Aihe: Disco Ensemble - Magic Recoveries 7.5.2008
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Fortune
19.05.2008 15:02:14
Joensuussa toimi jälleen kerran mainiosti. Ainoastaan lämppäri-Downstairsin puolesta harmitti, koska kontrasti oli niin suuri - vielä on Downstairsilla matkaa. Kannattaisi ehkä jatkossa etsiä pääbändiksi jokin sellainen, joka ei ole ihan samaa genreä mutta parempi.
elbowski
22.05.2008 16:25:56
Onkos tabisivuja jo laitettu pystyyn? Meikäläiseltä löytyisi Magic Recoveries ja Bad Luck Charm, hyvin pienen korjauksen tarpeessa.
Say good night to the bad guy!
ten
22.05.2008 16:47:27
Tavastia oli ihan helvetin loistavaa! Pikkasen jäin kuitenkin kaipaamaan Mantraa ja etenkin Beaconia! ...tana!
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
carlos
24.05.2008 02:50:30
Ainoastaan lämppäri-Downstairsin puolesta harmitti, koska kontrasti oli niin suuri - vielä on Downstairsilla matkaa.

Melkoisen surkuhupaisalta Downstairs kyllä kuulosti. Toisaalta, niiden musiikki liikkuu niin samoilla vesillä kuin DE, että tuosta kuulijakunnasta niidenkin on faninsa revittävä.

Seinäjoella siis olin tuossa jokunen tunti sitten kuuntelemassa DE:tä. Yllättävän kovan setin vetivät! Odotukset eivät olleet mitenkään älyttömän korkealla, sillä uusin levy ei ole kyllä vakuuttanut minua.. Livenä toimi kuitenkin hyvin.
Uusimmalta levyltä soittivat seittemän ekaa biisiä + stun gunin. Nimibiisi toimi livenä törkeän hyvin - levyllä en siitä juurikaan perusta. Lisäksi worst night out ja stun gun jäivät mieleen loistavuudellaan!
First aid kitilta kuultiin This is my head exploding, wmfa, casanova, black euro, first aid kit, so long sisters ja you are the dawn. Melkeinpä wmfa:n voisi tiputtaa jo setistä pois ja ottaa viper ethicsiltä vähän lisää tavaraa kehiin. Nyt kuultiin vain Dynamite days, joka tosin oli illan paras veto. Ei oo muuten ikinä ennen pojat tykittäny Dynamite daysia yhtä hyvin kuin tänään!

Mutta kyllä jotain jäi hampaankoloon. Uuden levyn biiseistä olisin mieluusti vielä kuullut Beaconin ja Poltergeistin, sillä lähinnä uusien biisien takia tuonne keikalle menin. Tulihan niitä 8 kipalesta, mutta vanhoja olis voinu vielä enemmän korvata uusilla. Lisäksi parissa biisissä oli tempo aivan liian nopea. Tämähän on DE:n ja monen muun bändin perusvika (jotkut kutsuvat myös ominaisuudeksi) - osa biiseistä on livenä lähellä kaatua juuri nopeuteensa. Nyt pahiten takkiin otti Bad luck charm, jossa synajutut ja kertsin syke muuttui tasapaksuksi väkerrykseksi liian nopean tempon takia. Kai sitä täytyy sitten olla niin punk ja rimpuilla...

Kantsi kuitenkin käydä tsekkaamassa. Ei voi muuta kuin toivoa, että poijat näyttävät jenkkilässäkin, mistä kana pissii!
ten
24.05.2008 04:25:52
Kiukutaa edelleen se Mantran ja Beaconin poissaolo Tavastialta! ...tana!
Mutta oli se kyllä loistava keikka!
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
riikz
24.05.2008 05:24:02
Kuopiossa soitti beaconin toisessa encoressa, oli hyvä! :) mantraa ei kyllä tullu, ekalta levyltä soitti vaan dynamiittipäivät
Jännää tämä elämä.
Pedroz
24.05.2008 07:27:47

Nosturissa tuli myös Beacon, tiedä sitten miksi jättivät Tavastialla pois. Mantraa en ole tainnut kuulla kertaakaan niillä kuudella-seitsemällä(?) keikalla, jotka olen FAKin ilmestymisen jälkeen nähnyt. En kyllä ole koskaan osannut ikävöidä.
"Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
Veepee
24.05.2008 10:55:45
Melkoisen surkuhupaisalta Downstairs kyllä kuulosti. Toisaalta, niiden musiikki liikkuu niin samoilla vesillä kuin DE, että tuosta kuulijakunnasta niidenkin on faninsa revittävä.

