Aihe: Porcupine Tree
1 2 3 4 568 69 70 71 72106 107 108 109 110
Askorbiinihappo
11.04.2008 14:47:28

Oon tässä tuuminut jo jonkin aikaa, että minkälaisilla vehkeillä esimerkiksi noi Deadwing- levyn kappaleiden monet introt on tehty? Esim. Glass Arm Shattering, Deadwing, arriving somewhere but not here ja the start of something beautiful.

Menee yöunet miettiessä :(

No Deadwing nyt on ainakin aika selkeästi tehty synalla. Glass Arm on kyllä aika outo, mieleen tulee c-kasettien alkusuhinat. Ja eikös SOSB ole ihan bassolla soitettu? Jonkun verran huiluääniä siellä mukana.
"Ja maailmassa on paljon erilaista musiikkia esim. Trash metallissa ei aina hidas soittaja pärjää... Ja "täydellisen" kitaristin pitäisi soittaa mitä tahansa... Likki oli se vaikka kuinka nopea. No tiedän mitä tuon lauseen perään yleensä tulee mut..."
möyssy
11.04.2008 15:20:02 (muokattu 11.04.2008 15:20:22)
Ja eikös SOSB ole ihan bassolla soitettu?

Niin siis se siinä alussa ja taustalla soivaa aavemmaista ulinaa meinasin.
Christ is coming, and so am I.
AZa
14.04.2008 09:33:29
Varmaan siellä taustalla on jotain Barbierin V-Synth häröilyä aika paljon.
Gumar
14.04.2008 14:32:34
Wilssoni muuten jauhaa aina kaikissa haastatteluissa levyn muodostamasta kokonaisuudesta ja kappaleiden yhteensopivuudesta yms. Vaikuttaa olevan kaverille aika tärkeä juttu.

Siihen liittyen vaan olen joskus miettinyt, että kuuluukohan tuo jopa hieman negatiivisessa mielessä FOABP:tä kuunnellessa. Varsinkin ensimmäiset pari läpikuuntelua tuntui aika tuskaisilta, kun biisit olivat erittäin samanhenkisiä. Nykyään kyllä pidän levystä, mutta nuo Nil Recurring EP:n biisit menevät ehkä henk.koht. FOABP:n edelle. Ehkä mielestäni hieman sääli, ettei niin hyviä biisejä ole pistetty itse levylle vaan tuollaiselle hieman "epätähdellisemmälle" Ep:lle.
'Me olemme nuorison ylevää kermaa'
carnation
14.04.2008 14:40:19 (muokattu 14.04.2008 14:42:46)
Ehkä mielestäni hieman sääli, ettei niin hyviä biisejä ole pistetty itse levylle vaan tuollaiselle hieman "epätähdellisemmälle" Ep:lle.

Joo, ainakin Sleep Together on melkoista kuraa, myöskään nimiraita Fear of a Blank Planet ei ole sieltä parhaimmasta päästä. Nämä kun olisi heivattu itse kokopitkältä mäkeen ja tilalle otettu tuolta ep:ltä vaikka ne kolme raitaa (Nil Recurring, Cheating the Polygraph, What Happens Now?), niin olisi ollut parempi levy. Normal-biisihän on kertsin osalta kuin Sentimental, joten sitä ei oikeastaan tarvita. Tai sitten se olisi voinut olla jokumikälie bonusraita joissain painoksissa.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
SuvantoJ-
29.04.2008 18:09:51
PTForumilta löytyy tällaista, jenkkien pr-toimiston pressitiedote on lähde:

* A double live album in multiple formats in September.
* Filming a new concert DVD in October for 2009 release.
* Steven Wilson's solo album will be released in late 2008.
* Anathema's new album will be produced by SW.
* Richard Barbieri will release a new solo album this year.
* Ex-Wise Heads (Colin Edwin's band with Geoff Leigh) will release a new album this year.

Näiden lisäksi Recordingsista taisi olla tulossa myös uusi painos tämän vuoden aikana, eli julkaisutahti pysyy hyvin yllä :)

Toisaalla, No-Manin uutukaisen kohdalla lukee Burning Shedissä nyt, että on varastossa, eli postilaatikkojen kolahduksia voi kaiketi hiljalleen alkaa odotella, vaikkei ainakaan minulle vielä ole vahvistusta paketin lähetyksestä saapunut.
M.A.C.H.O. # 3 - "En ole ämätööri"
Akiman
29.04.2008 20:41:47

On muuten melkoisen vetoava ja tunnelmallinen albumi tuo No-Manin uusi, voisi melkein tituleerata joukon parhaaksi tähän mennessä. Ei turhaan Wilson tuossa joulukuisessa haastattelussa sanonut albumia ennen kaikkea kauniiksi teokseksi. Turhaa tuosta sen kummempaa on todeta, kuin että kannattaa odottaa ja varautua mukavanlaiseen soundin syventymiseen yhä vaikuttavammaksi.
:: KORROOSIO.FI :: Haastatteluissa: TIAMAT, PHARAOH, GAMMA RAY, SEPTICFLESH ja STORMWARRIOR ::
Ali
30.04.2008 12:35:59

Malttamattomana kyllä odottelen No-Manin uutukaista. Edellinen levyhän Together We're Stranger on sentään yksi kaikkien aikojen parhaista levyistä omissa kirjoissani.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Lasitten
01.05.2008 19:31:04

Joo, ainakin Sleep Together on melkoista kuraa, myöskään nimiraita Fear of a Blank Planet ei ole sieltä parhaimmasta päästä. Nämä kun olisi heivattu itse kokopitkältä mäkeen ja tilalle otettu tuolta ep:ltä vaikka ne kolme raitaa (Nil Recurring, Cheating the Polygraph, What Happens Now?), niin olisi ollut parempi levy. Normal-biisihän on kertsin osalta kuin Sentimental, joten sitä ei oikeastaan tarvita. Tai sitten se olisi voinut olla jokumikälie bonusraita joissain painoksissa.

