Aihe: The Smashing Pumpkins
1 2 3 4 553 54 55 56 57161 162 163 164 165
jannu
07.07.2007 17:17:33
Bleeding The Orchid on loistava, Doomsday Clock on loistava, Neverlost on loistava, For God And Country on loistava. Starz on hyvä. Muut ovat jääneet vielä toistaiseksi aika vaisuiksi. United States tuntuu lähinnä vaivaannuttavalta. Pomp And Circumastances on kyllä oudoin veto koskaan bändin uralla; Eurythmics tuli mieleen päällimmäisenä.

Hitosti tyhjäkäyntiä. Toivottavasti sinne sinkulle on jäänyt timantteja b-puoliksi.

Jää nähtäväksi, onko Corganin uusi kynä oikeasti nopeammin kulahtavaa sorttia, vai onko nyt lähdetty näin ensiksi hakemaan perusturvallista ratkaisua.

Kävi myös mielessä, että olisiko ollut parempi jättää soololevy julkaisematta ja säästää ne pari helmeä sieltä tälle levylle?...
"Most people don't realize that two large pieces of coral painted brown and attached to his skull with common wood screws would make a child look like a deer."
-Kurt Cobain
Kain
voltasparta
07.07.2007 18:04:12
mitä heavy metal machine on mieltä tästä levystä? Musta toi alkaa kuullostaa jo ihan hyvältä. oon kuunnellut nyt 2.kertaa
You'll stumble in my footsteps Keep the same appointments I kept If you try walking in my shoes If you try walking in my shoes
Heavy Metal Machine
07.07.2007 18:05:06
Doomsday Clock - Loistava
7 Shades Of Black - Hyvä
Bleeding The Orchid - Hyvä
That's The Way (My Love Is) - Loistava
Tarantula - Hyvä
Starz - Loistava
United States - Hyvä
Neverlost - Heikko
Bring The Light - Ihan jees
(Come On) Let's Go - Ihan jees
For God And Country - Hyvä
Pomp And Circumstances - Heikko

8 / 10

1. Adore
2. Mellon Collie & The Infinite Sadness
3. Pisces Iscariot
4. Siamese Dream
5. Machina II
6. Gish
7. Zeitgeist
8. Machina

Nukkunut sitten torstain :)
HELSINGIN JOKERIT 1967
voltasparta
07.07.2007 18:07:06
juu aika samoilla linjoilla liikun kans :) (:
You'll stumble in my footsteps Keep the same appointments I kept If you try walking in my shoes If you try walking in my shoes
Heavy Metal Machine
07.07.2007 18:08:58
mitä heavy metal machine on mieltä tästä levystä? Musta toi alkaa kuullostaa jo ihan hyvältä. oon kuunnellut nyt 2.kertaa

Olen erittäin kännissä. Surullista!
HELSINGIN JOKERIT 1967
voltasparta
07.07.2007 18:11:23
mikä on surullista! :o
Heavy Metal Machine
07.07.2007 18:16:08 (muokattu 07.07.2007 18:17:44)
hyvää yötä!
HELSINGIN JOKERIT 1967
dixi19
08.07.2007 00:51:33

Epäilyttävää toimintaa, että Zeitgeist ja Stellar eivät ole päätyneet viralliselle levylle. Ovat nimittäin oikein hienoja biisejä kummatkin, voisinpa väittää että jopa parempia kuin moni muu biisi levyllä. Death From Abovekin olisi viralliseen kokonaisuuteen mahtunut hyvin.

Kelpo levy, mutta vokaalien tuotanto ja miksaus on kustu pahasti.
anomus.com
p3ssi
08.07.2007 07:17:16

sielläpä vetivät Live Earthissa Smässärit juuri BWBW:n ja Todayn.

kunhan kaupat aukeavat, käyn noutamassa Zeitgeistin.
can you smell the poppies too?
jannu
08.07.2007 11:30:41
Epäilyttävää toimintaa, että Zeitgeist ja Stellar eivät ole päätyneet viralliselle levylle. Ovat nimittäin oikein hienoja biisejä kummatkin, voisinpa väittää että jopa parempia kuin moni muu biisi levyllä. Death From Abovekin olisi viralliseen kokonaisuuteen mahtunut hyvin.

Eiköhän se niin oo että Stellar vuotaa aika nopeasti, jos ei ole jo vuotanut, nettiin.

Kelpo levy, mutta vokaalien tuotanto ja miksaus on kustu pahasti.

Se että vokaalit ovat pinnassa, ei tarkoita että tuotanto ja miksaus olisi kustu. Tuon tason julkaisuissa on sen verran rahaa kiinni, että jokainen tuotannollinen ratkaisu on tasan tarkkaan harkittu. Ja miksaajat eivät ole mitään kotistudiospedejä.

