HaloOfFlies 08.12.2007 21:11:02 | |
---|
Viitaten joihinkin kirjoituksiin.... On huomattava, että tämä re-union on aivan erilainen verrattuna esim. Live Aidiin jossa homma pantiin liikkeelle puolen tunnin bäkkäri treenien saattelemana. Nyt - kuten Page uudessa Classic Rockissa kertoo - jätkät ovat treenanneet armottomasti ja tulevat treenaamaan aina keikkailtaan asti oikeanlaisella asiaan paneutumisella. Eli kaikesta päätellen tämä saattaa olla kovin keikka sitten kultavuosien! Jason Bonham sanoi että Jimmy soittaa taas kuin nuorena kollina. Tuo tietty on jo silkkaa hypetystä, mutta jos siinä piilee hitunenkin totuuden siementä, niin kova juttu tämä on. Uskomaton kysyntä lipuille! Long live Led Zeppelin!! Täytyykin veronpalautuksilla rientää ostamaan nuo uudet todella tervetulleet The Song Remains The Same -painokset! Juu, ja tuoreimmissa haastatteluissa Jimmy Page on antanut suhteellisen positiivisia kommentteja. ainakin tuoreessa haastattelussa mies antaa ymmärtää että haluaa tehdä uuden Zep-albumin:' I've got things I've been working on for the past four years that I'm proud of,' he says. 'Some of the songs I've got ready are as good as anything I've done in the past. I wouldn't necessarily save them for my solo career "Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5 |
Regalis Apertura 09.12.2007 18:08:56 | |
---|
Mitenkäs on, onkos ketään täältä onnistanut ja saanut lipun huomiselle keikalle? Entäs veikkauksia setistä (siis 2 h soittoaika eikös niin)? |
Lesko 10.12.2007 08:09:10 | |
---|
Mitenkäs on, onkos ketään täältä onnistanut ja saanut lipun huomiselle keikalle? Entäs veikkauksia setistä (siis 2 h soittoaika eikös niin)? Onneksi ei lippua ole ja biiseiksi veikkaan niitä muutamaa, mitkä Plant pystyy vielä laulamaan... tai sitten kaikki biisit ovat sellaisia, joita ei pysty ja homma on sitä myöten selvä. "Mitä tarkoittaa groove?"
"Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin " |
sirdickyj 10.12.2007 08:57:45 | |
---|
Viitaten joihinkin kirjoituksiin.... On huomattava, että tämä re-union on aivan erilainen verrattuna esim. Live Aidiin jossa homma pantiin liikkeelle puolen tunnin bäkkäri treenien saattelemana. Nyt - kuten Page uudessa Classic Rockissa kertoo - jätkät ovat treenanneet armottomasti ja tulevat treenaamaan aina keikkailtaan asti oikeanlaisella asiaan paneutumisella. Eli kaikesta päätellen tämä saattaa olla kovin keikka sitten kultavuosien! Jason Bonham sanoi että Jimmy soittaa taas kuin nuorena kollina. Tuo tietty on jo silkkaa hypetystä, mutta jos siinä piilee hitunenkin totuuden siementä, niin kova juttu tämä on. Tää on just tätä höpöhöpöä, mitä junioreille tyrkytetään. Tuo live aid-juttukin...mitä helvetin treenaamista siinä oli? Kundit on ite tehny ne biisit, ja siellähän vedettiin päin helvettiä mm. Rock and roll, mikä nyt ei kauheesti treenaamista vaadi. Collins ja Thompson hoitivat omat osuutensa niin hyvin, että heitä on turha treenin puutteesta syyttää. Ehei, Page ja Plant eivät vaan osaa, siitä oli silloin kyse, ja jos homma nyt johonkin kaatuu, niin juuri tuohon seikkaan. Toisaalta; ekstrasoittajilla varustettuna se Page/Plant-lätty toimi hienosti, mutta tämä taas...nythän lavalle on nousemassa megaluokan keikkoja tekemään trio. Se on jo sinänsä haastavaa noin isoissa kuvioissa, ja vielä päälle toi käsimeininki itse maestroilta...olis kandenu jättää tekemättä. Toivottavasti olen väärässä, mutta luulen, että tässä pilataan nyt yksi legenda. Niin on käynyt paremmissakin piireissä. "Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |
