Aihe: Maj Karma - Ukkonen
1 2 3 4 5 6 7
arancia
25.09.2006 19:51:37 (muokattu 25.09.2006 19:52:21)
Lutakkoon vai Tavastialle?

Kunhan toiseen pääsee. Hitto, että kuulostaa setti hyvältä!
nikomati
25.09.2006 20:34:18

maj karma oli huono eilen risteilyllä.
koskaan ei voi olla liian gay
PomppoK
25.09.2006 23:12:17

Taivaanvuohi

Oijoi, nyt harmittaa ettei tullut lähdettyä Klubille.

Mahtaakohan tuota tulla muilla keikoilla. Raporttia, kiitos.
"Youth... Optimism... Middle-age... Disappointment... Old-age... Senility and... Death."
Exhausted
26.09.2006 06:40:56

Käsittääkseni täysin sama settilista ollut koko kiertueella.
Pitkavirta
26.09.2006 13:17:20
Seuraavaksi kaikki onkin ok

Eipä muuten oo! Se kiteytyy siitä viä! :)
arancia
26.09.2006 17:32:24
Eipä muuten oo! Se kiteytyy siitä viä! :)

Niin, "ennen säkin olit ok".
Pitkavirta
27.09.2006 08:47:54
Niin, "ennen säkin olit ok".

poliisit on OK
hiihtäjät on OK

...hehe
"EI TÄÄL OO KYSE LENTO KONEISTA PESU KONEISTA TAI MUUSTKAA YHTEEN KIRJOTUKSEST VAA RÖÖKI ASKI TYTÖIST" -Detektiv-Plok
Exhausted
27.09.2006 11:11:16

'tu tää oo mikään pursiseura!
thrashmetallisti
27.09.2006 19:45:08

Se on kyl niin nerokas repäisy siihen väliin.
Thrash till death! Thrashia Porista www.mikseri.net/polluted
arancia
21.10.2006 13:13:41
Eilinen tavastian keikka oli melkoisen mukava. Biisilista oli oikeastaan sama, kuin Exhaustedin kirjoittama lista muutamaa sivua aiemmin. Erona tosin se, että encoressa tuli Romanssi, Sarvia ja hampaita sekä Attentaatti.

Keikasta vei hieman hohtoa oma olotilani, mikä lie ruokamyrkytys tai vastaava olikaan päällä. Attentaatin, jota olin odottanut koko keikan ajan, kuulin vessasta käsin. No, aina ei voi voittaa.
carnation
23.10.2006 14:28:57 (muokattu 23.10.2006 14:29:57)
Ukkonen, Rukous ja se viimeinen biisi, siinä tämän uuden levyn parhaat vedot. Sinne tänne meuhkaavat Vuonna 2030 ja Attentaatti ovat ihan ok. "Pidä musta kii"- ja "Sano miksen mä voi saada sua" -tason lyriikat voisivat kyllä olla kuin 13-vuotiaan tytön päiväkirjasta. Ei toivoton levy, mutta niiden ennakkoon kuulemieni kappaleiden (Ukkonen, Rukous) hyvyyteen suhteutettuna aika keskitason pläjäys. En jostain syystä edelleenkään pysty kuuntelemaan Maj Karmaa ilman että yhtye vaikuttaa mielestäni paikoitellen hyvinkin teennäiseltä ja väkinäiseltä hampaiden kiristelyltä. Kunnon sielu tästä puuttuu, ei voi mitään.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Exhausted
23.10.2006 14:36:06

Ukkonen on jäänyt kuuntelusta aivan vaivihkaa. Ottaisin levyltä muutaman kappaleen bändin best of-kokoelmalle. Aivan kuten aiemmiltakin levyiltä.
Juhani
04.11.2006 01:53:54

Todellakaan!

Mahtava levy. Tämä on oikein. Tähän on vaikka hyvä jäädä lopullisesti jos siltä tuntuu.
Kosminen
04.12.2006 22:39:09

Juu potkii kyllä. Tänään sain viimein haettua oman sipaleeni. En oo oikein ennen huomannutkaan miten rouheita sanoituksia tuo Ylppö vääntää.
Aivan niin kuin oisin mennyt pitistä sekaisin...
Kalamies #16 >-)))>
Margarita
04.12.2006 23:15:11
"Pidä musta kii"- ja "Sano miksen mä voi saada sua" -tason lyriikat voisivat kyllä olla kuin 13-vuotiaan tytön päiväkirjasta.

