![]() 05.11.2024 11:59:07 | |
---|---|
mikaman: Paljon on puhuttu, että Olli on parempi kuin Pate. Taitaa olla enemmistön kanta, minä mukaanlukien. Ehkä sekään ei ole kovien mieltä ylentävää :-) Ei rokkibänin keulilla olo ole sitä että vetää paremmin nuotit. Pate on popedan paras pate. | |
![]() 19.11.2024 16:59:16 (muokattu 19.11.2024 16:59:40) | |
Onkohan näillä kirjoituksilla näin suuri vaikutus, että torvet on jääneet pois kokoonpanosta :D Kieltämättä kyllä aika viihde- ja humppameininki puhaltimilla, kuten Finlanders ja Jean S. konsanaan. | |
![]() 19.11.2024 23:53:39 | |
mikaman: Onkohan näillä kirjoituksilla näin suuri vaikutus, että torvet on jääneet pois kokoonpanosta :D Kieltämättä kyllä aika viihde- ja humppameininki puhaltimilla, kuten Finlanders ja Jean S. konsanaan. Tämä :D No ehkä ei mutta voihan tuolla maailmalla muutkin olla samaa mieltä kuin täällä on oltu "Jean S.":stä. Ehkä jopa bändissä ollu tuota fiilistä. Aika nopeastihan sieltä joku sanoi että jatkavat rokkikokoonpanolla. Ehkä ne halusi lopettaa isosti Paten kanssa. Voihan ne olla Paten ideakin. No ihan sama sinällään. Parempi se rokkibändinä on kuin viihdeorkesterina :-) | |
![]() 20.11.2024 08:08:55 | |
kupteri: Tämä :D No ehkä ei mutta voihan tuolla maailmalla muutkin olla samaa mieltä kuin täällä on oltu "Jean S.":stä. Ehkä jopa bändissä ollu tuota fiilistä. Aika nopeastihan sieltä joku sanoi että jatkavat rokkikokoonpanolla. Ehkä ne halusi lopettaa isosti Paten kanssa. Voihan ne olla Paten ideakin. No ihan sama sinällään. Parempi se rokkibändinä on kuin viihdeorkesterina :-) Miksi mulla on semmonen muistikuva, et torvet olis ollut Melartinin idea/heitto alunperin? Kustannukset varmaan kasvaa torvisektiolla aika paljon... | |
![]() 20.11.2024 10:26:47 | |
mikaman: Onkohan näillä kirjoituksilla näin suuri vaikutus, että torvet on jääneet pois kokoonpanosta :D Kieltämättä kyllä aika viihde- ja humppameininki puhaltimilla, kuten Finlanders ja Jean S. konsanaan. Keikkaliksa pienentynyt jonkin verran Mustajärven poistuttua ja sitä myöten torvet pois? | |
![]() 20.11.2024 10:35:11 | |
Hösse: Miksi mulla on semmonen muistikuva, et torvet olis ollut Melartinin idea/heitto alunperin? Kustannukset varmaan kasvaa torvisektiolla aika paljon... Niin ja Jyrki K. itsekin poistunut bändistä jo vuosia sitten. Saahan siitä säästöä mitä vähempi soittajia ja henkilökuntaa tarvitaan. | |
![]() 20.11.2024 11:47:01 | |
Hösse: Miksi mulla on semmonen muistikuva, et torvet olis ollut Melartinin idea/heitto alunperin? Kustannukset varmaan kasvaa torvisektiolla aika paljon... Meikäläisen "mutu" ja käsitys on seuraava. Costi oli MTV3 telkkariohjelmassa tuomarina. "Tähdet, tähdet" Suomirock -jakso. Aika pian sen jälkeen tuon ohjelman housebändin puhaltajia liittyi Popedaan. Vaikuttaisi siis Costin idealta. Tämä ei ole faktatietoa. | |
![]() 20.11.2024 16:31:54 | |
Kiva oli nähdä taas Popeda soittamassa kunnon rokkia, mä inhosin sitä torvitroikkaa. Toinen seikka, bändin hyväntuulisuus näkyy nyt selvästi. Olihan osa viimevuoden keikoista aika kiusallisia. | |
