Aihe: PMMP - Leskiäidin tyttäret / 15.11.2006
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
miscage
05.01.2007 23:26:19
Joku raja on mielestäni myös yksi rankimpia biisejä vuodelta 2006. Hävetkööt huonon metallin vääntäjät kun tyttöduo menee ohitse niinkin helposti kuin aloittamalla kertosäkeen säkeellä "Jos lyöt viellä kerran, niin mä tapan sut"

Tätä lisää.

On muuten aivan totta tämä.
Even your girlfriend fucking sucks.
Leper Messiah
06.01.2007 10:46:48
Leskiäidin tyttäret on kyllä aivan mahtava levy. Huh.

Joku Raja on helposti vuoden kovimpia biisejä ja sen joutuu kyllä ottamaan äärimmäiseen tehokuunteluun. loistava aloitus ainakin levyllä. Seuraavat kolme biisiä (kiitos, kesäkaverit, henkilökohtaisesti) ovat minunmielestäni vähän liian himmailua. Taiteilia on kaikkine ohjelmointeineen mahtava, biisi ja lyriikka istuvat yhteen ja voisi sanoa, että se on hyvin näytelty. Päät soittaa on hyväntuulinen ja menevä biisi. Sitten on taas vähän rauhallisempaa, Onko sittenkään hyvä näin ja Tässä elämä on. Mielestäni hyvä järjestys tässä kohdin, Kohkausrock lähtee sitten vielä enemmän täysiä. se on mainiota rokkia. Levyn lopettava leskiäidin tyttäret onkin sitten taas rauhoittumista. minulle aika mitäänsanomaton biisi.

Summa summarum, minun makuuni oisi saanut olla enemmän menoa ja meininkiä mutta vähintään kiitettävä suoritus näinkin.

Punttisika #3 Runkku monsteri #4 Lopettaisit jo pikkuhiljaa ton ininäs. -Julmettu
arancia
06.01.2007 16:32:48
Parina päivänä olen kuunnellut tämän levyn reilut viisi kertaa. Helvetti, että onkin kova levy. Ja yhtään epäröimättä sanon myös minä, että Joku raja on aivan mielettömän rankka biisi. Harva biisi on lähiaikoina iskenyt yhtä kovalla kädellä. Eikä levyllä muutenkaan oikeastaan huonoja biisejä ole.
Prowleri
07.01.2007 07:23:12 (muokattu 07.01.2007 07:56:07)
Mun mielestä yllättävän huono levy :( Mikään ei kolahtanut kunnolla, paitsi Taiteilia joka on hysteerisyydessään juuri sitä missä PMMPn tytöt ovat parhaimmillaan ja ne pari coverbiisiä joissa on vähän enemmän siloittelematonta räkäpunkkia. Muuten tuli semmoinen tunne että on biisit kuultu jo monta kertaa.

Sanoitukset olisivat kaivanneet lisää terävyyttä - mulle ainakin tuli mieleen että eikö oikeasti ole muuta sanomista kuin sen ihmettely että pitäisi keittää kuppi kahvia tai että lämpimänä kesäpäivänä ei ole muuta tekemistä kuin juoda olutta. Ei se tunnu yhtään missään jos Antoni ei ota lisää kun pitää mennä aikaisin tuutimaan. Tuntuu sille että tytöille alkanut tulla pakkomielteeksi tuo "ei meidän tarvi kirjoittaa mitään hienoja juttuja". Alkoi välillä tuntumaan että kuuntelee Irinaa: Joku raja -biisi koettaa tarjota jotain uutta itkuiseen parisuhdevalitusgenreen, mutta lyyrisesta lopputuloksesta tulee mieleen että olisi hiljalleen aika siirtyä jo sanoista tekoihin. Latteaa menoa kovasti, hö.
Däigä!
Naama-amis
07.01.2007 09:26:46
Hiukan vastakarvaan olen minäkin kaiken tämmösen hurjan hehkutuksen keskellä, levy tarjoaa ehkä parhaimmillaan parasta PMMP:tä ikinä, alkupuolisko vaan on jotenkin aika pilipali mun mielestä. Avausbiisi on hyvä, mutta ei yhtään sen enempää. En vissiin sitten saa tosta ihan kaikkea jerkkua irti, kun monet kuitenkin hehkuttavat tuota korvat punasina.

Päät soittaa -biisistä lähtien levy on kuitenkin silkkaa timanttia ja ekalla kuuntelulla tosi heikolta tuntunut "Onko sittenkään hyvä näin" on muodostunut yhdeksi suosikkibiiseistä levyllä. Mukavan utuinen ja semmonen irtonainen fiilinki siinä. Innolla jo venaillaan että pääsis kuulemaan uudet biisit keikalla, siellähän PMMP kuitenkin on vielä ihan eri luokkaa kuin levyllä. Varmaan tuo vallankumouksellinen joku rajakin alkaa siellä potkia..
santarmi
08.01.2007 01:34:54
Levyä en omista. Kovastihan sitä hypytetään, niinkuin duon edellistäkin lättyä. Seikka että PMMP:tä on tätänykyä yleisesti jotenkin "siisti" diggailla hieman puistattaa.

Mutta onpahan sanottava, että eräs levyn biisi, olikohan se "Kesäkaverit" nimeltään, on omasta mielestäni viime vuoden paras kotimainen kappale. Moista kaihoisanpirteää synapoppailua kuunnellessa ei voi muuta kuin hymyillä leveästi ja iloita elämästä.

