Aihe: Kingston Wall -yhteisö
1 2 3 4 556 57 58 59 6072 73 74 75 76
vkiilako
14.08.2019 08:18:58
Oulun Teatrialla näin bändin maaliskuussa ja Qstockissa heinäkuun lopulla. Molemmat keikat olivat todella hyviä. Valehtelematta Top5-keikkoja viimeisen 10 vuoden ajalta. Kiitos.

Olisipa hieno nähdä bändi joskus tulevaisuudessakin Pohjois-Suomessa keikalla.
lapio
25.08.2019 14:04:07

Tuli käytyä keitele jazzeilla katsomassa tämä Jylli, Kuoppis & VHB setti ja oli kyllä ennakko-odotuksista huolimatta huikea veto. Tuntui jotenkin, että tyypeillä oli oikeasti kivaa soittaa ja yleisöllä oli kiva kuulla biiseistä erittäin päteviä versioita. Tosi hieno homma. Tuli ihan huippu hyvä mieli tuosta. Hiipi mieleen jopa ajatus, olivatko vedot noin hyviä edes alkuperäisen trion aikaan? :P

Olen nimittäin pikkuisen liian nuori, että olisin ehtinyt bändin näkemään aktiivisina vuosinaan.
Jag
27.08.2019 22:45:50

https://youtu.be/kLNisP_cZgQ?t=802

Danny verhon takaa valkoisessa smokissa... "oli lähellä"
-----

Oli taas melkoisen hyviä fiiliksiä keikalla.

Kiitos
texan
27.08.2019 23:25:08
Harmittaa kun ei työkiireiden takia päässyt paikalle. Onneksi tuli bändi nähtyä silloin kun Pete oli vielä elossa pari kertaa. Aivan mahtava elämys oli kummallakin kerralla. Hieno yhtye ja levyt soi säännöllisesti soittimessa.
kkaarre
28.08.2019 11:26:22
Kingston Wall sijoittuu diggaamieni bändien top-kympissä aika korkealle ja harmittaa todellakin kun en aikoinaan päässyt orkesteria originaalikokoonpanossa näkemään. Onneksi tulivat nämä VHB:n kanssa tehdyt uusintakeikat ja pääsin onnekseni kaksi kertaa yleisön joukkoon. Alkuvuodesta olin fiilistelemässä Seinäjoella ja eilen Helsingin Juhlaviikkojen Huvilateltassa. Kummatkin keikat olivat ikimuistoisia kokemuksia ja menevät aivan kärkeen kaikista näkemistäni keikoista. Hienoja biisejä ja hienoa soitantaa kerta kaikkiaan. Kiitos.
Hämähäkkimies ja Iines Ankka
nirzin
31.08.2019 14:21:04
TV-maailma -lehdessä mainostetaan Maaritin keikkataltiointia mm. näin: "Bändin keskeisenä jäsenenä kitaroi Maaritin puoliso Sami Kuoppamäki."

Tämä tieto herättänee hämmennystä useallakin taholla.
Seba
31.08.2019 14:32:32

nirzin: TV-maailma -lehdessä mainostetaan Maaritin keikkataltiointia mm. näin: "Bändin keskeisenä jäsenenä kitaroi Maaritin puoliso Sami Kuoppamäki."

Tämä tieto herättänee hämmennystä useallakin taholla.

Sami Kuoppamäki/Sami Hurmerinta
Iran/Irak
Kunkkuko?
05.12.2019 21:35:03 (muokattu 05.12.2019 21:35:56)
Onko odotettavissa jonkinlaista tallennetta (näistä 2019 keikoista) ennen kesää vai fiilistelläänkö vanhoilla ja uusilla youtube-pätkillä seuraavatkin vuodet?

Luinpa muuten Viljami Puustisen oivallisen opuksen. Avasi kyllä monia asioita, suosittelen. Siitä herääkin jatkopohdinta...

Onko näistä 90-luvun keikoista olemassa sellaisia live-taltiointeja, joita voisitte harkita julkaistavaksi? (Jep, osin JJyllille osoitettu aatos).
kaplan
07.12.2019 10:45:24
Röntgen-Jeesus
13.12.2019 10:22:40

Paljon ollut kolmonen soitossa viime aikoina ja noussut omaksi suosikikseni orkesterilta. Voi vain kuvitella miten kiimainen meininki on ollut keikoilla 25 vuotta sitten.
Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä. Vessajono: Mulkkua pitää pystyä heiluttamaan joko päältä tai alta, muulla ei oo väliä.
Seba
13.12.2019 16:17:49

Röntgen-Jeesus: Paljon ollut kolmonen soitossa viime aikoina ja noussut omaksi suosikikseni orkesterilta. Voi vain kuvitella miten kiimainen meininki on ollut keikoilla 25 vuotta sitten.

