Aihe: Keskustelua AC/DC:stä, osa 2.
1 2 3 4 561 62 63 64 65258 259 260 261 262
JussiKoo
31.03.2011 21:19:17
Tänään näin tulevalta livelevyltä Let there be rockin trailerin. Vaikka Mr. Rudd vetää samalla coolisti röökiä, ei nykykomppi enää jaksa kantaa. Valitettavasti.

Olen samaa mieltä, että vaikka Rudd on rumpalina "se oikea", Wright ja Slade ovat hoitaneet tonttinsa asiallisesti. Aikaa on kulunut jo paljon monista esimerkeistä, joten vertailu on hyvin hankalaa, eikä sillä oikeastaan ole edes enää väliä. Hieno bändi ja respectit, että jaksavat vielä. Nuoruuden terä on jo kadonnut, muttei se silti bändin suuruutta himmennä.
"Mikä muualla tulkitaan homoeroottiseksi, on bassodadassa vain ryhmähenkeä." (kraaps 03/2010)
sirdickyj
31.03.2011 21:28:30
Rock-Ola: Tänään näin tulevalta livelevyltä Let there be rockin trailerin. Vaikka Mr. Rudd vetää samalla coolisti röökiä, ei nykykomppi enää jaksa kantaa. Valitettavasti.

Olen samaa mieltä, että vaikka Rudd on rumpalina "se oikea", Wright ja Slade ovat hoitaneet tonttinsa asiallisesti. Aikaa on kulunut jo paljon monista esimerkeistä, joten vertailu on hyvin hankalaa, eikä sillä oikeastaan ole edes enää väliä. Hieno bändi ja respectit, että jaksavat vielä. Nuoruuden terä on jo kadonnut, muttei se silti bändin suuruutta himmennä.

Joo noillahan on terää, mitä kadottaakin. Ja silti jää aika paljon jäljelle.

Ja mun mielestäkin Rudd on "se oikea" ja hänen komppinsa on se paras, esim. just siinä "Gone shooting" -96 versiolla, ei paljoo kyseltävää.

Mutta ei korvia saa muidenkaan soitolta sulkea. Ja kuten jo alunperin sanoin, Rudd lintsaa ton kompia, mikä ei tossa uudessa teaserissakaan lähe kunnolla, ja tälläkin palstalla silti dissattiin Sladea saman kompin lintsaamisesta. Väärin. Ei tod.lintsannut.

Sama se High Voltage, siinä haitsu tekee sen työn, minkä päälle sitä bassoa pomputella sillä kompilla, mikä siinä on. Rudd oikoo, joten myös se basso sit oikoo, esim. -79 Pariisin livellä. Kun taas Sladen kompin päälle voi huoletta Williams cedellä sitä pompotusta.

Vaikken tajuakaan mitään.
Ei jengi kuitenkaan mitään tajuu
hollmi-5
31.03.2011 23:31:02 (muokattu 01.04.2011 08:49:10)
sirdickyj: Eikun nimenomaan tajuaa sen oleellisen asian, mikä pitääkin tajuta; tommosessa bändissä ei tapahdu mitään ilman että herrat isot herrat sanovat että vedä näin.

Oletko oikeasti sitä mieltä, että joku voi jollekin kertoa, millä tyylillä komppi soitetaan? Ja sitten se automaattisesti kuulostaa siltä, mitä tilataan? Wrightin soitossa ei ole yhtään imua. Nuotit ovat oikeilla paikoilla, mutta se ei tee rumpalista vielä samanlaista, kuin toisesta.

Ja joka väittää muuta, ei tajua mistään mitään. Noi ukot soittaa niinku tilataan, ja jos tilaaja tilaa jotain ja se ei ihmisiä miellytä niin se on sit sen tilaajan vika.

Et sinä taida soittamisesta ymmärtää kovinkaan paljoa ;)
Soundit, piuhat ja kajarit.
sirdickyj
01.04.2011 07:55:35 (muokattu 01.04.2011 08:04:53)
hollmi-5: Oletko oikeasti sitä miletä, että joku voi jollekin kertoa, millä tyylillä komppi soitetaan? Ja sitten se automaattisesti kuulostaa siltä, mitä tilataan? Wrightin soitossa ei ole yhtään imua. Nuotit ovat oikeilla paikoilla, mutta se ei tee rumpalista vielä samanlaista, kuin toisesta.

