![]() 20.04.2005 14:26:43 | |
---|---|
En ole vähään aikaan nähny V:llä vetävän. Tuossa Ankkarock koosteessa oli käytössä Gibson Les Paul, ja Halkan's Elektra. Viimeksi Andyllä oli Tavastialla, tuo sama LP kuin tuossa sekä LP Custom ja Non-reverse Firebird III sekä Zemaitis ja Halkan's Andy McCoy Custom. Pasi Luodon tekemä tobaccoburst LP on myös paljoti käytössä. Joo en o kyl mäkään tarkemmin ajatellen nähnyt Andyn käyttävän V:tä vähään aikaan, liekö sitten siellä kanissa.. Hmm, muistaakseni viime kesän ruisrokissa oli kyä vee käytös. oksettaa. | |
![]() 20.04.2005 14:32:51 | |
Juu, mitä enemmän kitaroita lavalla sen kovempi kitaristi. Kahtahan tuo Antti näytti televisiosta tulleessa pätkässä käyttävän: Gibson Les Paul (ehtikö joku näkemään mikä malli) ja sitä toista, mitä en tunnistanut. Parasta mitä voi toivoa; Andy oli jättäny pari vuotta sitten "Gibsonin" yhdelle tuntemalleni sällille korjattavaks, ja kun sen luutun sisuksia vähän tutki, niin Epiphonehan se sieltä paljastui! Ai mitä väliä? Ei mitään, mutta herra kumminkin itse oli laittanut Gibsonin logon siihen keppiin. Ja olin mestoilla kun Andy osti semmosen Washburn J9:n 3000:lla markalla, ja parin päivän päästä veteli sillä Joonas Hytönen Showssa (päin helvettiä, muuten) ja sen jälkeen elvisteli, kuinka se keppi on "kallein mitä tös sun pöydällä on ikinä ollut" Joonakselle. Oikeasti helvetin hauskaa! Mieluummin noita kuuntelee ja kattelee kun Gimmeliä, joiden suut on sinetöity Idols-leimalla. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED | |
![]() 20.04.2005 14:44:22 | |
Parasta mitä voi toivoa; Andy oli jättäny pari vuotta sitten "Gibsonin" yhdelle tuntemalleni sällille korjattavaks, ja kun sen luutun sisuksia vähän tutki, niin Epiphonehan se sieltä paljastui! Ai mitä väliä? Ei mitään, mutta herra kumminkin itse oli laittanut Gibsonin logon siihen keppiin. Sellaistahan se. On Andyllä tällä hetkellä oikeastikin helvetin hyviä, ja jokseenkin kalliita keppejä, joista ei näköiskopioita tehdä. Kyllä esim. tuon LP Custom ja non-reverse Firebird III ovat ihan alkuperäisiä Gibsoneja. Eivätkä ne Halkanitkaan, tai Zemaitis, mitään kopioita ole... :) I'm a never ever gonna be nothin' but a reggae rocker! | |
![]() 20.04.2005 14:52:23 | |
Hanoista on tullut tähän maahan sellainen instituutio, että sen kaikenmoinen kritisointi on kielletty... Työni puolesta joudun/saan noita bändejä tutkailla melkoisesti vuosittain ja kyllähän tuo kyseinen veto telkusta tulleena melkosta kuraa mun mielestä oli (Hanoita olen nähnyt keikalla 80-luvun alusta lähtien, eli jonkinlainen vertailupohja on). Eri asia on myös se, että onko tämä nykyinen veto Hanoi Rocks vai Mike-Andy show... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) | |
![]() 20.04.2005 14:57:42 | |
Parasta mitä voi toivoa; Andy oli jättäny pari vuotta sitten "Gibsonin" yhdelle tuntemalleni sällille korjattavaks, ja kun sen luutun sisuksia vähän tutki, niin Epiphonehan se sieltä paljastui! Ai mitä väliä? Ei mitään, mutta herra kumminkin itse oli laittanut Gibsonin logon siihen keppiin. Ei kaikilla ole varaa Gibsoniin :o) Ja mitäs vikaa Epiluurissa! "I love the smell of napalm in the morning" -Captain Kilgore | |
![]() 20.04.2005 15:00:41 (muokattu 20.04.2005 15:04:57) | |
