Aihe: Disco Ensemble - Magic Recoveries 7.5.2008
1 2 3 4 5 6 7 8 9
ten
30.04.2008 14:19:16
Jumaliste! Magic Recoveries säikäytti mut pahasti, mutta kyllä nää tähän seiskabiisiin asti on ollu ihan täyttä rautaa. Paitsi Magic Recoveries. :) Laitan jotain syvällisempää ehkä vapun jälkeen jos kykenen.

Vappuja vaan kaikille.
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
nikomati
30.04.2008 14:55:49

ääh. ainakin ekan kuuntelukerran jälkeen oli valitettavan paha pettymys, vaan enpäs heitä kirvestä vielä kaivoon. ensi viikolla levy kaupasta, ja uutta kuuntelua vaan! :) tosin - juuri tähän suuntaan uskoinkin bändin lähtevän.
koskaan ei voi olla liian gay
elbowski
30.04.2008 16:45:19
Vaikuttaisi olevan DE:n paras lätty tulossa. Ainoa levyn tasoa heikompi oli Poltergeist, mutta voipi olla että melko kovaa toimii tuon tapainen mäiske livenä kyllä. Tarkempi arvio sitten kun on saanu syventyä paremmin.
Say good night to the bad guy!
Exhausted
01.05.2008 12:22:37 (muokattu 01.05.2008 12:23:34)

Tällä levyllähän löytyy kokonaisia osuuksiakin jotka on laulullisesti tulkittu rankemmalla tyylillä, kuten avaus- ja päätöskappaleissa, ja muissakin biiseissä on aika pitkiä huutoja. Synajutut ovat monipuolistuneet ja bändin tiukkaa yhteissoittoa on saatu peliin. Välillä vain komppiryhmän soitto on liian ohutta, mutta ehkä monissa ratkaisuissa on mietitty jo livetoteutusta.
Juhani
01.05.2008 12:45:23

Miikka seurustelee siskon kaverin kanssa. Piirit on kyllä pienet.

Ei uus levy pettänyt. Taaskaan.
ten
02.05.2008 11:41:41
Miikka seurustelee siskon kaverin kanssa. Piirit on kyllä pienet.

Hyvä tietää.

Kyllä tää levy vaan kuulostaa hyvältä. 24 365 on jotenkin hassu. Poltergeist on toistaiseksi mielestäni levyn heikoin biisi. Magic Recoverieskin lunastaa paikkansa avauskappaleena, vaikken siitä alunperin pitänyt yhtään.

Beaconissa on kyllä kohtalaisen siistiä kitarointia, vaikka efekteillä onkin osuutensa asiaan. Ehkä paras biisi. Johtunee tämänhetkisestä mielentilastani. :/
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
Rattata
02.05.2008 11:53:41
Vaikuttaa tosi hyvältä levyltä. Ainoastaan Magic Recoveries sekä Threat Letter Typewriter eivät oikein toimi. Huippuja onkin sitten monia. Heh, eipä ole Miikka ollut vähään aikaan ollut yhtä raivokas mitä Stun Gunissa. :)
Exhausted
02.05.2008 14:27:22

Kyllä alkaa tuntua siltä, että nyt on bändin paras levy käsillä, näin jälkikäteen arvioituna ainakin. Tuskin samoihin fiiliksiin tästä pääsee kuin Viper Ethicsistä aikanaan, mutta tottakai uudesta bändistä innostuessa aina on eri fiilis, ja muutenkin vuosien myötä ihminen kehittyy ja innostuu musiikista eri tavalla...
elbowski
05.05.2008 19:57:19
Mitäs mitäs, onkos levyllä piilobiisi? Rippausohjelma listasi 13 biisiä ja takakansi antaa nimet vain kahdelletoista.
Exhausted
05.05.2008 20:45:41

Mun tulkinnan mukaan Boxer-niminen kappale on sinne piilotettu. Sen niminen biisi näkyy Studiopäiväkirjojen listauksissa ja sana lauletaan ekassa säkkärissä.
Pedroz
05.05.2008 20:47:34 (muokattu 05.05.2008 23:14:40)

Joku nelisen kuuntelua takana, vielä ollaan kaukana FAKin tasosta. Ehkä se tästä kasvaa.