Eiku lähinnä mietin sitä kaahausta Sladen aikana.

Mutta joo, jos se Wright on niin haikee rumpali ja muutenkin ne kaks itse tuotettua levyä ei oo hyvässä huudossa, niin sittenhän ne veljesten omat tuntosarvet ei oo kovin herkät.

Mä en muista Flick of the switchiä niinlään surkeana levynä. Ehkä hiukan jäykkänä. Mutta semmosen rumpalin ne siihen sillon halus.

Et sinä taida soittamisesta ymmärtää kovinkaan paljoa ;)

En tajuakaan, niinhän mä just sanoin.
hollmi-5
01.04.2011 08:50:50
Slade hoitaa Razors Edge-levyn hienosti. Livenä tyyppi ei niin minua lämmittänyt, kuin Rudd aina.
sirdickyj
01.04.2011 09:39:53
hollmi-5: Slade hoitaa Razors Edge-levyn hienosti. Livenä tyyppi ei niin minua lämmittänyt, kuin Rudd aina.

Mutta oisko siinä sitten ollu joku semmonen kausi orkesterilla menossa, että yritettiin jotain uutta...mikä ton orkesterin kyseessä ollessa on aika minimaalista muutosta.

Kun kitaroissakin oli high gain-meininkiä jne. Slade sitten soitti siinä jutussa, sillä hetkellä. Ja on joutunut syntipukiksi ehkäpä joidenkin silmissä

Samoin kuin Wright otettiin bändiin sillon kun yrittivät kaiketi paluuta johonkin yksinkertasempaan suuntaan. Tosin eihän se kai asoita kuin yhdellä levyllä, ja onkse vielä Who made who:n niillä muutamalla bonusbiisillä.

Aika usein käy niin, että joku sälli otetaan bändiin ja sen valinnan tekee ihan selkeesti sen bändin liidaajat. Tietoisesti. Ja sit ku se tekee sitä juttuaan mitä varten se on siihen bändiin otettu, ja se ei miellytäkään, niin nimenomaan se k.o. soittaja joutuu sit syntipukin asemaan.

Sama juttu ku Steve Vai oli Whitesnakessa. Se veti siinä just niinku oli oletettavaa että se vetäis, ei pitäis yllättää ketään et tuli sitä sen signature-juttua. Tai Hughes Purplessa. Se otettiin siihen laulavaksi basistiksi, ja herran musiikillliset mieltymykset oli tiedossa. Se, että se ei sopinut ihmisten mielestä Purpleen, ei huononna itse herraa mihinkäöän suuntaan.

Ei toki myöskään niin, että niitä tilattuja sällejä olis pakko digata.

Jotain ne kuitenkin on tilattu sinne tekemään, kenties auttamaan bändiä nousemaan uuteen kukoistukseen tms. Slade oli bändissä, kun AC/DC nousi uudestaan jaloilleen, oli kyse sitten kaupallisesta menestyksestä tai musiikillisesta noususta. Mun_Mielestä Razors Edge oli vähän niinku miolempia. Vaikka eihän joku Money Talks ole hyvällä tahdollakaan mikään musiikilline huippuhetki bändin uralla.
Belford
01.04.2011 10:55:45
sirdickyj:

...

Mä en muista Flick of the switchiä niinlään surkeana levynä. Ehkä hiukan jäykkänä. Mutta semmosen rumpalin ne siihen sillon halus.

Flick Of The Switchin (rumpu)äänitykset ehdittiin mielestäni purkittaa ennen Ruddin lähtöä. Paikalle tilattiin silti toinen rumpali, muistaakseni Wrightista poikkeava, mutta Youngit eivät olleet tyytyväisiä lopputulokseen. Levyllä kuullaan siis Ruddin soittoa.