Ja onhan se loppulevykin ihan ok, pakko se on sanoa, mutta jokin tässä kaikessa hehkutuksessa silti hieman epäilyttää...
Nekrofilia miellyttää, se hengen vie, mutta rakkaus on kypsää. -Tommi Liimatta-
jannu
08.01.2007 09:45:17
Mun mielestä yllättävän huono levy :( Mikään ei kolahtanut kunnolla, paitsi Taiteilia joka on hysteerisyydessään juuri sitä missä PMMPn tytöt ovat parhaimmillaan ja ne pari coverbiisiä joissa on vähän enemmän siloittelematonta räkäpunkkia. Muuten tuli semmoinen tunne että on biisit kuultu jo monta kertaa.

Ööö, coverbiisejä? Häh?
"Smoking makes it easier to disappear in a puff of smoke. Start smoking today, be a ninja tomorrow!" -Tompsi
Fortune
08.01.2007 11:10:14
Ööö, coverbiisejä? Häh?

Kai se on sitten nykyään coverin määritelmä, jos sanoituksessa mainitaan jokin toinen orkesteri.
Look behind you, a three-necked guitar!
elbowski
08.01.2007 22:15:44
Ööö, coverbiisejä? Häh?

Keikoilla vääntävät vaikka minkälaisia suomipunk-covereita, että tarkoitettiinkohan tässä niitä?
carlos
08.01.2007 22:27:41
Keikoilla vääntävät vaikka minkälaisia suomipunk-covereita, että tarkoitettiinkohan tässä niitä?

Ei: Mun mielestä yllättävän huono levy :( Mikään ei kolahtanut kunnolla, paitsi Taiteilia joka on hysteerisyydessään juuri sitä missä PMMPn tytöt ovat parhaimmillaan ja ne pari coverbiisiä joissa on vähän enemmän siloittelematonta räkäpunkkia
Exoskeletal junction at the railroad delayed
Minstrel
09.01.2007 16:22:29
ne pari coverbiisiä

Tässä on nyt sellainen ongelma, että levyllä ei ole yhtään coveria. Tai sitten minä en (eivätkä näköjään muutkaan) saa mitään selvää, mitä oikein ajat takaa.
"Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you."
jannu
09.01.2007 18:07:02
Tässä on nyt sellainen ongelma, että levyllä ei ole yhtään coveria. Tai sitten minä en (eivätkä näköjään muutkaan) saa mitään selvää, mitä oikein ajat takaa.

Tervetuloa kerhoon.
"Smoking makes it easier to disappear in a puff of smoke. Start smoking today, be a ninja tomorrow!" -Tompsi
Cujo
11.01.2007 17:49:00
Mutta onpahan sanottava, että eräs levyn biisi, olikohan se "Kesäkaverit" nimeltään, on omasta mielestäni viime vuoden paras kotimainen kappale. Moista kaihoisanpirteää synapoppailua kuunnellessa ei voi muuta kuin hymyillä leveästi ja iloita elämästä.

Kesäkaverit on miunkin mielestä tuon levyn paras kappale. Surullinen laulu mielestäni.
"It is when pirates count their booty that they become mere thieves."
Minstrel
11.01.2007 19:23:48
Kesäkavereiden Commodore 64 -soundit istuvat kyllä biisiin pirun hyvin. Oikeastaan paremmin ei voi tavoittaa sellaista 80- ja 90-luvun vaihteen kesätunnelmaa. Lyriikat ovat myös varsin loistavat, kuten esim. säe "en muista teidän sukunimiä/voiko silloin sanoa ystävä" todistaa.
"Sometimes you eat the bar, and sometimes, well, the bar eats you."
Naama-amis
21.01.2007 21:57:45
Kaveri huikkas niin laitetaan nyt sitten tännekin jos vaikka joku tykkää kattella. Tänään klo 00.15 PMMP:tä ylen kakkosella.
Rumimmat kuteet ja pisin naama
oizo
21.01.2007 21:59:49
Kaveri huikkas niin laitetaan nyt sitten tännekin jos vaikka joku tykkää kattella. Tänään klo 00.15 PMMP:tä ylen kakkosella.

Vääryyttä kö kaikki hyvät keikat näkyy ihan järkyttävän myöhään televisiosta. :( Väliin jää tuokin.
sattuuhan näitä
Exhausted
21.01.2007 22:05:57

Tuo ei olekaan keikka, vaan Keikkakuningattaret-ohjelmasarja, jossa näkyy enemmän kiertue-elämää lavan takana kuin lavalla. On siis uusinta viikolta.
jigsore
21.01.2007 22:10:26

Kiitosta. Viime kerralla ehdin näkemään lopputekstit.
On muuten mahtavan hyvä levy tuo uusin, jouluaatosta lähtien soinut aika tiuhaan. Hyvin sopii joukkoon myös ne Magenta Skycodelle alunperin tehdyt biisit. Eka levykin tuli hankittua viimein. Jotenkin olen sitä tähän asti vältellyt Rusketusraidat-biisin vuoksi, joka ei edes niin huonolta enää kuulostakaan.
jo nyt on saatana
ydinaukio
22.01.2007 21:03:00
Hyvin sopii joukkoon myös ne Magenta Skycodelle alunperin tehdyt biisit.

Mitkä ne on?
jigsore
22.01.2007 21:14:28

Mitkä ne on?

Leskiäidin tyttäret & Onko sittenkään hyvä näin. Soundin haastattelusta luntattua.
jo nyt on saatana
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)