Onneksi voi muistella eikä tarvii kuvitella :D
Kipander
28.01.2020 16:32:21

Moikka!

Helsingin Kulttuuritalolla järjestetään lauantaina 8.2. Tonefest-kitaratapahtuma. Ovet ovat auki 10.30-19.00. Tapahtuma on ilmainen.

Meillä (Custom Boards) on perinteiseen tapaan slotti demolavalla. Olen edellisinä vuosina jututtanut Jussi Jaakonahoa ja Jarmo Saarta, mutta kun mietin tämän vuoden teemaa, en keksinyt mitään muuta niin paljon itseäni inspiroivaa kuin Kingston Wallin musiikki ja Petri Wallin kamat. Olin kitarateknikkona auttamassa Kie Von Hertzeniä viime vuoden kiertueella ja tutkin siinä ohessa ja sen jälkeen aika lailla Wallin kamoja. Tarkoituksena on kirjoittaa niistä kattava selonteko ja olen puurtanut aiheen parissa käytännössä koko viime vuoden.

En yleensä avaa kirjoitus/tutkimusaiheitani etukäteen, mutta tällä kertaa ajattelin, että olisi hienoa vaihtaa mielipiteitä muiden muusikoiden kanssa siitä mitä Kingston Wallin musiikki ja Petri Wallin kitaransoitto on heille merkinnyt. Oma slottini demolavalla on :

klo 16:30-17:15

Tuo sijaitsee Kultsan alakerran klubilla. Eli jos aihe kiinnostaa, tulkaa paikan päälle. Mulla on 45 minuuttia aikaa, joka ei tietystikään tule riittämään aiheen käsittelyyn. Pelkästään Petri Wallin Gibsonista voisi jutella pari tuntia, saatikaan sitten efekteistä, mutta uskon, että saan raapaistua aihetta sen verran, että jokainen saa jotain uutta tietoa Wallin kamoista ja hänen soittotyylistään/soundeista. Oma toiveeni olisi herättää jonkinasteista keskustelua aiheesta, mutta katsotaan minkälaisen ilmapiirin pystyn luomaan ja kuinka rennoksi juttelu äityy.

Parhain terveisin

Kimmo Aroluoma/Custom Boards
McNulty
30.01.2020 16:27:27
Kipander: Moikka!

Helsingin Kulttuuritalolla järjestetään lauantaina 8.2. Tonefest-kitaratapahtuma. Ovet ovat auki 10.30-19.00. Tapahtuma on ilmainen.

Meillä (Custom Boards) on perinteiseen tapaan slotti demolavalla. Olen edellisinä vuosina jututtanut Jussi Jaakonahoa ja Jarmo Saarta, mutta kun mietin tämän vuoden teemaa, en keksinyt mitään muuta niin paljon itseäni inspiroivaa kuin Kingston Wallin musiikki ja Petri Wallin kamat. Olin kitarateknikkona auttamassa Kie Von Hertzeniä viime vuoden kiertueella ja tutkin siinä ohessa ja sen jälkeen aika lailla Wallin kamoja. Tarkoituksena on kirjoittaa niistä kattava selonteko ja olen puurtanut aiheen parissa käytännössä koko viime vuoden.

En yleensä avaa kirjoitus/tutkimusaiheitani etukäteen, mutta tällä kertaa ajattelin, että olisi hienoa vaihtaa mielipiteitä muiden muusikoiden kanssa siitä mitä Kingston Wallin musiikki ja Petri Wallin kitaransoitto on heille merkinnyt. Oma slottini demolavalla on :

klo 16:30-17:15

Tuo sijaitsee Kultsan alakerran klubilla. Eli jos aihe kiinnostaa, tulkaa paikan päälle. Mulla on 45 minuuttia aikaa, joka ei tietystikään tule riittämään aiheen käsittelyyn. Pelkästään Petri Wallin Gibsonista voisi jutella pari tuntia, saatikaan sitten efekteistä, mutta uskon, että saan raapaistua aihetta sen verran, että jokainen saa jotain uutta tietoa Wallin kamoista ja hänen soittotyylistään/soundeista. Oma toiveeni olisi herättää jonkinasteista keskustelua aiheesta, mutta katsotaan minkälaisen ilmapiirin pystyn luomaan ja kuinka rennoksi juttelu äityy.

