Aihe: Porcupine Tree
1 2 3 4 5 6 7 8 9106 107 108 109 110
Ali
18.05.2006 13:18:42

Älä valehtele, joku levy on oli aivan selvää lottoprogea.

Niin, Dream Theaterin levy. :D Mutta oikeesti, yhtään lottoprogebiisiä ei kyllä PT:ltä löydy, eikä varmaankaan tule löytymään tulevaisuudessakaan.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
pardy
18.05.2006 23:12:12 (muokattu 18.05.2006 23:13:45)

Tuli tässä mieleen että oonpa erittäin tyytyväinen että löysin kyseisen bändin pari vuotta sitte. Ehdottomasti meikäläisen suosikkibändi tällä hetkellä. In absentiaa kuulin joskus kaverilla pari vuotta sitte ja saatuani sen lainaan totesin sen helmeksi ja ostin saman tien. Sitte ostin tuon Deadwingin heti ku se tuli.

Nyt oon sitten tutustunu vähän tähän vanhempaan tuotantoon ja kaikki tuntuu olevan yhtä loistavaa kamaa. Stupid dream on uskomattoman hyvä, samoin Lightbulb sun. Neljästä edellämainitusta en osaa edes suosikkia sanoa, sen verran hyviä kaikki. Signifyta oon myös vähän kuunnellu, sekin iskee. Sitä vanhempiin en oo kerinny vielä perehtyä, vähän sivukorvalla tuota On the sunday of lifea kuuntelin ja kyllä sekin miellyttää. Nyt on niin paljon tullut mulle esille kerralla näiden loistavaa musaa että menee tovi kaiken pureskelemisessa.

Kerrassaan mahtava bändi.
pardy
22.05.2006 14:23:51

Tänään tuli Stupid dream postilaatikkoon ja just paraikaa soi. Aika mainio kyllä.
Ali
22.05.2006 15:45:38

Tänään tuli Stupid dream postilaatikkoon ja just paraikaa soi. Aika mainio kyllä.

Tämä uusin versio? Itsekin pitäisi tilata tässä, kun visankin sai hankittua. Even Less (Extended Version) DTS-ääniraidassa on kuulemma vikaa, äänet loppuvat n. 11 min kohdalla. DVD-A-versio toimii onneksi aivan normaalisti.
Levylista
pardy
22.05.2006 21:07:40

Tämä uusin versio? Itsekin pitäisi tilata tässä, kun visankin sai hankittua. Even Less (Extended Version) DTS-ääniraidassa on kuulemma vikaa, äänet loppuvat n. 11 min kohdalla. DVD-A-versio toimii onneksi aivan normaalisti.

Mistäs moista kuulit? Ite en oo kerinny vielä tuota DVD:tä testata. Nii tarkoitat siis että tuo normaali rapian 7 minuutin albumiversio toimii mutta se 14 minuutin täyspitkä versio ei toimi?
Ali
22.05.2006 21:47:42

Mistäs moista kuulit? Ite en oo kerinny vielä tuota DVD:tä testata. Nii tarkoitat siis että tuo normaali rapian 7 minuutin albumiversio toimii mutta se 14 minuutin täyspitkä versio ei toimi?

www.porcupinetreeforum.co.uk. Niin, eli ekstramateriaalina oleva täyspitkä Even Less kuuluu vain rapiat 11 minuuttia, jonka jälkeen ääni lakkaa kuulumasta. Ongelma koskee tosin vain DTS-ääniraitaa, DVD-A toimii normaalisti.
Levylista
pardy
22.05.2006 23:52:53

www.porcupinetreeforum.co.uk. Niin, eli ekstramateriaalina oleva täyspitkä Even Less kuuluu vain rapiat 11 minuuttia, jonka jälkeen ääni lakkaa kuulumasta. Ongelma koskee tosin vain DTS-ääniraitaa, DVD-A toimii normaalisti.

Ahaa, kävin tuolta lueskelemassa ja nyt vasta tajusin asian ytimen. Koska tässä levyn kannessa ei lue että tässä ois kaks DVD-kerrosta, vaan se alkaa toistaa automaagisesti sitä mitä DVD-soitin tukee. Eli tässä on kahdessa eri kerroksessa sekä matalampiresoluutioinen DTS-versio ja korkearesoluutioinen versio.

