Aihe: Rockin kuolema
1 2 3 4 552 53 54 55 56122 123 124 125 126
rkellu
04.10.2010 17:24:33 (muokattu 04.10.2010 17:28:29)

velipesonen: Minä muistan 1990-luvulta yhden ainoan rockkappaleen, ja se on Smashing Pumpkinsin Bullet with Butterfly Wings, todellinen sokean kanan jyvä kerrassaan. Corgan, you lucky bastard!

smässäreiden paskin biisi.

"kivi on kuollut" - ensimmäinen ihminen
BigPapa
04.10.2010 17:24:43 (muokattu 04.10.2010 17:24:48)

velipesonen: Kyllä, ei ole.

On se.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
jannu
04.10.2010 17:32:12
rkellu: smässäreiden paskin biisi.

"kivi on kuollut" - ensimmäinen ihminen

No ei ehkä paskin, mutta ei myöskään parhaimmassa kolmanneksessa.
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Tande
04.10.2010 17:36:33
velipesonen:
Minä muistan 1990-luvulta yhden ainoan rockkappaleen, ja se on Smashing Pumpkinsin Bullet with Butterfly Wings, todellinen sokean kanan jyvä kerrassaan. Corgan, you lucky bastard!

Thunderstruck taisi olla aika suuri hitti aikoinaan ja kyllä se minun kirjoissa rockista menee.
Anteeksi.
PJS
04.10.2010 17:49:57

velipesonen: Kyllä, ei ole.

Siistiä. Mä aion mennä kauppaan ja sit mä teen tänään ruuaksi rockia.
Peace!
Atomic Cafe
04.10.2010 17:57:29 (muokattu 04.10.2010 21:28:18)
Tande: Thunderstruck taisi olla aika suuri hitti aikoinaan ja kyllä se minun kirjoissa rockista menee.

Tuo on hyvää kuollutta rokkia.

Esimerkiksi minun mielestä tämä yksi ainoa Deep Purplen biisi pesee mennen tullen koko niiden 70-luvun tuotannon: http://www.youtube.com/watch?v=gZ_kez7WVUU&ob=av2e

Tuo on ihan helvetin tylsää miljonääri pullaa jos sitä vertaa siihen aikaisempaan tuotantoon, kuolleempaa rokkia ei löydä edes hautausmaalta.

Se on biisi josta voi ottaa ilon irti pohtimatta tippaakaan sitä miten mikäkin asia on tehty ja miksi. Tästä syystä se on hyvää kuollutta rokkia enkä kyllästy siihen ikinä.
Borlag
04.10.2010 18:06:01

velipesonen: Aina pahempi ongelmahan se on. Heidän välittämisensä tai välittämättä jättämisensä on yhdentekevää jos se ei vaikuta heidän tekemisiinsä. Lisäksi olisi toivottavaa että he koettaisivat aivan varta vasten tehdä jotain mikä on elossa.

Minä muistan 1990-luvulta yhden ainoan rockkappaleen, ja se on Smashing Pumpkinsin Bullet with Butterfly Wings, todellinen sokean kanan jyvä kerrassaan. Corgan, you lucky bastard!

Siis oikeasti, et ole tosissasi, ethän? Kuvauksestasi päätellen soitat lähinnä koverbändeissä, joten mitään omaa tuskin sinulta on kuultukaan näitä omituisia mielipiteitäsi lukuunottamatta siis.

Samaan syssyyn näemmä haluat että kaikki soittaisivat SINUN määrittelemän muotin mukaan jotain "elollista". Riippumatta siitä hyväksyykö sen että rock on kuollut vai ei, oletko tosiaan sitä mieltä että se mitä he haluavat soittaa on toisarvoista ja heidän tulisi soittaa jotain aivan muuta? Eikö tämä jos joku ole sitä pyllistämistä muiden arvoille.

Elävä esimerkki siitä kliseestä, älä tee kuten minä teen, vaan tee kuten minä sanon.
Sakmongkol
04.10.2010 18:09:31
PsychedelicWarlord: Ja olisko sulla jotain linkkejä heittää joissa todettaisiin ettei grunge ole rockin alalaji?

Vai onko kyseessä vain oma mielipide?

