Heavy Metal Machine 20.07.2007 22:37:03 | |
---|
HELSINGIN JOKERIT 1967 |
LMN 21.07.2007 10:26:34 | |
---|
Täällä on nyt sen pari viikkoa uutta levyä kuunneltu ja kyllähän se koko ajan paranee. Ensimmäiset kuuntelukerrat jättivät lähinnä "mitä ihmettä?" fiiliksen. Voiko Corganilta tulla oikeasti noin heikkoja biisejä, kun ainoastaan avausraita Doomsday Clock iski edes jonkin verran. Onneksi nyt alkaa jokaisesta biisistä löytymään sitä Pumpkin fiilistä mihin aikoinaan rakastui. Eipä ole todellakaan helppo levy ensimmäisillä kuuntelukerroilla, mutta kannattaa jaksaa pyörittää levyä soittimessa! |
jannu 21.07.2007 10:58:26 | |
---|
Eikös se Suomessakin ole noin? Noi kultalevyt sun muut ovat vaan niitä kauppoihin tilattuja levyjä. Joo, siis näinhän se taitaakin olla. Noh mut joka tapauksessa, kuitenkin ykköstila on ykköstila on ykköstila. :) "Most people don't realize that two large pieces of coral painted brown and attached to his skull with common wood screws would make a child look like a deer."
-Kurt Cobain
Kain |
wil-le 21.07.2007 11:22:09 | |
---|
Joo, siis näinhän se taitaakin olla. Noh mut joka tapauksessa, kuitenkin ykköstila on ykköstila on ykköstila. :) Uskon teitä kaikkia. Onneksi en kirjoittanut tota viestiä sillä tyylillä että tietäisin asian varmaksi :D Fire breaks birthday cakes |
Stain 21.07.2007 16:25:30 | |
---|
It's a bittersweet symphony, this life |
miscage 21.07.2007 19:23:29 | |
---|
Olipa hyvä versio. Levykin on hyvä, joskaan ei vielä "loistava". Seitsemän ensimmäistä biisiä toimivat hiton hyvin, That`s The Way (My Love Is) ja Tarantula ehdottomasti parhaat. |
jannu 22.07.2007 13:44:51 | |
---|
Tuo livenä vedetty akustinen For God And Country toimii mielestäni huomattavasti paremmin kuin itse levyversio. http://www.youtube.com/watch?v=-0qp94wN980 Mun mielestä taas levyversio on paljon komeempi ku akustilive. "Most people don't realize that two large pieces of coral painted brown and attached to his skull with common wood screws would make a child look like a deer."
-Kurt Cobain
Kain |
dcln 22.07.2007 15:34:33 (muokattu 22.07.2007 15:34:55) | |
---|
Meikäläiselle on pudonnut kyllä tosi hyvin tää Zeitgeist. Ekalla kuuntelukerralla jo jäi hyvä maku suuhun ja siitä vaan parantunu koko ajan. Machinasta en taas koskaan saanut oikeen mitään irti, vaikka kuinka yritin päästä sen sisälle. |
saturnzreturn 22.07.2007 17:09:02 | |
---|
Olipa hyvä versio. Levykin on hyvä, joskaan ei vielä "loistava". Seitsemän ensimmäistä biisiä toimivat hiton hyvin, That`s The Way (My Love Is) ja Tarantula ehdottomasti parhaat. Mun mielestä toi That`s The Way (My Love Is) kuulostaa ihan pelottavan paljon Zwanilta, mikä tietenkään ei koskaan voi olla hyvä asia. my wallet's fat and so is my head |
bastardo 22.07.2007 18:54:20 (muokattu 22.07.2007 18:55:05) | |
---|
Ihan hirveän selkeää kuvaa ei itselleni Zeitgeististä ole vielä muodostunut. United States vaikuttaisi olevan kovin biisi tähän mennessä, ja sieltä täältä levystä huokuu vanhan kunnon pumpkins-henki. Ei tämä silti miltään mestariteokselta vaikuta, mutta katsotaan mihin suuntaan vaaka kallistuu, kun kuuntelua on takana vielä enemmän. Vähän skarpimpaa rokkimeininkiä olisi kaivannut väliin, nyt lätyn materiaali vaikuttaa vähän monotoniselta. Outo ja harvinainen tilanne muuten, että kolme suosikkibändiäni (NIN, QotSA ja SP) julkaisee samana vuonna levyn, eikä niistä yksikään ole oikeasti vakuuttava. Oh well... "If I told you that I knew about the sun and the moon, I'd be untrue" |
Stain 22.07.2007 23:22:16 (muokattu 22.07.2007 23:22:42) | |
---|
Mun mielestä toi That`s The Way (My Love Is) kuulostaa ihan pelottavan paljon Zwanilta, mikä tietenkään ei koskaan voi olla hyvä asia. Hehe, olenko ainoa täällä joka pitää Zwanin Mary Star Of The Seasta? En itsessään bändistä niin diggaillut, mutta kyllä tuo levy on ihan hyvää kamaa. Oikeastaan siellä on jopa yhtä hyviä, ellei parempia biisejä kuin Zeitgeistilla. Tämähän on vain sitten mun mielipide :) It's a bittersweet symphony, this life |
Tempura 23.07.2007 13:34:54 | |
---|
Hehe, olenko ainoa täällä joka pitää Zwanin Mary Star Of The Seasta? En itsessään bändistä niin diggaillut, mutta kyllä tuo levy on ihan hyvää kamaa. Oikeastaan siellä on jopa yhtä hyviä, ellei parempia biisejä kuin Zeitgeistilla. Tämähän on vain sitten mun mielipide :) Et ole ainoa. Pidän Zwanin levystä. 76uy65t745t76tg |
