteistä joiden mukaan "ulkopuoliset" soittavat levyillä ja pojat pitävät vain kulisseja pystyssä. Tälläisistä yksityiskohdista olisi mukava tietää enemmän!
Silvio Dante
22.11.2004 19:13:21
queenin viimeinen esiintyminen oli Knebworthissa vuonna -86, joten olisiko ollut saman kiertueen konsertteja?

Kylläpä hyvinkin, Google antoi seuraavan vastauksen:
7th June 1986. Paikkana Råsundan stadion jossa esiintyi samana päivänämyös Gary Moore ja ruottalalainen Treat.
Just when I thought I was out, they pull me back in!
C
23.11.2004 14:12:24
Tiedän itsekkin aika paljon Queen triviaa, mutta haluaisin tietää mistä esim. edellisissä viesteissä mainittu Jake Nymanin "kaikkia ei voi huijata" yms. muut saman tyyliset väitteet saavat voimansa?...

Käsittääkseni Amerikassa ainakaan kriitikot eivät ole oikein lämmenneet Queenille, vaikka bändillä isoja hittejä siellä olikin (mm. Another one bites the dust). Yksi tekijä siihen liittyen varmaan voisi olla juuri se homostelu ja tietty
"naismaisuus". Jossain jenkkiläisessä tv-showssa 80-luvulla muistan juontajan (olisko ollut Danny DeVito) ainakin naureskelleen just tuolle homo-touhulle. Ja ehkä se musiikki muutenkin oli jenkeille liian brittiläistä/eurooppalaista. Siis sivistynyttä ;)
Paskimmillaankin heavy on parasta!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)