Fortune 31.10.2007 18:12:10 | |
---|
Mun mielestä soundit olivat aivan hirvittävät - ainakin permannon etuosassa. Saattaa tosin johtua siitä etten huomannut ottaa korvatulppia mukaan... Ilman tulppia mentiin E-permannollakin, ainoastaan sooloissa riipi hieman. Kaipa olin sitten jonkinlaisessa line arrayn hotspotissa. Subdivisions in the high school halls
Katso Holikin uusitut nettisivut! |
HS 31.10.2007 22:55:54 | |
---|
Terve Katsomossa 306 ylhäällä piippuhyllyllä, ja soundi oli kyllä katastrofi! Ensimmäinen(!) keikka, jossa joutuu laittamaan kitarasoundin takia sormet korviin. Ei saada näemmä tämän päivän tekniikallakaan vielä jäähallia soimaan. Biisit painottuivat liiaksi uuteen levyyn (mikä oli ennakkoon pelättävissä), mutta soundin ollessa tuota kuraa - aivan sama. No... visuaalisesti kiva :) Jokaisella on oikeus mielipiteeseeni. |
Timetokill 01.11.2007 06:27:24 | |
---|
Aika outoa tosiaan, jos on noin huonoksi soundi mennyt yläkatsoimoissa. Permannolla E-lohkossa ei ollut suuremmin valittamista, paitsi että sielläkin huomasi kitaran olevan liian kovalla. Wembleyn keikkojen soundistakin valitettiin, joten ei se soundista valittaminen ihan turhaa varmaan ole. Korvatulppia käyttäneet eivät ole suuremmin valittaneet. |
Davos 01.11.2007 08:47:56 | |
---|
Kyllä minun mielestäni jos niitä korvatulppia _tarvitsee_ niin jotain on jo tehty väärin. Toto 1.3.2006 (vai oliko se 2005?) oli loistava esimerkki hyvästä miksauksesta, kun kaikki tuli sopivassa balanssissa voimakkuudella jota oli nautinto kuunnella ilman tulppiakin. Harmittaa että Rushin missasin vaikken bändistä ole koskaan erityisemmin pitänyt. Olisihan se kuitenkin hieno ollut jo status- ja legendaarisuusarvonsa puolesta todistaa! |
Jäärä 01.11.2007 10:55:44 | |
---|
Hyvä keikka oli, mutta ne soundit olivat aika pettymys 109 katsomoon (alhaalla sivukatsomon keskellä). Bassari pelkkää huminaa ja Leen soitosta ei saanut selvää. Kitarasoundit oli aika riipiviä. Ja liian kovaa tuli. Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
hirvma-6 01.11.2007 12:51:02 | |
---|
minä käytän aina korvatulppia keikoilla, ja niiden kanssa soundi oli mielestäni ihan hyvä, kaikki kuului niinkuin pitikin. (Permanto D) Ärsyttää tuo tuolien laitto. Jengi kuitenkin seisoo, eikä tuoleista ole sillon kuin haittaa, ei pysty liikuttelemaan jalkoja ollenkaan ja muutenkin pitää seistä ihme asennossa. ps. käytin rushin wlania!! :) ennen keikkaa katsoin puhelimella sähköposteja ja wlan listalta löytyi "RUSH dressing room" avoin wlan, pakkohan sitä oli kokeilla :) |
Fortune 01.11.2007 15:02:48 | |
---|
minä käytän aina korvatulppia keikoilla, ja niiden kanssa soundi oli mielestäni ihan hyvä, kaikki kuului niinkuin pitikin. (Permanto D) Ärsyttää tuo tuolien laitto. Jengi kuitenkin seisoo, eikä tuoleista ole sillon kuin haittaa, ei pysty liikuttelemaan jalkoja ollenkaan ja muutenkin pitää seistä ihme asennossa. ps. käytin rushin wlania!! :) ennen keikkaa katsoin puhelimella sähköposteja ja wlan listalta löytyi "RUSH dressing room" avoin wlan, pakkohan sitä oli kokeilla :) Ja sitten kun vielä järkkärit ahdistuivat, jos jalka oli sentin käytävän puolella. YYZ:n aikana ei enää virkaintoinenkaan kyrmyniska voinut mitään, kun väkeä tulvi urakalla käytävälle. Itselläni oli onneksi käytäväpaikka, joten näkyvyys oli loistava. Subdivisions in the high school halls