Hanoista on tullut tähän maahan sellainen instituutio, että sen kaikenmoinen kritisointi on kielletty... Aijaa. Kyllä sitä ainakin täällä saa ihan dissatakin paljon enemmän kuin monia muita bändejä. Ja tietysti kritiikkiä pitääkin olla, jos siltä tuntuu. Vaikka itse kuuntelenkin Hanoita paljonkin, niin en tuosta Ankkarockin keikasta pitänyt, ja kyllä sitä saa sanoa, jos ei pitänyt. Eri asia on sitten vetää tuosta johtopäätös, että bändin koko meno on paskaa ja lisätä soppaan vielä helvetisti ulkomusiikillisia seikkoja. Paljon useampi vetäisi herneen nenään, jos tänne kirjoittaisi Teräsbetonin olevan paskaa kun jauhavat jostain metallitotuudesta jne. Edit: Eri asia on myös se, että onko tämä nykyinen veto Hanoi Rocks vai Mike-Andy show.. Siltähän tuo Ankkarockin keikka näytti... eri asia kuitenkin on kannattaako tuon Ankkarock-vedon perusteella spekuloida mitään. I'm a never ever gonna be nothin' but a reggae rocker! | |
![]() 20.04.2005 15:00:50 | |
Ei kaikilla ole varaa Gibsoniin :o) Ja mitäs vikaa Epiluurissa! No, tekis Adny sitte ite Les Paulinsa, niinko sää. "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili | |
![]() 20.04.2005 15:01:49 | |
Aijaa. Kyllä sitä ainakin täällä saa ihan dissatakin paljon enemmän kuin monia muita bändejä. Ja tietysti kritiikkiä pitääkin olla, jos siltä tuntuu. Vaikka itse kuuntelenkin Hanoita paljonkin, niin en tuosta Ankkarockin keikasta pitänyt, ja kyllä sitä saa sanoa, jos ei pitänyt. Eri asia on sitten vetää tuosta johtopäätös, että bändin koko meno on paskaa ja lisätä soppaan vielä helvetisti ulkomusiikillisia seikkoja. Paljon useampi vetäisi herneen nenään, jos tänne kirjoittaisi Teräsbetonin olevan paskaa kun jauhavat jostain metallitotuudesta jne. Ja onhan se kunnioitettavaa, että Hanoi jaksaa painaa vuodesta toiseen ja kuitenkin aina jengi on innoissaan. Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) | |
![]() 20.04.2005 15:02:14 | |
Eri asia on myös se, että onko tämä nykyinen veto Hanoi Rocks vai Mike-Andy show... joo, vähän samanlaiset tuntemukset on itelläki... -Anssi, Stiff Flavor | |
![]() 20.04.2005 15:19:33 | |
joo, vähän samanlaiset tuntemukset on itelläki... Mainittakoon, että tämän hetkiset soittajat eivät tyydy seisomaan taustalla, vaan osallistuvat samalla tavalla hyvän lavashown luontiin, kuin Andy ja Mike tekevät. Lacu on mielestäni oman paikkansa ansainnut ja hän on alusta alkaen vetänyt hommia todellisella showmentaliteetilla, kuitenkin niin ettei soitto ole mielestäni kärsinyt ollenkaan. Ei muuta pojat, kuin Tavastialle kuuntelemaan parasta mahdollista rockia toukokuun lopussa. Minä ainakin menen. | |
![]() 20.04.2005 15:24:53 | |
Mainittakoon, että tämän hetkiset soittajat eivät tyydy seisomaan taustalla, vaan osallistuvat samalla tavalla hyvän lavashown luontiin, kuin Andy ja Mike tekevät. Jep. Näin juuri. Hanoin nykymeiningistä puhuminen tuon Ankkarockin vedon perusteella on perusteetonta. Kyllä tammikuussa Tavastialla soitti nimenomaan oikea rock-bändi, eikä kahden-miehen show taustamusikantteineen. Ja hyvin soittivatkin. I'm a never ever gonna be nothin' but a reggae rocker! | |
![]() 20.04.2005 16:51:56 | |