Vähän sama kun Zwanin levyn masteroinnin väitettiin kusseen. Kyllä se digitaalisärö kaikessa karmeudessaan oli siellä aivan varmasti tarkoituksella. Ei nimittäin ollut eikä ole ainutkertaista.
"Most people don't realize that two large pieces of coral painted brown and attached to his skull with common wood screws would make a child look like a deer."
-Kurt Cobain
Kain
dixi19
08.07.2007 15:35:51

Se että vokaalit ovat pinnassa, ei tarkoita että tuotanto ja miksaus olisi kustu. Tuon tason julkaisuissa on sen verran rahaa kiinni, että jokainen tuotannollinen ratkaisu on tasan tarkkaan harkittu. Ja miksaajat eivät ole mitään kotistudiospedejä.

Vähän sama kun Zwanin levyn masteroinnin väitettiin kusseen. Kyllä se digitaalisärö kaikessa karmeudessaan oli siellä aivan varmasti tarkoituksella. Ei nimittäin ollut eikä ole ainutkertaista.

Tietenkin. Enhän minä nyt sitä "kusemisella" tarkoita, että se olisi joku vahinko, eihän se nyt oikein voisi olla edes mahdollista noin isossa julkaisussa. Tarkoitan että mielestäni Corganin ja muiden mahdollisten apumiesten visio ei toiminut millään vaan kusi. Ehkä se Corganista on hyvä ratkaisu, mutta minun ja ilmeisesti aika monen muunkin mielestä aika tyylitön veto. Ja kun vielä saa marista, niin pitää lisätä että liian pinnalle miksatut taustalaulut olisivat menneet melkein läpi, jos edes Ginger olisi ne laulanut.
anomus.com
konehes
08.07.2007 16:06:54

Niinpä. Tosin mielipideasioitahan nuo on, jonkun mielestä hyvä soundi voi olla huono. Taitaa Billy-boy tykätä omasta äänestään. Mun mielestä sen soololevylläkin oli välillä laulu aika turhan pinassa. Etenkin Walking Shaden kertsissä. Sitä oli mies ollut itse miksaamassa. Ja digitaalisärö on nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus.

Kattoko kukaan tuota Live Earthia? Itse en jaksanut valvoa Pumpkinsiin asti, kun tuntui tulevan heidän veto aika myöhään.
cherub with heavy metal machine
p3ssi
08.07.2007 21:53:24

Niinpä. Tosin mielipideasioitahan nuo on, jonkun mielestä hyvä soundi voi olla huono. Taitaa Billy-boy tykätä omasta äänestään. Mun mielestä sen soololevylläkin oli välillä laulu aika turhan pinassa. Etenkin Walking Shaden kertsissä. Sitä oli mies ollut itse miksaamassa. Ja digitaalisärö on nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus.

jep, sellainen olo tosiaan tulee uutta levyä kuunnellessa että taitaa pumpkins-pomo pitää omasta äänestään - kovin harvassa tuntuvat olevan instrumentaaliosiot (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) :D

parin kuuleman jälkeen Zeitgeist vaikuttaa varsin mukavalta tuttavuudelta. paljon parempaa tavaraa kuin ikinä uskalsin odottaakaan! hieman kypsyttelyä ja useampia kuunteluita tuntuu levy joka tapaukessa tarvitsevan täysin avautuakseen, mikä on pelkästään positiivinen asia.

Kattoko kukaan tuota Live Earthia? Itse en jaksanut valvoa Pumpkinsiin asti, kun tuntui tulevan heidän veto aika myöhään.

oikeasti taisivat soittaa viime yönä joskus ennen viittä suomen aikaa, mutta Yle Extran lähetyksessä tuo näytettiin vasta seitsemän aikoihin. nukahdin eilen illalla todella aikaisin ja heräsin aamuyöllä puoli kuuden maissa; ja koskapa ei väsyttänyt tippaakaan aloin tuijottaa tuota konserttisarjaa ja sieltähän Smässärit putkahtivat ruutuun sitten. lähetyksessä näytettiin Bullet With Butterfly Wings ja Today.
can you smell the poppies too?
jannu
09.07.2007 00:18:39 (muokattu 09.07.2007 00:26:59)
Tänään alkoi viimein hahmottua. Eikä ne voksut lopulta ole liian pinnassa. Silloin kun rytmin lisäksi ei muuta elementtiä löydy, tuntuu olleen homman nimi täyttää se tyhjä tila vokaaleilla, jotka kuitenkin sitten jäävät ihan suosiolla kitaravallin jalkoihin kun aletaan tykittää. Aiemmin karsastamani 7 Shades Of Black sekä Starz ovat alkaneet kuulostaa aivan saatanan hyviltä.