Marlowe 10.12.2007 10:22:42 | |
---|
Onneksi ei lippua ole ja biiseiksi veikkaan niitä muutamaa, mitkä Plant pystyy vielä laulamaan... tai sitten kaikki biisit ovat sellaisia, joita ei pysty ja homma on sitä myöten selvä. Kappaleita on sovitettu tiettävästi hieman uuteen uskoon, sillä Plantin ääniala ei enää riitä niitä laulamaan samaan tapaan kuin 60- ja 70-luvuilla. Se ei nyt yksistään takaa homman epäonnistumista, sillä sen verran veikeästi Plant on esiintynyt uusimmilla levyillään ja keikoillaan. "Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby: Uskollinen äänentoisto) |
Lesko 10.12.2007 12:32:49 | |
---|
Kappaleita on sovitettu tiettävästi hieman uuteen uskoon, sillä Plantin ääniala ei enää riitä niitä laulamaan samaan tapaan kuin 60- ja 70-luvuilla. Se ei nyt yksistään takaa homman epäonnistumista, sillä sen verran veikeästi Plant on esiintynyt uusimmilla levyillään ja keikoillaan. Tuossahan se tuleekin, se homman älytön ydin. Biisejä jotka sellaisenaan ovat Zeppeliinin peruskiviä, pitää väkisin "sovittaa uuteen uskoon", että ne pystytään vetämään. Ihan järjettömän älytöntä... vaikka ovatkin herrojen omia biisejä ja saavat tehdä niille mitä haluavat, niin silti. Eihän se sitä epäonnistumista takaakkaan, vaan se, että ilman Bonzoa yhtye on yksi muiden joukossa, Bonzolla varustettuna paljon enemmän. "Mitä tarkoittaa groove?"
J.Hollström 10.12.2007 12:35:47 | |
---|
Kuuntelin tossa Since I've Been Loving You:n. Melkolailla onnistunut suorite bändiltä. Ei mulla muuta. "Haista sinä Mambo vittu, kun et osaa edes Kuurankukkaa soittaa." |
StJerky 10.12.2007 13:09:15 | |
---|
Tuossahan se tuleekin, se homman älytön ydin. Biisejä jotka sellaisenaan ovat Zeppeliinin peruskiviä, pitää väkisin "sovittaa uuteen uskoon", että ne pystytään vetämään. Ihan järjettömän älytöntä... vaikka ovatkin herrojen omia biisejä ja saavat tehdä niille mitä haluavat, niin silti. Eihän se sitä epäonnistumista takaakkaan, vaan se, että ilman Bonzoa yhtye on yksi muiden joukossa, Bonzolla varustettuna paljon enemmän. Ei se Zeppelin minusta välttämättä vaadi korkealta kiekumista. Pidän yhtä lailla jos en enemmän Plantin matalasta rekisteristä. Toivottavasti homma jatkuu tuon keikan jälkeenkin. Zeppelin levyt ostan. Soololevyjä en. |
Tigerstedt 10.12.2007 13:12:46 | |
---|
Ei se Zeppelin minusta välttämättä vaadi korkealta kiekumista. Pidän yhtä lailla jos en enemmän Plantin matalasta rekisteristä. Toivottavasti homma jatkuu tuon keikan jälkeenkin. Zeppelin levyt ostan. Soololevyjä en. Samaa mieltä olen minäkin. Antaa setien soittaa jos siltä tuntuu, ja ei se maailma siihen lopu jos myyttinen Led Zeppelin musisoi jälleen. Summer nights are colder now, they've taken down the fair, and all the lights have died somehow, or were they ever there? |
Lesko 10.12.2007 14:23:53 | |
---|
Samaa mieltä olen minäkin. Antaa setien soittaa jos siltä tuntuu, ja ei se maailma siihen lopu jos myyttinen Led Zeppelin musisoi jälleen. Eihän se sitä kiekumista vaadi, paitsi niissä biiseissä jossa se on melko olennainen osa sitä. Vai eikö esim. Immigrant song vaadi teidän mielestä korkealta vetämistä? Antaa setien soittaa vaan juu, eikö he nyt ole soittanut vuoden -80 jälkeenkin melkolailla paljon? Ei Led Zeppelin mitään musisoi, Page/Plant/Jones kylläkin... "Mitä tarkoittaa groove?"
