Aihe: Hurriganes
1 2 3 4 5 6 7 8201 202 203 204 205
gogo
17.06.2005 12:01:16
Kaikille hurrriganes faneille ja muillekin suomirokin ystävillehän on kesälukemistoon hyvä lisä Honey Aaltosen toimittama "Hurriganes" kirja.. Siinä on myös nippelitietoa esim. alpun käyttämistä kitaroista ja myös hyvä selvitys siitä miten Englannin valloitus oikein meni munilleeen..
On se silti suomalaisen rockin Number ONE!
jo pelkästään kahden ekan levyn rokki jytä on porautunut kansakuntamme yhteiseen muistiin..
Get on!

Jep, ihan jees kirja ja paljon faktajuttuja.. Mutta täytyy pitää mielessä että "Honey" Aaltonen on varmaan yks Suomen suurimpia Ganes-faneja, ja sen mukainen on se näkökulmakin.. Mutta hyvä kirja, ei siinä mitään.
oksettaa.
sirdickyj
17.06.2005 12:05:10 (muokattu 17.06.2005 12:06:08)
Jep, ihan jees kirja ja paljon faktajuttuja.. Mutta täytyy pitää mielessä että "Honey" Aaltonen on varmaan yks Suomen suurimpia Ganes-faneja, ja sen mukainen on se näkökulmakin.. Mutta hyvä kirja, ei siinä mitään.

Ai? Musta se näkökulma taas ei oo sen mukainen, vaan siinähän suhtaudutaan jopa hieman kriittisesti herra Aaltosen persoonaan tai pikemminkin edesottamuksiin. K.o. kirjasta muuten löytyy myös mm. nuo asiat josta mä "en tiedä mitään" ja jotka Sormunen kehotti mua "editoimaan", eli esim. että Humu osti Ileltä biisejä nimiinsä ja myös, että Ganesin velkoja jäi Christer Hugo Häkkiselle maksettaviks. Myöskään k.o. kirjan kirjan kirjoittajat Honey Aaltonen ja Kjell Stark eivät siis "tiedä mitään", niinpä heidänkin olisi syytä editoida kirjaansa.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
gogo
17.06.2005 12:15:19
Ai? Musta se näkökulma taas ei oo sen mukainen, vaan siinähän suhtaudutaan jopa hieman kriittisesti herra Aaltosen persoonaan tai pikemminkin edesottamuksiin...

Joo, se on totta ettei Remusta puhuta koko ajan mihinkään maailmanparantaja-sävyyn. Mikä onkin ihan oikein. Mutta mutta.. paikoin pysty jotenkin aistiin sen faniuden, eihän siinä mitään pahaa sinänsä kun ei ammu yli. Perskele ku olis se kirja tässä niin vois lainata sieltä.
oksettaa.
sirdickyj
17.06.2005 12:24:12
Joo, se on totta ettei Remusta puhuta koko ajan mihinkään maailmanparantaja-sävyyn. Mikä onkin ihan oikein. Mutta mutta.. paikoin pysty jotenkin aistiin sen faniuden, eihän siinä mitään pahaa sinänsä kun ei ammu yli. Perskele ku olis se kirja tässä niin vois lainata sieltä.

No joo, totta on että peruslähtökohtahan tommosen kirjan kirjottamiselle on fanius, ei kai kukaan edes lähtis muuten tommosta duunia tekemään, ellei aihe olis sydäntä lähellä. Mutta Remuhan ei kuulemani mukaan ollut itse kovinkaan innoissaan tuosta kirjasta.

Takavuosinahan Humu alkoi yhtäkkiä jälkijättöisesti vaatia suurempia rijalteja levyistään, eikä ollut muka aiemmin huomannut paljonko niitä tulee. Ja nythän oli se teknosekoilu, johon HHäkkisen ja Järvisen perikunnat pisti jarrut päälle, mites se nyt menikään se juttu?