Aina välillä ajattelen että suomalaisten värittömyyttä ja hirimäistä vaatimattomuutta/kateuden pelkoa liioitellaan, mutta sitten tuollaiset kirjoitukset palauttavat todellisuuteen. Pidä hauskaa Anssi Kelan keikalla! Haha! Don't try to get a ride in my cadillac. You don't look good enough for that. | |
![]() 20.04.2005 18:21:27 | |
Parasta mitä voi toivoa; Andy oli jättäny pari vuotta sitten "Gibsonin" yhdelle tuntemalleni sällille korjattavaks, ja kun sen luutun sisuksia vähän tutki, niin Epiphonehan se sieltä paljastui! Ai mitä väliä? Ei mitään, mutta herra kumminkin itse oli laittanut Gibsonin logon siihen keppiin. . Hoho!! Toi on niin Andya kun olla voi... No, anyway, ehkä kaikki ei halua Gibsonia. :) Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. | |
![]() 20.04.2005 21:27:08 (muokattu 20.04.2005 21:28:33) | |
Vaikka levyhyllystäni löytyy kikkelin venytysmusaa(Dream Theater, myönnän *punastelee*), en ole mikään råkpoliisi. Rokata voi, ja vaikkapa niinkin ettei kaikki kuulosta aivan sliipatulta ja yllätyksettömältä. Mutta kertokaapas te arvon mahtavat rokkarit, mitähän helvetin rock ´n rollia tuo tuollainen aivan perseelleen soittaminen on? Meininkiä ja räkäfiilistä kun voi monella muullakin tavalla luoda. Ei mahdu meikäläisen jakeluun, miksen voi vaatia laadukkaasti esitettyä musiikkia vastineeksi rahoilleni... Olen ollut kolmella Hanoin keikalla joista kaksi ovat olleet aika surkeita. Sen sijaan vuoden 2002 Ankkarock-setti oli aivan loistavaa tykitystä ja bändi pystyy parhaimmillaan viihdyttävään spektaakkeliin, johon millään muulla suomalaisella bändillä ei ole mitään saumaa - kunhan ovat sillä fiiliksellä että tänään vedetään hyvin. On vaikeaa olla nöyrä kun on niin vitun hyvä! | |
![]() 21.04.2005 14:02:55 | |
Kyllähän tuo oli vähän puolittain vedetty, mutta itse olen sitä mieltä, että miksi helvetissä bändin pitää kuulostaa niin helvetin täydelliseltä livenä. Itselleni potkii paljon kovempaa, jos jäsenistä huomaa, että täysillä mennään viimeiseen asti (Mike). Itseäni ei paljoa kiinnosta kiilaako rumpali live tilanteessa vai ei. Meininki on paljon tärkeämpi. Mutta se, että Andy soitteli koko ajan ihan perseelleen kyllä ärsytti. Jokin roti sentää. Laculle pisteet kuitekin taas kerran. Kuulin jos kun veteli Yö:n kitaristin ja basistin kanssa tässä yks päivä ja kyllä rokkas ku Bon Jovi. Archetype H.D In Goth We Trust! The 666 Club #555 | |
![]() 21.04.2005 19:48:40 | |
Tuohon käyttämääni "huippumuusikko" -termiin ei kannata takertua, haluaisin vain käyttää sitä kunnioitettavan pitkän uran tehneestä bändistä, varsinkin kun Andyä jonkinlaisena kitarasankarinakin pidetään. Ankkarokissa olisin tyytynyt, jos muusikot olisivat kuulostaneet EDES keskinkertaisilta, ainakin jos vertaa siihen "puuroon". Kun nyt otit puheeksi tuon Lennonin ja Beatlesin havainnollistavana esimerkkinä... Arvasit/tiesit oikein: olen Beatlesin suuri ystävä. Heistäkin voi sanoa, että pahimmillaan Beatlesinkin live-esitykset kuulostivat oksennuspuurolta. En ole kuitenkaan antanut sen häiritä, sillä studiolevyillä ja monilla live-esityksilläkin, bändi kuulostaa mukavalta. Tässä ei nyt pidä sotkea live-esiintymisiä studiolevyihin. Jos kritisoin yhtä Hanoi Rocksin keikkaa huonoksi, niin siitä ei pidä tehdä muuta johtopäätöstä kuin sen, että ko. keikka ei minua miellyttänyt. Koska en ollut seurannut