Tigerstedt 10.12.2007 14:37:26 | |
---|
Eihän se sitä kiekumista vaadi, paitsi niissä biiseissä jossa se on melko olennainen osa sitä. Vai eikö esim. Immigrant song vaadi teidän mielestä korkealta vetämistä? Antaa setien soittaa vaan juu, eikö he nyt ole soittanut vuoden -80 jälkeenkin melkolailla paljon? Ei Led Zeppelin mitään musisoi, Page/Plant/Jones kylläkin... Taidat ottaa aika vakavasti tämän asian :) . Sinuna jättäisin koko asian omaan arvoonsa jos se vaivaa liikaa. Antaa soitella yhdessä, sitä lähinnä tarkoitin. Tokihan he varmasti muutoin ovat soitelleet. Summer nights are colder now, they've taken down the fair, and all the lights have died somehow, or were they ever there? |
sirdickyj 10.12.2007 14:51:01 (muokattu 10.12.2007 14:51:14) | |
---|
Kuuntelin tossa Since I've Been Loving You:n. Melkolailla onnistunut suorite bändiltä. Ei mulla muuta. Ai se orkkis? Ihan loistava tuote, suorastaan maaginen. "Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |
J.Hollström 10.12.2007 14:57:06 (muokattu 10.12.2007 14:57:33) | |
---|
Ai se orkkis? Ihan loistava tuote, suorastaan maaginen. Onko niitä muitakin versioita? Orggis orggis. Mahtava livemäinen tunnelma. Kuuluuko muilla siinä resmateroidussa versiossa bassaripedaalin kitinä? Vai onko mulla korvissa vikkoo vikkoo vikkoo... "Haista sinä Mambo vittu, kun et osaa edes Kuurankukkaa soittaa." |
Mika Antero 10.12.2007 15:17:59 | |
---|
Onko niitä muitakin versioita? Jos en väärin muista niin Laulu jää pystyyn -elokuvassa on liveversio. |
StJerky 10.12.2007 15:53:24 (muokattu 10.12.2007 15:53:58) | |
---|
Jos en väärin muista niin Laulu jää pystyyn -elokuvassa on liveversio. Tuo on kyllä loistava suomennos. Kuvittelen aina että ilmalaiva on rysähtänyt maahan ja jäänyt pystyyn kuin kolumbuksen muna... |
-Cale 10.12.2007 16:22:34 | |
---|
Kuuluuko muilla siinä resmateroidussa versiossa bassaripedaalin kitinä? Vai onko mulla korvissa vikkoo vikkoo vikkoo... Kuuluu, kirjoitin joskus juuri samasta asiasta oliko se nyt "Parhaat miksausmokat" -ketjuun. |
Marlowe 10.12.2007 16:57:16 | |
---|
Biisejä jotka sellaisenaan ovat Zeppeliinin peruskiviä, pitää väkisin "sovittaa uuteen uskoon", että ne pystytään vetämään. Ihan järjettömän älytöntä... vaikka ovatkin herrojen omia biisejä ja saavat tehdä niille mitä haluavat, niin silti. Jos ajattelee asiaa näin, niin eipä kannata vääntäytyä millekään keikoille, vaan tyytyy pelkästään kuuntelemaan levyjä kotona. Tulevatpahan biisit aina samassa formaatissa, ilman mitään turhia muutoksia. Zeppelin levyt ostan. Soololevyjä en. Robert Plantin levyistä "Dreamland" ja Alison Kraussin kanssa pyöräytetty "Raising Sand" kannattaa kyllä ostaa. Molemmat ovat hienoja lättyjä, jotka ainakin miellyttävät minun korvaani enemmän kuin tietyt Zeppelin-lätyt. "Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby: Uskollinen äänentoisto) |
Lesko 10.12.2007 17:33:10 (muokattu 10.12.2007 17:35:16) | |
---|
