Aihe: Led zeppelin
1 2 3 4 555 56 57 58 59131 132 133 134 135
Regalis Apertura
12.12.2007 18:01:47
^ Heh ei tainnut Jasonilla olla isänsä perintösettiä mukana(sitä mitä vuokrataan, esim. uudella Megadethillakin kuulemma soitettiin) tuolla keikalla;)...

Timpani ja gongi taisi kuitenkin olla jos en väärin tsekannut?
Plexi
12.12.2007 19:56:33
Kyllä Zeppelin taas polki epäilijänsä syvälle suohon!
man9
12.12.2007 20:52:01

kuulosti siltä kun Page olisi vetänyt Stairwayn soolon vähän penkin alle. Muut soolot kyllä veti loistavasti. Ja eihän tässä mitään rockipoliiseja olla, loistava keikka

Johtuisko siitä että monet biisit, mm. just Stairway, menee tuolla keikalla sävelaskelta alempaa kuin originaali - jos on 30 v soittanut biisin jollain tavalla niin eihän käsi ihan yhtäkkiä osaa mennä 2 nauhaa alemmas :) Vai olisiko koko bändi saman verran alemmas viritetty? Ei oikein nähnyt noista kännyvideoista...

Jännä vaikutus tuolla kyllä on, niinkuin joku aiemmin jo kirjoittikin, pikkuisen hitaammat tempot ja lisäksi tuo alempaa vetäminen antaa yllättävän paljon lisägroovea biiseihin. Huippukeikalta tosiaan kuulostaa, pistin just nauhoitteen soimaan.
stratocaster
12.12.2007 21:27:28 (muokattu 12.12.2007 21:34:02)
pistin just nauhoitteen soimaan.

Missäs sen sait?

Niin ja tuosta alempaa soittamisesta. Pahasti vaikuttais siltä että kitarat on viritetty d-vireeseen, tuosta black dog videosta huomaa (riffin lopun venytys olis kyllä aika hankala hoitaa e- vireestä sävelaskelta alempaa, kuin mitä originelli versio menee). Ja vaikka pitäiskin itse transponoida, niin kyllä luulen että jätkät on sen verran reenannu, että siihen olis jo tottunu.
"Forget the message, forget the lyrics, and just play." -Cream
Regalis Apertura
12.12.2007 22:22:47
Kuuntelen just buuttia tuolta keikata. Ikävä kyllä Robilta ei oikein irtoa enää mutta muut kyllä hoitaa hommansa oikein mallikkaasti. Kashmir menossa ja ainakin tällä Robert vetää yllättävän hyvin ylä-äänetkin... Jaa että mistä buutin löysin?

Täältä eli DP Hub: http://deeppurplehub.proboards31.co … ction=display&thread=1197466980

Tuonne vaan rekkaamaan ensin. On muuten ihan muutama LZ-buutsikin jaossa tuolla;)... Ym. ym. kivaa.
Bald Anus
12.12.2007 23:10:39

Kuuntelen just buuttia tuolta keikata. Ikävä kyllä Robilta ei oikein irtoa enää mutta muut kyllä hoitaa hommansa oikein mallikkaasti. Kashmir menossa ja ainakin tällä Robert vetää yllättävän hyvin ylä-äänetkin... Jaa että mistä buutin löysin?

Täältä eli DP Hub: http://deeppurplehub.proboards31.co … ction=display&thread=1197466980

Tuonne vaan rekkaamaan ensin. On muuten ihan muutama LZ-buutsikin jaossa tuolla;)... Ym. ym. kivaa.

Roberthan veti loistavasti! Stairway to Heavenissakin laulu oli täyttä kultaa! Ja kaikissa muissakin, mitkä kuulin!
Paskalla on tekijänsä
man9
12.12.2007 23:16:26

Missäs sen sait?

www.yeeshkul.com (täytyypä tsekata toi toinenkin paikka, kiits!)

riffin lopun venytys olis kyllä aika hankala hoitaa e- vireestä sävelaskelta alempaa, kuin mitä