edit: Heh, jokseenkin tutulta tuntunut Stun Gunin loppumelodia on kuin onkin aivan täysin samanlainen kuin R.E.M.in Leave. Sama melodia, mutta sen verran erilainen ympäristö, ettei häiritse.
"Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
carlos
06.05.2008 22:25:49
Vai että juliste ja kaikkea :D
elbowski
06.05.2008 22:55:41 (muokattu 07.05.2008 00:20:01)
Vai että juliste ja kaikkea :D

Vitutti taitella tuota auki ja kiinni kun joka käännöksellä kuului repeytymisen ääniä. Leikkasin sen pois sieltä sitten. Kätevämpi lyriikoita nyt tapittaa.

Koiviston Miikka muuten petrannut tuota laulupuolta aika perhanasti. Erityisesti artikulaatio kirkastunut selvästi.

E. Iski muuten ihan kivasti tuo Poltergeistkin loppujen lopuksi. Aika riemuisastihan se rääkykohta lähtee käyntiin :)
madu
07.05.2008 08:50:43 (muokattu 07.05.2008 08:50:57)
Mun tulkinnan mukaan Boxer-niminen kappale on sinne piilotettu. Sen niminen biisi näkyy Studiopäiväkirjojen listauksissa ja sana lauletaan ekassa säkkärissä.

Tuo Boxer biisi oli myös levyn tullessa myspaceen muutaman minuutin siellä kuultavissa numerolla 13 mutta katosi nopeasti pois sieltä.
dictatorsh*t
07.05.2008 15:48:56
Joopa joo ja justiinsa niin: Valitettavasti vinyylin julkaisu on siirtynyt. Lähetämme levyn sinulle heti kun ne tulevat meille painosta.
Simo78
17.05.2008 00:49:31
Nytten kun kerinnyt muutaman kymmenen kertaa kuuntelemaan, niin ihan hyvä levy! Ei kuitenkaan ihan F.A.D:n tasoinen, mutta parasta suomalaista musaa tällä hetkellä. Ja meni poijat ihan albumilistan kärkeen(onko joku jo sanonut? laiska ei jaksa yöllä lukeva ketjua)
Käyttäjätunnus
17.05.2008 18:22:14 (muokattu 17.05.2008 18:24:50)
Nytten kun kerinnyt muutaman kymmenen kertaa kuuntelemaan, niin ihan hyvä levy! Ei kuitenkaan ihan F.A.D:n tasoinen, mutta parasta suomalaista musaa tällä hetkellä. Ja meni poijat ihan albumilistan kärkeen(onko joku jo sanonut? laiska ei jaksa yöllä lukeva ketjua)

Hehhe mikäs se tommonen F.A.D levy on? First Aid Dick?
Itsellä on vielä hankkimatta, mutta kattellaan ny. Ei ihan hirveesti ole pienellä kuuntelulla ole iskenyt. Nosturin huominen keikka periaatteessa kiinnostaisi. Meikäläinen on kyllä näitä miehiä noitten mielestä Viper Ethics on ja tulee varmaan pysymäänki parhaana DE levynä! Siitä on paha paremmaksi laittaa mutta ei se mitään...

EDIT: Ja kyllä se todellakin oli hienoa, vaikka ehkä ei uusi levy(ainakaan vielä)paljoa iske, niin v***n hienoa, että Negative uus levy jäi vain sijalle kolme ja tää ykköseks! Hähhää tästä on hyvä jatkaa tai jotain!
Lonely, I guess that's where I'm from, if I was from Canada then I'd best be called lonesome. -Paul Westerberg
elbowski
17.05.2008 18:51:29
Juu, Nosturiin mennään huomenna.
Pedroz
18.05.2008 23:43:51

Aika vaisusti toimi Nosturin veto. Uuden levyn parhaimmisto toimi ihan mukavasti, mutta rivibiisit kuten Headphones ja Arsonists & Firemen hävisivät ihan törkeästi kaikille FAK-näytteille. Oma osansa oli varmasti silläkin, etten ollut päivällä juuri syönyt ja olin muutenkin tosi väsynyt, ehkä siis Tavastialla toimii paremmin.
"Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta
elbowski
19.05.2008 01:11:52
Meikäläisen mielestä oli kyllä hyvä veto In Neonin puuttumista lukuunottamatta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)