Lego 08.03.2005 18:10:44 | |
---|
Hemmetti, tuo Kiilan avausraita Syöpä on hiton kova biisi! Biisi potkii jo ihan eri meiningillä eteenpäin kuin tuo Pahempi toistaan. Kertosäe on mainio ja biisissä riittää fiilistä. Biisin kitaratkin rokkaa paremmin kuin Pahempi toistaan-biisin vastaavat. Tuli muuten tuosta intron kitarasoundista Happoradio jossain määrin mieleen.. =) Onneksi biisi ei kuitenkaan kuulosta Happoradiolta.. Ainoan miinuksen annan biisille lyriikkavalinnasta "Helvetin okei". Eikä se kertosäkeen perkelekään nyt mitenkään kova juttu oo. Toni on jostain syystä lisännyt kirosanoja lyriikoihin kybällä. Musta se on aika turhaa, ei ne kirosanat tuo yhtään mitään lisää tuohon musiikkiin. Apiksen musa kuulostaa paremmalta ilman kirosanoja.. Minäkin huomasin tuon happoradio-yhteneväisyyden joka aiheutti oitis oksennusreaktion. Miksi ihmeessä muuten ihan ookoolta vaikuttava biisi on pilattu sellaisella. No, toivottavasti biisi paranee kuuntelemalla. Lyrtsyt oli ihan jees. P = U * I |
meitu 08.03.2005 18:47:50 | |
---|
Mä en taas tykännyt biisistä yhtä paljon kuin Pahempi toistaan:ista mutta Apulannan nykyiset taustalaulut lämmittää kyllä mieltä :) Edelleen levyä innolla odottelen... Ne jotka soittaa, ne tietää. |
Juha86 09.03.2005 14:34:05 (muokattu 09.03.2005 14:42:56) | |
---|
Tänään saatiin taas lisämakua levystä Laululintu-biisin myötä.. Tämä ei kyllä vakuuttanut Syövän lailla. Olihan tuo Laululintu ihan ok, varmaan paranee kuuntelemalla, mutta ei kyllä välitöntä jes!-meininkiä tullut. Biisin bridgessä oli taas jo tutuksi käynyt umtsiumtsi-komppi.. Alkoi hieman pelottamaan, kun Toni sanoi haastiksessa, että toi umtsiumtsi-komppi on levyn teema ja että sitä on tungettu joka paikkaan minne se vaan vähääkään sopii! Todennäköisesti ei siis jää tuo ikävä komppi pelkästään Laululintu- ja Pahempi toistaan -biiseihin.. EDIT: Kuuntelinpa uudestaan tuon Laululinnun nauhalta, ja nyt se kuulosti paljon paremmalta! Alkoi tulla jo fiilareita. Ei ilmeisesti pitäis kirjoittaa biiseistä kommentteja sen perusteella, kun on kuunnellut ne aamulla puoli ykstoista puoliunessa.. =) You and me, we will be
part of the autumn harmony, Together sleeping the endless dream... |
Exhausted 09.03.2005 15:07:28 | |
---|
Biisin bridgessä oli taas jo tutuksi käynyt umtsiumtsi-komppi.. Alkoi hieman pelottamaan, kun Toni sanoi haastiksessa, että toi umtsiumtsi-komppi on levyn teema ja että sitä on tungettu joka paikkaan minne se vaan vähääkään sopii! Todennäköisesti ei siis jää tuo ikävä komppi pelkästään Laululintu- ja Pahempi toistaan -biiseihin..
eikös se ollut nimenomaan Hiekka-levyn teema. Eli siis tästä levystä on tulossa Hiekka II kuten odotinkin... |
Juha86 09.03.2005 17:27:58 (muokattu 09.03.2005 17:28:49) | |
---|
eikös se ollut nimenomaan Hiekka-levyn teema. Eli siis tästä levystä on tulossa Hiekka II kuten odotinkin... No, ei nyt sentään toinen Hiekka varmaan oo. Käytettiinkö tota komppia Hiekassa muissa biiseissä kuin nimikkobiisissä ja Kolmiolääkkeessä? Kyllä nää uudet biisit tuntuu olevan rokimpia kuin Hiekan biisit. Vaikka nyt tuota umtsiumtsia tuntuu löytyvänkin =) Toni tais sanatarkasti sanoa, että "Onhan tuo 70-luvun disco-komppi umtsiiumtsii (imitointi suulla) niin hemmetin härski, että sitä on käytettävä joka paikassa minne se vaan mahtuu".. Sitten Toni vielä kehu Sipeä, kun se soittaa niin hienosti umtsiumtsia. En mä usko, että tuo komppi levyä pilaa. Ei se sitä kyllä parannakaan, mutta kunhan sitä ei ihan totaalisesto joka paikkaan oo tungettu, niin ei se tapa. You and me, we will be
Exhausted 09.03.2005 20:13:55 | |
---|
No kuulemani mukaan on kyllä muutenkin sama meininki. Seiskakielisen riffejä, ennalta-arvattavia sointukiertoja, umtsiiumtsii ja vielä vähän muljutusta kaupanpäälle. |
Juha86 09.03.2005 21:20:54 | |
---|
No kuulemani mukaan on kyllä muutenkin sama meininki. Seiskakielisen riffejä, ennalta-arvattavia sointukiertoja, umtsiiumtsii ja vielä vähän muljutusta kaupanpäälle. No, onhan se vähän noin.. Mut jotenkin nää uudet biisit on silti parempia. Tiedä sitten mikä sen tekee.. You and me, we will be