Ei ole linkkejä, jos tykkäät tutkia aihetta linkkien ja muiden kirjallisten lähteiden pohjalta niin varmasti löydät mieleisesi. Kyseinen toteamus oli minun pitkällisen pohdintani tulos ja perustui lähinnä musiikin kuuntelulle ja audiovisuaalisten tallenteiden katselulle, ei niinkään oheiskirjallisuuden lukemiselle. Kutsutaan nyt sitä vaikka mielipiteeksi jos niin haluat.

Borlag: Tämä vastaus ei yllätä lainkaan. Pojalta joka yhdessä ketjussa puhuu anarkismista sitä ihannoiden, toisessa lyttää taas kaiken mikä ei mene valtavirran mukana (rockin alagenrejen kieltäminen). Kokeiles vastaavaa ketjua uudelleen sitten 10-20 vuoden päästä kun on omat ajatukset saatu edes jotenkuten järjestykseen ja järjellisiksi.

En ole ihannoinut anarkismia, enkä liioin lytännyt mitään valtavirrasta poikkeavaa koska en ymmärrä mitä valtavirralla tarkoitetaan kun puhutaan rockista. Nykyäänhän on sikäli kummallinen tilanne että se mitä kutsutaan (kutsuttiin?) 'vaihtoehtoiseksi' rockiksi alkaakin olla valtavirtaa tai on sitä jo, siis niiden mukaan jotka ylipäätään pitävät 'vaihtoehtomusiikkia' rockina ja mieltävät valtavirran olemassaolevaksi.

Minulle on kuitenkin olemassa vain rockia, muuta hyvää musiikkia sekä paskaa jota en pidä musiikkina ollenkaan. Grunge ja muu vaihtoehtopaska lukeutuu viimeiseen kategoriaan.
Askr
04.10.2010 18:27:39
Sakmongkol: pitkällisen pohdintani tulos

Epäilemättä. Tätä on täällä ilmassa.

Tiedon luonne ei ole ensisijaisesti saastuttava, se ei tukahduta, eikä syö. Se auttaa suhteuttamaan asiota, siirtää fokusta edes hetkellisesti omasta itsestä vähän väljemmille vesille.
rkellu
04.10.2010 18:31:47 (muokattu 04.10.2010 18:33:03)

jannu: No ei ehkä paskin, mutta ei myöskään parhaimmassa kolmanneksessa.

useimmat smässärifanit on kenties eri mieltä tästä, mutta mun mielestä smässäreiden paras levy on machina I ja sieltä ehkä jotkut 'everlasting gaze' ja 'raindrops + sunflowers' smässäreiden parhaita biisejä. en tosin enää muista niitä biisien nimiä kunnolla, että saatoin pitää jostain biiseistä sillä levyllä vielä enemmän.

sitten toka paras olis ehkä 'siamese dream' ja sieltä paras biisi joku 'cherub rock'.

toisaalta en ole kaikkia levyjä edes kuullut ja joitakin niistä vaan ohimennen. musta ne on jotenkin aina ollut vähän epätasainen bändi niin että paikoitellen niillä on mun mielestä hiton juhlavat saundit ja hienoja atmosfäärejä ja makeeta raskasta riffittelyä ja sitten paikoitellen jotain ikävystyttävää väninää tai teinipunkkia (justiinsa 'bullet with butterfly wings' tai joku 'ava adore') missä corganin narina vaan käy puuduttamaan.
Atomic Cafe
04.10.2010 18:32:24 (muokattu 04.10.2010 18:56:55)
PJS: Siistiä. Mä aion mennä kauppaan ja sit mä teen tänään ruuaksi rockia.

Osta hevipullia ja metalliperunoita, niissä on enemmän ravinteita ja vitamiineja kun muissa vaihtoehdoissa.
BigPapa
04.10.2010 18:40:54 (muokattu 04.10.2010 18:46:21)

For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Atomic Cafe
04.10.2010 19:00:04 (muokattu 04.10.2010 19:52:49)
Brittiläinen rock-yhtye 1965
http://www.youtube.com/watch?v=UTmmyvEhbPw
jannu
04.10.2010 21:17:50 (muokattu 04.10.2010 21:19:52)
rkellu: useimmat smässärifanit on kenties eri mieltä tästä, mutta mun mielestä smässäreiden paras levy on machina I ja sieltä ehkä jotkut 'everlasting gaze' ja 'raindrops + sunflowers' smässäreiden parhaita biisejä. en tosin enää muista niitä biisien nimiä kunnolla, että saatoin pitää jostain biiseistä sillä levyllä vielä enemmän.

