Aihe: Rush
1 2 3 4 562 63 64 65 66122 123 124 125 126
saara.
13.06.2008 22:39:22

Jos joltain ei vielä Replay x3- dvd:tä hyllystä löydy, niin kipinkapin CDON:iin. Lähtee nimittäin hintaan 10,95..

kiitsa!
cdon-lakko kestikin viikkoja :)
"Ihan sama, kunhan ei tartte pitää housuja." -noir
Timetokill
17.06.2008 18:47:43
okei. mulla ei ollut mitään hajua niiden levymyynnistä.

niinpä.

kuulemma eddie van halenillakin on studio täynnä jotain soolokamaa jota se meinas kai jossain vaiheessa julkaista, mutta sitten se totesi samassa haastattelussa "no, mutta ei kukaan kuitenkaan halua mitään niin sekopäistä kuunnella, niin miksi vaivautua julkaisemaan sitä?".

story of my life...

Soololevyt ovat harvoin hyviä, jostain kumman syystä. Itse kuitenkin pidän Geddy Leen soolosta todella paljon. Lifesonin Victor ei sitten ole samalla tavalla kolahtanutkaan.

Kyllä tuo My Favorite Headache on ihan kelpo levy.
Dirk
17.06.2008 22:03:01
Jos joltain ei vielä Replay x3- dvd:tä hyllystä löydy, niin kipinkapin CDON:iin. Lähtee nimittäin hintaan 10,95..

Kiitos vinkistä, halvallapa lähti. Videolla nämä jo löytyy, mutta laatu paranee huomattavasti näistä kopion kopiosta :)
Artturi
18.06.2008 08:43:37
Aika hyvä juttu ja mukavia kuvia ;-)

http://www.sabian.com/EN/newsevents/ChrisS_NeilP.cfm
Artturi
17.07.2008 13:11:28
Rushin eka tv-esiintyminen Pohjois-Amerikassa 33 vuoteen eilen!! Jopa Neilkin mukana!! Tuolta tsekattavissa:

http://www.comedycentral.com/colbertreport/

Hauskaa juttua.. Kantsii kattoo koko show; on Rush-vitsejä alusta alkaen kun shown käsikirjoittaja on huuuuge Rush-fani!
Skebaholikko
17.07.2008 16:04:26

Rushin eka tv-esiintyminen Pohjois-Amerikassa 33 vuoteen eilen!! Jopa Neilkin mukana!! Tuolta tsekattavissa:

Hauskaa juttua.. Kantsii kattoo koko show; on Rush-vitsejä alusta alkaen kun shown käsikirjoittaja on huuuuge Rush-fani!

Stephen Colbert + Rush = Universe-imploding ownage. Mahtavaa settiä! :D
M.A.C.H.O. # 1 Don't break radio silence until they see this strike force. "Wimpy, non-strike force person: How will I know?" Because all fucking hell is going to break loose.
Timetokill
17.07.2008 18:16:45

Hauska show.

Korjataan nyt kuitenkin sen verran, että kyseessä on siis ensimmäinen esiintyminen pitkään aikaan, missä Neil Peart on mukana. Geddy ja Alexhan ovat esiintyneet TV:ssä todella tiuhaan.
Gsp
17.07.2008 18:18:36
Tein ajankulukseni eräänlaisen unelmien Rush-settilistan, jota ei kannata ottaa liian vakavasti. Periaatteenani oli painottaa aikakautta Signals- ja Presto-levyjen välillä, koska olisi upeaa kuulla enemmän kasaribiisejä mahdollisilla tulevilla kiertueilla. Lisäksi mukana on joitakin poikkeuksia vanhemmasta tuotannosta: Cinderella man (ylävokaalien näytön paikka Garylle, otetaan hyvänä haasteena, eikö? ;D), Moving Picturesin b-puoli, Jacob's Ladder, The Trees. Unelmaencore on sekin early years -hunajata. Freeze on sallittu mukaan osana Fear-biisien sarjaa.

Show Don't Tell
The Analog Kid
Vital Signs
Manhattan Project
Mission
Fear parts I-IV
The Enemy Within
The Weapon
Witch Hunt
Freeze
Cinderella Man
The Camera Eye

-- tauko --

Force Ten
Jacob's Ladder
Afterimage
Chain Lightning
The Pass
The Body Electric
Emotion Detector
Mystic Rhytms/Drum solo
Broon's Bane
The Trees
Marathon
Digital Man
Kid Gloves
Encore:
By-Tor and the Snow Dog
In the End
La Villa Strangiato

Järjestys on jollain tavalla mietitty, ja pakollinen Neilin pikku taukokin on.
Kommentoikaa ja fiilisteltää itse Rush-katalogin monipuolisuutta!
Timetokill
17.07.2008 18:55:20
Hieno settilista tosiaan... harmi vain, ettei kovin realistinen. Rush ei jostain syystä välitä soittaa biisejä kultakaudeltaan (eli 80-luvulta). Syyn tietävät varmaan ainoastaan äijät itse.
Newsted85
17.07.2008 21:39:53
Hieno settilista tosiaan... harmi vain, ettei kovin realistinen. Rush ei jostain syystä välitä soittaa biisejä kultakaudeltaan (eli 80-luvulta). Syyn tietävät varmaan ainoastaan äijät itse.

