Hannubal 18.12.2008 19:17:36 | |
---|
nyt on pakko sanoa suoraan. mulla on aversio sitä luokkakokous-biisiä kohtaan. aikuinen nainen maukumassa luokkasormuksista "aika kaaaaauniit.." ei kolahda yhtään. sävellystyönä silti melko siedettävä. älkää nyt sit viitsikö leimata miksikään, vilkkumaa-vihaajaksi. ei-levyn olen soittanut melkein puhki pari vuotta sitten. paitsi se nimikkobiisi, kun sitä tuli vähän joka tuutista. Maija ei tee aina biisejä omasta elämästään, vaan saattaa lauluissa ottaa vaikka pienen lapsen roolin. Luokkakokous biisissä on kenties joku 12-15 vuotias tyttö. Monopolii biisissä se saattaa olla jopa 5 vuotias. Itse tykkään näistä biiseistä. Aina ei tarvitse tehdä oman ikäisestä elämästä musaa. Eivät juurikaan kosketa mitkään seinän toisen puolen sattumukset
suojaan kuutioon kaikelta
kasvan kiinni panssaroinnin sisäpintaan |
Mikaelo 19.12.2008 09:54:24 | |
---|
Maija ei tee aina biisejä omasta elämästään, vaan saattaa lauluissa ottaa vaikka pienen lapsen roolin. Luokkakokous biisissä on kenties joku 12-15 vuotias tyttö. Monopolii biisissä se saattaa olla jopa 5 vuotias. Itse tykkään näistä biiseistä. Aina ei tarvitse tehdä oman ikäisestä elämästä musaa. Ei saakeli. Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41 |
Bluesmies 19.12.2008 13:55:42 | |
---|
Ei saakeli. Täh? Asia on just noin. |
Hannubal 19.12.2008 16:26:26 | |
---|
Täh? Asia on just noin. Jotku ei vain tajua. ;) Eivät juurikaan kosketa mitkään seinän toisen puolen sattumukset
JCM 20.12.2008 10:46:21 | |
---|
Olipas karmeaa kun Mattila on päästetty tuottajan pallille. En olisi uskonut. Oon Mattilaa pitänyt pätevänä jätkänä aina. Huh. Toivottavasti Maija tekee seruraavan levynsä yksin. |
Mikaelo 20.12.2008 16:44:18 | |
---|
Jotku ei vain tajua. ;) Maailmankaikkeuteni ei ole koskaan enää entisensä. Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41 |
Nick Bone 22.12.2008 20:23:15 | |
---|
Kävin avokkaan kanssa tarkastamassa Maijan keikkakunnon marraskuun Tavastian keikalla... hyvinhän tuo potki. Musiikillisesti en sen enempiä kantoja ota, koska avokkaani lähinnä kyseistä artistia meidän ruokakunnassa fanittaa. Sanonpa vain, että olisinpa ollut poikamiehenä tuolla keikalla. Tarjontaa riitti. "If You Dont Start Drinkin, Im Gonna Leave." |
Hannubal 23.12.2008 20:33:23 | |
---|
Maailmankaikkeuteni ei ole koskaan enää entisensä. Ironiaa tai ei, mutta hyvää musiikkia se tekee. :D Eivät juurikaan kosketa mitkään seinän toisen puolen sattumukset
Mr.freak 10.01.2009 12:38:54 | |
---|
mun ex-tyttöystävä ja nykyinen kuuntelee siihen ja ovat joka kesä etupenkissä odottamassa jossain festareilla maija vilkkumaata...ja heti kun maija häipyy lavalt,niin on festaritkin loppu. save a water,drink beer! |
Juugeli 10.01.2009 13:01:24 | |
---|
Superpallosta: Muutama biisi ei oikein toimi ja melkeinpä ekaa kertaa muutamat Maijan lyriikatkin vähän ärsyttävät (supisesupatasupisesupata / jos oisin superpallo, jonkun pikkunen). Ja tuotannollisesti Maijan ääni on jälleen ihan liian pinnassa. Levy sai siinä määrin suhteellisen ristiriitaisen vastaanoton, että olikin pettymys, kun se ei ollutkaan joko loistava tai ihan paska. Se on vain ihan hyvä levy. Mä haluan naimisiin on loistava biisi. A good song should make you wanna tap your feet and get with your girl. A great song should destroy copcars and set fire to the suburbs. I'm only interested in writing great songs. Tom Morello |
Akiman 10.01.2009 16:27:40 | |
---|
Blame Riku Mattila. Taas. :: KORROOSIO.FI :: Haastatteluissa: THE OCEAN, SILENTIUM, PORTRAIT, RESURRECTION ja BLAKE :: |
little.rock.angel 14.01.2009 18:38:59 | |
---|