viime vuosina bändin keikkakuntoa enempää, niin esitin vain huoleni ääneen, oliko ankkarock sääntö vai poikkeus? Kyllä minäkin osaan nauttia keikan ulkomusiikillisista jutuista, eli showsta. Eli siitä riuhtomisesta ja heilumisesta. Tuossa AC/DC esimerkkiäsi ei voi oikein verrata tähän tapaukseen, sillä näkemäni ja kuulemani perusteella AC/DC tarjoa sekä hyvän shown että myös musiikin (en ole sattunnut todistamaan huonoa päivää). Mielestäni hyvä show vaatii taustalle hyvän musisoinnin (siis että se ei ole ponnetonta, löysää puuroa)ja hyvä musisointi vaatii taustalle hyvän asenteen ja shown, ainakin jos rokista puhutaan. Jos näistä elementeistä "ottaa toisen pois" niin kyllä kokonaisuus kärsii, mitä minuun tulee. Tietysti, joku voi sanoa, että kotona voi kuunnellla hiottujja studiolevyjä, ja keikoille mennään katsomaan vain showta, no ei toimi minun tapauksessa. Keikoilla on mahdollisuus tarjoilla uusia sovitusversioita, mutta sen ei pitäisi silti olla huonoa laatua (soundit, kännissä soittaminen jne...) Arvelit, että en ole fani. Olen kuitenkin seurannut bändin touhuja jo 80-luvulla skidinä ollessa. Tuli mm. seurattua silmät ymmyrkäisinä tuo legendaarinen haastattelu ajankohtaisessa kakkosessa;). Bändin levyjä löytyy edelleen C-kasettimuodossa useita. Seuraaminen on jäänyt huomattavasti vähemmälle 2000-luvun "uuden Hanoin" myötä, siksi tuo ankkarock olikin pieni shokki. Jos Hanoi ei olisi koskaan mitään merkinnyt, niin olisinko jaksanut ankkarockia katsoa tai tännekkään kommentoida? Seurasin ankkarokin keikan loppuun, koska olen yleensä pitänyt Hanoi Rocksin touhuista. Eihän sitä voinut etukäteen tietää, että koko keikka on surkea ennenkuin sen loppuun asti seuraa. Ehkä salaa toivoin, että Monroella oli vain jäänyt ääni avaamatta ja se aukeaa kunnolla jossain vaiheessa keikkaa. Tai, että keikka miksaaja säätelee namikoita keikan aikana siten että puuro soundi selvenee. Tai ajattelin, että kun loppuvaiheen klassikot ja vanhat bravuurit tulevat niin homma käännetään kotiin siinä vaiheessa. En ole siis mitenkään vahingoniloinen anti-fani, vaan aidosti pettynyt tuohon ko. keikkaan. Pettymystä piti purkaa, joten kirjoitin vaikutelmani muusikoiden.nettiin. Ei kai tämä nyt pelkkä kehumisen kerho ole? Kritiikki on kai OK? Halusin kai nähdä ovatko muut kokeneet keikan samoin kuin minä, vai näinkö unta;)? Tätä taustaa vasten oli hieman nurinkurista sanoa, että vaihda kanavaa jos ohjelma ei miellytä. Silloin voisi myös sanoa, että tätäkään foorumia ei ole pakko lukea, jos ei kestä muiden mielipiteitä ärsyyntymättä. Mutta okei, tästä viimesestä kappaleesta en halua mitään riitaa kehittää (enkä mistään muustakaan), jos sopii? Yhdyn tämän kirjoituksen joka lauseeseen..sillä poikkeuksella että todella diggailen ko. bändiä -mut tää keikka vaa oli alaarvoinen vaikka sitä kattos kui vaaleanpunaisten lasien läpi. "Trust me ~I know what
I`m doing..."
~Sledge Hammer
Really???
Dangerous chicca #1 | |
![]() 21.04.2005 19:52:18 | |
No, tekis Adny sitte ite Les Paulinsa, niinko sää. Epiluurin saa halfemmalla :oI Oot omo | |
![]() 22.04.2005 09:48:02 | |
Ja mitäs vikaa Epiluurissa! Epiphone jyrää! Kalle 1200 Vuotiaat Leivät Osaa Yksin Näyttää Tissiä | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)