Aihe: Andy McCoy
1 2 3 4 563 64 65 66 67137 138 139 140 141
sirdickyj
20.09.2013 18:10:56
StJerky: Niin, onhan se arvostus paljon parempi juttu.

Parempi tai huonompi, mutta eri kuin se että olis breikkaamassa.
It's the singer, not the song.
jazzmies
20.09.2013 18:35:12
Terry Pantheras: On se veikeetä kun joku bändi jaksaa herättää joissain vielä näin 30 vuoden jälkeenkin kiukkua... Pakkohan siinä bändissä on silloin jotain erityistä ja ellei jopa ainutlaatuista olla.

Rockkansa kyllä lahjakkaasti jakaantui kahteen leiriin noina aikoina. Itse en voinut sietää Hanoi Rocksia, koska se oli huono. Ja he, jotka pitivät siitä, eivät juuri ole enää alalla, mutta minä olen. Eli heidän fanittajansa olivat lähes kaikki lahjattomia ja alalle soveltumattomia. Mutta jotenkin sitä alkoi mediarummutuksen myötä salakavalasti luulla, että tämähän täytyy olla hyvä bändi (esim. Kultsan konsertti) ja ehkä olenkin ollut väärässä. Mutta nyt aikoja myöhemmin, kun Makkonenkin on hyväksytty musiikin asiantuntijamaskotiksi, kuullessani HR tai sen jäsenten tekemisiä, niin huonollehan ne kaikki kuulostavat edelleen - sekä esittämisensä että sisällönsä kannalta. Mutta he, jotka diggaavat, tuskin vieläkään pystyvät alalle.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
tepeh
20.09.2013 18:57:29 (muokattu 20.09.2013 18:57:48)
jazzmies: Ja he, jotka pitivät siitä, eivät juuri ole enää alalla, mutta minä olen. Eli heidän fanittajansa olivat lähes kaikki lahjattomia ja alalle soveltumattomia.

Öheiss.... :----D
Musiikin takia tänne tultiin, rölöjen takia tänne jäätiin.
mpekkanen
20.09.2013 19:03:21
jazzmies: Rockkansa kyllä lahjakkaasti jakaantui kahteen leiriin noina aikoina. Itse en voinut sietää Hanoi Rocksia, koska se oli huono. Ja he, jotka pitivät siitä, eivät juuri ole enää alalla, mutta minä olen. Eli heidän fanittajansa olivat lähes kaikki lahjattomia ja alalle soveltumattomia. Mutta jotenkin sitä alkoi mediarummutuksen myötä salakavalasti luulla, että tämähän täytyy olla hyvä bändi (esim. Kultsan konsertti) ja ehkä olenkin ollut väärässä. Mutta nyt aikoja myöhemmin, kun Makkonenkin on hyväksytty musiikin asiantuntijamaskotiksi, kuullessani HR tai sen jäsenten tekemisiä, niin huonollehan ne kaikki kuulostavat edelleen - sekä esittämisensä että sisällönsä kannalta. Mutta he, jotka diggaavat, tuskin vieläkään pystyvät alalle.

80-luvulla leirejä oli kyllä muitakin kuin Hanoi ja muut bändit. Silloin tuli Metallica ja sen tyyliset bändit myös jotka olivat täysin uutta. Tämän lisäksi on vielä paljon paljon muutakin musiikkia ja ihan kaikki eivät ole poistuneet alalta.
Voisi tietysti udella missä jazzmies vaikuttaa kun olet edelleen alalla,mutta kaikki Hanoista tykänneet ovat jo poissa!!??
Hanoi Rocksin fanittajissa oli myös soittajia esim. Mötley Crue ja onhan Andy soittanut Iggy Popinkin kanssa ,ettei voi ihan lahjattomaksi kaikkia yleistää. On aika rankasti sanottu ,että kaikki jonkun bändin fanit ovat lahjattomia.

Kun olet kerran alasta noinkin tietoinen ,niin heitä sitten jotain omia meriittejä kehiin koska kerta olet alalla edelleen.
Jotenkin kirjoituksestasi paistaa sellainen ,että sinun tekemäsi musiikki on hyvää ja älykästä. Hanoi Rocks on taas täyttä kuraa edelleenkin ja sinulla on edelleen töitä alalla kun sinulla on parempi maku ja olet musiikitekoon muutenkin paremmin soveltuva.

