Aihe: Kurt Cobain
1 2 3 4 5 6 7 829 30 31 32 33
Juugeli
22.11.2003 11:14:23
mun mielestä Lennon ja Beatles puolestaan
ovat täysin yliarvostettuja.

Samaa mieltä.
Help ja jotkut muut alkupään biisit menettelee, mutta ei helvetti, joku Across the Universe tai Lucy in the Sky with Diamonds. Aikamme parasta popmusiikkia, my ass!
O(+
22.11.2003 20:14:31
Curkkis oli vain yksi aikamme teinirokkareista.
Toki myönnän että Nirvanalla oli vaikutus musiikkihistoriaan, olihan se bändi joka teki oman osansa rock musiikin tukahduttamiseksi.

P.S. Vaikka Axl Rose on yks v**un tyhmä jätkä ihmisenä, edes itse Axl ei vedä vertoja Curt Cobainin teennäisyydelle ja taidottomuudelle.
Joten Axl ja kusipäisyys kunniaan!
Stain
22.11.2003 21:59:33
Curkkis oli vain yksi aikamme teinirokkareista.
Toki myönnän että Nirvanalla oli vaikutus musiikkihistoriaan, olihan se bändi joka teki oman osansa rock musiikin tukahduttamiseksi.

P.S. Vaikka Axl Rose on yks v**un tyhmä jätkä ihmisenä, edes itse Axl ei vedä vertoja Curt Cobainin teennäisyydelle ja taidottomuudelle.

Mikä vitun teinirokkari? Nirvana tukahdutti rockmusan, just joo..
Planned a show Treasoned my roots Ice cream snow See you in June
Huevos
22.11.2003 22:02:03

kurtilla on ihanat hiukset.
Iso D
22.11.2003 22:41:05

miten joku jonka soitto kelpaa miljoonille ihmisille voi olla huono soittamaan.

Onhan Nykäsen Mattikin myyny Suomessa kultaa....
O(+
22.11.2003 23:16:37
Nirvana on kuin Apulanta, sitä kipuaaa, äninäää ja vänkymistäää!

Musiikki on mielipidekysymys jos se on aitoa, ja toki Nirvana oli aitoa musiikkia. Mä vain tässä kinastelen heidän musiikistaan, en tiedä miksi. Se on vain niin ärsyttävän kuuloista musiikkia. Koko grunge juttu on niin syvältä.

Mutta ihmisenä Kurt Cobain oli täysi idiootti, sillä oli niin tyhmiä kommentteja joka asiasta. En sano ettei hän ollut aito ja rehellinen itselleen(ainakaan hetken aikaa) mutta loppujen lopuksi ainakaan minä en voi kunnioittaa enkä yhtyä mihinkään mitä hän on sanonut tai tehnyt.

Myönnän kuunnelleeni nirvanaa joskus 95-97´ ja hieman jopa tällä vuosituhannella. Mutta ne päivät ovat ohi.

Jeeh, kakkosnelosta vaan, vai mitä Axl?
Huevos
22.11.2003 23:18:32

http://muusikoiden.net/wanted/nayta.php?id=4478

kuuntelethan tuota iteki paskaa musiikkia.
O(+
23.11.2003 01:27:02
Juu, Rock & Roll on perseestä.
Stain
23.11.2003 10:41:13
Nirvana on kuin Apulanta, sitä kipuaaa, äninäää ja vänkymistäää!

Musiikki on mielipidekysymys jos se on aitoa, ja toki Nirvana oli aitoa musiikkia. Mä vain tässä kinastelen heidän musiikistaan, en tiedä miksi. Se on vain niin ärsyttävän kuuloista musiikkia. Koko grunge juttu on niin syvältä.

Mutta ihmisenä Kurt Cobain oli täysi idiootti, sillä oli niin tyhmiä kommentteja joka asiasta. En sano ettei hän ollut aito ja rehellinen itselleen(ainakaan hetken aikaa) mutta loppujen lopuksi ainakaan minä en voi kunnioittaa enkä yhtyä mihinkään mitä hän on sanonut tai tehnyt.