Hyvin toimiva kokonaisuus onkin, vaikka ajoittain hiukan raskas levy kuunnella kokonaan. Taitaa olla ensimmäinen Youngien itsensä tuottamista. Tällä soundimaailma on vielä kohillaan, kun taas seuraavilla lätyillä mentiin pahasti väärään suuntaan.
rheinone
01.04.2011 11:19:14
Belford: Flick Of The Switchin (rumpu)äänitykset ehdittiin mielestäni purkittaa ennen Ruddin lähtöä. Paikalle tilattiin silti toinen rumpali, muistaakseni Wrightista poikkeava, mutta Youngit eivät olleet tyytyväisiä lopputulokseen. Levyllä kuullaan siis Ruddin soittoa.

Hyvin toimiva kokonaisuus onkin, vaikka ajoittain hiukan raskas levy kuunnella kokonaan. Taitaa olla ensimmäinen Youngien itsensä tuottamista. Tällä soundimaailma on vielä kohillaan, kun taas seuraavilla lätyillä mentiin pahasti väärään suuntaan.

Mikähän siinä oli että Flick Of The Switch floppas? Pidän sitä yhtenä parhaimmista Juunssönin aikakauden albumeista: Retee meininki, hyviä piisejä ja rouheet saundit. Lykkäisin sen jopa kakkoseksi heti Back In Blackin jälkeen, ainakin just tänään lykkään.
sirdickyj
01.04.2011 11:33:54
rheinone: Mikähän siinä oli että Flick Of The Switch floppas? Pidän sitä yhtenä parhaimmista Juunssönin aikakauden albumeista: Retee meininki, hyviä piisejä ja rouheet saundit. Lykkäisin sen jopa kakkoseksi heti Back In Blackin jälkeen, ainakin just tänään lykkään.

Nii ja kenen silmissä se sit floppas? Verrattiinko kahteen edelliseen? Mikä vaan floppais kaupallisesti siinä kohtaa. Van Halen ja muut alko tulla jo tos kohtaa muistaakseni ja Mötley Cruet jne. Accadacca tais koittaa mannä vastakkaiseen suuntaan.

Toisaalta olikse ton levyn rundi millä olivat Halenin kans ruottissa...ei yhtään biisiä k.o.levyltä. Tai siltä, millä rundilla olivat. Koko toi tai Fly on the wall. Anyway, eivät tainneet itekään uskoa siihen levyyn sitte.
rheinone
01.04.2011 11:50:12
sirdickyj: Nii ja kenen silmissä se sit floppas? Verrattiinko kahteen edelliseen? Mikä vaan floppais kaupallisesti siinä kohtaa.

Niijjoo, kävihän se näköjään UK:ssa sijalla 4 ja jenkkilistoilla sijalla 15. Mut edellisen albumin imussa tais käydä, ei tainnu pysyä kovin pitkään?

Van Halen ja muut alko tulla jo tos kohtaa muistaakseni ja Mötley Cruet jne. Accadacca tais koittaa mannä vastakkaiseen suuntaan.

Toi se homman nimi tais olla.

Toisaalta olikse ton levyn rundi millä olivat Halenin kans ruottissa...

Jees, tää se monster of rock -rundi oli.

ei yhtään biisiä k.o.levyltä. Tai siltä, millä rundilla olivat. Koko toi tai Fly on the wall. Anyway, eivät tainneet itekään uskoa siihen levyyn sitte.

Aika ihmeellinen veto bändiltä mummielestä. Olishan se ny myyny lättyä jos ois pari piisiä opetellu uudeltaki levyltä.
rheinone
01.04.2011 12:11:41 (muokattu 01.04.2011 12:14:19)
Tossa setti Stokiksesta Monsters Of Rockissa 1984. Ei tosiaan oo yhtään piisiä uusimmalta lätyltä. Tosin lätty ilmestyi jo aika tarkkaan vuotta aikaisemmin.

http://www.setlist.fm/setlist/acdc/ … dion-stockholm-sweden-1bd625e4.html

E: Edellisillä legillä setissä oli ollu ainaki Flick Of The Switch ja Guns For Hire.
hollmi-5
01.04.2011 12:25:22
Belford: Flick Of The Switchin (rumpu)äänitykset ehdittiin mielestäni purkittaa ennen Ruddin lähtöä. Paikalle tilattiin silti toinen rumpali, muistaakseni Wrightista poikkeava, mutta Youngit eivät olleet tyytyväisiä lopputulokseen. Levyllä kuullaan siis Ruddin soittoa.

