Aihe: Tuomari Nurmio
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
p130
24.11.2010 14:21:29

Suomen lain haastattelusta löytyi (ainakin minulle) uusia juttuja Tuomarin juristinurasta: http://www.suomenlaki.com/uutiset/a … cle535706.ece?s=u&wtm=-24112010
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Terry Pantheras
25.11.2010 23:15:08
Crossfire96: Torstaina 25.11. klo. 21.50 Tuomari Nurmion "Valoa Kansalle" 30-vuotistaiteilijajuhlakonsertin maanantain uusinta YLE teemalta. Katsoin maanantaina ja oli sen verran särmikästä menoa että... Taustalla kolistelee tietenkin Hunajaluut. Muistakaa katsoa.

Oli kyllä niin mukavan rönsyilevää ja herkän romuluista soittoa notta ah!

Niin ja Malja Marttyyreille! biisin sanat on silkkaa - öh - neroutta.
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
krautio
26.11.2010 13:44:29

Terry Pantheras: Oli kyllä niin mukavan rönsyilevää ja herkän romuluista soittoa notta ah!

Niin ja Malja Marttyyreille! biisin sanat on silkkaa - öh - neroutta.

Mun makuun tämä romuluinen soitto ei hirveästi uppoa. Se on hienon ja omaperäisen kuuloista, mutta liika on liikaa. Lisäksi rytmit on rikottu vaikean kuuloiseksi ja se tekee kuuntelun aika raskaaksi.

Nöh, nämä ovat makuasioita ja Nurmio saa tehdä kuten haluaa. Itse vaan tykkään enemmän hänen iskelmällisestä tyylistä, kun taustalla soi vähän rautalankakitara...
Hey Ho, Let's Go!
krautio
26.11.2010 13:51:47

Sen verran vielä tarkennusta omaan kommenttiin, että Handen nykyinen tyyli soittaa biisit rosoisena ja eri rytmiikalla vie tilaa alkuperäisten biisien "herkkyydeltä". Lisäksi jotenkin tuntuu, että nerokkaat sanoitukset jäävät piiloon "räminän" taakse. Mut nää on näitä mielipiteitä...
Hey Ho, Let's Go!
velipesonen
26.11.2010 14:15:36

Minun mielestäni Nurmion nykytyyli on tököttiä eikä kunnon musaa. Eilen kun katsoin sitä juhlakonserttia niin eihän siinä kukaan huonosti soittanut mutta silti se kokonaisuus on semmonen liimapallero.
This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible)
oo-p
26.11.2010 17:00:09

velipesonen: Minun mielestäni Nurmion nykytyyli on tököttiä eikä kunnon musaa. Eilen kun katsoin sitä juhlakonserttia niin eihän siinä kukaan huonosti soittanut mutta silti se kokonaisuus on semmonen liimapallero.

ootko kuunnellu Paratiisin puutarhaa? Sehän on nimenomaan "paluu" tuonne iskelmällisemmälle ja helpommin kuunneltavalle puolelle.
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
Veikko
26.11.2010 17:13:51
Mun mielestäni keikka oli loistava. En oikein ymmätänyt mitä joku velipesonen tarkoitti liimapallero-termillä, mutta jos hän tarkoitti orgaanista kulmikkaan pyöreätä poljentoa, joka oli läsnä koko keikan hienosti sovitettujen piisien kera niin olen samaa mieltä.
"Ihmisen Jumala rakensi variksenpelättimestä, apinasta ja niistä tunteista, jotka jäivät yli kun lammas oli luotu." - Hotakainen, Syntisäkki
Terry Pantheras
26.11.2010 18:40:03
Meitsi tykkäs. Puuttui ainoastaan kainalosauvat ja kääreet päiden ympäriltä. Tom Waits tais kuitenkin pyörähtää katuojassaan...
MASTEROID ~~ stoner doom metal ~~ MYSPACE
velipesonen
26.11.2010 22:02:38

Veikko: Mun mielestäni keikka oli loistava. En oikein ymmätänyt mitä joku velipesonen tarkoitti liimapallero-termillä, mutta jos hän tarkoitti orgaanista kulmikkaan pyöreätä poljentoa, joka oli läsnä koko keikan hienosti sovitettujen piisien kera niin olen samaa mieltä.

Liimapallero ja tökötti on sitä ettei siinä musiikissa ole kunnon tuuletusta vaan se mönkii turhan alhaalla. Se on räpsytystä eikä oikeastaan kunnon soittoa. Tämä iskelmä-Nurmio on siinä suhteessa sama asia kuin tökötti-Nurmio, oikeastaan nää iskelmälevyt on nurmiolaista iskelmätököttiä.
This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible)
kkaarre
31.01.2011 13:14:02
Onko kukaan kuullut uusinta Nurmioo? Siis Paratiisin puutarha -levyä... Soundi-CD:llä on kova biisi se Rakkautta ei rahalla saa. Se ainakin lupailee hyvää. Entäs se viimeisin DVD, jolla vissiin on se Yleltä tullut keikkakin? Onko se mistään kotoisin? Se Ylen Hunajaluiden keikka oli muuten loistava, paitsi en digannut sen Puurtisen taustalauluista. Sen soundi/Stemma vaan ei mielestäni sopinut biiseihin läheskään joka kerta. Tohtori Hillilä on puolestaan kova ukko soittamaan...
Ressi se on pienikin ressi
velipesonen
07.01.2012 09:03:16

Tuli ostettua Mehuhetki uudelleenmasteroituna cd:nä. Suosittelen, kyllä jytisee.
"Jos Elvis eläisi, hän varmasti kääntyisi haudassaan." - Hannu Nyberg
Saunatakki
07.01.2012 17:34:25
velipesonen: Tuli ostettua Mehuhetki uudelleenmasteroituna cd:nä. Suosittelen, kyllä jytisee.

