Aihe: Munamiehen kakkosalbumi tuloillaan
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Flow
27.10.2011 09:30:48
Kilisee kilisee varpuset saatana. -Kukkis 77
Lennu
27.10.2011 22:07:26

Tuen homoliittoja jos molemmat mimmit on kuumia.
HelliSulo
27.10.2011 22:25:13
Vai, että jo toinen albumi? No senhän on pakko olla miestä itseään, sillä munakastakaan ei voi tehdä rikkomatta munamiestä, saati sitten aikuisten oikeasti levyä munaamatta itseään jo toistamiseen!
Stradlin
27.10.2011 22:35:43
HelliSulo: Vai, että jo toinen albumi? No senhän on pakko olla miestä itseään, sillä munakastakaan ei voi tehdä rikkomatta munamiestä, saati sitten aikuisten oikeasti levyä munaamatta itseään jo toistamiseen!

Nyt vähän kateus haiskahtaa. Onhan se toki selvää, että tällaiset Munamiehen kaltaiset globaalit supertähdet onnistuvat keräämään myös vihamiehiä, se on se julkisuuden varjopuoli.

Niinkuin Munamies tässä laakerin ansiokkaasti skannaamassa Rolling Stone lehden kansikuvassakin toteaa, ei julkisuus ollut hänelle ikinä mikään tavoite, vaan lähinnä pakollinen paha seurauksena maailmaa muuttavan taiteen tekemisestä http://www.aijaa.com/v.php?i=009288799479.jpg
"Doom antoi minulle lisä voimaa." - Kompressori
carnation
05.11.2011 16:54:59
Levy on nyt ilmestynyt.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
laakeri
05.11.2011 17:58:59
carnation: Levy on nyt ilmestynyt.

Kävin ostamassa uuden levyn keskiyön julkaisusta. Tuplavinyylin valtavalla munajulisteella. Jono meni muutaman korttelin ympäri ja paikalla oli useita järjestyksenvalvojia. Sanotaan että odottavan aika on pitkä, mutta muiden munahenkisten kanssa keskustellessa aika meni kuin siivillä. Kun pääsin kotiin levyn kanssa, tippahan siinä tuli linssiin. En meinannut nähdä eteeni liikutusten kyyneliltä, mutta sain kuitenkin aseteltua levyn levylautaselle.

Olen mykistynyt. En muista koska musiikki olisi virrannut samalla tavalla suoraan sieluun kuin Munamiehen uutuus. Ei varmaankaan koskaan. Jo ennen puolenkääntöä oli pakko käydä haukkaamassa ulkona happea, kun kuuntelukokemus kävi jopa liian vahvaksi. Musiikki lipuu toisena hetkenä kuin soutuvene keskellä tyynen järven selkää, kun taas seuraavassa hetkessä valtava musiikillinen puhuri riepottelee veneen kappaleiksi pakottaen kuuntelijan keskelle pauhaavia aaltoja. Tämä on niin kova levy etten usko edes Munamiehen itsensä pystyvän tätä lyömään mitenkään. Emotionaalinen lataus ei purkaudu kuin vasta viimeisen kappaleen viimeisiin nuotteihin, ja levyn loputtua olo on väsynyt mutta onnellinen. Jälleen kerran yksi sulka Munamiehen hattuun. Levy on huikea osoitus musiikin valtavasta voimasta.

Arvosana 10/10.
Ronttimus
05.11.2011 18:15:20
Onko nyt havaittavissa, että tässä ketjussa jotkut käyttävät sarkasmia jollain tasolla?
"Heh heh-mies iskee jälleen. Annoin -:ksen." -Kailis
Stradlin
05.11.2011 19:07:07
carnation: Levy on nyt ilmestynyt.

Turha tätä on tänne tulla kertomaan, eiköhän sen kaikki tiedä sanomattakin. Tässä nyt vaan on vaikea pukea ajatuksia sanoiksi, koska kuten laakerikin totesi: "Olen mykistynyt". Näin käy aina kun His Royal Eggness jotain julkaisee, eikä siihen koskaan voi tottua.
"Doom antoi minulle lisä voimaa." - Kompressori
author
06.11.2011 01:22:44
Nyyt!

kösfdjbbbbbbbaääääää
ostakaa kitara. multa.
velipesonen
06.11.2011 20:16:15

Kattelin justiin Tuubista Pidä huolta ja onhan sitä paljon huonompaakin nähty, täähän on suorastaan psykedeelinen ilmiö tämä HRE.
"Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon
Lennu
06.11.2011 21:48:03