Timetokill 01.11.2007 16:12:14 | |
---|
Tuolit olivat kyllä turhat joo. Aivan liian ahdasta oli isolle miehelle. Koeta siinä nyt sitten heilua musiikin tahdissa, kun on jengi tungettu kuin sardiinipurkkiin. ;) |
marilli 02.11.2007 15:07:14 | |
---|
Jokohan Far Cry Juutuubi videoiden omistajat ovat saaneet hyviä tarjouksia bändiltä tai H&K:lta. Joku saattaa toivoa, että nuo pätkät olisi josain muualla kuin esillä :) |
Fortune 02.11.2007 15:38:54 | |
---|
Jokohan Far Cry Juutuubi videoiden omistajat ovat saaneet hyviä tarjouksia bändiltä tai H&K:lta. Joku saattaa toivoa, että nuo pätkät olisi josain muualla kuin esillä :) No jaa, Geddyn spiikin mukaan 65 vedettyä keikkaa ja vasta viimeisellä vahvistin laukeaa. Parempaa laatua siis kuin esim. Marshallit, nehän ovat legendaarisia paitsi klassikkosoundeistaan, myös siitä että varakone pitää aina olla pitkillä rundeilla mukana. Sitä paitsi minä luulen, että ei siellä vahvistin lauennut vaan jokin kytkös prakasi muualla signaalitiessä, sillä Lifesonhan ajaa neljää vahvistinta ja kitara hävisi kokonaan kuuluvista, hetkeksi palasi kun teknikko kävi kytkemässä ilmeisesti toisen vahvistinparin käyttöön, mutta taas hävisi. Eli olisiko siellä jokin piuha prakannut, brummaaminenkin kuulosti täsmälleen siltä, kuin jokin kytkös olisi irronnut. Subdivisions in the high school halls
Timetokill 02.11.2007 16:52:25 (muokattu 02.11.2007 16:55:46) | |
---|
Kaveri varmaan viittaa noihin taustasampleihin, mitkä tulevat nauhalta. Alexhan polkaisee nuo sequencerit (vai miksi niitä nyt sitten kutsutaan) käyntiin pedaalilla. Ainahan Rush on noita taustasampleja käyttänyt (muistaakseni Signals-kiertueelta lähtien), mikäs salaisuus tuo nyt on? Noiden sämpläysten käytöstähän oli iso juttukin jossain Guitar Playerissa tai vastaavassa. |
velioj 03.11.2007 00:30:23 | |
---|
Hyvä keikka oli, mutta ne soundit olivat aika pettymys 109 katsomoon (alhaalla sivukatsomon keskellä). Bassari pelkkää huminaa ja Leen soitosta ei saanut selvää. Kitarasoundit oli aika riipiviä. Ja liian kovaa tuli. Kyllä pitää myös myöntää että soundit olivat pe....tä salin perällä. Just nuo bassari, isot tomit ja basso olivat myrkkyä. Korvatulpat tasoittivat voluumia mutta eivät korjanneet tuota huminaa. Harmi, sillä musiikkiahan sinne mentiin kuuntelemaan. Ilmeisesti permannolla mikserilavan lähettyvillä kelpasi kuunnella? Aika nannaa oli korville väliaikamusiikkina soinut Porcupine Tree. Siinä vain tajusi että ei se tekniikasta ollut kiinni tuo soundisähellys. |
2541 03.11.2007 01:08:46 | |
---|
Aika nannaa oli korville väliaikamusiikkina soinut Porcupine Tree. Paljon tuli myös Jeff Buckleyta ja King Crimsonia. |
dipshit 03.11.2007 02:52:46 | |
---|
Paljon tuli myös Jeff Buckleyta ja King Crimsonia. AIjaijai kuullostaaa mahtavalta, jeff buckley king crimson ja porcupine teree a |
pitk 03.11.2007 23:00:08 (muokattu 06.11.2007 03:09:39) | |
---|