Taidat ottaa aika vakavasti tämän asian :) . Sinuna jättäisin koko asian omaan arvoonsa jos se vaivaa liikaa. Antaa soitella yhdessä, sitä lähinnä tarkoitin. Tokihan he varmasti muutoin ovat soitelleet. Otan, ja aivan liian vakavasti ja pystyn sen vielä myöntämään. Itselleni lupasin, että asiaa en kommentoi, enkä noteeraa, mutta aina vaan löydän itseni täältä polkemassa lattiaa... =) Jos ajattelee asiaa näin, niin eipä kannata vääntäytyä millekään keikoille, vaan tyytyy pelkästään kuuntelemaan levyjä kotona. Tulevatpahan biisit aina samassa formaatissa, ilman mitään turhia muutoksia. Sanoo mies, joka antaa Zepin HOTH:lle 2 ja ITTOD:ille 3 tähteä... Tuotahan minä tarkoitinkin =) Tosin, kyllähän joka sivulla nyt ainakin kerran pitää tahallaan ymmärtää väärin, mutta minkäs sitä omalle järjelleen voi. "Mitä tarkoittaa groove?"
Regalis Apertura 10.12.2007 17:51:55 (muokattu 10.12.2007 18:02:09) | |
---|
www.blabbermouth.netistä löytyi tällaista: According to a post at Royal Orleans, a select few invited guests were treated to a LED ZEPPELIN soundcheck consisting of the following songs: "Good Times Bad Times" "Ramble On" "In My Time Of Dying" "No Quarter" "Nobody's Fault But Mine" "D'yer Mak'er" "Communication Breakdown" LED ZEPPELIN's 100-minute plus set will not only feature such ZEPPELIN classics as "Whole Lotta Love" and "Dazed And Confused", but also rarities as well. The band has been rehearsing "For Your Life", an album track from the band's 1976 album "Presence" that they have never before played live. Despite numerous rumors that the band is plotting a 2008 tour, so far they are only booked to play one night. The most consistent rumor circulating regarding a ZEPPELIN tour is that singer Robert Plant is waiting to see how well the band performs at the London gig before committing to any future concerts. He is also planning on performing solo dates with Alison Krauss behind their new album "Raising Sand", as well as plotting a new studio album with T-Bone Burnett edit: Tätä vähän epäilinkin vaikka kuinka väitettiin muuta;)... According to MTV.ca, LED ZEPPELIN's reunion concert in London, which is scheduled to take place tonight (Monday, December 10) will be recorded for a DVD release. |
Marlowe 10.12.2007 18:22:49 | |
---|
Sanoo mies, joka antaa Zepin HOTH:lle 2 ja ITTOD:ille 3 tähteä... Joo, eivät ne ole minun levyhyllyssäni mitenkään kuolemattoman klassikon asemassa. Täyteraitoja on molemmilla, eivätkä ne kestä vertailua noihin "Physical Graffitin" tai I-IV:n kaltaisiin levyihin. Yritin viime kesänä löytää "HOTH:in" uudestaan, mutta kun ei natsannut niin ei natsannut. Tuotahan minä tarkoitinkin =) Tosin, kyllähän joka sivulla nyt ainakin kerran pitää tahallaan ymmärtää väärin, mutta minkäs sitä omalle järjelleen voi. En kyllä ymmärtänyt sinua tahallani väärin. Olen aidosti sitä mieltä, että mikäli uudelleensovitukset kismittävät niin paljon, kannattaa pysytellä ihan kotioloissa. En itse käsitä sitä lainkaan, vaan on ihan ymmärrettävää ja joskus suotavaakin, että biisit elävät tilanteen mukaan. Led Zeppelinin yhteydessä levyjen kanssa identtisten versioiden toivominen on melko erilaista, sillä live-tilanteissa 70-luvulla yhtye kyllä antoi improvisaatiolle ja muulle varaa. "Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby: Uskollinen äänentoisto) |