Myönnän kuunnelleeni nirvanaa joskus 95-97´ ja hieman jopa tällä vuosituhannella. Mutta ne päivät ovat ohi.

Jeeh, kakkosnelosta vaan, vai mitä Axl?

Nirvana ja apulanta ovat musiikillisesti täysin erilaisia. Noh, Ehjä-levy muistuttaa hieman nirvana-meiningiltä. Jossain vaiheessahan apulantaa kutsuttiin "suomen nirvanaksi" En tiedä miksi, koska bändin alkutuotanto oli tyyliin: "Beibe, mä rakastan sua, jee, mennään naimisiin"
Yhteistä toki oli jäsenmäärä.
Planned a show Treasoned my roots Ice cream snow See you in June
jj86
23.11.2003 10:55:34
En jaksanut lukea koko juttua läpi.. mut mun mielipiteeni...

Joskus kun olin ihan vaahtosammuttimen kokoinen... Niin Nirvana iski minulle jo silloin todella kovaa... Ehkä siksi kun isommat kuunteli... Mutta ei siinä mitään nirvana iski kovaa ja juuri kuoluun menneellä pikkupojalla oli nirvana paidat päällä ja julisteet seinällä...

Vaan nyt ajattelen, että ei Nirvana nyt enään niin kova ole... mutta ajatelkaapas mikä hyöty Nirvanasta oli muille bändeille! Kuten Pearl Jam, Soundgarden, Alice In Chains... Ehkä Cobain ei ollut mikään virtuoosi, mutta auttoi monia virtuooseja pinnalle, meidän korviimmekin kuultavaksi... Tietysti tämäkin jakaa mieli piteitä mutta, minun mielestäni monet noista Nirvanan "varjossa" nousseilla bändeillä on kyllä todellakin monia hienoja juttuja...

Jos nyt oli tavallistakin vaikeempi lukea niin johtuu siitä että oon kuumeessa ja oksennustaudissa..
Mun Äidinkieli kusee aika rankasti.
jj86
23.11.2003 10:58:03
Across the Universe
Heh,mun mielestä kaikkienaikojen paras biitlesin kipale.
Mun Äidinkieli kusee aika rankasti.
blastoff
23.11.2003 11:03:40
mutta ajatelkaapas mikä hyöty Nirvanasta oli muille bändeille! Kuten Pearl Jam, Soundgarden, Alice In Chains...

Muistelisin, että ainakin Soungardenin osalta homma oli täysin päinvastoin: Nirvana pääsi uransa alkuvaiheissa lämppäriksi Soundgardenille...
All the good music has already been written by people with wigs and stuff - Frank Zappa
Dr. Muff
23.11.2003 15:05:57 (muokattu 23.11.2003 15:06:38)
Muistelisin, että ainakin Soungardenin osalta homma oli täysin päinvastoin: Nirvana pääsi uransa alkuvaiheissa lämppäriksi Soundgardenille...

Vähän riippuu miltä kannalta asiaa katselee. Nirvana oli bändi joka nousi ison maailman suosioon ja kun valokeilat suunnattiin Seattleen ihmisten tietoisuuteen nousi myös muut Seattlebändit. Ei Nirvana toudellakaan ollut ensimmäinen 'grungebändi', far from it.

Nyt soi: Soundgarden: Slaves And Bulldozers
Wanted: Rumpali
pitkätukka
23.11.2003 16:07:09
Soundgarden oli ensimmäinen grunge-liikkeen bändi, joka pääsi isolle levy-yhtiölle. Nirvana seurasi esimerkkiä myöhemmin.
jannu
23.11.2003 18:10:29
Soundgarden oli ensimmäinen grunge-liikkeen bändi, joka pääsi isolle levy-yhtiölle. Nirvana seurasi esimerkkiä myöhemmin.