Joo nyt kun sen kuuli kokonaan, niin D:ltäpä kuulostaa. Jossain spiikissä Plant sanoi että 6 viikkoa olivat treenanneet. Mulle iski kyllä Jonesin kosketinsoitto kovaa... Ihan mahtavia juttuja tuli No Quarterissa ja Since I've:ssä ja monessa muussa.
biibob
12.12.2007 23:20:37
Hyvä tunne tullut itselleni noitten muutamista nähdyistä videoista ja kaikesta siitä kehusta mitä keikka on saanut. Vaikka itsekkin kuuluin siihen joukkoon, joka epäily, että kuinkahan tässä käy, niin loppupeleissä Led Zeppelin todisti tässä sen kaikille: He ovat se maailman ehkä kovin rock-bändi. Legenda jää elämään, ja nyt viimeinenkin epäilijä saa muuttaa puheensa ja käsityksensä...
"You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same."
Regalis Apertura
13.12.2007 00:27:10
Vaikka aika kova Zeppelin-fani olenkin niin kaiken rehellisyyden nimissä on todettava että joko Robert "säästeli" ääntään enimmän aikaa että pystyisi vetämään esim. Kashmirin korkeat kohdat tai sitten tulikohan treenattua "liikaa" eli hävisikö puhti ylä-äänistä jo treeneissä... Vai tekeekö ikääntyminen tehtävänsä? Kuunnelkaapa vaikka Song Remains The Same ja Black Dog (oliko muuten alempi vire kuin alkuperäisellä?). No parhaansahan tuo teki anyway. Voisi alkaa itselläkin käheytyä pikkuhiljaa jos about 30-40 vuotta olisi kiljunut samalla tyylillä kuin mitä levyilläkin;)... Itse asiassa Robilla on ääni kestänyt yllättävän pitkään tuolla laulutyylillä (vasta 90-luvun puolella alkoi ainakin soololevyillä käyttää alempaa rekisteriä enemmän kuin aiemmin).
Joees
13.12.2007 00:29:51
Plantin laulu on nykyään varsin hunajata. Itse ainakin diggaan vaikkapa uusimman soololevynsä vokaaleista. Mahtava levy muutenkin.

Oli se toki ennenkin varsin jees.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
Kärpäsruoska
13.12.2007 00:39:14
Vaikka aika kova Zeppelin-fani olenkin niin kaiken rehellisyyden nimissä on todettava että joko Robert "säästeli" ääntään enimmän aikaa että pystyisi vetämään esim. Kashmirin korkeat kohdat tai sitten tulikohan treenattua "liikaa" eli hävisikö puhti ylä-äänistä jo treeneissä... Vai tekeekö ikääntyminen tehtävänsä? Kuunnelkaapa vaikka Song Remains The Same ja Black Dog (oliko muuten alempi vire kuin alkuperäisellä?). No parhaansahan tuo teki anyway. Voisi alkaa itselläkin käheytyä pikkuhiljaa jos about 30-40 vuotta olisi kiljunut samalla tyylillä kuin mitä levyilläkin;)... Itse asiassa Robilla on ääni kestänyt yllättävän pitkään tuolla laulutyylillä (vasta 90-luvun puolella alkoi ainakin soololevyillä käyttää alempaa rekisteriä enemmän kuin aiemmin).

Onko se korkeus nyt sitten jokin absoluuttisen hyvyyden mittari?

Ei tarvitse vastata.
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. THV-klubi #28 Romantikkoitkijät #34 S.M.A.K.
2541
13.12.2007 00:48:37

Onko se korkeus nyt sitten jokin absoluuttisen hyvyyden mittari?

Sama tulla minullakin mieleen. Plantin ääni sitä paitsi kuulostaa hyvältä hänen laulaessaan hiukan matalammalta, jopa paremmalta, sanoisin.
Regalis Apertura
13.12.2007 00:50:48
Mittareista en tiedä mutta ilmeisesti sitä on vain tullut levyjen/buutsien kuuntelun myötä jonkinlaiseksi "rokkipoliisiksi" ainakin mitä lauluun tulee;)... Ainahan näistä asioista voi vääntää vaikka maailman tappiin.

Onko Ronnie James Dio sitten se "ultimate/paras" laulaja näistä old-school-bändeistä jonka äänestä ei ikä vieläkään kuulu (vai kuuluuko)? No off-topiciksi menee nyt joten lopetan puolestani tähän.

Mutta jos LZ tosiaan ilmestyy Suomen kamaralle joskus, olen paikalla;). Sen jälkeen voisikin kuolla pois (vai miten se klisee menikään;))...
meanbone
13.12.2007 03:04:05
Plantin laulu on nykyään varsin hunajata. Itse ainakin diggaan vaikkapa uusimman soololevynsä vokaaleista. Mahtava levy muutenkin.

Oli se toki ennenkin varsin jees.

Yhdyn! Toimii myös todella hyvin tuolla Alison Kraussin kanssa tehdyllä Raising Sand-levyllä. Myös tuolta Robert Plantin live DVD:ltä kuulee, että pullat on uunissa paremmin kuin hyvin. Tullut ääneen lisää mukavaa raspia ja tunnetta noilta 70-luvun päiviltä. Ei toki pääse enää yhtä korkealle, mutta se on kyllä korvattu nykyään muilla avuilla.
I'm gonna take you to the bank, Senator Trent. To the blood bank! -Steven Seagal - Hard To Kill
paavi
13.12.2007 08:59:35
Tämä nyt ei tule millään erityisen syvällä kokemuksen rinta-äänellä, koska en ole kovin tarksti perehtynyt LZ:n koko tuotantoon enkä ole kuullut maanantain keikasta kuin noin 3 biisiä nopeasti. Halusin vaan sanoa sen, että Plantin äänihän muuttui jo aika paljon muutamassa vuodessa ekan levyn jälkeen. Ei ne ylä-äänet lähteneet samalla nuoruuden innolla enää missään vaiheessa ihan alkuaikojen jälkeen. Sinänsä yllättävää, että mun mielestä lähtee nyt melkein yhtä hyvin kuin alkuperäsen kokoonpanon loppuvaiheilla. Ja sen lisäksi tosiaan tuota tulkinnan kypsyyttä tai jotain tuntuisi olevan lisää (mitä nyt parin klipin perusteella voi sanoa).