Viikko sitten poimin samaisen levyn paikallisen marketin alelaarista. Mukaan tarttui samalta reissulta myös Kohdusta hautaan -cd. Käsittämättömän kovatasoisia albumeita molemmat, en niistä valittamisen aihetta löydä sitten millään.
"Toivottavasti ei ole se sormi mikä siellä heiluu..." - Antero Mertaranta
Calliope
29.01.2012 19:45:28
oo-p: ootko kuunnellu Paratiisin puutarhaa? Sehän on nimenomaan "paluu" tuonne iskelmällisemmälle ja helpommin kuunneltavalle puolelle.

Pitää kokeilla tuota, Hullu puutarhuri ei oikein auennut, sovitukset paikoitellen suorastaan kakofonisia. Tykkäsin Nurmiosta "Ramonaan" asti, Ramona ei kolahtanut yhtään ja jokapaikassa sitä kuitenkin kuuli.
"Your mind makes a promise that your body can't fill"
Zed
09.01.2013 14:23:02 (muokattu 09.01.2013 14:24:19)

Nurmio julkaisee keväällä uuden levyn, joka ennakkotietojen mukaan on kirjoitettu kokonaan Stadin slangilla. Pari ennenkuulematonta biisiä löytyi:

http://www.youtube.com/watch?v=F2OorVU_a34
http://www.youtube.com/watch?v=5w9e7zshPs4
Elämäni on toisen kerroksen huoneisto, jonka avonaisesta ikkunasta heitellään huonoja CD-levyjä lumihankeen.
riimu
13.01.2013 15:40:44 (muokattu 13.01.2013 15:41:03)
Isien sota dokkarisarjassa on Nurmiosta juttua: http://areena.yle.fi/tv/1348952
Don't ask me about Grim Fandango.
tsugaru
14.01.2013 16:52:51
riimu: Isien sota dokkarisarjassa on Nurmiosta juttua: http://areena.yle.fi/tv/1348952

Samaa asiaa löytyy Dumari- elämäkerrasta.
"Auringon kautta, tämä humalainen mörkö on kavala. Kun jumala nukkuu, se varastaa jumalan pullon." William Shakespeare
mpekkanen
15.03.2013 05:23:49
Nurmiota en ole ikinä livenä kuullut ja olisi mukava nähdä jonkun bändin kanssa keikalla. ilmeisesti on vetänyt aika paljon ihan soolokeikkoja viimeaikoina.
Joka tapauksesssa Nurmio on tehnyt niin paljon todella hyvää musiikkia ja itse annan kovasti arvoa hänen lyriikoilleen,vaikka en yleensä musiikista sanoja kovinkaan suureen osaan nosta,että toivoisin hänen jaksavan keikkailla vielä. Nurmio on myös hyvä kitaristi,mikä tuntuu aika monelta jäävän taka-alalle kun puhutaan hänen tuotannostaan.

En ala listaamaan kaikki levyjä tai kappaleita jotka ovat todella hyviä,mutta loistava artisti näin lyhyesti. Toki Nurmionkin uraan mahtuu vaiheita joista en tykkää niin paljoa kuin jostain muusta,mutta sehän on tavallaan ihan selvääkin jos on artisti joka tekee tavallaan koko ajan uutta tai uudella tyylillä sen vanhankin.
Itselle kolahtaa eniten alkupäästä 80-luvun puoliväliin ja sitten taas tämä 2000 luvulla tehty. Toki siinä välissäkin on paljon hyvää,mutta pääpiirteittäin näin.
Luin koko ketjun läpi ja esim. Tangomanifestia ei tainnut kukaan mainita. Sehän on tosi hyvä levy,ainakin minun mielestä. On lasten mehuhetkikin jne...
AlaE
15.03.2013 15:10:03
mpekkanen: Nurmiota en ole ikinä livenä kuullut ja olisi mukava nähdä jonkun bändin kanssa keikalla. ilmeisesti on vetänyt aika paljon ihan soolokeikkoja viimeaikoina.
----

Nurmio on nimenomaan soolokeikalla vangitseva, suosittelen lämpimästi. Ja tietysti eturiviin! Samalla selviää, miten hyvä komppaaja hän on omalla, vähän kulmikkaalla tavallaan. Laatikkokitara mikityksineen ja "rytmityyny" on itsessään innovaatio, siitäkin juttua elämänkerrassa.
Salvo honore
tsugaru
23.03.2013 12:04:49 (muokattu 23.03.2013 17:16:27)
Tämänpäiväisen Levylautakunnan porukat repivät pelihousujaan kokoonpanon Dumari ja Spuuget uuden levyn tiimoilta.

Sniidu Friidu:
http://areena.yle.fi/radio/1832324

Kakkosena muttei pekkaa pahempana Ricky-Tick Band ja Julkinen sana.
"Auringon kautta, tämä humalainen mörkö on kavala. Kun jumala nukkuu, se varastaa jumalan pullon." William Shakespeare
velipesonen
01.05.2013 16:13:24

Dumari & Spuget on parasta Nurmelaa yli kahteenkymmeneen vuoteen, ehkä jopa kolmeenkymmeneen! On kyllä sanoitukset kohdallaan. Musa ei ole sellasita pakotetun väkinäistä kuten välillä oli aika pitkään vaan rentoa good time -musaa. Musiikillinenkin huumori kukkii. Reflaa futariin.
"I live for playing live - I'd do it for free if I didn't need the money." -Vim, Bad News
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)