Tuo on totta, mutta minkä vitun grunge-liikkeen? Grunge on mainosmiesten keksimää paskaa, jonka myös mainitsemasi Soundgarden toivotti alimpaan helvettiin.

Ja yhtään Nirvanaa väheksymättä, uskon vakaasti että Soundgarden, AIC, Pearl Jam ja pari muuta olisivat breikanneet ilman Nirvanaakin.
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
blastoff
23.11.2003 18:21:58 (muokattu 23.11.2003 18:24:43)
Ja yhtään Nirvanaa väheksymättä, uskon vakaasti että Soundgarden, AIC, Pearl Jam ja pari muuta olisivat breikanneet ilman Nirvanaakin.

Totta puhut. Itseasiassa noista mainitsemistasi bändeistä Nirvana on ainakin minulla ainoa, jolta en omista yhtäkään levyä ja josta en edes tuolloin 90-luvulla pahemmin ollut kiinnostunut. Vaikea on vieläkin ymmärtää miksi noinkin erilaiset ROCK bändit piti pistää yhteen lokeroon...

...Tai no, ei se nyt ehkä sittenkään ole niin vaikea ymmärtää :)
All the good music has already been written by people with wigs and stuff - Frank Zappa
pitkätukka
23.11.2003 18:29:24
Tuo on totta, mutta minkä vitun grunge-liikkeen? Grunge on mainosmiesten keksimää paskaa, jonka myös mainitsemasi Soundgarden toivotti alimpaan helvettiin.

Samaa mieltä olen. Yritin kyllä kauan miettiä, että millä tuota kutsuisi, mutta en keksinyt mitään järkevää... Sitten tylsästi pistin grungen... ;)
jannu
23.11.2003 18:40:48
Totta puhut. Itseasiassa noista mainitsemistasi bändeistä Nirvana on ainakin minulla ainoa, jolta en omista yhtäkään levyä ja josta en edes tuolloin 90-luvulla pahemmin ollut kiinnostunut. Vaikea on vieläkin ymmärtää miksi noinkin erilaiset ROCK bändit piti pistää yhteen lokeroon...

Loppujen lopuksi Nevermindin julkaisustahan ei ollut monelle bändille kuin haittaa(mm Smashing Pumpkinsille, jonka debyytti ilmestyi vähän ennen Nevermindia). Tosin onhan tätä käynyt kautta aikojen, että monta hyvää levyä jää yhden varjoon, koska niiden julkaisun ajankohta on jollain sattumankaupalla osunut persiilleen.

...Tai no, ei se nyt ehkä sittenkään ole niin vaikea ymmärtää :)

Juu ei. :)
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
Ta Wicked G
24.11.2003 08:18:11
...olihan se bändi joka teki oman osansa rock musiikin tukahduttamiseksi.

Miten minusta vähän tuntuu kun olisit käsittäny asian HIEMAN väärin...

Onko musiikkityylin tukahduttamista kun tuodaan uusia tuulia JO tukahtuneeseen musiikkityyliin??? I don't THINK so.

Outoa...en olekkaan vielä kuullu teennäisyydestä ja taidottomuudesta. Noh, taito - ei kai Kurtin soittotaito mitään huippuunsa vietyä ollu, mutta lähinnä sanoitus- ja sävellystaito oli aikansa huippua.

Mutta lisää eriäviä mielipiteitä, kiitos :) Rakastan omien vastamielipiteiden ylöstuontia.
Fuck the reality! I'm going home!
Freakz
24.11.2003 10:52:11
Kurt kyllä osasi säveltää erittäin hyvin... Loistavia biisejä ja ennen kaikkea erittäin hyvä live-esiintyminen...
Ei siis ruveta turhaan miestä mollaamaan...
R.I.P.
Aika on soittaa, aika on kuolla
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)