Ja taas ennenkuin joku alkaa jauhaa; tämä EI vähennä Roadrunnerin eikä Ganesin arvoa uranuurtajana. Kertoo kumminkin jotain miehen ajatusmaailmasta, jonka hän on artistiksi ja julkiseksi henkilöksi alkaessaan antanurt kaiken kansan retosteltavaksi.
gogo
17.06.2005 12:28:28
Jaa, liittyy ilmeisesti siihen Remun "I love you"-zydeemiin..
Muistan kun äijä oli jossain Joonas Hytösessä taannoin ja haukkui tota kirjaa (tai ainakin kirjoittajaa, "Honey on mun tietääkseni sellanen jolla on kurvit kohdallaan, ei toi oo sellanen"), huvitti vähän.
oksettaa.
sormunen
17.06.2005 13:08:24
K.o. kirjasta muuten löytyy myös mm. nuo asiat josta mä "en tiedä mitään" ja jotka Sormunen kehotti mua "editoimaan", eli esim. että Humu osti Ileltä biisejä nimiinsä ja myös, että Ganesin velkoja jäi Christer Hugo Häkkiselle maksettaviks. Myöskään k.o. kirjan kirjan kirjoittajat Honey Aaltonen ja Kjell Stark eivät siis "tiedä mitään", niinpä heidänkin olisi syytä editoida kirjaansa.

Kamoon, nyt sä kirjoitat, kuinka Remu osti Ileltä biisejä ja kuinka Ganesin velkoja jäi Cissen maksettaviksi. So what? Aiemmin sä kirjoitit: Kun tuosta Remusta ja hänen edesottamuksistaan lukee juttuja, niin jää mieleen kuva, että äijän hommat on enemmän tai vähemmän (useimmiten enemmän, kuten Cissen niskaan kaatuneiden Ganesvelkojen tai Ileltä "ostettujen" sävellysten tapauksessa) perustuneet muiden polkemiseen ja kyynärpäätaktiikkaan.

Hivenen eroa.

No nyt tietenkään mä en pidä Remua minään pyhimyksenä. Sen estää jo sekin, että mä olen ollut sen kanssa työtekemisissä. Sulla on vaan inhottava tapa vihjailla ja myös dissata milloin ketäkin julkisuuden henkilöä. Mä en vaan yksinkertaisesti pidä siitä enkä ymmärrä, mitä sillä haet. Mutta mä en usko, että sä puolestas pidät siitä kuvasta, minkä se susta ainakin mulle luo.

Äläkä taas alota sitä loputonta jankuttamista: sä sanoit jo, että sä et aio editoida, koska sulla on luotettavat lähteet. Mulle se oli ookoo, enhän mä siihen mitään vastannut.

Mun mielestäni Suomen kansa on heikoilla, jos henkiset oppi-isät ovat Remu ja Seppo Räty, mutta ei se poista sitä, että Remulla oli aikoinaan visio, jota se toteutti. Eikä mun mielestäni kannata edes puhua Hurriganeseista ja näistä loputtomista lämmittelyjutuista edes samana vuonna.

Pitää vaan miettiä, kuinka paljon kitarabändejä syntyi osin Hurriganesien innostamana. Toisaalta, on siinä sekin, että kyllähän moni poika myös opetteli laulamaan englanniksi oppimaisterina Remu ja se nyt taas ei ollut ollenkaan hyvä juttu.
sirdickyj
17.06.2005 13:24:38
Kamoon, nyt sä kirjoitat, kuinka Remu osti Ileltä biisejä ja kuinka Ganesin velkoja jäi Cissen maksettaviksi. So what? Aiemmin sä kirjoitit:

Saman asian kirjoitin toistamiseen, kai noissa sit jotain eroa on.

No nyt tietenkään mä en pidä Remua minään pyhimyksenä. Sen estää jo sekin, että mä olen ollut sen kanssa työtekemisissä. Sulla on vaan inhottava tapa vihjailla ja myös dissata milloin ketäkin julkisuuden henkilöä. Mä en vaan yksinkertaisesti pidä siitä enkä ymmärrä, mitä sillä haet. Mutta mä en usko, että sä puolestas pidät siitä kuvasta, minkä se susta ainakin mulle luo.