Mun kohdalla asia on ongelma, koska oma soittimeni ei tue tuota DVD-A:ta. Pitääkin käydä nyt testaamassa tuo DVD-osio ja kattoa onko mun levyssä sama vika.
Dr. Lazer
23.05.2006 02:13:42
Porcupine Tree oli itelle sikäli aika iso juttu, että kyseinen bändi muutti jokseenkin musiikillista näkemystäni aikas saatanan paljon dynaamisemmaksi ja avomielisemmäksi, noin niinkuin soittajanakin. Pitkän linjan metalli äijänä PT käytännössä rauhoitti kuin kourallinen sopivia ryynejä, ja samalla sai tajuamaan musiikista hienoja uusia ulottuvuuksia. Vaikka räminämeinigillä useesti mennään, niin se ei silti poista sitä faktaa että PT on yksinkertasesti perkeleen hyvä ja ainutlaatunen bändi, Wilson on äijä!!
Isä Dagon sanoo, että tähdet on kohta oikeessa ^^
Ali
23.05.2006 11:13:55

Maistiasia tulevalta Blackfield-levyltä: www.myspace.com/blackfieldband. Eipä tarvi kyllä tulla pettymään tähänkään levyyn, sen verran loistavalta kuulostaa.
Levylista
Flow
23.05.2006 12:34:18 (muokattu 23.05.2006 12:35:56)
Maistiasia tulevalta Blackfield-levyltä: www.myspace.com/blackfieldband. Eipä tarvi kyllä tulla pettymään tähänkään levyyn, sen verran loistavalta kuulostaa.

Ai, herkkua korville...On se kumma mitenkä nuo onnistuu joka kerta tekemään hyvän kuuloista materiaalia.
Voi olla, että tässä on taas yksi uusi suosikkilevy tulossa...

Edit. Eka Blackfield levy taisikin juuri ilmestyä 10.95 hintaan cdon:issa...
“When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on.” -Thomas Jefferson
pardy
24.05.2006 19:01:31

Porcupine Tree oli itelle sikäli aika iso juttu, että kyseinen bändi muutti jokseenkin musiikillista näkemystäni aikas saatanan paljon dynaamisemmaksi ja avomielisemmäksi, noin niinkuin soittajanakin. Pitkän linjan metalli äijänä PT käytännössä rauhoitti kuin kourallinen sopivia ryynejä, ja samalla sai tajuamaan musiikista hienoja uusia ulottuvuuksia. Vaikka räminämeinigillä useesti mennään, niin se ei silti poista sitä faktaa että PT on yksinkertasesti perkeleen hyvä ja ainutlaatunen bändi, Wilson on äijä!!

Oma tarinani on se, että nuorempana kuuntelin lähinnä metallia. Sitten tuli rock, ja sitten bongasin PT:n. Nyt oon sit sitä kautta ruvennu kuuntelemaan taas raskaampaa musaa. Esim. Opeth on nyt löytänyt tiensä mun levysoittimeen ja sydämeen.
Tempura
25.05.2006 05:29:24
Absentiaa on nyt keritty kuuntelemaan muutama viikko. Hankalahan tuo levy sikäli on, että paljon erilaista tavaraa siihen on tungettu. Osittain musiikki on mielestäni aivan nerokasta, osittain ei kiinnosta paljon yhtään. Kyllä Wilson jonkunsortin nero varmasti on, en kiistä. Tuntuu että bändi on laajentanut musiikillista tajuntaani jotenkuten, ja se on aina kova juttu.

Deadwing lienee sitten seuraava, joskus kun on varaa.
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
Late_
25.05.2006 10:42:21
Absentiaa on nyt keritty kuuntelemaan muutama viikko. Hankalahan tuo levy sikäli on, että paljon erilaista tavaraa siihen on tungettu. Osittain musiikki on mielestäni aivan nerokasta, osittain ei kiinnosta paljon yhtään. Kyllä Wilson jonkunsortin nero varmasti on, en kiistä. Tuntuu että bändi on laajentanut musiikillista tajuntaani jotenkuten, ja se on aina kova juttu.

Deadwing lienee sitten seuraava, joskus kun on varaa.

Eih! Osta Lightbulb Sun :) Deadwing oli minulle pienoinen pettymys. In Absentia on kenties se kovin levy. Tai sitten Lightbulb Sun.
Hieno bändi, viisas mies tuo Wilson.
-We dreamed of a world in peace, but killed for a life of ease-
Tempura
25.05.2006 11:13:55
Eih! Osta Lightbulb Sun :) Deadwing oli minulle pienoinen pettymys. In Absentia on kenties se kovin levy. Tai sitten Lightbulb Sun.
Hieno bändi, viisas mies tuo Wilson.

