Aihe: Rap-musiikki?
1 2 3 4 5 6 7
zorro
09.08.2004 03:06:00
Ei pidä yleistää liikaa. Onhan suomessakin sellaisia loistavia esimerkkejä kuten Tulenkantajat.

eikös se tulenkantajatki ole vähän shitahtunu niistä ekan levyn ajoista?
OSTETAAN: Digitech WH1, lace sensor Red
Mohla
09.08.2004 15:30:46

eikös se tulenkantajatki ole vähän shitahtunu niistä ekan levyn ajoista?

Ei. Itseasiassa uusin levy on minun mielestäni parasta mitä poppoolta on tähän mennessä tullut. Mukana vielä enemmän jazzia ja funkkia.
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
Traligy
10.08.2004 12:42:51

rap musiikkihan on ihan anaalista.....jne jne
Hellojuttujee Peavey raptor on paras kitara merkki koska minulla on sellainen
wingm
10.08.2004 23:17:36
Kyllähän se niin on että Jedi Mind Tricks uppoo parhaiten.
skateboarding is not a crime.
Sweep
11.08.2004 07:42:15
Teinivuosinani tuli kuunneltua paljonkin tätä nykyään (suurilla areenoilla) täysin turmeltunutta hip-pop "musiikkia". Aluksi Cypress Hill, House of Pain, Beastie Boys ja Funkdoobiest, myöhemmin Pharcyde, Roots, (vanha) Outkast ja A Tribe Called Quest, viimeiseksi vieläkin kuuntelussa olevat kotimaiset Ceebrolistics ja Don Johnson Big Band.

Näillä linjoilla tuli myös musiikinvärkkäys joskus aloitettua. Sittemmin olen tosin siirtynyt täysin muihin äänisfääreihin, lähinnä triphopin/downtempon pariin.

Taisipa eräs nykyhiphopin "suuruuksista" juuri mainita New York Timesin haastattelussa hip-hopin olevan kuolonkielissään - miettikää vaikka itse (hänen sanoin): Onko millään muulla musiikkigenrellä vain alle 30-vuotiaita kuuntelijoita? Tässä taisi olla puhe nimenomaan tästä valtavirta suuntauksesta, jonka toivoisin itsekin jo vähitellen väistyvän. Itse en voi sietää sitä musiikin irvikuvaa, jota puskee joka tuutista. Suomihopit ja vastaavat teinikulttuurit tuovat mukaanaan myös ikäviä lieveilmiöitä musiikintekijöiden keskuuteen, katsokaa vaikka Mikseri.netin forumkeskustelun yleistä tasoa...

Vielä pieni huomio edellä mainituista DJ Krushista, DJ Foodista, DJ Shodowsta ym. vaikka en mitään genrepoliisia haluakaan esittää. Itse taitavat herrat käyttää usein materiaalistaan nimitystä Abstract Hip-Hop kuvatessaan tuotostensa kokeellisia piirteitä sekä sitä että rap-lyriikat eivät ole välttämättömyys.
Heavy this heart, no lighter this art...
jome.roks
11.02.2005 20:50:24
mä oon sitä mieltä et räppärit sais tappaa
Lönnrot
12.02.2005 15:04:56 (muokattu 12.02.2005 15:13:11)

Pääasiassa diggailen vanhaa gangstapoljentoa, ja joitain muitakin.
2pacia tai Notorious B.I.G:ia en koskaan oikeen tajunnut, mutta kyllä muusiikista paatoksen kuulee, varsinkin viimeksimainitun Ready To Dielta.

Geto Boys (jos jollain oli katu-uskottavuutta niin näillä!)
N.W.A - (Straight Outta Compton & 100 miles and still running on rautaa! Eazy-Eeeee!!!)
Snoop Doggy Dogg - Doggystyle on aina varma nakki kun bile-levyistä puhutaan. Myös seuraaja oli kova. Ja uusi 213.)
Dr. Dre - Chronicle (Death Row:n parhaimmistoa!)
Public Enemy - It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back

Muita mainittavia : Company Flow(helvetin friikkiä kamaa!),
African Bambataa sekä Ice-Cuben ja Ice-T:n vanhat levyt.
Hello Kettle, my name is Pot.
funkyboss11
12.02.2005 15:35:53
mä oon sitä mieltä et räppärit sais tappaa

Siinäpäs älykäs kommentti...

Rap-musiikki on viime aikoina noussut valtavan suosituksi musiikiksi. Tämähän on puolestaan tarkoittanut sitä, että kaikki haluaa olla räppäreitä. Ja kun räppäreiden määrä nousee, niin taso laskee. On Royal Familya (HYI SAATANA!), on Pikku-G:tä, on Ezkimoa, on Skandaalia, on Kanaa (tota akkaa en oikein ymmärrä), eikä laatua tahdo löytää mistään.