juici 12.03.2005 11:19:17 | |
---|
Kuultuani Pahempi Toistaan -biisin, ekana totesin:" Voi ei, taas tätä samaa paskaa." Vaan useamman kuuntelukerran (kotisterkat & radio) jälkeen biisin alkoi toimia ja hyvähän se on. Vaan en minä 7 / 5 -kielisestä jynkytyksestä siltikään oikein pidä. Eikö samaa olisi voinut ehdä perus kuusikieliselläkin. Pakkoko kaikki on tehdä alajynkyllä? Tyttö Heikolla on menevä biisi, mukava mättöbiisi ja ihmesoundit. Tuntuu melkein siltä Toni laittaa paremmat biisit sinkkujen B-puolille. "Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla. |
Dumb 12.03.2005 18:29:46 | |
---|
Vaan en minä 7 / 5 -kielisestä jynkytyksestä siltikään oikein pidä. Eikö samaa olisi voinut ehdä perus kuusikieliselläkin. Pakkoko kaikki on tehdä alajynkyllä? Ehkä tässä on juuri se ero, mikä aiheuttaa monesti kitkaa keskusteluissa. Minä kun nimenomaan tykkään tuosta 7-kielisen käytöstä ja matalalta vetämisestä. |
juici 12.03.2005 21:51:52 | |
---|
Ehkä tässä on juuri se ero, mikä aiheuttaa monesti kitkaa keskusteluissa. Minä kun nimenomaan tykkään tuosta 7-kielisen käytöstä ja matalalta vetämisestä. Ei se haittais jos sitä olis vain välillä vaan kun sitä on jokaikisessä biisissä niin se puuduttaa. "Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla. |
Dumb 13.03.2005 10:09:50 (muokattu 13.03.2005 10:13:33) | |
---|
Ei se haittais jos sitä olis vain välillä vaan kun sitä on jokaikisessä biisissä niin se puuduttaa. No ei sitä kyllä jokaisessa biisissä ole. Todellakaan. EDIT: Mutta minua ei taaskaan huvita väitellä mistään, joten tämäkin saakoon pisteensä nyt. Jokainen olkoon ihan mitä mieltä haluaa, minä tykkään kuitenkin ja sillä hyvä. |
Lego 15.03.2005 08:08:03 | |
---|
P = U * I |
Dumb 15.03.2005 12:16:23 | |
---|
Käy aika pahaksi tämä odottaminen. Ei kestä kohta enää. En ole mitään levyä odottanut pitkään aikaan samalla innolla. Hieno tunne kyllä sinänsä, ei siinä mitään. Luulin tuossa jo kadottaneeni tällaisen "vielä niin ja niin monta päivää ja niin ja niin monta tuntia levyn ilmestymiseen" -tyyppisen fiiliksen. Nyt löytyi sitten taas! |
Kosminen 15.03.2005 12:47:13 | |
---|
Tonin kommentit biiseistä voi lukea täältä. http://www.apulanta.fi/Levyt/Albumit/Kiila/ Ja eikun huomenna levykauppaan.. On muuten saanu Toni noista kommenteista jotenki älyttömän paljon mielenkiintoa herättäviä. Komeita juttuja. Kalamies#16 >-)))> |
aivokuolio 15.03.2005 13:52:01 | |
---|
Erittäin mielenkiintoiseltahan tuo ainakin Wirtasen kommenttien perusteella vaikuttaa. Itsellänikin on sellainen kutina päällä tuota levyä kohtaan, ja samaa ei ole ollut sitten Plastikin jälkeen. Tuntuu hirveältä sanoa, mutta onneksi Toni oli biisejä tehdessään parisuhdekriisissä. Sama juttu AKKM:n kohdalla, ja lieneekin rehellisin ja raain levy ainakin sanoitusten suhteen. mustan huoneen testi. |
barnabas 16.03.2005 06:54:49 | |
---|
Tänään onkin se suuri päivä. Eikun hetin aamusta levykauppaan. Hyvin menee. |
nahkalipsi 16.03.2005 07:44:26 | |
---|
Ehkä tässä on juuri se ero, mikä aiheuttaa monesti kitkaa keskusteluissa. Minä kun nimenomaan tykkään tuosta 7-kielisen käytöstä ja matalalta vetämisestä. aamen roses are red, violets are blue, all my base are belong to you |
Lego 16.03.2005 10:41:37 (muokattu 16.03.2005 11:56:55) | |
---|
Kiila haettu, eka kuuntelukerta takana. Tämä...levy...on...ihan...helvetin...loistava... Sen tietää jo kylmien väreiden määrästä! E. Muistin jonkun herjaavan Sipeä tylsästä rummuttamisesta. Ja tällä levyllä se kumotaan koska niin moniulotteista menoa on kyllä tiedossa. Perkele, paranee vaan kerta kerran jälkeen. P = U * I |
Dumb 16.03.2005 12:28:20 | |
---|
Perkele, paranee vaan kerta kerran jälkeen. Näin tekee! |
piiska 16.03.2005 13:17:40 | |
---|
Onkohan korvissani sontaa vai miks ihmeessä ei jotenki nuo soundit irtoo, vähän jotenkin ohuet. Juu, soitin on kunnossa. Pitäskö tätä luukuttaa ihan helvatan kovalla?? |