konehes 23.07.2007 14:31:41 | |
---|
Hehe, olenko ainoa täällä joka pitää Zwanin Mary Star Of The Seasta? En itsessään bändistä niin diggaillut, mutta kyllä tuo levy on ihan hyvää kamaa. Oikeastaan siellä on jopa yhtä hyviä, ellei parempia biisejä kuin Zeitgeistilla. Tämähän on vain sitten mun mielipide :) Hyvä levyhän se on, joskin hieman tiivistystä kaipaisi. Parempi kuin Machina. Paljon raikkaampi ja sävellyksellisesti kiinnostavampi. Melodiaa piisaa het kö Siamese Dreamilla. cherub with heavy metal machine |
miscage 23.07.2007 19:50:52 | |
---|
Kyllähän tästä kova levy alkaa muodostua, ainoat mitkä eivät oikein putoa ovat For God And Country (akkariversio on sata kertaa parempi) ja Pomp And Circumstances. Doomsday Clock, 7 Shades Of Black, That`s The Way My Love Is, Tarantula ja Starz ovat lähes klassikkokamaa. Hienoa! |
mrk 23.07.2007 20:26:45 | |
---|
Kyllähän tästä kova levy alkaa muodostua, ainoat mitkä eivät oikein putoa ovat For God And Country (akkariversio on sata kertaa parempi) ja Pomp And Circumstances. Doomsday Clock, 7 Shades Of Black, That`s The Way My Love Is, Tarantula ja Starz ovat lähes klassikkokamaa. Hienoa! Melkeinpä samat sanat täältä, nuo ovat oikeastaan ainoat biisit jotka eivät niin toimi. Muuten levy vain paranee joka kuuntelukerralla. Pitää vielä mainita iTunes-version ylimääräinen biisi Stellar, jonka pois jättäminen normiversiosta ihmetyttää. Loistava kappale, kannattaa hommata. "Short On Long Term Goals" |
dixi19 24.07.2007 13:08:05 | |
---|
Stellar ja Zeitgeist voisivat kyllä hyvin olla vaikkapa Pompin ja God and Countryn tilalla. anomus.com |
konehes 24.07.2007 15:47:29 | |
---|
VIIMEINKIN! Kyllä tätä on odotettukin, seitsemän pitkää vuotta. Olo on aika harras ja epätodellinen. Tämän bändin kautta sitä on nuorena määrittänyt itseään ja omaa paikkaansa tässä maailmassa. Tämän bändin laulujen soidessa on surrut, vihannut ja rakastanut. Elänyt. Monien ikävien hidasteiden ansiosta saapui vasta tänään tuo spesiaaliversio postissa. Onpa kyllä komea kattaus. Mieluusti tuosta maksoi muutaman euron enemmän. Mutta hemmetti, eihän tuo mahdu cd-hyllyyn sitten millään. Eikä toi kansi nyt niin hieno oo, että sitä viitsis pitää missään paraatipaikalla. Kappalemateriaalin arviointiin ei ole paljoa sellaista sanomista, jota ei olisi jo sanottu. Kovia jyräbiisejä levyn alkupuolella, mutta myös aivan kauheaa kuraa kahden viimeisen kappaleen muodossa. For God And Countryn live-versiosta kovasti tykänneenä järkytti tuo levyn hirvitys. Kappaleessa on tosi hyvä melodia, joka jää armotta tympeän ja väkinäisen sovituksen jalkoihin. Hyi. Joo, on toi laulu hippasen liian kovalla ja bassoa on enemmän kuin kaikilla 90-luvulla tehdyissä levyissä yhteensä. Kitara- ja rumpusoundit on kyllä mainiot. Eipä oo pitkään aikaan tainnut kuulla missään noin mahtavia kitarasoolo-soundeja. Ja noin paljoa hyviä kitarasooloja! Muutoinkin tuota levyä vaivaa musta jokin tuhatkertainen Machina -maisuus kappaleiden toteutuksissa ja itse kappaleissakin. Kylmää ja kolkkoa, tunteetonta ja väkivaltaista. Koko ajan. Sehän se tietysti on ajan henki maailmassa, mutta kumminkin. Missä ovat Corganille tyypilliset asiat, kuten kaihoisa romanttisuus ja kaunis melankolia? Niitä minä kaipaan. Ei tosiaankaan huono levy, mutta kyllä mä Siamese Dreamia taidan kummiskin vähän enemmän kuunnella.. cherub with heavy metal machine |
voltasparta 24.07.2007 17:18:21 | |
---|
stellar kuulostaa tod. hyvältä :) You'll stumble in my footsteps
Keep the same appointments I kept
If you try walking in my shoes
If you try walking in my shoes |
Heavy Metal Machine 25.07.2007 18:43:54 | |
---|
Jokos olette saanut noita sinkkuja mistään? Itse sain tänään Tarantulan valkoisen vinyylin ja samaisen singlen CD-muodossa. Zeitgeist-biisi olisi mahtunut levylle jos minulta olisivat kysäisseet :) HELSINGIN JOKERIT 1967 |
konehes 25.07.2007 18:56:55 | |
---|
Jokos olette saanut noita sinkkuja mistään? Itse sain tänään Tarantulan valkoisen vinyylin ja samaisen singlen CD-muodossa. Zeitgeist-biisi olisi mahtunut levylle jos minulta olisivat kysäisseet :) Mistä noita saa? Joka paikassa lukee vaan notta julkaistaan piakkoin. Silti huuto.netissä on varmaan jo miljoonas Tarantula 7" huudettavana.. cherub with heavy metal machine |