Ozzyneito 19.10.2008 13:02:49 | |
---|
Some Girls Are Bigger Than Others on todella kaunis biisi. :) Ehkä jotain siitä kertoo se, että se on ainoa Smiths-biisi, josta oon saanut pikkuveljeni (14v) diggaamaan. Toisaalta, Queen is Dead ei olisi Queen is Dead ilman sitä. Louder than Bombs pitäisi vielä ostaa, teoriassa myös World Won't Listen. Strangewaysilla ei ole niinkään kiire, koska munkin mielestä se on epätasaisin ja tylsin. "Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle.
Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua."
-Erlend Loe |
elais 19.10.2008 19:36:09 | |
---|
Hieno bändi, ensi viikolla ostan Queen is Deadin. "Nothing is impossible. The word itself says I'm possible." |
elais 22.11.2008 23:15:35 | |
---|
Tuplapostaus ja nosto, mutta minkäs teet kun Smithsit julkaisivat uuden kokoelman. Yhden ja kahden levyn versio, mukana livepätkää ja vaihtoehtoisia versioita. Vaikka en bändiä kauheasti tunne, niin sanoisin että vaikuttaa aika kattavalta paketilta. http://en.wikipedia.org/wiki/The_Sound_of_The_Smiths"Nothing is impossible. The word itself says I'm possible." |
carnation 23.11.2008 13:46:27 (muokattu 23.11.2008 13:51:32) | |
---|
Tuplapostaus ja nosto, mutta minkäs teet kun Smithsit julkaisivat uuden kokoelman. Yhden ja kahden levyn versio, mukana livepätkää ja vaihtoehtoisia versioita. Vaikka en bändiä kauheasti tunne, niin sanoisin että vaikuttaa aika kattavalta paketilta. http://en.wikipedia.org/wiki/The_Sound_of_The_Smiths Joo, on tuo nyt selvästi paras ja kattavin smiths-kokis (siis nimenomaan tuo kahden levyn deluxe-versio) vaikka onhan noitakin tullut jo ihan liikaa aiemmin. 1992 julkaistiin Best I ja II, -95 Singles, 2001 The Very Best of The Smiths ja nyt tämä uusin. Plus sitten vielä nämä kolme single/b-puoli-kokoelmaa, joissa niissäkin on ristiin rastiin samoja kappaleita. Vaikka bändi on haudattu jo aikoja sitten, niin pitäähän se aina tietyin väliajoin julkaista uusi kokoelma, kun Morrissey-setä porskuttaa menestyksekkäästi soolourallaan :P Tietty jos alkaa miettiä, niin aina jää paljon helmiä kokoelmilta pois, mutta sehän selviää sillä että hankkii ne studiolevyt, joita The Smithsien tapauksessa ei ole edes niin montaa. Jos hommaa ne + kokoelmista Louder Than Bombsin, niin pärjää jo aika pitkälle. Onneksi tällä kertaa on tehty hyvin tuo kokoelma, joten ei sinällään edes vituta, vaikka tuskinpa itse tuota hankin kuitenkaan, kun sen verran löytyy aiempaa tuotantoa hyllystä kuitenkin. Vaikka hanuristahan tuo on bändin kuin bändin kohdalla, että kokoelmia on enemmän kuin varsinaisia studiolevyjä. Mutta sehän on sitä markkinataloutta se, kääritään samat jutut uusiin kuoriin ja myydään yhä uudestaan ja uudestaan. "Re-issue ! Re-package ! Re-package ! Re-evaluate the songs Double-pack with a photograph Extra Track (and a tacky badge)" "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
texjazz 04.12.2008 05:57:06 | |
---|
Älleh ellus allo nodhat. |
Flash 04.12.2008 08:55:42 | |
---|
Live Music Is Better! |
texjazz 04.12.2008 10:59:36 | |
---|
Juu, kyllä. Eikä edes kovin pahan hintainen, kun katsoo mitä noista alkuperäisistä eBayssäkin pyydetään... Biisithän sinänsä on mulla ainakin kaikki, paitsi Money Changes Everything. Älleh ellus allo nodhat. |