Edelleen kiinnostaisi tietää missä jazzmies soittaa ja mitä on saatu itse aikaiseksi?
Wradlin
20.09.2013 19:07:33
mpekkanen: Edelleen kiinnostaisi tietää missä jazzmies soittaa ja mitä on saatu itse aikaiseksi?

Hän soittaa kotonaan ja on tehnyt hauskan rumpuvideon YouTubeen.
mpekkanen
20.09.2013 19:15:46
Wradlin: Hän soittaa kotonaan ja on tehnyt hauskan rumpuvideon YouTubeen.

No sehän selittää tämän alalla edelleen olemisen. Onhan myös totta ettei Andystä tai Hanoista löydy youtubesta juurikaan mitään.
Varmasti myös faneja näillä rumpupätkillä on hieman reilummasti ja ne katsojat ovat ihan tutkitusti lahjakkaampia yksilöitä mitä alalta löytyy.

Huomasin muuten oman lahjattomuuteni kun en edes tätä tiennyt. Joka päivä voi siis oppia jotain uutta,mutta kun lahjaton olen niin huomenna on taas uusi päivä :)
Terry Pantheras
20.09.2013 19:25:30
jazzmies: Rockkansa kyllä lahjakkaasti jakaantui kahteen leiriin noina aikoina. Itse en voinut sietää Hanoi Rocksia, koska se oli huono. Ja he, jotka pitivät siitä, eivät juuri ole enää alalla, mutta minä olen. Eli heidän fanittajansa olivat lähes kaikki lahjattomia ja alalle soveltumattomia. Mutta jotenkin sitä alkoi mediarummutuksen myötä salakavalasti luulla, että tämähän täytyy olla hyvä bändi (esim. Kultsan konsertti) ja ehkä olenkin ollut väärässä. Mutta nyt aikoja myöhemmin, kun Makkonenkin on hyväksytty musiikin asiantuntijamaskotiksi, kuullessani HR tai sen jäsenten tekemisiä, niin huonollehan ne kaikki kuulostavat edelleen - sekä esittämisensä että sisällönsä kannalta. Mutta he, jotka diggaavat, tuskin vieläkään pystyvät alalle.

Olen ymmärtänyt ettei HR ollut edes kovin suosittu Suomessa ennen hajoamistaan, tai varsinkaan Razzlen aikoina. Heitä pidettiin kummajaisina ja pelleinä. Mutta kas kummaa kun alkoi jonkinlaista sukseeta ja huomiota maailmalla olemaan, niin alkoi suomalaista massaakin kiinnostaa: meidän pojat mualimalla!

Oliko se sitten viittä vai varttia vaille, vai varttia yli, niin who cares! Se jää ikuiseksi arvoitukseksi.
Bothersome Employer Elimination Rebooter
StJerky
20.09.2013 19:28:54
jazzmies: Rockkansa kyllä lahjakkaasti jakaantui kahteen leiriin noina aikoina.

Toiset tykkäsi Hanoi Rocksista ja Toiset Paul Oxley's Unitista.
jazzmies
20.09.2013 20:18:34
mpekkanen: Edelleen kiinnostaisi tietää missä jazzmies soittaa ja mitä on saatu itse aikaiseksi?

En juurikaan ehdi enää soittaa, koska koulutan muusikkoja ja musiikintekijöitä.
"Ego on kuin hattu. Olisi aina kohteliasta ottaa hattu pois päästä aina kun tapaa toisia ihmisiä."
Boyakasha
20.09.2013 20:36:32
sirdickyj: Näin juuri. Luulin nähneeni että puhuttiin monikossa rundeista.

Niin minäkin.

sirdickyj: Tämä juuri on se, mitä jaksan ihmetellä; puhutaan "viittä vaille" breikkauksesta kun plakkarissa on yksi kesken jäänyt rundi, jota jatkettiin Puolan turneella.

Aivan.

sirdickyj: Mikä tuossa viittaa "viittä vaille" breikkaamiseen?