Onko kyseinen levy joku aivan justiinsa tullut vai vanha? Deadwingia on monet kaverit kehuneet, mitkä on jonkunverran samalla aaltopituudella kuin minä.
Late_
25.05.2006 11:34:10
Onko kyseinen levy joku aivan justiinsa tullut vai vanha? Deadwingia on monet kaverit kehuneet, mitkä on jonkunverran samalla aaltopituudella kuin minä.

Vanhempi. Vuodelta 2000. Joo, no kyllähän se Deadwing ok on, ja varmasti monet tykkää kovastikin.
Tempura
25.05.2006 12:06:32
Vanhempi. Vuodelta 2000. Joo, no kyllähän se Deadwing ok on, ja varmasti monet tykkää kovastikin.

Kerropas Lightbulb sunista.
Late_
25.05.2006 12:13:47
Kerropas Lightbulb sunista.

Öhöm. Kymmenen raitaa:

1. Lightbulb Sun (5:31)
2. How is Your Life Today (2:46)
3. Four Chords That Made a Million (3:36)
4. Shesmovedon (5:13)
5. Last Chance to Evacuate Planet Earth Before it is Recycled (4:48)
6. The Rest Will Flow (3:14)
7. Hatesong (8:26)
8. Where We Would Be (4:12)
9. Russia on Ice (13:03)
10. Feel So Low (5:18)

Edustaa minulle sitä "perinteistä" Porcupine Treetä, aika rauhallisia rock-biisejä, akustisia kitaroita ja sellasta. Hienoja sävellyksiä, parhaita biisejä levyltä minusta Four Chords That Made a Million, The Rest Will Flow, Where We Would Be ja Feel so Low. Russia on Ice ei jostain syystä nappaa minuun, mikä on harmi kun se on noin pitkäkin biisi vielä.
Deadwingiin verrattuna siis paljon rauhallisempi, ei ole "thrash-tyylisiä" Dropped D -riffejä ainakaan :) Ja ompahan Deadwingillä vieläpä bonuksena tuo Shesmovedon.
Tempura
25.05.2006 12:23:24

Edustaa minulle sitä "perinteistä" Porcupine Treetä, aika rauhallisia rock-biisejä, akustisia kitaroita ja sellasta. Hienoja sävellyksiä

Tuopa riitti, musiikki perinteisessä muodossa toimii minuun parhaiten. Olettaen tietenkin, ettei se ole paskaa. Otampa neuvosta isoisän ja laitan listalle.
ANtTIKRISTUS
25.05.2006 12:33:23
Porcupine Tree on musta tylsä bändi. Olen koittanut vähän "pakkosyöttää" sitä itselleni viime aikoina, koska kaikki täällä ovat tuntuneet sitä kehuvan penit pystyssä. Ja onpa tullut mullakin kuunneltua aika paljonkin, mutta ei tahdo riittää mielenkiinto. Satunnaisia ihan hienoja kappaleita toki löytyy (Blackest Eyes, Futile, Heartattack In A Lay by, Soun Of Muzak jne...), mutta kokonaisuutena tylsää menoa, joka ei jaksa pitää oikein mielenkiintoa yllä, että jaksaisi odotella edes seuraavaan kappaleeseen asti. Soittajista rumpalin työskentelystä olen tykännyt, muista ei ole oikein mitään mainittavaa.

Jotenkin PTn sävellyksistä tuntuu puuttuvan ne "koukut", jotka jaksavat pitää sitä mielenkiintoa yllä. Ja näillä koukuilla meinaan sitä, että monenkaan kuuntelun jälkeen ei ole oikeastaan mitään jäänyt päähän, eli jokainen kuuntelu kuulostaa "vähän kuin ensimmäiseltä", tai sitten olen vain niin puukorva etten kuule niitä. Mutta tuo edellämainittu seikka on kyllä ollu monissa tapauksissa pitkäkestoisen, kuuntelua kestävän (eli hyvän) albumin ominaisuus.

Voihan tässä käydä joku päivä niinkin, että pitkällisen ja hartaan kuuntelun jälkeen tämä bändi jopa aukenisi, tai sitten surkastuneet amiksen aivoni eivät vain pysty käsittämään tätä taiteellisuuden multihuipentumaa.
EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ
gorgonoidi
25.05.2006 12:38:58

Voihan tässä käydä joku päivä niinkin, että pitkällisen ja hartaan kuuntelun jälkeen tämä bändi jopa aukenisi, tai sitten surkastuneet amiksen aivoni eivät vain pysty käsittämään tätä taiteellisuuden multihuipentumaa.

Jännää... Minulle bändi aukesi heti kun ostin Deadwingin kokeilu mielessä. Sairaan hyvä bändi ja kyllä ainakin mä siitä paljon sitä mielenkiintoa löydän.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)