Aihe: Toto
1 2 3 4 5 6 7 838 39 40 41 42
avoketo
18.09.2006 23:59:19
Jeff Porcaron ansiot "oikeiden soittajien",eikä näiden peräkylien tietäjien mielestä ovat paljon yli simon Philipsin,joka myös on hyvä rumpali.Mutta maailmaan ei tule toista Jeff Porcaroa,joka soitti fiiliksellä eikä mättänyt kun muppet shown eläin kannuja.Toton tyyli muuttui täysin kun Porcaro kuoli,ja tunnistettava toto tyyli hävisi...Oiskohan Porcaro soittanut jollain yli tuhannella levyllä?,joten sitä ei haudan takaa varmaan vituta jonkun suomalais juntin arvostelu,joka ei osaa kun soittaa suutaan...Johtuskohan siitä,että kimballin ääni ei kestä kaikkia biisejä livenä,kun ovat teknisesti vaikeampia vetää kun williamsin aikaiset biisit? Totossa on aina ollut maailman kovimmat pop muusikot,ja luulen että ainakaan tältä palstalta ei kovempia löydy,joten kannattaa ehkä jättää arvostelu muiden huoleksi!
Progressor
19.09.2006 09:16:18
Jeff Porcaron ansiot "oikeiden soittajien",eikä näiden peräkylien tietäjien mielestä ovat paljon yli simon Philipsin,joka myös on hyvä rumpali.Mutta maailmaan ei tule toista Jeff Porcaroa,joka soitti fiiliksellä eikä mättänyt kun muppet shown eläin kannuja.Toton tyyli muuttui täysin kun Porcaro kuoli,ja tunnistettava toto tyyli hävisi...Oiskohan Porcaro soittanut jollain yli tuhannella levyllä?,joten sitä ei haudan takaa varmaan vituta jonkun suomalais juntin arvostelu,joka ei osaa kun soittaa suutaan...Johtuskohan siitä,että kimballin ääni ei kestä kaikkia biisejä livenä,kun ovat teknisesti vaikeampia vetää kun williamsin aikaiset biisit? Totossa on aina ollut maailman kovimmat pop muusikot,ja luulen että ainakaan tältä palstalta ei kovempia löydy,joten kannattaa ehkä jättää arvostelu muiden huoleksi!

Kovasti tuli absoluuttisia totuuksia tuossa tekstissä. Jonkun toisen mielestä ne saattaisivat olla makuasioita.

Minä puolestani olen sitä mieltä, että Porcaroa ja Phillipsiä ei voi verrata parempi-huonompi-asteikolla. Porcaro oli mestari tyylikkäissä taustakompeissa, mutta toisaalta kovin moni ei pysty samanlaiseen räiskyvään jazzrock-tykitykseen kuin Phillips. Ja jos levytyksiä verrataan, niin on niitä Phillipsilläkin yli kaksisataa, monet niistä todella kovien nimien kanssa.

Millä perusteella sanot, että Williamsin aikaiset biisit olisivat vähemmän vaativia kuin muut? Niissähän Bobbylla tuntuu olevan melkein enemmän vaikeuksia kuin muissa.

Tuo kommentti arvostelusta on nähty tälläkin palstalla varsin monesti. Onko tosiaan niin, että on oltava vähintäänkin Toton tyyppien tasoinen kansainvälisesti arvostettu musiikin ammattilainen, ennen kuin voi esittää kritiikkiä muiden tekemisistä? Jos näin on, niin minun pitänee tästä lähin olla hiljaa eikä sanoa mitään mistään bändistä, levystä tai keikasta.

T: peräkylän tietäjä
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
sirdickyj
19.09.2006 09:55:53 (muokattu 19.09.2006 09:56:59)

Mikäs pertti tää on? Opettele yhdys sanoja ja muutenkin ota faktat haltuun ennenku piipität täällä. Täällä on ollut ihan asiallista keskustelua, ja kerrankin sellaista, missä ihmiset saa olla eri mieltä ja vielä perustella kantansa, ja silti sopu säilyy. Joten mee vittuun siitä pilaamasta toisten asiallista ja perusteltua keskustelua. Tässäkin ketjussa kaikki tuntuu anyway olevan enemmän tai vähemmän faneja, jotka tietää mistä puhuu, ja pelleilijät on tajunneet pysyä poissa, joten jatketaan samalla linjalla.

