Aihe: Maija Vilkkumaa
1 2 3 4 5 6 7 8
Andy Six
24.04.2010 21:42:34
Coran: Esimerkiksi Paula Vesala ja Terhi Kokkonen ovat sitten varmaan kypsyneet enemmän? En vieläkään oikein ymmärtänyt mitä meinaat, mutta mun mielestä ei pitäisi olla oikeastaan yhtään mitään merkitystä sillä, minkälaista aihetta sanoitus käsittelee tai mistä näkökulmasta. Laatu on laatua, oli kyse sitten 15-vuotiaan pojan tai keski-ikäisen naisen sielunelämästä. Peräänkuulutan edelleen niitä esimerkkejä.

En myöskään ymmärrä,mitä sinä sinä meinaat,joten lienee turhaa jankata asiaa....
I get my kicks outta guitar licks......
velioj
24.04.2010 21:49:51

CeeCeeÄr: Kun nainen on puolivälissä neljääkymmentä ja sanotukset on kuin angstisen 15-vuotiaan tekemiä,voin vain ihmetellä suosiota....
Lottovoitto -biisin olen kuullut ja täytyy sanoa että kylläpä kolahtaa. Aikaisemmin sen lauluääni ärsytti niin paljon että ei niitä levyjä jaksanut kuunnella, vaikka niitä kotoakin löytyy (parempi puolisko tietysti). Mutta herranjumala tuo Lottovoitto -biisi vaan kulkee niin perhanan hyvin. Siis hyvä biisi ja hyvin soitettu - ei sitä voi edes Maijan äänikään pilata. :-)
Coran
24.04.2010 22:48:22
CeeCeeÄr: En myöskään ymmärrä,mitä sinä sinä meinaat,joten lienee turhaa jankata asiaa....

Sanoit: "Kun nainen on puolivälissä neljääkymmentä ja sanotukset on kuin angstisen 15-vuotiaan tekemiä"

Kysyn: miten niin on kuin angstisen 15-vuotiaan tekemiä? Esimerkkejä?
Niin, Popeda on vähän sellainen Suomen Tool. Jos ei diggaa, nii ei vaan ymmärrä. -dixi19
adrianman
30.04.2010 19:42:04
Ei ton muijan kiljuntaa vaan jaksa. Biisitkin on yleensä aika scheissea aina, paria poikkeusta lukuunottamatta.
Herrah
30.04.2010 20:24:50
MÄ SANON VIIMESEN SANAN JA SE ON TURKU
juici
02.05.2010 14:08:10

Olenko ainoa, jonka mielestä Lottovoitto -biisin introsta tulee aina mieleen nykyinen Viikate?
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Sergei Fallinen
20.05.2011 19:20:47 (muokattu 20.05.2011 19:21:00)
Olisko paras suomalainen naispuolinen laulaja-lauluntekijä. En mä tosin tiedä onko sitä kilpailua kovin paljon.
kk80
23.05.2011 14:50:23 (muokattu 23.05.2011 14:51:40)
Sergei Fallinen: Olisko paras suomalainen naispuolinen laulaja-lauluntekijä. En mä tosin tiedä onko sitä kilpailua kovin paljon.

Chisu, PMMP, Jenni Vartiainen (tekee ainakin osittain kappaleensa)... Eli kyllä kilpailua löytyy. IMHO Maija ei ole paras, kyllä ainakin noi kaksi ensin mainittua pesee Vilkkumaan 6-0. Vilkkumaan sanoitukset ja kasarirockin kliseiden ympärillä pyörivät sovitukset aiheuttavat aika hoh hoijaa efektin.
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
juuso a
23.05.2011 15:03:14

kk80: Vilkkumaan sanoitukset ja kasarirockin kliseiden ympärillä pyörivät sovitukset aiheuttavat aika hoh hoijaa efektin.

Näinhän tuo tahtoo olla ainakin nykyään. Keikalla on kyllä ihan mukava katsella, mutta pienen inflaation on kokenut Maijan levyt Ein jälkeen. Eli en ole näitä uusimpa jaksanut ostaa tai edes kuunnella hirveesti.
Kuhan vuan örisen täällä.
Sergei Fallinen
23.05.2011 15:52:06 (muokattu 23.05.2011 15:52:50)
kk80: Chisu, PMMP, Jenni Vartiainen (tekee ainakin osittain kappaleensa)... Eli kyllä kilpailua löytyy. IMHO Maija ei ole paras, kyllä ainakin noi kaksi ensin mainittua pesee Vilkkumaan 6-0. Vilkkumaan sanoitukset ja kasarirockin kliseiden ympärillä pyörivät sovitukset aiheuttavat aika hoh hoijaa efektin.

Chisu ja Jenni Vartiainen on toistaseks jokseenkin lyhyemmän ja mitättömämmän uran artisteja, PMMP on duo, eikä sävellä itse kappaleitaan joten sikäli ei ihan laulaja-lauluntekijästä voi puhua. No, niil nyt on sentään meriittei mitä esittää, mutta kilpailun vähyydel tarkotin lähinnä että paraskin suomalainen naislaulaja-lauluntekijä, oli se sit PMMP:n tytöt tai Maija Vilkkumaa, ei pääsis kaikkien suomalaisten laulaja-lauluntekijöiden millekään top10 -listalle. Tuskin edes lähelle.

