Aihe: Rolling Stones
1 2 3 4 563 64 65 66 67115 116 117 118 119
Musta Arkipyhä
11.12.2012 13:46:02 (muokattu 11.12.2012 13:50:27)
sirdickyj: Et sä kyllä sanonut vaan sanoit ettei Keefin vahvuudet ole olleet ikinä virtuoosimaisessa kitaransoitossa. Se on vähän eri kuin että eivät ole olleet "tolla osastolla".

Sen oli tarkoitus olla kärjistys.

Siis mistä osastosta tossa on kyse? Yksinkertaisen asian ymmärtämisestä. Kai sä ite tajuat sentään että mistä noi tossa kiistelee?

Ei minua yksittäiset pätkät kiinnosta vaan kokonaiskuva.

Siinähän ne. Rockn roll hahmo, kaikin puolin.

Mulle noi edustaa ihan musiikillisia vahvuuksia vaikka onhan Keef habitukseltaankin toki rock-ikoni. Enemmän arvostan kuitenkin niitä biisejä joita on tehnyt sekä musiikillista vaikutusta kuin ulkomusiikillisia arvojaan.

Ja hyvän biisintekijän arvotan AINA korkeammalle kuin virtuoosimaisen soiton.Näitä kitaravirtuooseja kun on nykyään Youtube täynnä.Sen sijaan hyviä biisintekijöitä tai oman soundin soitossaan omaavia soittajia onkin sitten vähemmän.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
sirdickyj
11.12.2012 13:48:34
PsychedelicWarlord: Sen oli tarkoitus olla kärjistys.

Ei minua yksittäiset pätkät kiinnosta vaan kokonaiskuva.

Mulle noi edustaa ihan musiikillisia vahvuuksia.

No katoitko sä että mistä noi tossa kiistelee ja mikä on lopputulos?

Siinähän on paljon muustakin kyse kuin virtuositeetistä tai soito osaamisesta. Toki siitäkin.
It's the singer, not the song.
Musta Arkipyhä
11.12.2012 13:51:19 (muokattu 11.12.2012 13:52:12)
sirdickyj: No katoitko sä että mistä noi tossa kiistelee ja mikä on lopputulos?

Siinähän on paljon muustakin kyse kuin virtuositeetistä tai soito osaamisesta. Toki siitäkin.

Olen mä sen nähnyt.Mutta kuten todettua ei se kiinnosta minua.Mun näkökulma on laajempi tässä.Ei yksi videoklippi.

En minä jaksa vääntää jostain yksittäisestä Youtube-pätkästä eikä se minusta määritä Keefin uraa millään tavalla.
Funkånaut
11.12.2012 15:24:52

PsychedelicWarlord: Olen mä sen nähnyt.Mutta kuten todettua ei se kiinnosta minua.Mun näkökulma on laajempi tässä.Ei yksi videoklippi.

En minä jaksa vääntää jostain yksittäisestä Youtube-pätkästä eikä se minusta määritä Keefin uraa millään tavalla.

Ei Jämästä tartte välittää. Se kuuntelee jotaki väsynyttä kasarirokkia.
Ihan sama mitä joku teoreetikko väittää. En sääli itseäni, koska olen 10 kertaa älykkäämpi ja 50 kertaa lahjakkaampi kuin tavalliset ihmiset. Eli te. - Krice Kuuntelen tämmöistä
sirdickyj
11.12.2012 16:06:06
PsychedelicWarlord: Olen mä sen nähnyt.Mutta kuten todettua ei se kiinnosta minua.Mun näkökulma on laajempi tässä.Ei yksi videoklippi.

Itseasiassa määrittää paljonkin. Kovin merkitsevä on tuo yksittäinen lause "you wanted it right, then let's do it right" ja sitten kun Kukko vetää ite.
sirdickyj
11.12.2012 16:06:45
Funkonaut: Ei Jämästä tartte välittää. Se kuuntelee jotaki väsynyttä kasarirokkia.

Eikö semmosista tarvi välittää?