Geddy ei jaksa enää taiteilla yhtä paljon koskettimien, pedaalien ja basson välillä kuin tuon aikakauden biisit vaatisivat?
"Reality leaves a lot to the imagination." - John Lennon
Flash
27.07.2008 17:23:34

Geddy ei jaksa enää taiteilla yhtä paljon koskettimien, pedaalien ja basson välillä kuin tuon aikakauden biisit vaatisivat?

Juuri näin. Siinä katoaa nautinto soittamisesta, kun pitää yhtäaikaa keskittyä kymmeneen eri asiaan. Senpä takia viimeisimmät levytkin ovat olleet riisutumpia (=biisejä on mukavampi vetää livenä).
Live Music Is Better!
Regalis Apertura
27.07.2008 19:57:22
Eikös Geddy sanonut että ainakaan Camera Eyeä hän ei halua soittaa? Syynä oli ettei diggaa ko. biisiä (luin jostakin haastiksesta aikoja sitten). Liekö tuo "taiteilu instrumenttien välillä" olisi uskottavampi selitys...
G-Zus
28.07.2008 20:46:14
Näin Rushin vaihtelevia vaiheita jo tuolta 80-luvun alkupuolelta mielenkiinnolla seuranneena havahduin itsekin vasta tätä viestiketjua luettuani siihen tosiasiaan etteivät äijät pahemmin ole muille musiikillisille poluille liiemmin poikenneet mittavan uransa aikana.

Ainakin yksi Alexin lipsahdus löytyy täältä: http://www.youtube.com/watch?v=K7LT9JG2ly0

Vaikka itse olen vielä/ikuisesti ihan käsi kitaristina niin ei tuo soitanta nyt aivan Rushilta kuulosta. Kuulosti vain hyvältä. Te jotka enemmän kitaransoitosta olette perillä ja pidätte tuota ihan jöötinä - älkää suuttuko vaikka minä tykkäsin.
Winston Churchill: I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.
Regalis Apertura
29.07.2008 11:21:27
Muuten onkos Alex tehnyt muuta kuin sen soololevyn ja vierailun Porcupine Treen uusimmalla levyllä? En ole oikein noita soolojuttuja seuraillut... Ja onko Geddy tehnyt muuta kuin yhden soololevyn? Entäs Peart?
Deathwish
29.07.2008 15:22:10
Sanokaaha, mikä on heikoin levy Rushilta minkä omistatte?
Fortune
29.07.2008 15:24:26

Eiköhän se tuo Vapor Trails liene, lähinnä soundiensa takia.
Look behind you, a three-headed guitar!
JartZA
29.07.2008 15:30:37
Itse löysin Rushin kunnolla vasta muutama viikko sitten, nyt on tullut hankittua viikon sisään 2112, A Farewell To Kings, Hemispheres, Permanent Waves ja Moving Pictures. Olen sanaton. Loistavaa musiikkia!
SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann
Progressor
29.07.2008 16:43:05

Debyytti ja Caress of Steel ovat aika tasoissa. Debyytti veisi ehkä muuten voiton, mutta Caress of Steelillä on kohtuuhyvien biisien seassa karmea räpellys nimeltä The Necromancer, joka on ehkä Rushin huonoin kappale.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
Progressor
29.07.2008 16:56:07
Itse löysin Rushin kunnolla vasta muutama viikko sitten, nyt on tullut hankittua viikon sisään 2112, A Farewell To Kings, Hemispheres, Permanent Waves ja Moving Pictures. Olen sanaton. Loistavaa musiikkia!

Onneksi olkoon löydöksen johdosta.

Minäkin olin kerrasta koukussa. Joskus 90-luvun lopulla kuuntelin muistaakseni Radiomafiaa, jossa A.W. Yrjänä soitti jossakin ohjelmassa suosikkilevyjään. Joukossa oli sitten sellainenkin bändi kuin Rush. Musiikki kuulosti jotenkin kierolta mutta samalla hyvin mielenkiintoiselta, ja minulle tuli heti sellainen "tätä täytyy saada lisää" -olo. Ja lisää minä sitten hankinkin, lähestulkoon kaiken mahdollisen. Ja onnekseni olen saanut vielä nähdä bändin kahdesti elävänä.

En harmikseni muista, minkä kappaleen Yrjänä silloin aikoinaan soitti, mutta olen jälkeenpäin arvellut, että se oli ehkä Subdivisions. Onko kenelläkään muulla mitään muistikuvia tuollaisesta ohjelmasta? Vuosi oli varmaan 1998 tai 1999.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
carnation
29.07.2008 19:28:32

Varmaankin se Snakes & Arrows. En ole vieläkään toipunut siitä karmeasta pettymyksestä, jonka kyseinen levy aiheutti. Saattaisin muuten mainita debyytin, mutta kun en omista sitä. Joskus toisinaan (hyvin harvoin enää) kun S&A eksyy soittimeen, jaksan kuunnella siitä vain muutamaa kappaletta (Far Cry, Armor and Sword, The Main Monkey Business).
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)