Aihe: HIM - Dark Light 26.9.2005
1 2 3 4 5 6 7 814 15 16 17 18
Musta Arkipyhä
27.08.2005 16:27:44
Tuo wings of a butterfly on pyörinyt tässä parin päivän ajan kyllä ihan kokoajan. HIM:n juuri mitkään biisit eivät aikaisemmin ole herättäneet juuri mitään sen kummempia ajatuksia kuin että "kai tää on ihan kiva", mutta tämä on kyllä helvetin kova biisi.

Jotenkin bändin sovituspuoli on ollut aika tylsä,mutta myös minusta tämä uusi biisi on hyvä.Itse asiassa oikein hyvä.

HIMin kuten muidenkin menestystä saavuttaneiden suomalaisbändien kohdalla tulee vastaan samat jutut:

1) eka levy/aiemmat levyt oli parhaita

2) vastustajien ja ei-diggaavien määrä lisääntyy suosion lisääntyessä.
Space is deep
MrQ
27.08.2005 17:30:34
Jotenkin bändin sovituspuoli on ollut aika tylsä,mutta myös minusta tämä uusi biisi on hyvä.Itse asiassa oikein hyvä.

HIMin kuten muidenkin menestystä saavuttaneiden suomalaisbändien kohdalla tulee vastaan samat jutut:

Eka levy oli paras. Muut oli suortaan sanoen huonoja. olisi pitäneet raskaammat kitarat päällä.

kenties. mutta pidän kyl åpeukkuja pydessä niille.
Mimi
27.08.2005 17:47:10
Odotan kyllä innolla mitä tuo tuleva levy sisältää noin musiikillisesti. Sen Butterfly virren kuulin radiosta ja hämmästyin kuinka Rasmusta se oli. Rasmus muuttuu hevimmäksi ja Him alkaa keventämään?! Mihin maailma on menossa. Haluan kyllä kuulla koko levyn ja paremmin tuon sinkkubiisinkin, ei oikein osaa sanoa mitään tyhjentävää yhden kuuntelukerran jälkeen.
Yksinäinen susi, yön hiljainen ratsastaja...
Rock is dead, long live paper and scissors!
Cathi777
28.08.2005 12:05:17

Odotan kyllä innolla mitä tuo tuleva levy sisältää noin musiikillisesti. Sen Butterfly virren kuulin radiosta ja hämmästyin kuinka Rasmusta se oli. Rasmus muuttuu hevimmäksi ja Him alkaa keventämään?! Mihin maailma on menossa. Haluan kyllä kuulla koko levyn ja paremmin tuon sinkkubiisinkin, ei oikein osaa sanoa mitään tyhjentävää yhden kuuntelukerran jälkeen.

Mitkä on perustelusi sen suhteen, että Him olisi jotenkin nyt keventämässä ilmaisuaan? Eiköhän se kevennys ole tapahtunut jo aikakausia sitten.
Only pop music can break my heart...
Zerzy
28.08.2005 14:55:06

olisi pitäneet raskaammat kitarat päällä

Jos niitä ei napannu enää...?
Mimi
28.08.2005 16:07:57
Mitkä on perustelusi sen suhteen, että Him olisi jotenkin nyt keventämässä ilmaisuaan? Eiköhän se kevennys ole tapahtunut jo aikakausia sitten.

Huomaa kysymysmerkki, en minä sentään meedio ole, en tiedä tulevasta levystä mitään... Mutta se sinkkubiisi oli hieman erilainen mihin olen Himiltä tottunut. Enkä kyllä voi väittää että edellinen levykään kovin metallia olisi ollut, mutta kuitenkin mielestäni jollain tapaa raskaampaa kuin tämä radiosta kuulemani. Se Cut the Wings of a Butterfly voisi aivan hyvin olla joku rasmuksen Into - levyn biiseistä (tai Dead Lettersin), ja kuitenkin Him on aina liikkunut hieman eri tasolla kuin nuo levyt.
Yksinäinen susi, yön hiljainen ratsastaja...
Rock is dead, long live paper and scissors!
Pluto
28.08.2005 16:23:24
Mä yllätyin tosta Wings of a Butterfly -biisistä. Sehän on perkele hyvä. Vaikka aiemmin olen haukkunut HIMiä aika avoimestikin niin nyt tuo jostain syystä kolahti. Se kitarateemahan on kuin suoraan Cultin Love-levyltä, mikä ei ole ollenkaan huono assosiaatio. Lyhyt säkeistö ja en ainakaan vielä ole bongannut biisitä sitä pakollista "Love" -sanan käyttöä. Hyvähyvä.
Dillon, you son of a bitch!
Zerzy
28.08.2005 16:59:05

en ainakaan vielä ole bongannut biisitä sitä pakollista "Love" -sanan käyttöä.