Uus levy on just sellanen, et se vaatii muutaman kuuntelukerran, ennen kuin se avautuu. Levyn alkupuolisko on hyvä, mutta viimeiset biisit eivät herätä samalla tavalla tunteita, ei hyvään tai huonoon suuntaan. Ei ehkä Maijan paras levy, mutta siltikin aion myös tulevaisuudessa fanittaa Maijaa täysillä! :D Ain laulain työtäni teen.. |
juuso a 23.04.2010 19:39:23 | |
---|
Maijalta on taas pukannut uutta levyä. Aika taattua tavaraa vaikuttaisi olevan ensimmäisen kuuntelukerran perusteella, eli kuuntelee kyllä ihan mielellään. Jospa tässä tunnelmaan pääsisi useamman kuuntelun jälkeen. One. |
Andy Six 24.04.2010 12:50:26 | |
---|
Kun nainen on puolivälissä neljääkymmentä ja sanotukset on kuin angstisen 15-vuotiaan tekemiä,voin vain ihmetellä suosiota.... I get my kicks outta guitar licks...... |
Coran 24.04.2010 12:57:58 (muokattu 24.04.2010 12:59:18) | |
---|
CeeCeeÄr: Kun nainen on puolivälissä neljääkymmentä ja sanotukset on kuin angstisen 15-vuotiaan tekemiä,voin vain ihmetellä suosiota.... Jospa tämä avaisi vähän: http://www.hs.fi/nyt/artikkeli/Vilk … n+entistä+vanhemmista/1135256303335 Ja perusteluja sekä esimerkkejä kehiin, jos oikeasti väität Maijan olevan lahjaton sanoittaja. Huteja on tietysti tullut, kuten kaikilla, mutta osumia ja helmiä on paljon. Niin, Popeda on vähän sellainen Suomen Tool. Jos ei diggaa, nii ei vaan ymmärrä. -dixi19 |
Andy Six 24.04.2010 13:34:06 | |
---|
Coran: Jospa tämä avaisi vähän: http://www.hs.fi/nyt/artikkeli/Vilk … n+entistä+vanhemmista/1135256303335 Ja perusteluja sekä esimerkkejä kehiin, jos oikeasti väität Maijan olevan lahjaton sanoittaja. Huteja on tietysti tullut, kuten kaikilla, mutta osumia ja helmiä on paljon. Olenko minä sanonut jotain lahjattomasta...? Sanoin,ettei tee ikäisensä tekstejä,vaan luulee olevansa yhä teini..... I get my kicks outta guitar licks...... |
Informaatiokameli 24.04.2010 13:48:48 | |
---|
CeeCeeÄr: Olenko minä sanonut jotain lahjattomasta...? Sanoin,ettei tee ikäisensä tekstejä,vaan luulee olevansa yhä teini..... Uskon kovasti, että Maija Vilkkumaa ei luule olevansa yhä teini. Everybody loves somebody but nobody loves rumpali. |
Janus 24.04.2010 17:58:23 | |
---|
CeeCeeÄr: Kun nainen on puolivälissä neljääkymmentä ja sanotukset on kuin angstisen 15-vuotiaan tekemiä,voin vain ihmetellä suosiota.... Kun aikuinen nainen, jolla on yli 20 vuoden kokemus tekstinkirjoittamisesta (=myös tekstien muoto kunnossa, ei pelkästään sisältö) pystyy tekemään ja tulkitsemaan uskottavasti tekstejä, jotka vetoavat myös nuorempiin kuulijoihin ("hei siis toihan ajattelee just niinkun mä sillon kun mulle kävi just noin"), niin suosio ei ihmetytä mua ollenkaan. Maija on kova. |
Andy Six 24.04.2010 18:59:07 | |
---|
Janus: Kun aikuinen nainen, jolla on yli 20 vuoden kokemus tekstinkirjoittamisesta (=myös tekstien muoto kunnossa, ei pelkästään sisältö) pystyy tekemään ja tulkitsemaan uskottavasti tekstejä, jotka vetoavat myös nuorempiin kuulijoihin ("hei siis toihan ajattelee just niinkun mä sillon kun mulle kävi just noin"), niin suosio ei ihmetytä mua ollenkaan. Maija on kova. Varmaan,jos tykkää..... I get my kicks outta guitar licks...... |
Coran 24.04.2010 21:02:03 (muokattu 24.04.2010 21:03:41) | |
---|
CeeCeeÄr: Varmaan,jos tykkää..... Esimerkiksi Paula Vesala ja Terhi Kokkonen ovat sitten varmaan kypsyneet enemmän? En vieläkään oikein ymmärtänyt mitä meinaat, mutta mun mielestä ei pitäisi olla oikeastaan yhtään mitään merkitystä sillä, minkälaista aihetta sanoitus käsittelee tai mistä näkökulmasta. Laatu on laatua, oli kyse sitten 15-vuotiaan pojan tai keski-ikäisen naisen sielunelämästä. Peräänkuulutan edelleen niitä esimerkkejä. Niin, Popeda on vähän sellainen Suomen Tool. Jos ei diggaa, nii ei vaan ymmärrä. -dixi19 |