Seinäjoella siis olin tuossa jokunen tunti sitten kuuntelemassa DE:tä. Yllättävän kovan setin vetivät! Odotukset eivät olleet mitenkään älyttömän korkealla, sillä uusin levy ei ole kyllä vakuuttanut minua.. Livenä toimi kuitenkin hyvin.
Uusimmalta levyltä soittivat seittemän ekaa biisiä + stun gunin. Nimibiisi toimi livenä törkeän hyvin - levyllä en siitä juurikaan perusta. Lisäksi worst night out ja stun gun jäivät mieleen loistavuudellaan!
First aid kitilta kuultiin This is my head exploding, wmfa, casanova, black euro, first aid kit, so long sisters ja you are the dawn. Melkeinpä wmfa:n voisi tiputtaa jo setistä pois ja ottaa viper ethicsiltä vähän lisää tavaraa kehiin. Nyt kuultiin vain Dynamite days, joka tosin oli illan paras veto. Ei oo muuten ikinä ennen pojat tykittäny Dynamite daysia yhtä hyvin kuin tänään!

Mutta kyllä jotain jäi hampaankoloon. Uuden levyn biiseistä olisin mieluusti vielä kuullut Beaconin ja Poltergeistin, sillä lähinnä uusien biisien takia tuonne keikalle menin. Tulihan niitä 8 kipalesta, mutta vanhoja olis voinu vielä enemmän korvata uusilla. Lisäksi parissa biisissä oli tempo aivan liian nopea. Tämähän on DE:n ja monen muun bändin perusvika (jotkut kutsuvat myös ominaisuudeksi) - osa biiseistä on livenä lähellä kaatua juuri nopeuteensa. Nyt pahiten takkiin otti Bad luck charm, jossa synajutut ja kertsin syke muuttui tasapaksuksi väkerrykseksi liian nopean tempon takia. Kai sitä täytyy sitten olla niin punk ja rimpuilla...

Kantsi kuitenkin käydä tsekkaamassa. Ei voi muuta kuin toivoa, että poijat näyttävät jenkkilässäkin, mistä kana pissii!

Setti meni välillä vähän puuduttavaksi juurikin noiden FAKin biisien takia. Ne on kuitenkin loppupeleissä niin monotonisia, että vaihtelua olisi kaivannut - vaikka sitten niiden Viper Ethicsin biisien kautta. Lopussa Stun Gun kyllä mykisti ja vei viimesetkin mehut...:)
K: Suden sukulaisia? V: Supikoira, konootti ja pingo. K: Kukan osat? V: Verhiö, teriö, hetiö, emiö, kukio ja sikiö.
Exhausted
24.05.2008 12:59:03 (muokattu 24.05.2008 12:59:57)

Ilmeisesti setti on ollut melko muuttumaton tällä rundilla, ainoastaan muutama uuden levyn biisi on soitettu vaihtelevasti. Tampereella tuli uudelta levyltä 8 ekaa paitsi ei Arsonists vs. Firemenia. Ja Stun Gunin olisin halunnut kuulla livenä, melkein levyn kovin biisi. Varmasti lähtee etenkin livenä. Olin myös samaa mieltä että FAK-biisejä soitettiin vähän liikaa. Niitä on muutenkin tullut kuultua aika paljon tässä viimeisten kolmen vuoden aikana.
Käyttäjätunnus
24.05.2008 13:04:21
Mää olin Nosturissa. Aika griittinen olin kyllä eka uutta levyä kohtaan, mutta onhan se hyvä levy ei voi kieltää. Aikalailla sama setti tais olla Nosturissa mitä täälä muut on puhunu. Aika pitkään soitti kyl. Oisko ollu jotai tunti 20 minuuttia. Vähän liian pitkään kyl:/. Ja mun puolesta vaikka Black Euron ja ainakin First Aid Kitin vois tiputtaa setistä. Jostain syystä ei kyllä omasta Dynamite Dayskään oikein lähtenyt. Headphones oli ehkä yks kovimpia vetoja ja kyllähän perus Youthedawnit ja Thismyheadit lähti hyvin. Hyvä keikka. Masquaraden kun lisäisivät settilistaan niin tcaijajajajajajaja(viimeksi ainakin itse kuullut varmaan 2004Oranssilla)
Lonely, I guess that's where I'm from, if I was from Canada then I'd best be called lonesome. -Paul Westerberg
Exhausted
24.05.2008 13:24:24 (muokattu 24.05.2008 13:25:45)

Viper Ethicsiltä voisi soittaa kyllä melkein minkä tahansa biisin korvaamaan noita perus FAK-vetoja. WMFA, DDC ja Black Euro varmaan on pakko säilyttää setissä hittiarvonsa vuoksi, ja TIMHE ei ole edes kulunut keikkailussa. Sen sijaan So Long Sisters, You Are the Dawn ja nimibiisi alkavat vähän kyllästyttää. Lisäksi olisi muuten vaan makeeta kuulla vielä joskus Turpentine tai Transatlantic
Lionslicer
24.05.2008 14:29:37
Oli kyllä just niin kova livebändi, kun oon kuullutkin. Aivan helvetin kova.
Musiikki on hienoimmillaan suorittamista ja kitaransoitto veristä kilpailua paremmuudesta.
Pedroz
24.05.2008 14:34:16

