Aihe: Rolling Stones
1 2 3 4 568 69 70 71 72115 116 117 118 119
Flash
28.12.2012 10:16:10

Minä taas diggailen enemmän tai vähemmän kaikista Rollarien levyistä. Kaikilta löytyy hetkensä ja helmensä. Toki kultakauden levyillä on omanlaistansa magiaa, mitä ei myöhemmiltä levyiltä löydy.
Live Music Is Better!
Kefiiri
28.12.2012 10:21:11 (muokattu 28.12.2012 10:25:45)
Numb: Juu, se onkin hyvä levy. Mutta esim Black & Blue ei ole, eikä Tattoo You,

Tattoo You on tietynlaisessa välinpitämättömässä römäkkyydessään ihan OK levy. Black & Blue tosiaan ei sitä ole. (mutta uukakkosesta oppii tykkäämään, kun hommaa Achtung Babyn. Edit: U2 mainittiinkin Andy Sixin kommentissa! Pahoittelut sekavuudesta...)

Rollareilla on jotain semmoista herkkyyttä ja läsnäoloa enemmän kuin monella muulla.

Niin ja "Love is strong", jestas, kyllä mahtibiisejä on irronnut kultakauden jälkeenkin.
"Musiikki on ainut melu josta täytyy maksaa." -Alexandre Dumas
velipesonen
28.12.2012 10:27:55

Ei oo parempaa & energisempää Rollari-liveä kuin Got Live If You Want It!.

Se on parasta Rollaria. Edellisiin postauksiin vielä sen verran kommenttia että Voodoo Loungen I Go Wild -jyskytys on kanssa hieno.
Punk was born because of the false assumption that The Ramones could be imitated. - Arturo Vega
Stone
28.12.2012 10:55:55

Andy Six: Samoin...En jaksa esittää,että Some Girlsin jälkeinen tuotanto kiinnostais vain siksi,kun ne on Rollarilevyjä...Hyviä irtobiisejä on toki tullut tuon jälkeenkin...Tuohon Juccizen kommentiin sanoisin,että itse en ole ikinä ymmärtänyt jonkun UuKakkosen megasuosiota....Kai se sitten on jotain elämää suurempaa musaa,kun kaikki niin kerran sanoo...

Sama täällä. U2, Bruce Springsteen... ei ole kauhiasti maistunut ja ymmärrys ei ole riittänyt sinne suuntaan (joskin hetkensä heilläkin tiettyinä aikakausina), mutta nämähän ovat niin makuasioita, että mikä itselle tippuu luonnostaan, niin ei välttämättä yhtään toiselle ja sama toisinpäin. Onneksi kuitenkin on olemassa näitä vaihtoehtoja ;) Minun tapauksessani valinta kuitenkin STONES.
"If you want heavy metal, talk to John Lee Hooker...that's heavy metal. That's armour!" -Keith Richards
2randpo
28.12.2012 11:03:45

Stone: Minun tapauksessani valinta kuitenkin STONES.

Viimeinen sana kirjoitettu kerrankin oikein, jotkut kun puhuvat jostain"Rollareista"...
Insanely happy
Jokapaikanapina
28.12.2012 11:10:10
velipesonen: Ei oo parempaa & energisempää Rollari-liveä kuin Got Live If You Want It!.

Se on parasta Rollaria. Edellisiin postauksiin vielä sen verran kommenttia että Voodoo Loungen I Go Wild -jyskytys on kanssa hieno.

Mun mielestä Got Liveä vaivaa nimenomaan sama homma kuin nyt; biisit kuulostavat liian samankaltaisilta keskeltään, kuin jameilta. Jumittavilta, mutta ei toimi myöskään jumitusmusana, kun on kuitenkin jotain aggressiivisuutta biiseissä. Toki alkuperäiselle levylle on vielä otettu noita rokki- ja bluesbiisejä paljon, mutta bonuslevyltä esimerkiksi Under My Thumb ja I'm Free kuulostaa ihan siltä, että soittajat täysin toisiaan kuulematta meuhkoisivat kappaleet läpi.
Flash
28.12.2012 11:14:02

Jokapaikanapina: Toki alkuperäiselle levylle on vielä otettu noita rokki- ja bluesbiisejä paljon, mutta bonuslevyltä esimerkiksi Under My Thumb ja I'm Free kuulostaa ihan siltä, että soittajat täysin toisiaan kuulematta meuhkoisivat kappaleet läpi.

Heh, niin ne varmaan tekivätkin, kun tuskin paljon mitään toistensa soitosta kuulivat.
Live Music Is Better!
Nick Bone
28.12.2012 11:17:13
Tattoo You kuuluu kyllä meikän suosikkeihin kulta-ajan ulkopuolisista lätyistä. Siinä on tosiaan jotain välinpitämätöntä ja irtonaista römäkkyyttä, joka pistää sitä levyä kuuntelemaan uudestaan ja uudestaan. Sillä levyllä ei, ainakaan mun korvaan, ole mitään pakotettua.

Tolla tuoreella New Jerseyn keikalla oli yksi hetki yli kaiken, Midnight Rambler Mick Taylorin kera. Rock-juhlaa.

STONES. Kyllä.
All work and no play makes Nick a dull boy! www.facebook.com/roughboneband
velipesonen
28.12.2012 11:17:21

Jokapaikanapina: (...) esimerkiksi Under My Thumb ja I'm Free kuulostaa ihan siltä, että soittajat täysin toisiaan kuulematta meuhkoisivat kappaleet läpi.

Freetunnelmaa.
Punk was born because of the false assumption that The Ramones could be imitated. - Arturo Vega
Andy Six
28.12.2012 12:16:54
2randpo: Viimeinen sana kirjoitettu kerrankin oikein, jotkut kun puhuvat jostain"Rollareista"...