Normal vaan sattuu voittamaan Sentimentalin tuhat nolla mielestäni, joten itse oisin myös sentimentalin heittäny helkkariin FoaBP:lta(ihana lyhenne).

Ite tuli ostettua tuo Lightbulb sunin uusinstapainos ja täytyy sanoa, että vaikka DVD:tä en ole päässyt hyödyntämään, niin albumi nousi kyllä yhdeksi parhaista Porcupinen tekeleistä. Liian kliinit saundit häiritsivät ylettömästi ensimmäisellä kuuntelulla, mutta siihenkin tottui. Vieläkin ne saisivat vähän munakkaammat olla. Hyviä biisejä kuitenkin levy täynnä.

Ite ostin ton Nil Recurringin oikeestaan pelkästään ton Normalin takia ja se on yks parhaista Porcuviisuista mielestäni.
lol apua.
Ali
04.05.2008 13:02:22

Lähetysvahvistus tuli uudesta No-Manista. Rairairai...
Levylista
SuvantoJ-
04.05.2008 15:29:42
Lähetysvahvistus tuli uudesta No-Manista. Rairairai...

Näinpä. Tiistai-keskiviikko -akselilla pääsee varmaan jo tutustumaan, on tätä jo vähän odotettukin.
Ali
06.05.2008 10:05:53

Postipate kävi juuri heittämässä ei-miehen uuden rieskan käteen. Illalla ennättää vasta kuuntelemaan, joten kommenttia myöhemmin.
Levylista
SuvantoJ-
06.05.2008 15:28:10
Noniin, levyn ja bonus-CD:n ensikuuntelu takana. Kaunis on kyllä aika hyvä sana tätä kuvastamaan. Yllätykselliseksi levyä ei kyllä voi haukkua, mitä nyt Pigeon Drummer hiukan pääsi näpäyttämään.
Ali
06.05.2008 19:22:56 (muokattu 06.05.2008 19:23:14)

Kertakuuntelu takana ja hienolta kuulosti. Päällimmäisenä jäivät mieleen mahtava Truenorth sekä "häiriintynyt" Pidgeon Drummer. DVD-A-kerrosta en saanut millään toistettua, varmaan jotain häikkää itse levyssä, sillä muut PT/BC/NM-DVD-A:t ovat toimineet hyvin ennen. :(
Levylista
Lebowski
08.05.2008 17:00:44
Stupid Dream ja Lightbulb Sun tuli hommattua spessuna. Hienoa matskua. Aikaisemmin vähälle kuuntelulle jäänyt Stupid Dreamkin auennut nyt aivan uudella tavalla. Välillä tulee näitä PT kausia, että mitään muuta ei soittimessa muutamaan viikkoon käväsekkään.
"It's Only after we've lost everything that we're free to do anything"
Ali
03.06.2008 22:51:25 (muokattu 03.06.2008 22:54:19)

Lightbulb Sunin vinyyliä saa nyt tilattua tonefloatista. Ei oo taaskaan halpaa hupia (36e + 12e postikulut) prkl, mutta kyllä se on tuo limited color edition taas tilattava. Sitten mahtaakin olla kaikki PT:n studiolevyt vinyyliä, tosin OtSoL..., UtD ja Signify eivät ole alkuperäispainoksia. Ehkä jokin kaunis päivä...
Levylista
Askorbiinihappo
06.06.2008 01:18:10

On kyllä ollut "rangan hevimiehen" itsetunto koetuksella tuossa Lightbulb Sunissa, mutta jumalauta, että iskee! Erityisesti Shesmovedon ja Russia On Ice, sekä Last Chance... ovat mieleeni. Deadwing on mulle silti näistä mitä oon kuullut, ykkösalbumi. Jotenkin sitä tunnelmaa ei vaan voita mikään.
"Ja maailmassa on paljon erilaista musiikkia esim. Trash metallissa ei aina hidas soittaja pärjää... Ja "täydellisen" kitaristin pitäisi soittaa mitä tahansa... Likki oli se vaikka kuinka nopea. No tiedän mitä tuon lauseen perään yleensä tulee mut..."
rybk
06.06.2008 14:33:43
On suht vahvat musavisa-vaistot tolla Steven Wilsonilla. Toivottaisin kyllä tervetulleeks omaan joukkueeseeni.

http://www.youtube.com/watch?v=4mISGb_Hmn0
"Come hear and see what Java technology means to Neil Young."
SuvantoJ-
06.06.2008 15:48:13
On suht vahvat musavisa-vaistot tolla Steven Wilsonilla. Toivottaisin kyllä tervetulleeks omaan joukkueeseeni.

http://www.youtube.com/watch?v=4mISGb_Hmn0

Niinno, sinänsä noi kysymykset olivat aika peruskysymyksiä muutamia lukuun ottamatta, itse olisin tiennyt ainakin 10 noista viidestätoista enkä nyt pidä itseäni minään triviafriikkinä. Kuten lopussa toteavat, niin aika mainstream-henkisiä kysymyksiä.
Ali
06.06.2008 18:37:18

Niinno, sinänsä noi kysymykset olivat aika peruskysymyksiä muutamia lukuun ottamatta, itse olisin tiennyt ainakin 10 noista viidestätoista enkä nyt pidä itseäni minään triviafriikkinä. Kuten lopussa toteavat, niin aika mainstream-henkisiä kysymyksiä.

Vastausnopeus on kyllä kiitettävä, olivat kysymykset sitten kuinka "helppoja". :)
Levylista
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)