Aihe: Oasis
1 2 3 4 554 55 56 57 5895 96 97 98 99
Stain
01.07.2008 18:14:58
Ruississa just tuli pelättyä tuota, jos joku valopää viskoo lavalle tavaraa. Sillon muistaakseni muutamaa keikkaa aiemmin bändi oli kävellyt lavalta moisen jutun sattuessa.

Muistelisin että tämä oli se keikka:

http://www.youtube.com/watch?v=uyQpCRjgvsY

Kuten näkyy, tavaraa lentää ihan hitosti. Idiootit. Mutta kuunnelkaapa miten hienossa vedossa Liam on!
"Ajatuskaava oli se, että pakko tehdä maailman paras keikka, jos natsit tappaa meidät keikan jälkeen... " - Kristiina, The Micragirls -
carlos
01.07.2008 21:53:06
Kyl meikäläisen mielestä SOTSOG:tillakin on ihan hyviä biisejä, kuten Go Let It Out, Where Did It All Go Wrong, Sunday Morning Call ja nyt enpä muistakaan sen viimeisen biisin nimeä. Joku Roll. Ja ei I Can See A Liar:kaan yhtään hassumpi ole.

Tähän lisäisin vielä Gas panicin, joka on levyn paras biisi heti Fucking in the bushesin jälkeen :)
riimu
02.07.2008 00:45:56
Tähän lisäisin vielä Gas panicin, joka on levyn paras biisi heti Fucking in the bushesin jälkeen :)

Kova biisi on. Tuo Where did it all go wrong on akustisena livevetona kans tajuttoman jäätävä.
Don't ask me about Grim Fandango.
MV
02.07.2008 09:56:41 (muokattu 02.07.2008 09:57:18)
Gas panicia kuuntelen parhaillaan, joku hieno imu tässä biisissä on. Vähän saman tyylinen biisi kuin Champagne supernova.

EDIT: Ja mahtava soolo.
SGitar
06.07.2008 23:58:35
Onko muuten tuossa Lord dont me slow down dvd:ssä suomalaisia tekstityksiä?
MV
07.07.2008 03:49:36
Onko muuten tuossa Lord dont me slow down dvd:ssä suomalaisia tekstityksiä?

Eipä ole...
aivokuolio
07.07.2008 13:26:02
En jaksa ruveta selailemaan ketjua läpi, mutta löytyykö muita ketkä tykkäävät aivan raivolla tuosta MTV Unplugged-sessiosta? Penskana nappasin VHS:llä kun Nelonen jostain syystä tämän näytti ja näin audiomuodossa tulee kuunneltua lähes enemmän kuin mitään noista pitkäsoitoista.

10 täydellistä biisiä kahden ensimmäisen levyn ajalta, Noel vokaaleissa ja säröstä riisutut sovitukset jousineen... eipä juuri enempää voi vaatia.
riffi-rotta
07.07.2008 18:09:09
En jaksa ruveta selailemaan ketjua läpi, mutta löytyykö muita ketkä tykkäävät aivan raivolla tuosta MTV Unplugged-sessiosta?.

Täältä löytyy. Usein tulee katottua! Hyviä sovituksia monessa biisissä ja Noelin ja rappio-Liamin kuittailut siihen päälle bonuksena.
DJKaaos
07.07.2008 23:40:44
En jaksa ruveta selailemaan ketjua läpi, mutta löytyykö muita ketkä tykkäävät aivan raivolla tuosta MTV Unplugged-sessiosta? Penskana nappasin VHS:llä kun Nelonen jostain syystä tämän näytti ja näin audiomuodossa tulee kuunneltua lähes enemmän kuin mitään noista pitkäsoitoista.

10 täydellistä biisiä kahden ensimmäisen levyn ajalta, Noel vokaaleissa ja säröstä riisutut sovitukset jousineen... eipä juuri enempää voi vaatia.

Oasis-parhautta kyseinen sessio. Erittäin usein tulee kuunneltua kyseisiä versioita mahtavista biiseistä. Noel hoiti todellakin homman kotiin tuolloin - Liam oli ihan oikeassa paikassa tuolloin siellä katsomossa! Silkkaa täydellisyyttä heti Hellon ensisoinnuista lähtien.
Minä olen minä.
riimu
08.07.2008 18:12:37
Oasis-parhautta kyseinen sessio. Erittäin usein tulee kuunneltua kyseisiä versioita mahtavista biiseistä. Noel hoiti todellakin homman kotiin tuolloin - Liam oli ihan oikeassa paikassa tuolloin siellä katsomossa! Silkkaa täydellisyyttä heti Hellon ensisoinnuista lähtien.

Jeah, oma suosikki tuossa setissä on Listen up jota harvoin livenä ovat muutenkin soittaneet.
Stain
08.07.2008 18:19:26 (muokattu 08.07.2008 18:19:50)
Jeah, oma suosikki tuossa setissä on Listen up jota harvoin livenä ovat muutenkin soittaneet.

Joo, sama juttu täällä. Tuo Listen Up ja muistaakseni myös Whatever oli jätetty pois tuosta MTV:n lähettämästä ohjelmasta. Noelin ääni kieltämättä toimii noin, mutta kyllä mun mielestä kyseinen konsertti olisi ollut paljon kovempi Liamin toimiessa laulajana.