Ei mikään. Mutta toki kun Andy ja Mike sitä riittävän pitkään toistivat, muuttui se viralliseksi totuudeksi.

sirdickyj: Mulle toi näyttäytyy samanlaisena höpötyksenä ku Get Onin menestys European Pop Juryssä.

Joo. Siitäkin jaksetaan vielä vaahdota - vajaat 40 vuotta tapahtuman jälkeen. Vaan olisiko kukaan oikeasti kuullut kyseisestä skabasta Härmässä ilman Ganesia?

sirdickyj: Se, että Hanoi ei breikannut, eikä ollut "viittä vaille" ei lievennä sitä tosiasiaa että se oli mulle iso juttu aikanaan ja Back To Mystery City on edelleen erinomainen levy, bändin tuotannon kirkkain helmi.

Back To Mystery City on minunkin mielestä bändin paras levy. Muistan, että ostin sen mutsin ja faijan kanssa kasettina Stokiksen Gamla Stanissa sijainneesta suomalaisen musan levykaupasta joskus 11-12 -vuotiaana 1984-85. Se kassu on edelleen tallella. Silloin ihmettelin, kuka se hyvännäköinen muija on kannessa ja miksi hän poseeraa sellaisen luihun hörhön kanssa.
StJerky
20.09.2013 21:09:48
Boyakasha: Joo. Siitäkin jaksetaan vielä vaahdota - vajaat 40 vuotta tapahtuman jälkeen. Vaan olisiko kukaan oikeasti kuullut kyseisestä skabasta Härmässä ilman Ganesia?

Älkää unohtako että Broadcast voitti Battle of the Bands -kisan Who's got the Ball piisillään ja toiseksi jäi muuan The Nits Hollannista.
Boyakasha
20.09.2013 22:33:35 (muokattu 20.09.2013 22:50:12)
StJerky: Älkää unohtako että Broadcast voitti Battle of the Bands -kisan Who's got the Ball piisillään ja toiseksi jäi muuan The Nits Hollannista.

Tarkoittaako tämä siis sitä, että Broadcast on kovempi kuin Hurriganes ja The Nits? Saati Hanoi Rocks, joka ei tiettävästi voittanut yhtäkään skabaa uransa aikana.
StJerky
20.09.2013 22:42:46
Boyakasha: Tarkoittaako tämä siis sitä, että Broadcast on kovempi kuin Hurriganes ja The Nits. Saati Hanoi Rocks, joka ei tiettävästi voittanut yhtäkään skabaa uransa aikana.

Sitä voi miettiä. Minusta ei.
Panthera pardus
21.09.2013 00:00:31
sirdickyj: Ja kukaan ei ikinä muista, että Hanoi Rocks jatkoi toimintaansa tuon Razzlen onnettomuuden jälkeen, mutta kuihtui pois, ja kukaan muu kuin bändi itse ei jättänyt käyttämättä sitä mahdollisuutta, joka sille oli levydiilin muodossa tarjolla. Muistattehan, ettei bändi hajonnut Razzlen kuolemaan, vaikka siitä on tehty herrojen Hulkko ja Makkonen uraa kannatteleva legenda, pitkälti herrojen itsensä toimesta?

Siitä nyt ei päästä mihinkään, että kyllähän alkuperäinen Hanoi Rocks todellisuudessa hajosi Razzlen kuolemaan. Hän oli se, joka tasapainotti tilannetta, oli kaikkien kaveri ja hyvä jätkä. Ei virtuoosi soittajana, mutta kokonaisuuden ja dynamiikan kannalta korvaamaton.

Shokki oli niin kova, että yhtye menetti täysin toimintakykynsä kun tasapainottavaa ystävää ja ns. ukkosenjohdatinta ei enää ollut joukoissa. Erimielisyydet nousivat pintaan ja päihteiden käyttö karkasi täysin käsistä. Sam Yaffa reagoi eromalla yhtyeestä.