Se on tosiaan hämmentävää, kun välillä Ylpön hyvinkin nasevien ja yllättävien lyriikoiden keskeltä löytyy kirkuvia kliseitä - katkenneita siipiä jne. Toisaalta, olen melko vakuuttunut siitä, että sen lisäksi että Ylppö harrastaa niiden kautta omien lyriikoidensa sisäistä, intertekstuaalista iloittelua (vrt. "Pidä musta kii" vs. "Pitele minua" Pohjola -biisissä), on kliseiden käyttö hyvin tiedostettu, tarkoituksellinen tehokeino. Sen toimivuudesta voi olla monta mieltä. Joihinkin se varmasti puree.

Kunnon sielu tästä puuttuu, ei voi mitään.

Olisikohan noin? Minusta Maj Karman laskelmoivuuden vaikutelma on lähinnä kiinni ajoittain kaunistelemattoman kyynisestä maailmankuvasta. Sitä ilmaistaan joskus koleasti, joskus hyvinkin herkästi. Rakkaudesta he kuitenkin musiikkiaan tekevät.
aivokuolio
18.06.2008 15:48:52
Totta ei mutta aika käsittämätöntä silti...

http://www.iltalehti.fi/popstars/200806187817770_ps.shtml
foetor ex ore
18.06.2008 20:32:18
Yhtye vetoaa minuun suositelkaa levyä...
Exhausted
18.06.2008 20:54:13

Rautaneito on varmaan turvallinen aloituslevy. Jos haluaa popimpaa niin kaksi uusinta toimivat, jos taas raastavampaa niin Metallisydän, jos kierompaa niin vielä vanhempiin käsiksi.
tuomittu
19.06.2008 01:12:31

Minun mielestä tämä yhtye on onnistunut siinä, että uuden levyn ilmestyessä se on aina ollut edellistä vähän huonompi. Minun mielestä. Eli siis Kaakaota suosittelisin itse. Ääri on kyllä melkein yhtä hyvä. Semmoista vähän... no, kierompaa menoa on noissa. Rautaneito on ehkä hieman popimpaa jo, ja Metallisydän sitten aika rankkaa menoa. Melko vittumaiset saundit Metallisydämessä, sillai hyvässä mielessä. Minun mielestä. Enkä kyllä itse asiassa osaa sanoa, onko tuo Metallisydän edes huonompi Rautaneito, että ehkä tuo ensimmäinen virke pitäisi pyyhkiä kokonaan pois. Varsinkin kun kahta viimeisintä en osaa oikein järjestykseen laittaa. Paskimmat levyt ne on kuitenkin selkeästi. Minun mielestä.

Nii. Minun mielestä.
I broke my G-string while fingering A minor.
reos
19.06.2008 09:25:26
Minun mielestä tämä yhtye on onnistunut siinä, että uuden levyn ilmestyessä se on aina ollut edellistä vähän huonompi. Minun mielestä. Eli siis Kaakaota suosittelisin itse. Ääri on kyllä melkein yhtä hyvä. Semmoista vähän... no, kierompaa menoa on noissa. Rautaneito on ehkä hieman popimpaa jo, ja Metallisydän sitten aika rankkaa menoa. Melko vittumaiset saundit Metallisydämessä, sillai hyvässä mielessä. Minun mielestä. Enkä kyllä itse asiassa osaa sanoa, onko tuo Metallisydän edes huonompi Rautaneito, että ehkä tuo ensimmäinen virke pitäisi pyyhkiä kokonaan pois. Varsinkin kun kahta viimeisintä en osaa oikein järjestykseen laittaa. Paskimmat levyt ne on kuitenkin selkeästi. Minun mielestä.

Nii. Minun mielestä.

Taidan suurimman osan vuodesta jakaa mielipiteesi. Hyviä biisejä joka levyllä, mutta jotenkin se vaan kääntyy noin päin. Ja mun puolesta sielä enkoressa voisivat soittaa sen loppuunkulutetun Attentaatin sijasta nyt jo riittävästi levänneen Hullun Huutajan. Ihan vaan mun mielestä.
"Nokkela sanonta ei todista mitään." François-Marie Arouet
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)