Aihe: Rap-musiikki?
1 2 3 4 5 6 7
Hohhoijaa
13.02.2005 09:32:13
Tulenkantajat o/
TMLB!
elbowski
13.02.2005 10:57:46
Outkast
Run DMC
KRS One
Public Enemy

Nuo ja muut tuollaiset yhekskytluvun alun räppääjät.

Toiseksi, minua hävettää asua Masalassa koska täällä kaikkien on pakko olla jotain kovia hiphoppareita ja yritykset on vähintään säälittäviä. Älkää yhdistäkö Masalan Swattia minuun, jooko?
''no missä mä oon kauhee GAS'' -Putte
Ei kai se vaan ollut... Pastilli??? | IMIK #25
paranoid android
13.02.2005 12:05:28
se on puhumista musiikin tahtiin.

edit. eli niinku räppäämistä. hohhoijaa.

Ei sen ole tarkoituskaan olla laulamista.
Nahkaliivit paukkuu.
HaloOfFlies
13.02.2005 12:10:23

Suomirapista puheenollen, kuinka moni muistaa tuolta 90-luvun puolivälistä (taisi olla 1996 kun tuli) bändiä nimeltä Nuera? People Make It Funny oli ja on edelleen yksi mun suosikkibiiseistä Suomirapissa.
Give the monkey a brain and he'll swear he's the center of the universe
Pitkavirta
13.02.2005 12:37:36
Avain
Tupac
Outkast
Eminem
Elastinen
Redrama
Black Eyed Peas

Noita voi jopa kuunnellakin.
Sit tietty Dj Shadow
funkyboss11
13.02.2005 13:22:58
Suomirapista puheenollen, kuinka moni muistaa tuolta 90-luvun puolivälistä (taisi olla 1996 kun tuli) bändiä nimeltä Nuera? People Make It Funny oli ja on edelleen yksi mun suosikkibiiseistä Suomirapissa.

Juu. Ja Nueran "Do Dat Shit"-biisi kova kans (lähinnä sen samplen takia). Samalta levyltä ko tuo "People Make It Funny". Kyseisen levyn eli "Breakfastin" voi ladata Nueran kotisivuilta: http://www.biitti.com/nuera/ Sieltä löytyy Nueran muutakin tuotantoa.
"Ananasta ahmaise / hotkaise pyy / loppusi porvari lähestyy." -Vladimir Majakovski-
zorro
14.02.2005 07:56:26
On se enemmän kuin puhumista. Räppääjältä itse asiassa vaaditaan paljon instrumenttinsa hallintaan: selkeä artikulaatio, äänenpainon, -värin ja -korkeuden hallintaa ja ehkä vähän näyttelytaitoakin. Hyvät keuhkotkaan ei ole pahitteeksi, jos juttua pitää pusertaa paljon pieneen tilaan.

j0000...

aamulla töihin lähtiessäkin tarvitaan hyvät vattalihakset että voi nousta sängystä.
ostetaan:danelectro tuna melt tremolo, EMG-81 myydään:
Tuomas
14.02.2005 09:09:51

On se enemmän kuin puhumista. Räppääjältä itse asiassa vaaditaan paljon instrumenttinsa hallintaan: selkeä artikulaatio, äänenpainon, -värin ja -korkeuden hallintaa ja ehkä vähän näyttelytaitoakin. Hyvät keuhkotkaan ei ole pahitteeksi, jos juttua pitää pusertaa paljon pieneen tilaan.

Ja siis perusajatushan rapissa silloin alunperin oli juurikin tuo instant-riimittely, joka on aika pirun vaikeaa. Kovan luokan rap-battleissa ne tyypit vetävät aika kovaa settiä. Sana, mitä haetaan on flow. Sitä voi yrittää itsekin, helposti. Otatte biitin alle ja sitten kerrotte mielipiteenne maailmasta nasevasti ja riimiin. Ettekä mieti etukäteen!

Itselleni rap ei oikein kolahda, mutta ei se sitä merkitse ettenkö tunnustaisi tyyppien sanavalmiutta aika pirun kovaksi.
Farnsworth: If for example you were to kill your grandfather, you would cease to exist! Fry: (gasp) But existing is basically all I do! Kristallipallo
mr_b
14.02.2005 10:02:23 (muokattu 14.02.2005 10:02:34)

Geto Boys (jos jollain oli katu-uskottavuutta niin näillä!)

Hohoohoo! Harva yhtye julkaisee levyjä joitten kannessa yhtä jäsentä viedään paareilla sairaalassa, koska tyttöystävänsä on ampunut miestä silmään. Ja bonuksena mies on vielä kääp.. erm, lyhytkasvuinen.

http://www.music-hills.com/Geto-Boys/We-Cant-Be-Stopped-B000000W7U.htm

Hyvää menoa, kamalia lyriikoita, noin tiivistettynä.
We have ways of making you think.
Meisseli
14.02.2005 10:24:30

Tulenkantajat
Eminem
Cypress Hill
Seremoniamestari
Mull' on rytmi veressä, ja housut jalassa! www.strangefruitband.net
-Jiikoo-
05.05.2007 14:28:15
Jos ei cheek niin ei kyllä sitte kapasiteettiyksikkökään. näit on mun mielestä sen verran laidasta laitaan. Ite tulee kuunneltua aika avarasti kaikenlaista. Jotku iskee jotku ei. Cheekin ja kapasiteettiyksikön tuotanto on suunnattu kaikille radiosoittoon, ja autoihin paukutettaviksi. molempien tuotantoa löytyy multakin kumminki hyllystä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)