En tiedä,minkä ikäinen olet,mutta 70-luvulla suomessa puhuttiin vallan Rollareista,siksi minä kutsun bändiä sillä nimellä..Anteeksi,jos se loukkaa sinua....
2randpo
28.12.2012 12:20:42

Andy Six: En tiedä,minkä ikäinen olet,mutta 70-luvulla suomessa puhuttiin vallan Rollareista,siksi minä kutsun bändiä sillä nimellä..Anteeksi,jos se loukkaa sinua....

Ei loukkaa ketään; ei tää nyt niin vakavaa ole.
Insanely happy
velipesonen
28.12.2012 12:31:22

Ei punkkaritkaan ole oikeasti punkkareita vaan punkkeja tai punkseja.
McLeach
28.12.2012 12:41:21
Tää on kyllä aika mielenkiintonen juttu. Ite en ole hirveästi rollareita/STONESIA kuunnellu mutta ei toi telkkarikeikka tai esim Exile hirveesti sytytä. Livenä bigger bang -kiertueella bändi oli taas ihan loistava. Jotenkin tuntuu että musiikki kaipaisi vähän lisää potkua ja levyt rajua remasterointia että meikäläisestä ihan fani tulisi. U2:lla puolestaan olisi saundit kohillaan mutta en kyllä ymmärrä siitä musiikista mitään. Omaan korvaan ei oikeen kuulosta edes musiikilta...

Plussat rollareille siitä ettei ole lähtenyt musiikkiaan väkipakolla modernisoimaan ja musiikkityyliään uudistamaan
Andy Six
28.12.2012 12:48:31
McLeach:

Plussat rollareille siitä ettei ole lähtenyt musiikkiaan väkipakolla modernisoimaan ja musiikkityyliään uudistamaan

Joo,tästä samaa mieltä....Eivät lähteneet 70-luvun alussa mukaan silloin muodikkaaseen raskaampaan soundiin,siksi kuulostivat selvästi aina omalta itseltään...
Joees
28.12.2012 13:17:51
Vaikka Exile mun suosikkejani onkin niin en sitä silti välttämättä ekaksi levyksi suosittelisi jos orkesteriin haluaa tutustua. Let it Bleed, Beggars Banquet ja Goats Head Soup vois olla ehkä mun valintojani vanhemmasta tuotannosta.

Voodoo Loungella on mainioita ralleja ja yksi mun suosikeistani Keefin laulama Thru and Thru(jota en siltikään suosittelisi kuuntelemaan ensimmäisenä).

Bridges to Babylonilla diggaan erityisesti avausbiisistä ja Keefin laulamista biiseistä(You Don't Have to Mean It, Thief in the Night ja How Can I Stop?) ihan jo siksikin että ovat hieman erilaisia vetoja.

Stripped on myös mukava levy joka toimii monellakin tavalla ja riippuen vähän henkilöstä tätä voisin suositella ihan ensimmäiseksikin levyksi tutustumiseen.

Mut niinhän se on että jos ei nappaa niin ei nappaa eikä silloin väkisin pidä yrittää tutustua saatika diggailla.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Numb
28.12.2012 13:20:53

Methis: Vaikka Exile mun suosikkejani onkin niin en sitä silti välttämättä ekaksi levyksi suosittelisi jos orkesteriin haluaa tutustua. Let it Bleed, Beggars Banquet ja Goats Head Soup vois olla ehkä mun valintojani vanhemmasta tuotannosta.

Jees, mä lisäisin ehkä Sticky Fingersin ja poistaisin Beggarsin - se kun ei akustisvoittoisuudessaan ole niin tyypillinen Stones -levy.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head MySpace
Joees
28.12.2012 13:33:18
Numb: Jees, mä lisäisin ehkä Sticky Fingersin ja poistaisin Beggarsin - se kun ei akustisvoittoisuudessaan ole niin tyypillinen Stones -levy.

Just siksi mä sen Beggarsin sinne laitoinkin. Kolme levyä joissa on mukavasti hieman erimoista menoa.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
jazzmies
28.12.2012 17:40:18
2randpo: Viimeinen sana kirjoitettu kerrankin oikein, jotkut kun puhuvat jostain"Rollareista"...

Stoneseista puhuvat ihmiset, joilla on huono itsetunto, haluavat olla sisäpiirissä tai ovat kyynisiä besserwissereitä. Rollareista puhuvat me kokeneet, joilla on hyvä itsetunto, ovat paljon nähneet ja arvostavat yhtyettä.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
Nick Bone
28.12.2012 18:32:38
jazzmies: Stoneseista puhuvat ihmiset, joilla on huono itsetunto, haluavat olla sisäpiirissä tai ovat kyynisiä besserwissereitä. Rollareista puhuvat me kokeneet, joilla on hyvä itsetunto, ovat paljon nähneet ja arvostavat yhtyettä.

Puhun joskus Stoneseista, olen siis sisäpiirissä, jiihaa! Hey Keef, whatcha doin man... puhun myös, varsinkin puhuessani enkä kirjoittaessani, Rollareista. En olekaan sisäpiirissä ja mulla onkin hyvä itsetunto, voi jehna!

Ei ole musta jaskamieheksi, kun en osaa päättää olenko kyyninen sisäpiiriläinen vai paljon nähnyt arvostaja.

Voi Jesus.
All work and no play makes Nick a dull boy! www.facebook.com/roughboneband
varakeef
28.12.2012 19:09:22
jazzmies: Rollareista puhuvat me kokeneet...

Siis vanhat... Ne jotka ovat Helpistä lukeneet "rollarit".
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)