mad laika dawg 18.12.2008 17:12:53 | |
---|
|
riffi-rotta 20.12.2008 13:53:28 (muokattu 20.12.2008 16:15:01) | |
---|
Nyt on pahat paikat. Morrisseyn pitäs esiintyä Hesassa sunnuntaina 28.6.2009 ja tampereella pe 26.6.2009 mut kumpaakaan keikkaa ei näy virallisilla sivuilla... Mitähän tästäkin pitäs ajatella. Ponnahdin kattoon ilosta kun kuulin että tampereelle tulee, mutmut.. Pari linkkiä http://www.itsmorrisseysworld.com/http://katosblog.com/?p=2076 Edit. Nimimerkki nugetti ehdotti toisessa keskustelussa semmosta että keikkajärkkäri on voinut pyytää odottamaan virallista vahvistusta. Uskotaan näin. |
Stain 20.12.2008 18:48:19 | |
---|
Hieno juttu olisi kyllä tuo. "Ajatuskaava oli se, että pakko tehdä maailman paras keikka, jos natsit tappaa meidät keikan jälkeen... "
- Kristiina, The Micragirls - |
Laatte 04.01.2009 20:30:50 | |
---|
The Smithsiin olen toistaiseksi vain pintaraapaisulla tutustunut, nyt on hankintalistalla jo tämä uusi kokoelma. Kolisee kyllä mukavasti. Jos Morrissey Suomeen tulee, olen luultavasti paikalla. Täytyy hänenkin soolotuotantoonsa tutustua tarkemmin. Onkohan tämä jo wanha? http://www.youtube.com/watch?v=LtmS2ePSSdU"Kenelläkään ei olisi tavaroitani lainassa, jos minulla ei olisi ystäviä." |
merisiiseli 02.03.2009 16:21:21 | |
---|
Lempibändini. Pitänee siis nostella tätä puoliksi kuollutta keskustelua hieman! Ketkä aikovat mennä katsomaan Mozzeria kesällä, Tampereelle ja Helsinkiin? Itse menen ja tämä onkin sitten ensimmäinen kerta kun näen hänet. Synnyin tuossa Your Arsenalin aikoihin jotenka mulla ei ole ollut mahdollisuutta nähdä The Smithsiä ikinä. Onhan se väärin ja ankeata, mutta ei tälle voi mitään. Mitenkäs tutustuin tähän bändiin? Taisi olla niinkin tylsä juttu kuin että lainasin Meat Is Murderin kirjastosta, jep, niin se oli. Aina jollain tasolla olin The Smithsin tiennyt, mutta nyt lensi kyllä silmät (tai paremminkin korvat) päästä hämmästyksestä, ihan älyttömän hienoa musiikkia. Voi mitkä sanat ja voi mitkä melodiat, voi mikä lauluääni! Eipä ole sen jälkeen mikään maistunut yhtä makealta (ja katkeralta ja surumieliseltä ja miljoona muuta adjektiivia tähän). Kaikki The Smithsin studioalbumit löytyy + 3 kokoelmaa + livelevy, Morrisseylta kaikki studioalbumit + pari sinkkua. Pitänee kyllä ostaa melkein kaikki sinkut kun ei noita Tony the Pony & kumppaneita oikein mistään muualta näytä saavan. Tiedättekö muuten mistä tuota I'm Throwing My Arms Around Paris sinkkua saisi? |
carnation 02.03.2009 17:06:47 | |
---|
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
merisiiseli 02.03.2009 20:24:15 | |
---|
Oho, no kiva homma. Viimeksi kun katsastin tuon niin ei löytynyt :O Pitääkin pistää tilaukseen. "I am obsessive about practically everything, but I can control my obsessions. I am not uncontrollably obsessive." > Morrissey |
IPPPP 15.03.2009 20:15:00 | |
---|
Pari kokoelmaa omistan, jotenkin olen kokenut että yksikään studiolevyistä ei ole mikään kummoinen, joten oon tyytynyt kokoelmiin. Ask ja Boy With the thorn in his side on ehkä kovimmat vedot. |
EH 25.03.2009 20:04:02 (muokattu 26.03.2009 00:19:48) | |
---|