Laadukasta hiphopia tämän päivän Suomessa tekevät mm. seuraavat ryhmät: Ritarikunta (kantaaottavat, terävät tekstit), Juhani (suomi hiphopin Bob Dylan), Liisanpuisto (parasta tarinankerrontaa Suomi-hiphopin saralla Juhanin lisäksi), Vapaapudotus (tältä ryhmältä onnistuu sekä vakavat että kevyet biisit), Memmy Posse, Steen1, Ceebrolistics, Tulenkantajat (mikä groove!).... Tusinarapin joukosta löytyy myös laatua. Se täytyy aina muistaa.

Ulkomaisesta rapista uppoaa seuraavat: Beastie Boys, Public Enemy, Bone Thugs-n-Harnmony, Cypress Hill, House Of Pain, Fugees, KRS-One, Afrika Bambaataa, Grandmaster Flash, Run-DMC, Snoop Dogg, N.W.A. Looptroop, GangStarr, Wu-Tang Clan, Nas, 2pac, Saian Supa Crew, The Roots, Ice-T, Jay-Z (paitsi aivan uusin tuotanto) Notorious B.I.G., OutKast jnejne.

mä oon sitä mieltä et ihmiset, jotka arvostelevat jotain musiikkityyliä tietämättä siitä mitään, pitäs tappaa.
"Ananasta ahmaise / hotkaise pyy / loppusi porvari lähestyy." -Vladimir Majakovski-
jarkkkk
12.02.2005 15:38:03
empä erityisemmin kuuntele.. cypress hill ja beastie boys on melkein ainoat jotka on iskenyt..
|Vanha kettu on parempi kuin pussillinen muusia|
Chii
12.02.2005 15:42:25

en tykkää. ei ole mun mielestä laulamista kun vaan puhuu nopeaan tahtiin ja heittää riimiä. ei kivan kuulosta.
Come as you are.
...And Justice For All
12.02.2005 17:22:24
Mun mielestä aivan pers****ä. En ikinä oo tykänny semmosesta musiikista missä puhutaan biitin päälle ja kuljetaan xxxxxl kokoset paidat ja housut päällä.
(mun mielipide, kumminkin joku tulee taas valittaan mulle tästä)
Kahvi on hyvää, Metallica on paras ja musiikki on ELÄMÄ!!
Tee
12.02.2005 17:45:45
Täällä on jotku maininnu RJD2:n, Sneaker Pimpsin ja DJ. Shadowin. Nämähän eivät kyllä ainakaan minun mittapuulla ole rappia, vaan jotain triphoppia ja helvetin hyvää musaa kylläkin. Joo eipä tuo räppi oikeen meinaa napata, pojilta meinaa vähän puuttua kyky tehdä biisejä jotka sytyttäisivät jollain tavalla. Tribe Called Questia ja Beastie Boysia on tullut kuunneltua.
:K
paranoid android
12.02.2005 17:50:42
ei ole mun mielestä laulamista kun vaan puhuu nopeaan tahtiin ja heittää riimiä.

mitä sitten?
Nahkaliivit paukkuu.
Chii
12.02.2005 18:08:03 (muokattu 12.02.2005 18:08:27)

mitä sitten?

se on puhumista musiikin tahtiin.

edit. eli niinku räppäämistä. hohhoijaa.
Come as you are.
*RocketQueen*
12.02.2005 21:16:23
eipä tuo rap paljoon muhunkaan iske.joskus oon tykännyt nykyään en kyllä siedä yhtäkään kipaletta...
Älä luota hulluun,hullu ei luota sinuun.
Aerodactev
12.02.2005 21:19:16
se on puhumista musiikin tahtiin.

edit. eli niinku räppäämistä. hohhoijaa.

On se enemmän kuin puhumista. Räppääjältä itse asiassa vaaditaan paljon instrumenttinsa hallintaan: selkeä artikulaatio, äänenpainon, -värin ja -korkeuden hallintaa ja ehkä vähän näyttelytaitoakin. Hyvät keuhkotkaan ei ole pahitteeksi, jos juttua pitää pusertaa paljon pieneen tilaan.
Long = progressive = good
overtake
12.02.2005 21:23:23
Eikös cräppi ja musiikki ole kaks aivan eri asiaa..?

No joo, onhan niitä jotain ihan musikaalisiakin räppiryhmiä, mutta nämä kun sämplätään joku kasarihitti ja heitetään vähän tyhjänpäiväistä riimiä väliin niin ei oikein jaksa innostaa.
www.stonetabs.tk
carlos
12.02.2005 22:54:16
sage francis
Standin' with the fury that they had in '66
jackcrow
13.02.2005 00:21:08
eikös tämä ole muusikoiden.net? miten liittyy tämä tänne?
Aerodactev
13.02.2005 01:15:20
eikös tämä ole muusikoiden.net? miten liittyy tämä tänne?

Hoho lolzkis
Long = progressive = good
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)