Kuva on se, minkä itsestäni annan, siinä se. Samoin on laita niiden julkisuuden henkilöiden kanssa, joita olen dissannut; ovat antaneet itsestään jonkun kuvan, jollaisena jokainen sitten haluamallaan tavalla heidät näkee. Semmoista on julkisuus, semmoista on Muusikoiden.net.

Mun mielestäni Suomen kansa on heikoilla, jos henkiset oppi-isät ovat Remu ja Seppo Räty, mutta ei se poista sitä, että Remulla oli aikoinaan visio, jota se toteutti. Eikä mun mielestäni kannata edes puhua Hurriganeseista ja näistä loputtomista lämmittelyjutuista edes samana vuonna.

Ei niin, mutta valitettavan moni puhuu. Ja pitää Remua edelleen "päällikkönä" ja milloin minäkin. Mikäs siinä, tyylikäs ukkohan tuo on. Julkisen kuvansa perusteella vaan aika samaa tasoa kuin Veronicat ja muut, jotka laukoo mediassa valmiiksimietittyjä totuuksia eivätkä kykene keskustelemaan asioista, joihin keskustelun aikana tulee uusia näkökulmia.

Pitää vaan miettiä, kuinka paljon kitarabändejä syntyi osin Hurriganesien innostamana. Toisaalta, on siinä sekin, että kyllähän moni poika myös opetteli laulamaan englanniksi oppimaisterina Remu ja se nyt taas ei ollut ollenkaan hyvä juttu.

Sepä se, Hurriganes, Ady Mc Coy tai Metallica, voi ola montaa mieltä (mikä onkin aina merkittävyyden yksi kriteeri) mutta perässähiihtäjiä riittää.
sirdickyj
18.06.2005 03:59:15 (muokattu 18.06.2005 04:00:23)
Jaha, Sormunen hävis taas linjoilta. Ehkä parempi niin, ei kannata muutenkaan piestä suutaan, jos ei ole kykyä hoitaa hommaa loppuun asti.

Bye bye, kun sanottava loppuu, niin silloin on hyvä olla hiljaa ja jättää keskustelu niille, joila on oikeesti jotain muutakin asiaa kuin se, että kenen kirjoitustyylistä "eivät oikein pidä". Who cares?
DJKaaos
18.06.2005 12:04:07
Onhan tuo helvetin kova rockbändi. Kattelin taas tossa eilen Tavastian liven ja on se meininki vaan niin mahtavaa!
Rock 'n' roll on tie, totuus ja elämä.
sormunen
18.06.2005 15:36:29
Jaha, Sormunen hävis taas linjoilta. Ehkä parempi niin, ei kannata muutenkaan piestä suutaan, jos ei ole kykyä hoitaa hommaa loppuun asti.

Bye bye, kun sanottava loppuu, niin silloin on hyvä olla hiljaa ja jättää keskustelu niille, joila on oikeesti jotain muutakin asiaa kuin se, että kenen kirjoitustyylistä "eivät oikein pidä". Who cares?

Kirjoitusajankohdasta päätellen se teekkarityttö ei antanutkaan vaikka sulla oli kaikkein eniten niitä merkkejä niissä haalareissa?
-----------------------------------------------
Mä tossa aikaisemmin kuittailin Ilen aikasta Hurriganesia kolmannen luokan feelgoodiksi. Rupesin itsekin miettiin, että mitä sillä oikein tarkoitin ja muistinkin, että silloin kun Crazy Days ilmesty, mä kiinnitin huomiota siihen, miten minun mielestäni paljon Wilko Johnson ja Mick Green kuuluivat Ilen soitossa. Levyllä se oli positiivista, jotenkin siinä oli voimaa, mutta livenä ainakaan niillä keikolla, mitä itse näin, niin ei toiminut.

Voihan siinä olla sekin, että samoihin aikoihin alkoi muutenkin koko rockscene muuttua pompöösistä aggressiivisempaan suuntaan ja vaikka Ganes oli aggressiivinen, niin Ilen aikana se ei sitä ollut jollain tavalla riittävästi.