Huh. Kehtaakohan kukaan enää julkaista levyjä? Siis mä en kestä, jos joku urpo ei tajuu ja julkasee vielä jotain, eiss.
Tuen homoliittoja jos molemmat mimmit on kuumia.
laakeri
06.11.2011 21:48:45
Munamies on muuttanut tyyliään keikkatauon aikana radikaalisti.

http://www.aijaa.com/v.php?i=007459015102.jpg
JIRPPI
07.11.2011 22:06:15
Munamies voisi tehdä coverin Beatlesin I am the Walrusista, mutta sen sijasta, että se kertsissä laulaisi kolmannella kerralla "I am the walrus", se laulaisikin kolme kertaa "I am the eggman".
texjazz
07.11.2011 22:21:21

JIRPPI: Munamies voisi tehdä coverin Beatlesin I am the Walrusista, mutta sen sijasta, että se kertsissä laulaisi kolmannella kerralla "I am the walrus", se laulaisikin kolme kertaa "I am the eggman".

Voisi tehdä suomalaisittain: I am the Wahlroos.
Kaikki on jo tehty.
Bluesmies
08.11.2011 05:59:17
laakeri: Munamies on muuttanut tyyliään keikkatauon aikana radikaalisti.

http://www.aijaa.com/v.php?i=007459015102.jpg

Tämä tyylimuutos näkyy myös levyssä: Tämä uusi levy on Zeppeliniä ja Sabbathia, kun taas eka levy oli enemmänkin Queeniä.
velipesonen
08.11.2011 08:27:56

glx405: Voisi tehdä suomalaisittain: I am the Wahlroos.

Kyllä ja samaan hengenvetoon kertoa että siinä missä "the warlus was Paul", "the Eggman is Eric (Burdon)".
"Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon
Andy Six
09.11.2011 16:44:08
Ronttimus: Onko nyt havaittavissa, että tässä ketjussa jotkut käyttävät sarkasmia jollain tasolla?

Miten niin...? Pelkkiä raudanlujia faktoja tässä on esitetty....
Meadow
09.11.2011 16:50:25
Upea levy, sanattomaksi vetää. Kuulostaa siltä, että itse Neil Peart vierailisi parilla raidalla.
Numb
09.11.2011 16:56:06

Meadow: Kuulostaa siltä, että itse Neil Peart vierailisi parilla raidalla.

No joo, Munamies ei ehkä ole kaikissa kohdissa ihan parhaimmillaan rummuissa, ja silloin tosiaan kuulostaa vähän Peartilta.

Mutta munamiehellähän oli toinen jalka kipsissä ja toinen käsi kantositeessä kun soitti nuo rumpuosuudet, että täytyy ymmärtää ettei jälki kaikissa kohdin ole yhtä timanttista kuin se on tavannut olla. Ja kun ehdoton periaate on "ykkösellä sisään", niin minkäs teet.
Turvallisuus on tunne, joka edeltää tilanteen tajuamista.
carnation
09.11.2011 17:55:23 (muokattu 09.11.2011 17:56:25)
Meadow: Upea levy, sanattomaksi vetää. Kuulostaa siltä, että itse Neil Peart vierailisi parilla raidalla.

Olen kuulevinani myös Danny Careyn soittoa muutamassa biisissä, esim. eklektinen Hankipolkka ja jylhän majesteetillinen Suuret verhot suljetaan. Hankipolkan lyhyt rumpuintro on ainakin Danny Careyta, sen verran tunnistettava tatsi on hänellä.

Tosiaan n. kuukausi sitten luin että Peart ja Carey eivät olisi kyenneet soittamaan Munamiehen levyllä koska vaatimustaso on todella korkea, mutta nähtävästi ovat sitten rohkaistuneet. Joka on ihan ymmärrettävää, että Munamiehen luovaan remmiin hyppäsivät, kun ei Rush ja Tool tunnu saavan uutta musiikkia aikaiseksi vaikka annetaan monta vuotta aikaa. Munamieheltä tuleekin kaksi levyä vuodessa, vähän eri tason jätkä!

Ja ei helvetti, Suuret verhot suljetaan. On muuten Bonnie 'Prince' Billy tuossa soittamassa kitaraa, nyt sen vasta hokasin. Huh huh.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)