Kaiken kaikkiaan homma toimii kyllä nyt...huh huh. Mahtava fiilis oli nähdä vanhat herrat lauteilla! =) Tuosta laulusta vielä sen verran, että outo fiilis tuli, kun tajusi, että Plant vetää kyllä oikeat sävelet, mutta oudon helposti ja tumman kuuloisesti. Etenkin Stairwayn loppu mietitytti, että mitä ihmettä...no, se sävelaskeleen alavirehän siellä.
Unholy water /Sanguine addiction /Those silver bullets / A last blood benediction
paavi
13.12.2007 09:02:40

Mutta jos LZ tosiaan ilmestyy Suomen kamaralle joskus, olen paikalla;). Sen jälkeen voisikin kuolla pois (vai miten se klisee menikään;))...

"vedi Zeppelin e poi muori"
Unholy water /Sanguine addiction /Those silver bullets / A last blood benediction
Rattata
13.12.2007 10:01:02
Minäkin olen yllättynyt kuinka hyvin Plantin ääni toimii. Mitä sitten vaikka ei mene aivan yhtä korkealle kuin nuorena jannuna. Kaiken kaikkiaan homma tuntuu toimivan paremmin kuin hyvin. Vähän olin epäileväinen että kuseeko ne homman vähän vai paljon, mutta suotta epäilin.
Tarkastaja
13.12.2007 15:12:52
Yhdyn! Toimii myös todella hyvin tuolla Alison Kraussin kanssa tehdyllä Raising Sand-levyllä. Myös tuolta Robert Plantin live DVD:ltä kuulee, että pullat on uunissa paremmin kuin hyvin. Tullut ääneen lisää mukavaa raspia ja tunnetta noilta 70-luvun päiviltä. Ei toki pääse enää yhtä korkealle, mutta se on kyllä korvattu nykyään muilla avuilla.

Näin just. Eniten olin huolissani tuosta Jimmy Pagen nykykunnosta soittajana, kun on saanut nähdä vähän kaikentasoisia esityksiä. Plantin viimeiset levytykset Mighty Rearranger ja Raising Sand ovat ainakin omasta mielestä parempia, kuin muutamat Zeppelin albumit.

Ja mitä tulee tähän keikkaan niin kyllähän tuo näytti menneen huomattavasti paremmin kuin odotin. Jos meinaavat tehdä kiertueen niin voisin nyt mennä hyvillämielin katsomaanki. Vertailut näihin klassisiin vuosiin on turhaa. Soittiko Led Zeppelin 70-80 luvun aikana parempia keikkoja? No toki, mutta samalla myös ison liudan varmasti paljon huonompia. Ja veikkaampa että bändi olisi tänäpäivänä paljon suoritusvarmempi, koska taitaa jäsenien juhlinta ym. sekoilu olla hieman paremmin kontrollissa kuin menneinä vuosina.
MarkoA
13.12.2007 16:32:49
Ja edelleen näihin Plantin äänialaa ruotiviin kommentteihin; "Se" ääni meni jo seitkytluvun puolivälin tienoilla. On kyllä selvästi kuultavissa levyiltä. Ja tarkoitan siis tässä vain sitä korkeaa äänialaa. Laulutaito ei kyllä ole minnekään mennyt. Päin vastoin. Itse pidän kovasti nykyisestä. Physical Graffitilla ensikertaa kuultavissa, kuinka ääniala on muuttunut eikä korkealta enää lähde. Vielä seitkytluvun lopulla yritti pinnistellä paluuta entiseen ääneen, mutta myöhemmin selvästi hyväksyi uudet mallit ja laulaa sen mukaan. Ite pidän siitä rososta ja karheudesta jota ikä on tuonut. Itse ääni on silti hienosti sama kuin ennenkin. Erityisesti Since Ive Been lovin saa ihan liikuttumaan.

Black Dog rokkasi mallikkaasti tuossa Youtuben pätkässä. Kun nyt sais ladattua nuo BD hubin pätkät niin vois paremmin tutustua vielä tähän keikkaan. Ei muuta kuin kiertuetta kehiin. Vai lieneekö äijät enää kestäis sellaista rääkkiä? Edes muutama lisäkeikka sinne tänne ois valtavan hieno juttu!
Mielipiteitä liukuhihnalta jo yli 30-vuotta. Kysy mitä haluat ja vastaan mitä haluan!
HaloOfFlies
13.12.2007 18:47:17

Jason Bonhamkin pääsi ääneen tuolla keikalla. Song Remains The Samen ja Misty Mountain Hopin välissä Jason pääsi laulaa luikauttamaan ja komeasti vetikin.
"Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)