Palkattu rumpali oli Procol Harumin B.J. Wilson.
Jii-Gee
01.04.2011 12:54:23

Kuuluisko / pitäiskö tohon Ruddin nykykondikseen suhtautua niin että se nyt vaan sopii & kuuluu tohon bändin nykyiseen "pappa-rok" ilmeeseen ?!

Meinaan..eipä ne muutkaan äijät ole siinä huikeassa 70/80s hirmuvedossa..eikös ??
Ang ei enää jaxa reuhoa samaan malliin..ja eipä Brianin laulutkaan yllä enää samoihin ku mitä nuorempana.
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
Nick Bone
01.04.2011 14:03:12
Jii-Gee: Kuuluisko / pitäiskö tohon Ruddin nykykondikseen suhtautua niin että se nyt vaan sopii & kuuluu tohon bändin nykyiseen "pappa-rok" ilmeeseen ?!

Meinaan..eipä ne muutkaan äijät ole siinä huikeassa 70/80s hirmuvedossa..eikös ??
Ang ei enää jaxa reuhoa samaan malliin..ja eipä Brianin laulutkaan yllä enää samoihin ku mitä nuorempana.

Täytyy olla samaa mieltä. Ruddin lintsaamisia analysoidaan sivutolkulla, mutta kyllä ikä alkaa näkyä slow motionina muissakin ukoissa. Angus säheltää välillä mitä sattuu ja jalkakaan ei nouse enää (tietenkään) entiseen malliin. Brianilla kyllä riittää palkeita, mutta aika paljon tuli ajoitusvirheitä sun muuta stadikallakin 2009. Malcolm ja Cliff vetää tuttua tuuttaa entiseen malliin. Kuinka moni 56-v. ukko hakkaa minuuttitolkulla haitsulla tsäkkädäkkää (esmes Let There Be Rock)? Ei hakkaisi Sladekaan enää tänä päivänä (ukkohan on 65-v.).

Tätä prosessia kutsutaan ikääntymiseksi ja se kaiketi on ihan luonnollista, että se jättää jälkensä ja vaikuttaa suorituksiin, varsinkin noin vaativassa lajissa kuin kropasta lähtevä kova rokänrolli.

Kaikesta lintsaamisesta ja virheistä huolimatta toi bändi vois antaa vaikka puolet rullaavuudestaan ja tyylitajustaan ja silti jäljelle jäisi maailman kovin rokkibändi.

Niin joo, jos kerran Malcolm niin kovasti diggasi Sladea ja sai sen soittamaan haluamallaan tavalla, niin minkä vuoksi Slade kengittiin pihalle, jotta Laid Back Rudd saatiin takaisin? Varsinkin, kun herra Rudd lähti bändistä osittain Malcolmin kanssa syntyneiden ongelmien vuoksi. Muistan koko bändin hihkuneen, kuinka hienoa oli saada Phil takaisin ja kuinka hän on se oikea AC/DC-biitin takoja.

Kyllä siellä on ainoa oikea mies pönttöjen takana, vaikka se ei tämän keskustelun ydin ollutkaan. Tässä kohtaa voinemme antaa ne lintsaamiset sun muut laiskistelut anteeksi. Vaikka tuskin mr. Rudd näistä paljon on pillastunut :)
All work and no play makes Nick a dull boy! www.myspace.com/blackflyfinland
msalama
01.04.2011 15:51:42

Ei ne oo enää mitään nuorisoa ja tietenkin sen kuulee. Oltiin muijan kanssa viime kesänä Berliinissä tsiigaamassa ja mun täytyy kyllä sanoo että tunnelma jäi omalta osalta asteelle "ihan hauska pläjäys" muttei yhtään isommalle. Siis tietenkin sen 80€ / lärvä piippuhyllypaikasta maksoi ihan mielellään, mutta aikas jännää kuitenkin että vaimo oli itse asiassa mua paljon enemmän innoissaan vaikka mähän se eiska-fanaatikko oon meistä aina ollu :D

Niin tai sitten oon jo niin patuiässä etten jaksa enää teinittää edes tommosta keikkaa?