Sen sijaan edeltäjänsä Järvisen aikana minun mielestäni keikat pesivät levyt ja se on vitun paljon, kun ajattelee, miten eheä tuotos joku Roadrunner on tänäänkin.
sirdickyj
18.06.2005 18:48:28
Kirjoitusajankohdasta päätellen se teekkarityttö ei antanutkaan vaikka sulla oli kaikkein eniten niitä merkkejä niissä haalareissa?

Suinkaan ihan niin ohraisesti ei käynyt, mutta muuten loistava ilta (keikka täpötäydellä Helsingin ydinkeskustan ravitsemusliikkeen terassilla) päättyi harvinaisen vittumaisesti, niin ajattelin että nyt ei kukaan lepää rauhassa.

Miks mä oon teekkari? (En muuten ole, en enää edes opiskelija)
Planetist
18.06.2005 18:51:48
POP-vivSA: Kukas naoitti bourbon streein?
Kerro miltä näytät kun ei kukaan sinua näe
Absoluuttinen nollapiste - Kerro ketä ajattelit
sirdickyj
18.06.2005 18:52:28
Sen sijaan edeltäjänsä Järvisen aikana minun mielestäni keikat pesivät levyt ja se on vitun paljon, kun ajattelee, miten eheä tuotos joku Roadrunner on tänäänkin.

Mun keikkakokemukset Ganesista rajoittuvat TV:n kautta nähyihin, ja täälläkin jo pariin kertaan mainitut Tavastia live -74 ja se HTV-live vuodelta -77 kyllä menevät meikäläisen päässä sellaiseen järjestykseen, että siinä HTV-livellä on meininki ihan toista luokkaa, koska Ile KOMPPAA, kun taas Albertin komppaus on sellaista laiskanoloista, muutenkin se lähinnä keikuttaa persettään siinä ja vetää lasit päässä pölliä.
sirdickyj
18.06.2005 18:52:55
POP-vivSA: Kukas naoitti bourbon streein?

Jim Pembroke?
Planetist
18.06.2005 19:03:16
Jim Pembroke?

Jeah, wigwamin miess vaikka wigamin paras olikin J. GUSTAVSON
aikavaikea
18.06.2005 19:05:20

Kingilläkin tuiteria tukassa?

Hik!
What do you think you're doing??? That's no way to treat an expensive musical instrument!
Planetist
18.06.2005 19:06:57 (muokattu 18.06.2005 19:07:20)
Kingilläkin tuiteria tukassa?

Hik!

:D tuiteria tukasa?

tule touki dadaamaan

Edi:t en halua pilatakoko ketjua, sori.
sirdickyj
18.06.2005 19:43:09 (muokattu 18.06.2005 19:43:22)

Jaa, mutku eihän se sit sitä äänittänytkään. Oli ihan muu mies, mutta kun lunttasin, niin jätän sitten vastauksen avoimks.
Manicci
16.08.2005 23:50:19
Itse en olisi ilman Hurriganesia aloittanut kitaransoittoa tai muutakaan vakavempaa musiikillista harrastusta.

Pekka "Albert" Järvinen oli eläessään ehdottomasti lajissaan suomen paras kitaristi, ja maailman tasolla ehdottomasti parhaiden joukossa. Kalliokaan ei huono ollut, livenä toimi kyllä hyvin sen mitä olen videomateriaalia nähnyt. "Shorai Shorai", Kallio: "se olen kyllä minä joka soittaa sillä levyllä..."

Kesällä oli todella mahtavaa, kun olin Hurulan Apon ja kaverin faijan kanssa(tuntenut aikoinaan hyvin kaikki Alpun aikaset Ganesit) helsingissä kiertoajelulla eräällä buickilla jossa mm. Ganesitolivat istuneet monet kerrat. Tsekattiin kaikki varteenotettavat Ganeseihin liittyvät mestat helsingissä ja heitettiin läppää ja vaihdettiin tietoa.. Hurula lupasi jopa näyttää ensi kerralla kaikki valokuva albuminsa Hurriganesin alkuajoilta lähtien.

Tärkeintä elämässä on Love!
Rock'n'Roll nousee
spade
17.08.2005 20:11:28
Hyvä bändi
Paskaks vaa, ei oo penniikää kiinni -Armeija mentaliteetti
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)