Aika nannaa oli korville väliaikamusiikkina soinut Porcupine Tree. Siinä vain tajusi että ei se tekniikasta ollut kiinni tuo soundisähellys. Sorry menee jonkin verran OT:ksi, mutta mitenköhän väliaikamusiikista voi päätellä tuollaista? Minulla oli paikka 313 katsomossa, eli takakaarteen ylemmän katsomon ensimmäisellä rivillä. Siellä soundiongelma oli lähinnä basson puuroutuminen. Kaverilla oli paikka yhtä katsomoa edempänä, jossa kitara oli porannut korvaan amalgaamia irroittaen. Eli noin nopeasti kehitettynä arviona: Äänentoiston järjestelmästä vastaava tyyppi ei ollut varsinaisesti paneutunut duuniinsa, vaan repäissyt sen Vertecin kattoon zulupohjalta. Kun nykyaikainen linjasäteilijätyyppinen kaiutinjärjestelmä kiskaistaan zulupohjalta, se kuulostaa todennäköisesti paskalta. Ja joka penkillä kaiken kukkuraksi erilaiselta. Joka tapauksessa soundista huolimatta kuuli, että bändi soittaa hienosti, ELI: "soundisähellys" oli todellakin kiinni tekniikasta. Äänentoistosta yms. keskustelua voisi jatkaa tämänkin tiimoilta live-ryhmässä, jätetään tähän ketjuun arviot itse keikasta noin muuten. Pitk. |
Mikko_L 04.11.2007 22:05:18 | |
---|
Äänentoistosta yms. keskustelua voisi jatkaa tämänkin tiimoilta live-ryhmässä, jätetään tähän ketjuun arviot itse keikasta noin muuten. Jeps. Vaikka miksauslavalla kuulostaisi miten hienolta niin tuon kokoisessa hallissa on aina hyvät ja paskat paikat, tämä on tullut koettua monta kertaa Jäähallissa ja Areenassa. Itselläkin oli bassot vähän mössöä piippuhyllyllä (308) mutta ei sen mitään, parempi kuin moni huonompi. Setti oli minusta loistava, ensinnäkään ei yhtään tylsää cover-biisiä ja jopa nuo uudet S&A biisit toimivat aika mainiosti vaikken ollut edes levyä ostanut. Lavalla jätkät vetivät juuri niinkuin olin odottanutkin eikä väsähtämisestä merkkiäkään. Vaikka olisi ne nyt voineet vähän improvisoida siinä kun Lerxstin vahvari pamahti ja mennä suoraan vaikka rumpusooloon - ei vissiin ollut ohjelmoitu sekvensseriin... Valoshow toimi täysillä ja hyvällä maulla, South Park -pätkässä repeilin (ja ylipäänsä että olivat viitsineet tilata suomenkieliset tekstit screenille teki vaikutuksen). Omasta puolesta ainoa miinus siis oli yleisö joka ei jaksanut. Minä kyllä lauloin joka biisin mukana ja luulen että moni muukin olisi osannut! Mutta kun pitää olla niin... AOR:aa!?! Kamoon hei, this is Rock'n'Roll! -Mikko |
Dirk 05.11.2007 14:57:25 | |
---|
South Park -pätkässä repeilin (ja ylipäänsä että olivat viitsineet tilata suomenkieliset tekstit screenille teki vaikutuksen). Globenissa ei muistaakseni ollut mitään tekstityksiä tuossa.. |
Timetokill 05.11.2007 15:15:07 | |
---|
|
velioj 05.11.2007 21:24:30 | |
---|
Sorry menee jonkin verran OT:ksi, mutta mitenköhän väliaikamusiikista voi päätellä tuollaista? Joka tapauksessa soundista huolimatta kuuli, että bändi soittaa hienosti, ELI: "soundisähellys" oli todellakin kiinni tekniikasta. Äänentoistosta yms. keskustelua voisi jatkaa tämänkin tiimoilta live-ryhmässä, jätetään tähän ketjuun arviot itse keikasta noin muuten. Pitk. No sen verran vielä, että tarkoitin tekniikalla lähinnä kaiuttimia + vahvistimia. Eli ne oli kunnossa kun P.T. soi niin jumalaisen hyvin. Soundisähellys oli sittenkin kiinni teknikosta - ei tekniikasta. (lienee miksaajat inssejä jo nykyään). ;-) |
Fortune 05.11.2007 22:46:45 | |
---|
No sen verran vielä, että tarkoitin tekniikalla lähinnä kaiuttimia + vahvistimia. Eli ne oli kunnossa kun P.T. soi niin jumalaisen hyvin. Soundisähellys oli sittenkin kiinni teknikosta - ei tekniikasta. (lienee miksaajat inssejä jo nykyään). ;-) Kyllähän stereoraidan soittaminen puheäänenvoimakkuudella on kuitenkin hippasen eri asia kuin Rushin raitamäärän tuuttaminen stadionvolalla :) Subdivisions in the high school halls