![]() 20.11.2024 19:04:07 | |
Ne torvet oli kovaa ryhmää. tuttuja hahmoja. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! | |
![]() 20.11.2024 19:41:11 (muokattu 20.11.2024 22:19:55) | |
Paten idea mun mielestäni alunperin ne torvet. Costello väitti että diggasi niitä myös. Tuli mukaan laajemmin kuvioihin 2017 mutta ei vielä silloin olleet mukana kaikilla keikoilla. 2018-2023 ne oli joka ikisellä keikalla vaikka keikkapaikka olisi ollut miten pieni vaan. Nyt 2024 ainoastaan Janne Huttunen soitti saksofonia parilla kevään keikalla. Muuten ollut torviryhmä poissa. Popedalla ei ole enää sitä isoa bussia eikä sen perässä ollutta kuomukärryä. Merchandise- myyjä on vaihdettu uuteen ja tuotteet uudistettu. Ei enää Elvis elä ja paina vaan ihan eri firma mukana. Bussikuski/majoitusmestari/roudari saanut lähteä, miksaaja vaihdettu toiseen ja valomies myös. Eräs Mako-niminen tyyppi pyöri myös noissa roudausporukoissa Paten aikaan mutta eipä ole hänkään mukana enää. Nykyään menevät keikalle mersun leasing pikkubussilla ja kamat kulkee toisella mersun leasing pakulla. Käsitykseni mukaan myös keikkojen valot on suunnitellut Costellon poika Alex Hautamäki. Lacun rumpusetti on toki myös kompakti paketti nykyään ja Kivisellä on pienempi kiippariarsenaali kuin joskus aiemmin. Costilla oli joskus Paten aikaan enemmän vahvareita lavalla ja samoin Mellulla useampi bassokaappi. Varmaan ehkä ihan turhaan mutta nykyään on karsittu ihan hitosti sitä tavaraa kun on pienempi kalusto ja vähemmän roudareita kuin vielä vähän aikaa sitten. | |
![]() 20.11.2024 19:58:26 | |
Facebookin mukaan Pate keikkailee ensi kesänä festareilla. Saa nähdä onko torvisoittokunta mukana. | |
![]() 20.11.2024 21:09:12 (muokattu 20.11.2024 21:34:40) | |
Kalpea Nakki: Facebookin mukaan Pate keikkailee ensi kesänä festareilla. Saa nähdä onko torvisoittokunta mukana. Samalla ryhmällä mennään kuin aiemmin. Mm. Jari Latomaa, Mikko Kangasjärvi, Milla Heinonen, Capri Selo... Keikkoja on jo keväällä. Myös Popeda rikkoo monen vuoden perinteen 2025 nyt kun Pate ei ole enää mukana. Keikkoja on jo maaliskuun lopussa ja huhtikuussa. 2018 alkoi Popedalla sellainen keikkatahti että keikkoja ei juuri ollut kuin kesällä ja loppuvuodesta. | |
![]() 20.11.2024 22:12:02 (muokattu 20.11.2024 22:12:42) | |
mikaman: Tuo oli jonkinlainen protestilaulu. Bändin jäsen A.M vähän tympääntyi kun hänen tekstejä tai sävellyksiä ei enään päätynyt levyille niin paljon kuin ennemmin. Kyseinen jäsen oli kirjoittanut tekstiehdotuksen "Kuuma kesään", mutta Paten teksti tuli valituksi. Teki sitten "protestilaulun" muille jäsenille tms. Ei siinä siitä ollut kysymys. Toki Mikkosen panos oli ihan muutenkin vähentynyt kun Costello toi paljon omia biisejä kuultavaksi että mulla olisi tämmöinen. Costello ja esimerkiksi myöhemmin Petander teki demoja ja mölisivät niillä jotain englanniksi. Mikkonen teki toki kokonaan biisejä myös mutta paljon niinkin että kysyi Patelta onko sulla jotain tekstejä siellä sinisessä ruutuvihkossa ja sitten teki niihin sävelen. Tuo syntyi ihan siksi että Mikkonen suuttui kun Paten teksti tuli Kuumaan kesään. Arvolla oli myös teksti siihen mutta se oli muiden mielestä aivan sontaa. Siitä sitten Mikkonen veti herneet eikä juurikaan tehnyt biisejä koko levylle ja teki mm. tuollaisen vasemmalla kädellä tehdyn rokkenrollin. | |