sitten toka paras olis ehkä 'siamese dream' ja sieltä paras biisi joku 'cherub rock'.

toisaalta en ole kaikkia levyjä edes kuullut ja joitakin niistä vaan ohimennen. musta ne on jotenkin aina ollut vähän epätasainen bändi niin että paikoitellen niillä on mun mielestä hiton juhlavat saundit ja hienoja atmosfäärejä ja makeeta raskasta riffittelyä ja sitten paikoitellen jotain ikävystyttävää väninää tai teinipunkkia (justiinsa 'bullet with butterfly wings' tai joku 'ava adore') missä corganin narina vaan käy puuduttamaan.

No niin no, mua ei oikeastaan edes kiinnosta mitä useimmat fanit tai perusfanit diggaa yhtään mistään yhtään minkään bändin suhteen. Samoin kun mun on vaikea sanoa suoraan Kurpitsojen parasta levyä, viime aikoina Adore on ollut voitolla. Mutta mun mielestä yksi helvetin selkeä homma on se että bändi on jokaisella levyllä kehittynyt, etenkin niiden huippukohtien osalta. Onhan sinne sekaan tullut myös koko ajan enemmän heikkoa biisimateriaalia, mutta ne huiput.

Ja mä vetäisin noiden sunkin mainitsemien "paskojen" biisien jutun vielä sen verran pidemmälle, että kaikki bändin Mellon Collien jälkeiset sinkut ovat olleet poikkeuksetta niitä albumien onnettomimpia vetoja. Mellon Collielta sen sijaan julkaistiin Bulletin vastapainoksi myös 4 hyvääkin singleä.
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
velipesonen
04.10.2010 21:55:18

Borlag: Siis oikeasti, et ole tosissasi, ethän? Kuvauksestasi päätellen soitat lähinnä koverbändeissä, joten mitään omaa tuskin sinulta on kuultukaan näitä omituisia mielipiteitäsi lukuunottamatta siis.

Elävä esimerkki siitä kliseestä, älä tee kuten minä teen, vaan tee kuten minä sanon.

Eikö tribuuttiprojekteihin saisi osallistua?
This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible)
Borlag
04.10.2010 21:57:23

velipesonen: Eikö tribuuttiprojekteihin saisi osallistua?

Tottakai saa, mutta samalla kun lyttäät kaiken nykyrockin joko jo tehtynä tai epärockina, itse syyllistyt tuon saman tekemiseen tribuuttina. Eikö tuo ole jokseenkin hölmöä valittaa rockin kuolemasta samalla kun itse ei edes yritä tuoda siihen mitään eloa?
velipesonen
04.10.2010 21:58:30

Borlag: Eikö tuo ole jokseenkin hölmöä valittaa rockin kuolemasta samalla kun itse ei edes yritä tuoda siihen mitään eloa?

Mistä tiedät, että en yritä tuoda siihen mitään eloa?
This song has been a nightmare for me, as much as it's been for You. (Captain Sensible)
Borlag
04.10.2010 22:01:34

Omista puheistasi lähinnä. Jos todella koitat jotain uutta tuoda siihen niin aina parempi. Nuo omat puheesi vain ovat välillä niin pahasti ristiriidassa siihen nähden mitä sanot toisaalla.
velipesonen
04.10.2010 22:09:11

Borlag: Omista puheistasi lähinnä. Jos todella koitat jotain uutta tuoda siihen niin aina parempi. Nuo omat puheesi vain ovat välillä niin pahasti ristiriidassa siihen nähden mitä sanot toisaalla.

Ehkäpä se ristiriita on sitten näennäinen. Olen soittanut ehkä noin viidessäkymmenessä bändissä ja niistä covereita tai tribuutteja on ollut noin kymmenen. Se on ihan mukavaa vaihtelua ja mukava harrastus.

Omat tekemiseni musiikin saralla jättäisin mielelläni tämän ketjun ulkopuolelle, voit niitä varten perustaa vaikka oman ketjun, jossa voi kritisoida minun tekemisiäni ja tekemättä jättämisiäni.
BigPapa
04.10.2010 23:06:43

Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)