Niin ja Rudd veti muuten hienosti mitä siihen asiaan tulee, lintsaa se sit haikkaa tai ei. Mutta Agnus kyllä sitten ryssi senkin edestä aina välillä...
Jii-Gee
01.04.2011 18:58:10

lintsaamisia analysoidaan sivutolkulla..

esmes Let There Be Rock..

Nyt kun toi fuskaaminen / just LTBR -biisi / kitinä jätkien livesoitosta olleet esillä,niin mä kans vähän urputan;

Mä kun kuulen sen ns ykkös-riffin levyversiolla eri tavalla soitetuna kuin livenä..siis kitaroista kyse.

Tarkoitan riffiä G-E-E-E-G-E-E-E-G-E-A-E-G-E-E-E..U know ?? (aika-arvot puuttuu..tsorge)

Levyllä siis noi kaikki E-E-E't hakataan plekulla alaspäin..downpicking lienee oikea termi (?).
Livenä taas hinkkaavat saman kohdan eestaas/alasylös tekniikalla..ja siis ainakaan mun puuvalmisteisiin korviin tolla live/'fusku' kompilla ei saada aikaseks läheskään yhtä hyvää / jäätävää svengiä kyseisessä kohdassa..höh..??!

http://www.youtube.com/watch?v=98I85ceICRM

Tos on muuten aikas h*lvetin hyvä haikkasaundi tällaseen musaan..just sillai sopivasti pläski ja tarpeeks pintaan miksattu.

Beisisoundi kans aivan mahtava !!
Onkohan tossa videolla esiintyvä Ripper..vai voisko olla Musarin murinaa mitä tossa kuullaan,tietääks joku.. ??
J.Hollström
01.04.2011 19:05:23
Jii-Gee: Beisisoundi kans aivan mahtava !!
Onkohan tossa videolla esiintyvä Ripper..vai voisko olla Musarin murinaa mitä tossa kuullaan,tietääks joku.. ??

Ei kuulosta kyllä musarille, ja tossa on vielä Mark Evans bassossa joka ei mun tietäkseni ollut musarimiehiä kuten Cliff Williams.
Jii-Gee
01.04.2011 22:29:18

J.Hollström: Ei kuulosta kyllä musarille..

Jaahas..heh..mä en gyl pärjäis bassodadan 'tunnista beisi soundista' -osiossa. ;-D

Mut anyway,hyvin toi mouruaa ainakin mulla tässä läppärin halpis-lisäkajareissa..milläköhän toi siis on vedetty (?!).
msalama
02.04.2011 01:17:01 (muokattu 02.04.2011 01:17:42)

Livenä taas hinkkaavat saman kohdan eestaas/alasylös tekniikalla..

No kantsuu muistaa, että ne on itse asiassa vetäny tota LTBR:n skittariffiä aika monellakin tapaa livenä - riippunee kai temmosta. Muistan ite kuulleeni semmosiakin nopeita liveversioita missä se A-osa vedetään melkeinpä neljäsosina ja ainoastaan off-beat-kasit soitetaan (siis vaikee selittää ja täbiä en jaksa vääntää, mutta toivon että tajuutte mitä meinaan). Ja ylös/alas-soitolla vedettynä...

Mutta siis meinaan että se komppi kyllä elää aika tavalla tempoista ym. riippuen ihan siellä pääkallonpaikallakin, eli ei ne mitään kiveen hakkaa itekkään :)
powerage
02.04.2011 01:27:27
msalama: No kantsuu muistaa, että ne on itse asiassa vetäny tota LTBR:n skittariffiä aika monellakin tapaa livenä - riippunee kai temmosta.

Toimii: http://www.youtube.com/watch?v=DNZX … ynext=1&list=PL490363B144B14C5F
"Oh yea.. get your fuckin' jumbo jet off my airport"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)