![]() 20.11.2024 22:42:46 | |
Rockjäbä1978: Ei siinä siitä ollut kysymys. (---) Tuo syntyi ihan siksi että Mikkonen suuttui kun Paten teksti tuli Kuumaan kesään. . Kirjoituksen alussa kiistät sen, mitä itse myönnät todeksi kirjoituksen lopussa. Saat sitten tästä eteenpäin väitellä ihan itsesi kanssa :-) | |
![]() 01.12.2024 07:20:55 (muokattu 01.12.2024 11:57:58) | |
"Mustameri ja mies" kertoo laivasta, jota ei otettu vastaan satamaan. Oli liian vaarallista jätettä lastissa. Tuli tv-dokumentti ja Pate teki siitä biisin. Mikä dokumentti on kyseessä ja voisiko se löytyä jostain, esim Youtubesta? Vuosi ollut noin 1997, 500 cc aikoina. Silloin oli vain 1-3 kanavat useimmilla käytössä. https://www.youtube.com/watch?v=hxlbGKcrEzk "Siankorvaa ja Raanavettä" live. Onko kukaan kuullut tätä koskaan livenä? Järkyttävän hyvä biisinosto. Lacukin malttaa soittaa levysovituksen, ilman ylifillaamista :-) | |
![]() 01.12.2024 20:29:06 (muokattu 01.12.2024 20:32:36) | |
mikaman: "Mustameri ja mies" kertoo laivasta, jota ei otettu vastaan satamaan. Oli liian vaarallista jätettä lastissa. Tuli tv-dokumentti ja Pate teki siitä biisin. Mikä dokumentti on kyseessä ja voisiko se löytyä jostain, esim Youtubesta? Vuosi ollut noin 1997, 500 cc aikoina. Silloin oli vain 1-3 kanavat useimmilla käytössä. https://www.youtube.com/watch?v=hxlbGKcrEzk "Siankorvaa ja Raanavettä" live. Onko kukaan kuullut tätä koskaan livenä? Järkyttävän hyvä biisinosto. Lacukin malttaa soittaa levysovituksen, ilman ylifillaamista :-) Varmastikin ennen 1997 ilmestynyt dokumentti koska levy ilmestyi alkuvuonna 1997. Siankorvaa ja kraanavettä, niin itse kuulin teininä sen livenä 1994. Sen jälkeen poistui setistä koska Paten mielestä outo biisi. Tai lähinnä huono teksti. Mika Sundqvistin tekemä. Nyt setissä on myös Tulta munille! ja tätä ei ole ikinä livenä esitetty. Ollille tärkeitä levyjä H.Ö.N.Ö ja Svoboda. Niihin aikoihin alkoi Ollilla Popedan diggailu. Samoin minulla. Ollaan Ollin kanssa suunnilleen samaa ikäluokkaa. Itse Ollia 5v vanhempi. | |
![]() 01.12.2024 21:28:17 | |
Samoin mulle Svoboda ja Hönö on NE levyt ja kyllä oli hienoa huutaa keikalla mukana herra heijarin naama kummihaalariin jne | |
![]() 01.12.2024 21:53:41 (muokattu 01.12.2024 21:55:16) | |
Zägädä74: Samoin mulle Svoboda ja Hönö on NE levyt ja kyllä oli hienoa huutaa keikalla mukana herra heijarin naama kummihaalariin jne Onko setissä muka nyt tuokin biisi? Ei ainakaan Mössöllä ollut. Siis Venäläinen ruletti niminen biisi... | |
![]() 04.12.2024 22:28:35 | |
Tostahan on tullu kova bändi! | |
![]() 04.12.2024 23:26:54 (muokattu 04.12.2024 23:27:29) | |
Zägädä74: Samoin mulle Svoboda ja Hönö on NE levyt ja kyllä oli hienoa huutaa keikalla mukana herra heijarin naama kummihaalariin jne Svoboda minulle. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)