heh. pakko kuitata: "Come on, and show them your love"
Pluto
28.08.2005 17:07:47
heh. pakko kuitata: "Come on, and show them your love"

Vittu, sinne meni sekin... olin tosiaan kuullu ton biisin vaan pari kertaa silleen puolitosissani, enkä sitten ilmeisesti ollu paneutunut sanoihin asiaankuuluvalla hartaudella. =)
Dillon, you son of a bitch!
Kitarajeesus
28.08.2005 17:15:25

Tämä asenne on tietysti pitkälti havaittavissa, mutta toisaalta minulle ja monille muillekin ensimmäiset levyt sekä HIMin että esim. The Rasmuksen kohdalla olivat selkeästi parhaat. Rasmuksen tuotantoa ensimmäisten funkkijuttujen jälkeen en ole voinut edes sietää(tuota uusinta sinkkua lukuunottamatta). HIMillä on ollut jokaisella levyllä sentään paljon hyvääkin matskua ja se sai ansaittua menestystä keventämällä linjaansa. Ei kaupallistuminen ole läheskään aina paha asia, mutta näissä tapauksissa on menty vähän huonompaan suuntaan. No, diggailen silti.
Musiikki on elämä.
Sliv
01.09.2005 20:54:45
Sperm Donor
01.09.2005 21:18:14
Wings of butterfly on hieno biisi ja Himin uran yksi parhaista, klassikko,piste.
Ada
01.09.2005 21:33:38 (muokattu 02.09.2005 00:05:31)
http://www.h-i-m666.com/heartless666/query.htm?cd=darklight

Siinä 30sek clipit joka biisistä.

Sinä näemmä ehditkin ensin. No, aika erilainen levy on tulossa, muuta en osaa sanoa ennen kuin kuulen tuon levyn kokonaisuudessaan.

HIMin MySpace-sivulla voi kuunnella Behind The Crimson Door-biisin:
http://www.myspace.com/heartagram
Ihan Mukavien Ihmisten Kilta - Perustajajäsen #3
"I know where I belong, away from your Gods" - Endless Dark, HIM
Janne F
02.09.2005 08:25:20 (muokattu 02.09.2005 08:25:36)
Rasmuksen tuotantoa ensimmäisten funkkijuttujen jälkeen en ole voinut edes sietää(tuota uusinta sinkkua lukuunottamatta).

Mitä Rasmuksella on ikinä ollut funkin kanssa tekemistä?
nikomati
02.09.2005 08:43:12

Wings of butterfly on hieno biisi ja Himin uran yksi parhaista, klassikko,piste.

Tohdin olla eri mieltä.
Kyl se oli.
Tympee Huttunen
02.09.2005 09:48:05
Mitä tuosta kuuntelin, niin aika selvää jatkumoa Love Metallille (ja muutenkin HIMin materiaalille). Paha noista pätkistä mennä sanomaan, mutta Killing Loneliness ja Wings toimii noista parhaiten.
Rattata
02.09.2005 10:56:37
Mitä Rasmuksella on ikinä ollut funkin kanssa tekemistä?

Aijaa? Nii just joo, ainii.
Kahville? THV-klubi #8
Sperm Donor
02.09.2005 12:43:25
Tohdin olla eri mieltä.

Tottakai siitä voi olla erimieltä, ja pitääkin olla. Ei kaikki voi sietää Yesterdaytakään.
Kitarajeesus
02.09.2005 16:52:13
Noista pätkistä päätellen Villen sävellyskynä on edelleen kohdallaan, mutta ääni on kyllä ohentunut paljon. Ihan mielenkiinnolla kuitenkin odottelen levyä.
Musiikki on elämä.
Janne F
02.09.2005 18:25:59
Aijaa? Nii just joo, ainii.

Nii. Pitääks mun toistaa kysymys?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)