Viimeisellä Tavastian keikalla ennen uuden levyn julkaisua oli aika täydellinen settilista (muistaakseni). Suurin osa FAKkia, kolme Ethicsin helmeä, eli Dynamite Days, In Neon ja Skeleton Key ja Recoveriesin parhaimmisto paria poikkeusta lukuunottamatta, eli ainakin nimibiisi, Worst Night Out ja Threat Letter Typewriter, ja muistaakseni kirsikkana kakussa The Alps. Tuosta on aika paha minun kohdallani pistää paremmaksi.
"Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
Exhausted
24.05.2008 17:04:30

Olihan se viime syksyn kiertue kiva, ja silloin ehdin jo ounastella ettei koko bändiä enää nähtäisi kotimaassa vastaavankokoisissa klubeissa. Ehkä nyt oli sitten ne viimeiset klubivetäisyt ja ensi kerralla Suomessa vain Nosturi/Pakkahuone/Lutakko -akselilla tai pelkillä festareilla?
arppah8
25.05.2008 13:21:19

Ekaa kertaa todistin DEn livenä eilen kun olivat meitin baarissa keikalla. Aivan järjettömän kova liveorkka, mikä toisaalta oli jo tiedossakin. Energialataus oli kyllä hurja.
God's away on business
miscage
04.06.2008 05:21:52
Uusi levy kuunneltu nyt muutamaan otteeseen, ja alkaa vaikuttaa erittäin hyvältä. Nyt ei ehdi enempää analysoimaan, mutta Worst Night Out on varmaan paras DE-biisi koskaan, eikä Bad Luck Charm jää kovin kauas.
Music, man. Put that tape on.
carlos
09.07.2008 21:48:53
Ei kovin mallikkaasti lähtenyt tyyppien Warped käyntiin. DE.com:

08.07.2008 WARPED TOUR -UUTISIA

Työskentelylupien saamisessa tapahtuneiden viiveiden vuoksi meidän täytyy valitettavasti peruuttaa ensimmäiset keikkamme Warped Tourilla. Hyppäämme mukaan kiertueelle heti, kun viisumiasiat saadaan kuntoon, toivottavasti siis erittäin pian! Tarpeetonta varmaan kertoa, että tämä on suuri pettymys meille kaikille. Toivotaan, että pääsemme kiertueelle pian mukaan. Pidämme teitä ajan tasalla...
_

Toivottavasti pääsevät nopeasti kiertueelle messiin ja jytäämään jenkkiveljet suohon. Ruisrockin keikka oli ainakin ihan mukavaa katseltavaa ja kuunneltavaa.
Käyttäjätunnus
12.10.2008 17:34:23
http://www.fabchannel.com/disco_ensemble_concert
Tuolta kannattaa sitten tänään 19.30 alkaen tsekata bändin livekunto. Saamari kun joutuu ite lähtemään kesken keikan valtiolle hommiin:(...
Lonely, I guess that's where I'm from, if I was from Canada then I'd best be called lonesome. -Paul Westerberg
Käyttäjätunnus
08.04.2009 13:49:26
"Huom! Olet kirjoittamassa yli 177 päivää vanhaan ketjuun!"

Mitä välii hei!
Uus biisi Back on the MF Street myspacessa: http://www.myspace.com/discoensemble. Mitä mieltä?
Vähän outo biisi DE:ltä taas näköjään ainaki mun mielestä. Keikalle ois kyllä kiva päästä pitkästä aikaa kun onhan toi Magic Recoveries hyvä levy, niin pääsis kattoon sillai kun tietää jo uudet biisit...
Käyttäjätunnus
08.04.2009 13:55:05
Exhausted: Olihan se viime syksyn kiertue kiva, ja silloin ehdin jo ounastella ettei koko bändiä enää nähtäisi kotimaassa vastaavankokoisissa klubeissa. Ehkä nyt oli sitten ne viimeiset klubivetäisyt ja ensi kerralla Suomessa vain Nosturi/Pakkahuone/Lutakko -akselilla tai pelkillä festareilla?

Ja kuinkas kävikään :). Bändihän kävi jopa Lahdessa tossa syksyn rundilla :D(vitutti olla kiinni juuri se viikonloppu armeijassa). Ja Joensuussahan ne kans kävi ja missä lie muuallakin kuin "Nosturi/Pakkahuone/Lutakko - akselilla". Eiseväärinoo...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)