Ja kyllähän mie kuuntelen aika laajalla skaalalla musaa, laajemmalla kuin varmaan eka näkemältä luulis.
Kefiiri
11.12.2012 16:31:15 (muokattu 11.12.2012 16:33:45)
sirdickyj: Eikö semmosista tarvi välittää?

Ketään joka kuuntelee Whitesnakea ei voi ottaa täysin vakavasti ;)
Kyllähän sun musamaku tiedetään, onhan se oikeasti laaja.

Kai tossa Keithkin on vähän hermona, eikä oitis hokaa mitä meinataan. Siitäkö tossa on kyse, että ei sais venyttää siinä kuvion alussa, vaan pitäisi aloittaa laskemalla sävelkorkeutta? Sen paremmin en tajunnut. Ei mitenkään heikennä arvostustani.
"Musiikki on ainut melu josta täytyy maksaa." -Alexandre Dumas
kasvistako
11.12.2012 19:30:27
Te vaan jaksatte edelleen kusta hunajaa joidenkin eläkeläisten perään, joiden paras tuotanto jäi 60-luvulle.

Kuuntelisitte sen joskus sen aikakauden laitteilla ja huomaisitte ettei se niin ihmeellistä ollutkaan toisin kuin nykyajan remix/digitalised- versioiden kanssa. Itseasiassa aika pirun puuduttavaa kuten YLEn Teeman dokkareissakin voi havaita.

Kyse on aina markkinoinnista ja sen Jagger osaa.
velipesonen
11.12.2012 19:51:34

Mites Bolan sitten?
Punk was born because of the false assumption that The Ramones could be imitated. - Arturo Vega
Funkånaut
11.12.2012 19:55:23

velipesonen: Mites Bolan sitten?

Eiks se ollut se läpikaupallinen vuohenääninen kääpiö?
Ihan sama mitä joku teoreetikko väittää. En sääli itseäni, koska olen 10 kertaa älykkäämpi ja 50 kertaa lahjakkaampi kuin tavalliset ihmiset. Eli te. - Krice Kuuntelen tämmöistä
Tumba
11.12.2012 20:05:19

On muuten melko eeppisen oloinen settlista ollut New Yorkissa:

Get Off of My Cloud
I Wanna Be Your Man
The Last Time
Paint It Black
Gimme Shelter
Wild Horses
Going Down
All Down the Line
Miss You
One More Shot
Doom and Gloom
It's Only Rock 'n' Roll (But I Like It)
Honky Tonk Women
Before They Make Me Run
Happy
Midnight Rambler
Start Me Up
Tumbling Dice
Brown Sugar
Sympathy for the Devil

Encore:

You Can't Always Get What You Want
Jumpin' Jack Flash
(I Can't Get No) Satisfaction

http://www.setlist.fm/setlist/the-r … ys-center-brooklyn-ny-23da14ef.html
Joku päivä vielä kaikkien vaimojeni lapset yhdessä leikkii.
kasvistako
11.12.2012 20:15:06
Funkonaut: Eiks se ollut se läpikaupallinen vuohenääninen kääpiö?

No mutta juuri se vuohenääni teki hänestä uniikin - aivan kuten Jaggerin huulet...
kasvistako
11.12.2012 20:35:26
velipesonen: Mites Bolan sitten?

No en ole kauhian montaa digilaisoitua äänitettä häneltä kuullut juutuubassa, joten esim. http://www.youtube.com/watch?v=s-l0rfNWhOg puhukoon puolestaan - ihan ilman "huulia", "kieliä" tai markkinointia.
2randpo
11.12.2012 21:13:54

sirdickyj: Muistutus Keithin soittotaidosta;

http://www.youtube.com/watch?v=ClgtoM2RwQY

Niin, enpä nyt tiedä. Keithän oli ihan hermona myös ennen ekoja Stones-irtiottojaan, koska epäili ettei osaa soittaa kuin Stonesien kanssa.