Seuraa tylsää ja turhaa äänimiespaskaa:
Aiemmin jo kuulostelin, ja tuossa ehtoolla studiokuuntelulla kuunnellessa ja analysaattoria samalla tiirailessa vahvistui, että alapäässä on aika järkyttävää buustausta muuhun taajuusalueeseen verrattuna. Botne on huolella säröllä.
-Kurt Cobain
Kain
HaloOfFlies
09.07.2007 00:40:22

jep, sellainen olo tosiaan tulee uutta levyä kuunnellessa että taitaa pumpkins-pomo pitää omasta äänestään - kovin harvassa tuntuvat olevan instrumentaaliosiot (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) :D

parin kuuleman jälkeen Zeitgeist vaikuttaa varsin mukavalta tuttavuudelta. paljon parempaa tavaraa kuin ikinä uskalsin odottaakaan! hieman kypsyttelyä ja useampia kuunteluita tuntuu levy joka tapaukessa tarvitsevan täysin avautuakseen, mikä on pelkästään positiivinen asia.

oikeasti taisivat soittaa viime yönä joskus ennen viittä suomen aikaa, mutta Yle Extran lähetyksessä tuo näytettiin vasta seitsemän aikoihin. nukahdin eilen illalla todella aikaisin ja heräsin aamuyöllä puoli kuuden maissa; ja koskapa ei väsyttänyt tippaakaan aloin tuijottaa tuota konserttisarjaa ja sieltähän Smässärit putkahtivat ruutuun sitten. lähetyksessä näytettiin Bullet With Butterfly Wings ja Today.

Kovan setin veti Pumpkins eilen, setti oli United States/Bullet/Tarantula/Today
Valmistauduttiin viikko tähän peliin, ja sitten kaikki on viidessä minuutissa ohi, kun Napoleon ratsastaa paikalle. S.M.A.K.-jäsen #5
professori
09.07.2007 12:51:09
Kovan setin veti Pumpkins eilen, setti oli United States/Bullet/Tarantula/Today

Katoin just youtubesta, ei jaksanu enää oottaa kolmentoistatunnin telkkarintuijottamisen jälkeen.

Musta Billy ois voinu jättää tuon uuden levyn promotoimisen väliin.
konehes
09.07.2007 16:03:07
Seuraa tylsää ja turhaa äänimiespaskaa:
Aiemmin jo kuulostelin, ja tuossa ehtoolla studiokuuntelulla kuunnellessa ja analysaattoria samalla tiirailessa vahvistui, että alapäässä on aika järkyttävää buustausta muuhun taajuusalueeseen verrattuna. Botne on huolella säröllä.

Ainahan Pumpkinseilla on ollut jytkyä alakertaa. Mun mielestä Siamese Dream, vaikka 1993 onkin julkaistu, omaa tuhdin alapään verrattuna muihin sen ajan levyihin. Ei todellakaan mitään tyypillistä ysäri-ohuilua. Kyllä basso pitää tuntua, se on meiningin merkki:)

Mun stereot on tosin kunnon kasarimallia, joten botnen korostus on paikallaan. Muuten jos sitä on sopivasti, niin kuulostaa siltä, että sitä ei oo yhtään. Ihan kuin olisi hyllyllä leikattu 12dB:tä jostain 100Hz:stä alaspäin:)
konehes
09.07.2007 16:06:55 (muokattu 10.07.2007 12:43:25)
Musta Billy ois voinu jättää tuon uuden levyn promotoimisen väliin.

No joo, hieman tympeätä soittaa uusia biisejä, jotka ei varmaan kiinnosta noin 95% katsojista.. Hyvä sentään, että vanhoja hittejäkin tulee. Adore-kiertueellahan ei soitettu juuri mitään muita kuin uusia ralleja.
jannu
09.07.2007 16:16:53
Ainahan Pumpkinseilla on ollut jytkyä alakertaa. Mun mielestä Siamese Dream, vaikka 1993 onkin julkaistu, omaa tuhdin alapään verrattuna muihin sen ajan levyihin. Ei todellakaan mitään tyypillistä ysäri-ohuilua. Kyllä basso pitää tuntua, se on meiningin merkki:)

Mun stereot on tosin kunnon kasarimallia, joten botnen korostus on paikallaan. Muuten jos sitä on sopivasti, niin kuulostaa siltä, että sitä ei oo yhtään. Ihan kuin olisi hyllyllä leikattu 12dB:tä jostain 100Hz:stä alaspäin:)

Joojoo, mutta ennen oli sentään headroomia siellä alakerrassa, vaikka olis kuinka jytkyä.
-Kurt Cobain
Kain
konehes
09.07.2007 16:26:15
Joojoo, mutta ennen oli sentään headroomia siellä alakerrassa, vaikka olis kuinka jytkyä.

No mä en oo vieläkään kuullut tuota uutta levyä, joten särön määrästä ei ole mitään käsitystä. Ikävää kyllä jos on taas "hieman" liioiteltu masteroinnissa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)