Parhain terveisin

Kimmo Aroluoma/Custom Boards

No perkules... pitääpä laittaa kalenteriin ja katsoa josko ennättäisi paikalle!

-Tero
moving in stereo
Kipander
02.02.2020 02:51:01

Moikka!

Todellakin sua kaivataan tuolla itseoikeutetusti :) Toivottavasti ehditään jutella myös privana ennen/jälkeen. -Kimmo

McNulty: No perkules... pitääpä laittaa kalenteriin ja katsoa josko ennättäisi paikalle!

-Tero
Osmonautti
07.02.2020 13:24:36
Oman bändimme nöyrä kumarrus ja kunnianosoitus tämän bändin suuntaan: https://www.youtube.com/watch?v=hu5MjsAGeCM
SacredJones
09.02.2020 11:00:38
Olin eilen paikalla Kimmon luotsaamassa keskustelussa Tonefesteillä. Hänen analyysinsa oli erittäin tunteellinen ja syväpohdiskeleva. Keskusteltavia yksityiskohtia oli niin paljon, että se ei millään riittänyt kolmeksi vartiksi. Melkein kaikki kivet on käännetty, kun tullaan Peten soundin hakemiseen, jopa minä, joka on soundia hakenut jo 6-7 vuotta ja päässyt erittäin lähelle haluamaani soundia, sain aivan uutta perspektiiviä Kimmon tutkimustyöstä. Jopa Kämäräisen pieni 10-minuuttinen cameo antoi uuden näkökulman bändin kokonaiskuvaan. Isot propsit Kimmolle valtaisasta tutkimustyöstä ja uudesta inspiraatiosta, suosittelen pitämään korvat auki hänen suuntaansa, kun tullaan tähän aiheeseen.
McNulty
11.02.2020 13:04:07 (muokattu 11.02.2020 13:05:31)
SacredJones: Keskusteltavia yksityiskohtia oli niin paljon, että se ei millään riittänyt kolmeksi vartiksi.

Tarkoitat kai, että kolme varttia ei millään riittänyt aiheesta keskusteluun? :)

Toden totta, aika syvälle päästään niinkin triviaaleissa asioissa kuin flanger pedaalissa tai siitä mikä se Peten käyttämä kaulamikki todellisuudessa olikaan.

Kipanderilla taitaa olla tämän hetken paras tietämys. Itse aikanaan kirjoitin asiasta Wikipedian artikkelin perustuen kuultuun ja nähtyyn. Kipander on vienyt asiaa vielä piirun verran etiäpäin ja käpistellyt konkretiaa :D

PS. Harmi etten itse ehtinyt paikalle. Olisin mielelläni tullut mutta aikataulut eivät natsanneet millään. Vaikea olla kahdessa paikassa samaan aikaan, vaikka olen koittanutkin Kummelista tuttua "Timon multiploitumista".

PPS. Onko tätä Tonefest-matskua videoitu tai taltioitu mitenkään?
moving in stereo
Exhausted
11.02.2020 13:09:06

McNulty:

PPS. Onko tätä Tonefest-matskua videoitu tai taltioitu mitenkään?

Harmi kun en päässyt paikalle, olisi ollut mielenkiintoista kuulla. Toivottavasti tulee jotain videota tai tekstiä vielä :)
SacredJones
12.02.2020 20:19:33
McNulty: Tarkoitat kai, että kolme varttia ei millään riittänyt aiheesta keskusteluun? :)

Kas kun ei kulkenut suomen kielikään kyseisenä aamuna :D

Itse en juurikaan kameroita nähnyt paikalla, mutta Kimmo sanoi että ei todellakaan jää keskustelu vain tähän, aiheesta tulee vielä pitkää tekstiä jatkossa ja tutkimustyö jatkuu.
Tympee Huttunen
15.02.2020 11:29:10
Osmonautti: Oman bändimme nöyrä kumarrus ja kunnianosoitus tämän bändin suuntaan: https://www.youtube.com/watch?v=hu5MjsAGeCM

Onpas hieno veto!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)