Ei fiilistä, liikaa päihteitä, suru ja kaksi korvattavaa soittajaa. Ei kovinkaan toimiva yhtälö vai mitä? Hanoin jalanjäljissä maailman suurimmaksi rockbändiksi kasvanut Guns N' Roses joutui uudistamaan omaa legendaarista kokoonpanoaan yhden erottamisen ja yhden eroamisen verran ja tuon jälkeen homma levisi kuin korttitalo tuulessa.
Panthera pardus
21.09.2013 00:49:57
sirdickyj: Musaa sitä breikkaamista varten ei sen sijaan ollut, ainoa hittisingle oli cover Fogertyn biisistä.

Hitin hakeminen coverilla ei tuolloinkaan ollut erityisen harvinainen teko. Quiet Riot räjäytti pankin Slade-lainalla ja Mötley Crüe saavutti ensimmäinen top40-hittinsä Brownsville Stationilla.
Funkånaut
21.09.2013 00:51:34

jazzmies: Ja he, jotka pitivät siitä, eivät juuri ole enää alalla, mutta minä olen. Eli heidän fanittajansa olivat lähes kaikki lahjattomia ja alalle soveltumattomia.

En oo levyjäsi kuullut, vaikka olet vanha patu. Olet siis paska.
Hitler ei ois kyllä Funkon alkoholitottumuksilla saanut yhtäkään juutalaista kiinni. - kid ego Kuuntelen tämmöistä
mpekkanen
21.09.2013 02:41:59
jazzmies: En juurikaan ehdi enää soittaa, koska koulutan muusikkoja ja musiikintekijöitä.

Tarkoittaako tämä nyt sitten että sinun kouluttamasi henkilöt ovat pärjänneet Hanoi Rocksia paremmin ja ovat muutenki parempia soittajia ja heillä on lahjoja ja tyylitajua ,mitä ei Hanoissa ollut. Voiko näitä soittajia kuulla jossakin?

Oletko myös aivan varma ,että kouluttamasi soittajat ovat vielä 30 vuoden päästä alalla ja tienaavat silla musiikillaan leipänsä?

Kun aika rankasti haukuit kaikki Hanoin fanit lahjattomaksi ja sellaisiksi ,jotka eivät enää ole musiikkibisneksessä niin se on todella vahvasti ilmaistu.

Sinulla on sitten varmaan sellainen porukka koossa ,että heistä saamme vielä kuulla ulkomaisten kitaralehtien kansista ja muutenkin. Tosin tähän asti väitteillesi ei ole mitään faktapohjaa,mutta ei sen niin väliä. Toivottavasti he pärjäävät ja tekevät hyvää ja Hanoita parempaa musiikkia.

Ihmisissä on muitakin ominaisuuksia kuin kuunteleeko hän Hanoi Rocksia vai ei. Jos sen perusteella alamme luokittelemaan porukkaa a ja ö luokan ihmisiin niin siitä tuskin syntyy mitään hyvää.
Laita sitten linkkejä kun oppilaasi ovat selkeästi tehneet jotain isompaa kuin Hanoi Rocks tai Andy. Kun he ovat tehneet parempaa musiikkia tai ovat menestynyt paremmin musiikillisesti.
Andyllä on kuitenkin ensimmäinen kultalevy jenkeistä jonka Suomalainen musiikintekijä on saanut omasta sävellyksestään, ihan vaan ohimennen.
hemmo
21.09.2013 03:15:09

jazzmies: En juurikaan ehdi enää soittaa, koska koulutan muusikkoja ja musiikintekijöitä.

et siis ole esiintymis- vaan opetusalalla

ändi ja makkonen ovat edelleen esiintyjiä, ja hyviä sellaisia
Kaikista löytyy ihana sielu, kun ihmiseen keskittyy.
StJerky
21.09.2013 10:35:00
mpekkanen: Tarkoittaako tämä nyt sitten että sinun kouluttamasi henkilöt ovat pärjänneet Hanoi Rocksia paremmin ja ovat muutenki parempia soittajia ja heillä on lahjoja ja tyylitajua ,mitä ei Hanoissa ollut. Voiko näitä soittajia kuulla jossakin?

Soittavat kolmeatuhatta sointua kolmelle ihmiselle jossain.
Terry Pantheras
21.09.2013 11:47:00
StJerky: Soittavat kolmeatuhatta sointua kolmelle ihmiselle jossain.

*tirskis*

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
Bothersome Employer Elimination Rebooter
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)