Vähän myöhässä tulee, mutta tämmöistä olis tänään luvassa Yle Teemalta: 23.05 Yle Live: The Smiths Morrissey ja Marr, rockin epätavallinen kaksikko yhdistää konsertissaan brittiläisen indierockin parhaat elementit. Konsertti pidettiin 4.5.1984 Saksassa, Markthalle Hamburgissa ja tuo esiin mm. Oscar Wilden lyriikkaa. (Telkku.com) EDIT: Olihan siinä, hyviä biisejä ja Morr & Marr iskussa. Ei bändi ainakaan turhan helpolla päässyt; toisen ja kolmannen encoren välissä oli miehillä takahuoneessa jo vähän väsyneet ilmeet. :) Don't waste your time or time will waste you. |
Mr. Moonbeam 26.03.2009 09:20:32 (muokattu 26.03.2009 09:31:45) | |
---|
Eilen katoin YleTeemalta ko. bändin keikan. Ensin ajattelin että hmm, ihan ok, mutta siinä vaiheessa kun huomasin kaikkien kappaleiden olevan lähes identtisiä niin alkoi pikkuhiljaa v*tuttaa. Viimeinen tikki oli se, kun muutamat kappaleet soitettiin vielä useampaan kertaankin(no ainakin 2 kertaa). Ei siis kovin hyvää kuvaa antanut. Aina sanotaan että AC/DC.llä ei ole kuin yksi biisi. En tajua sitä, sillä niillähän on vaikka mitä riffejä. Biisien samanlaisuus rajoittuu lähinnä rumpukomppiin ja rakenteeseen. Smithsillä taas ainut mikä erotti biisit toisistaan oli ehkä muutama kitaran sointukäännös ja bassokuvio. Rumpukomppi ja laulumelodia oli kaikissa biiseissä ihan samanlainen. Sanoistakaan ei saanut selvää ja välillä kuulosti kun se laulaja olisi ollut kovassa flunssassa ja aivastellut aina välillä. Älkää vetäkö nyt niitä porkkanoita nenään, mutta tämä on minun näkemykseni. |
solariZed 26.03.2009 13:39:01 | |
---|
Mr. Moonbeam: Eilen katoin YleTeemalta ko. bändin keikan. Ensin ajattelin että hmm, ihan ok, mutta siinä vaiheessa kun huomasin kaikkien kappaleiden olevan lähes identtisiä niin alkoi pikkuhiljaa v*tuttaa. Viimeinen tikki oli se, kun muutamat kappaleet soitettiin vielä useampaan kertaankin(no ainakin 2 kertaa). Ei siis kovin hyvää kuvaa antanut. Aina sanotaan että AC/DC.llä ei ole kuin yksi biisi. En tajua sitä, sillä niillähän on vaikka mitä riffejä. Biisien samanlaisuus rajoittuu lähinnä rumpukomppiin ja rakenteeseen. Smithsillä taas ainut mikä erotti biisit toisistaan oli ehkä muutama kitaran sointukäännös ja bassokuvio. Rumpukomppi ja laulumelodia oli kaikissa biiseissä ihan samanlainen. Sanoistakaan ei saanut selvää ja välillä kuulosti kun se laulaja olisi ollut kovassa flunssassa ja aivastellut aina välillä. Älkää vetäkö nyt niitä porkkanoita nenään, mutta tämä on minun näkemykseni. Sita kutsutaan yhtyeen omaksi soundiksi. When the routine bites hard.
And ambitions are low.
And the resentment rides high.
But emotions won't grow
And were changing our ways.
Taking different roads.
Then love, love will tear us apart again. |
Stain 26.03.2009 21:11:00 | |
---|
no viddu, tuleekohan tuo uusintana joskus? "no se tota lähti tollane idea että, toi meidän basisti sai idean että hei hei, hei mandi viittiskö taas lähtee hei- heittää uus levy, ni sit, sit saatiin semmonen idea että vau,
vittu tehdään levy sitten." |
reverend 26.03.2009 21:38:13 | |
---|
Stain: no viddu, tuleekohan tuo uusintana joskus? Epäilen ettei ihan lähiaikoina tule. On varmaan 2-3 kertaa jo tullut muutaman viikon sisällä. |