Some Might Say ja Live Forever kuulostavat todella hienoilta puhallin- ja viulujuttujen kera.
"Ajatuskaava oli se, että pakko tehdä maailman paras keikka, jos natsit tappaa meidät keikan jälkeen... " - Kristiina, The Micragirls -
DJKaaos
08.07.2008 21:48:40
Noelin ääni kieltämättä toimii noin, mutta kyllä mun mielestä kyseinen konsertti olisi ollut paljon kovempi Liamin toimiessa laulajana.

Meitsi on sitä mieltä, että nää akustishommat on Noelin heiniä ja Liamin ääni ja tyyli sopii paremmin sähkösempiin biiseihin ja stadioneille. Niskakarvat nousee pystyyn, kun kuvittelenkin Liamin määkivän ja vääntävän MTV-sessiossa :S

Kummalliseksi mennyt tuo Noelinkin nykyinen esiintyminen. Jotenkin anteeksipyytelevän oloista, hartiat lysyssä ja niska kumarassa luimistelua. Vai onko tulkintoihin tullut syvyyttä enemmän iän myötä?? :D
Minä olen minä.
riimu
08.07.2008 22:21:23
Kummalliseksi mennyt tuo Noelinkin nykyinen esiintyminen. Jotenkin anteeksipyytelevän oloista, hartiat lysyssä ja niska kumarassa luimistelua. Vai onko tulkintoihin tullut syvyyttä enemmän iän myötä?? :D

Veikkaisin syvyyttä. :) Muutenkin pidän akustisten biisien kohdalla tuollaisesta hartaasta tunnelmasta enemmän, mitä noilla Noelin ja Gemin akustisilla keikoilla on ollut.
MV
08.07.2008 22:38:10
Kyllä Liamin laulamana olisin mielelläni nuokin biisit kuullut, ainakin osan. Mielestäni Noelin ääni ei sovi kovin hyvin joihinkin biiseihin (mm. Hello, Live forever) Live foreverissa on tosi olennaista se Liamin raikas ja huoleton lauluääni. Mutta Wonderwall, Cast no shadow, Stand by me, Listen up, ja vaikka Slide away toimivat. Ja jumalauta! Melkein unohdin Morning gloryn.

Olen muuten melkein sitä mieltä, että Morning glory on Oasiksen paras biisi. Pirun lennokas ja hyväntuulinen kipale bändin parhaalta aikakaudelta. Ja niinkuin sanoin, toimii myös akustisena, Noelin vetämänä.
riimu
08.07.2008 22:57:15 (muokattu 08.07.2008 22:58:57)
Live foreverissa on tosi olennaista se Liamin raikas ja huoleton lauluääni.

Mitäs tästä pidät: http://www.youtube.com/watch?v=8OCvA16GT04

Omasta mielestäni yks parhaita vetoja Live foreveristä ikinä. :) Mut tosiaan Noelin äänessä pidän just tuosta melankolisesta vivahteesta.
MV
08.07.2008 23:11:17
Mitäs tästä pidät: http://www.youtube.com/watch?v=8OCvA16GT04

Omasta mielestäni yks parhaita vetoja Live foreveristä ikinä. :) Mut tosiaan Noelin äänessä pidän just tuosta melankolisesta vivahteesta.

No siis onhan tuokin ihan tajuttoman mestarillinen esitys:) Löysin muuten juuri Cast no shadowin earls courtilta. Parhautta myös ja Noel keskeyttää biisin koska: "can't do this with all this nonsense coming out these fucking speakers!"

:)
DJKaaos
08.07.2008 23:21:28
Mielestäni Noelin ääni ei sovi kovin hyvin joihinkin biiseihin (mm. Hello, Live forever)

Munsta se keikan avannut Hello oli yksi parhaista sovituksista tuossa MTVn keikassa. Laittaa mahtavasti setin käyntiin.

Ihme kyllä jos oot vielä sitä mieltä tuon riimun esittelemän version jälkeen, ettei Noelin ääni sovi Live Foreveriin... ?

Onhan toi aivan mielettömän nätti veto. Kenties myös paras, minkä mä oon kuullut.
Minä olen minä.
MV
08.07.2008 23:31:13
Ihme kyllä jos oot vielä sitä mieltä tuon riimun esittelemän version jälkeen, ettei Noelin ääni sovi Live Foreveriin... ?

No sanotaan vaikka niin, että Liam sopii paremmin.

Onhan toi aivan mielettömän nätti veto. Kenties myös paras, minkä mä oon kuullut.

Tämä on taas paras minkä itse tiedän: http://uk.youtube.com/watch?v=f2xyegxaJsE
elbowski
08.07.2008 23:35:07
Juu meikäläiselle on kyllä tuo Liamin saundi se joka saa kylmät väreet Oasista kuunnellessa selkäpiissä vierimään eestaas. Tuo MV:n viimesin linkki on tykki, vaikka sähkösestä tykkään enempi.
Say good night to the bad guy!
DJKaaos
08.07.2008 23:39:26
Juu meikäläiselle on kyllä tuo Liamin saundi se joka saa kylmät väreet Oasista kuunnellessa selkäpiissä vierimään eestaas. Tuo MV:n viimesin linkki on tykki, vaikka sähkösestä tykkään enempi.

On tuokin hyvä kyllä, ei käy kieltäminen.

Se on munsta kans aika super se Live Foreverin demoversio, kenties parempi kuin levytysversio.
Minä olen minä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)