Ja mä ainakin arvioin ennemmin niiden parhaiden biisien mukaan kuin niiden huonoimpien ja sillä listal Maija kyl ohittaa PMMP:n
KooAa
23.05.2011 17:57:17
Jos tykkää niin saa tykätä., mulle ainakin kelpaa.
It ain't what you do, it's how do you do?
Utö
24.05.2011 13:36:22 (muokattu 24.05.2011 13:40:07)
Sergei Fallinen: Chisu ja Jenni Vartiainen on toistaseks jokseenkin lyhyemmän ja mitättömämmän uran artisteja, PMMP on duo, eikä sävellä itse kappaleitaan joten sikäli ei ihan laulaja-lauluntekijästä voi puhua.

Vesalan Paula on kyllä sittemmin kunnostautunut säveltäjänäkin (muille artisteille) ja onhan jo Kovemmilla käsilläkin Paulan säveltämä c-osa.

Samaten Jenni Vartiainen osallistuu sävellystyöhön käsittääkseni aika paljonkin. Chisulta nyt sitten löytyy vielä enemmän pohjaa laulaja-lauluntekijänä.

Ja juu, ymmärrän sun pointin. Maija painii kuitenkin toistaiseksi ihan omassa kategoriassaan ylläoleviin verrattuna nimenomaan laulaja-lauluntekijänä. Työnäytteitä ja hyviä sellaisia löytyy vaikka kuinka. Itselle Maija(kin) uppoaa. Tosin Maijan tuotannossa on paljon biisejä, mitä en oikeastaan voi edes sietää. Oikeastaan voisikin sanoa, että mulla on viha/rakkaus -suhde Maijaan.
StJerky
26.05.2011 12:16:00
Sergei Fallinen: Olisko paras suomalainen naispuolinen laulaja-lauluntekijä. En mä tosin tiedä onko sitä kilpailua kovin paljon.

Jonna Tervomaa
Utö
26.05.2011 13:04:35
Jonnan kohdalla on se sama "ongelma", että on lähinnä keskittynyt vain sanoittamiseen. Tiedä sitten miten on tulevan materiaalin suhteen.
rockjihad
26.05.2011 14:53:13

Paras?...Menestynein varmasti, mutta onhan noita muutamia muitakin esim.Maritta Kuula ja Liisa Akimoff vanhemmasta kaartista...Uudemmista ei taida löytyä muuta kilpailua, kuin Chisu, jos puhutaan laulaja-lauluntekijöistä, ketkä on omasta tuotannostaan ainakin suurimmaksi osaksi itse vastuussa myös sävellyspuolellakin.
kk80
26.05.2011 20:31:34
rockjihad: Paras?...Menestynein varmasti, mutta onhan noita muutamia muitakin esim.Maritta Kuula ja Liisa Akimoff vanhemmasta kaartista...Uudemmista ei taida löytyä muuta kilpailua, kuin Chisu, jos puhutaan laulaja-lauluntekijöistä, ketkä on omasta tuotannostaan ainakin suurimmaksi osaksi itse vastuussa myös sävellyspuolellakin.

Eikös Chisu toimi myös tuottajana? Ei -levystä lähtien Maijalla on kaiketi ollut sama bändi kasassa ja se käsitys on ainakin itselläni ollut että bändi on vahvasti mukana sävellysprosessissa.
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
rockjihad
27.05.2011 14:01:39
kk80: Eikös Chisu toimi myös tuottajana? Ei -levystä lähtien Maijalla on kaiketi ollut sama bändi kasassa ja se käsitys on ainakin itselläni ollut että bändi on vahvasti mukana sävellysprosessissa.

On kait Chisu jotain tuottajanhommiakin tehnyt, onhan se myös taustamusaa säveltänyt johonkin produktiohin ja tietysti tehnyt kappaleita myös muille artisteille.
Maijan uran myöhemmistä tuotoksista mulla ei ole suurempaa tietoa siitä, kuinka ne biisintekokrediitit ovat jakautuneet, mutta alkuaikoina taisi kyllä ainakin n.90% olla itse vastuussa kappaleidensa sävellyksestä ja sanoituksesta.

Maija vs. Chisu onkin sitten mielipide asia, mutta nämä kaksi taitaa edelleen olla ainoat varteenotettavat ehdokkaat, jos puhutaan nykypäivän naislaulaja-lauluntekijöistä...

Maija on menestyneempi, mutta Chisulla on laajempi CV musiikin saralla yleisesti.
nirzin
27.05.2011 16:00:05
rockjihad: Maija vs. Chisu onkin sitten mielipide asia, mutta nämä kaksi taitaa edelleen olla ainoat varteenotettavat ehdokkaat, jos puhutaan nykypäivän naislaulaja-lauluntekijöistä...

No Laura Sippolaa ei kyllä saa unohtaa.
rockjihad
27.05.2011 16:51:59
nirzin: No Laura Sippolaa ei kyllä saa unohtaa.

Joo, totta.

Laurakin menee enemmän tohon Chisun kanssa samaan kategoriaan, eli enemmän tommonen musiikin monityöläinen, työnäytettä löytyy enemmänkin, kuin pelkkä oma tuotanto.
lukethesis
27.05.2011 19:44:46
Nick Bone: Kävin avokkaan kanssa tarkastamassa Maijan keikkakunnon marraskuun Tavastian keikalla...

Sanonpa vain, että olisinpa ollut poikamiehenä tuolla keikalla. Tarjontaa riitti.

Jos tähtäimessä on 20-30 -vuotiaat elämäänsä kyllästyneet, katkeroituneet sinkkunaiset, kannattaa tosiaan suunnata joko Irinan tai Vilkkumaan keikalle. :-D

"...mut en haluu että kosket". *Hohhoijaa*
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)