Ja Bill Wyman ihmetteli vuosia sitten jossain haastattelussa, että kuinka Jagger uskaltaa hypätä yleisön joukosta ex-tempore lavalle laulamaan/jammailemaan ties minkä bändien keikoilla. Ja että hänellä itsellään ei kyllä ole pokkaa eikä uskallusta moiseen kylmiltään. Mut onhan Wymankin sittemmin kai jammaillut ties missä keikyillä.
Insanely happy
Funkånaut
11.12.2012 21:16:41 (muokattu 11.12.2012 21:17:31)

2randpo: Niin, enpä nyt tiedä. Keithän oli ihan hermona myös ennen ekoja Stones-irtiottojaan, koska epäili ettei osaa soittaa kuin Stonesien kanssa.

Ite epäilen kanssa kyseessä olleen pelkän hermoilun Keefin kohdalla.

E: Kuitenkin jammailemassa suuren idolinsa kanssa, joka myös tunnetaan hankalana kaverina, niin saatto jänskättää.
Musta Arkipyhä
11.12.2012 21:55:53
sirdickyj: Itseasiassa määrittää paljonkin. Kovin merkitsevä on tuo yksittäinen lause "you wanted it right, then let's do it right" ja sitten kun Kukko vetää ite.

Millä perusteella yksittäinen lause määrittää ylipäätään kenenkään uraa? Tai youtube-pätkä? Eihän se kerro kuin sen hetken tilanteesta.Sun väittees on perustelematon ja totaalisen absurdi.En tiedä onko vika omassa päässä ,mutta vaikutelmaksi jää sellanen "miksen mä ole rock-tähti" tästäkin argumentoinnista.

Mutta kuten sanottua Keefin ja Rollareiden vaikutus puhuu omaa kieltään.Se on nähtävissä ja se on kuultavissa.Jopa ne nimim.Sirdickyj:n omat suosikit kuuluu tähän porukkaan.

Ja sehän kertoo jo jotain.
Musta Arkipyhä
11.12.2012 21:58:59 (muokattu 11.12.2012 22:01:21)
Funkonaut: Ite epäilen kanssa kyseessä olleen pelkän hermoilun Keefin kohdalla.

E: Kuitenkin jammailemassa suuren idolinsa kanssa, joka myös tunnetaan hankalana kaverina, niin saatto jänskättää.

Voi olla.Tai sitten ei.Ja oikeesti: Mitä väliä? Eiköhän Stones ja Keef siinä mukana ole jo musiikilliset kannuksensa hankkinut.

Vaikka ilmeisesti joidenkin mukaan meidän pitäisi ilmeisesti uskoa ,että Keef ei ole urallaan tehnyt mitään muuta kuin tuon :-D
Musta Arkipyhä
11.12.2012 22:00:55
Kefiiri: Ei mitenkään heikennä arvostustani.

Amen to that!
Stone
11.12.2012 22:12:39

Tumba: On muuten melko eeppisen oloinen settlista ollut New Yorkissa:

Get Off of My Cloud
I Wanna Be Your Man
The Last Time
Paint It Black
Gimme Shelter
Wild Horses
Going Down
All Down the Line
Miss You
One More Shot
Doom and Gloom
It's Only Rock 'n' Roll (But I Like It)
Honky Tonk Women
Before They Make Me Run
Happy
Midnight Rambler
Start Me Up
Tumbling Dice
Brown Sugar
Sympathy for the Devil

Encore:

You Can't Always Get What You Want
Jumpin' Jack Flash
(I Can't Get No) Satisfaction

http://www.setlist.fm/setlist/the-r … ys-center-brooklyn-ny-23da14ef.html

Melkoinen hittiputki! Vielä kun edes kerran näkisi livena...
"If you want heavy metal, talk to John Lee Hooker...that's heavy metal. That's armour!" -Keith Richards
kasvistako
11.12.2012 22:47:29 (muokattu 11.12.2012 22:49:54)
Stone: Melkoinen hittiputki! Vielä kun edes kerran näkisi livena...

Saunalahtea lainaten: "Anteeksi, onko tuo muka hittilista?" ..."Kasvaakohan se koskaan tarpeeksi isoksi?"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)