Ja mitä tohon Kimball-juttuun tulee, niin nimenomaan Williamsin ja Frederiksenin aikasia biisejähän ukko ei pysty vetämään. Että se siitä sun tietämyksestä, urpo.
Pataan!
MK73
19.09.2006 14:11:35
"Absoluuttisten totuuksien" laukomisen sijaan näissä keskusteluissa pitäisi aina osata jättää tilaa mielipiteille ja tulkinnalle. Näkemyserot eivät missään nimessä ole peruste vittuilulle.

Palatakseni vielä tuohon Mike Porcaron juttuun. Kyllä Toton v. -92 jälkeiset(kin) saavutukset olisivat ansainneet palstatilaa. Minun mielestä.
sirdickyj
19.09.2006 14:18:26
"Absoluuttisten totuuksien" laukomisen sijaan näissä keskusteluissa pitäisi aina osata jättää tilaa mielipiteille ja tulkinnalle. Näkemyserot eivät missään nimessä ole peruste vittuilulle.

Palatakseni vielä tuohon Mike Porcaron juttuun. Kyllä Toton v. -92 jälkeiset(kin) saavutukset olisivat ansainneet palstatilaa. Minun mielestä.

Niin ja musta tuntuu, että kyllä niitä varmaan on keskustelussa sivuttukin, mutta eihän koko haastattelua yleensä julkaista sellaisenaan, vaan editoituna. Ja jos jutun tekijällä on Jeff Porcaro-lasit päässä, niin sittenhän juttukin kaskittyy hänen aikaansa.
Pataan!
Leevo
19.09.2006 14:26:37

Jep. Eiköhän kannattais olla vaan iloisia siitä ettei bändi hajonnut vaan löytyi hyvä korvaaja Porcarolle. Vaikka itse pidänkin enemmän Porcaron aikaisista levyistä, ei se tee uudemmista huonoja. Luulen jopa että ihmiset vetävät rajan liian usein juuri tohon Porcaron poismenoon - kyllähän Totolla on kehitystä tapahtunut käytännössä sen koko olemassaolon ajan, eikä sekään varmasti ole ainoastaan Porcaron lähdön syytä että bändi on hakenut uutta linjaa kenties ahkerammin kuin koskaan.
"Räkä-Malmi rääkyy ja mä oon ympäri lavaa." -Andy McCoy
sirdickyj
19.09.2006 14:43:53
Jep. Eiköhän kannattais olla vaan iloisia siitä ettei bändi hajonnut vaan löytyi hyvä korvaaja Porcarolle. Vaikka itse pidänkin enemmän Porcaron aikaisista levyistä, ei se tee uudemmista huonoja. Luulen jopa että ihmiset vetävät rajan liian usein juuri tohon Porcaron poismenoon - kyllähän Totolla on kehitystä tapahtunut käytännössä sen koko olemassaolon ajan, eikä sekään varmasti ole ainoastaan Porcaron lähdön syytä että bändi on hakenut uutta linjaa kenties ahkerammin kuin koskaan.

Olihan jo KOD erilaista kuin aiemmat Toto-lätyt, paljon raskaampa ja semmosta...juurevampa, enemmän meininkiä kun sävellyksiä. Rokkaavampaa kamaa.
Pataan!
90125
19.09.2006 20:03:09
Olihan jo KOD erilaista kuin aiemmat Toto-lätyt, paljon raskaampa ja semmosta...juurevampa, enemmän meininkiä kun sävellyksiä. Rokkaavampaa kamaa.

Tekivät rokimman levyn ihan nelistään, taisi laulajan puuttuminen antaa potkua rokkilevyn tekemiseen. Muistaakseni Nevakarelle joskus näin RockStopissa kertoivat levyn (KOD) synnystä.
-www.nosdrama.com-
MK73
19.09.2006 20:22:22
Tekivät rokimman levyn ihan nelistään, taisi laulajan puuttuminen antaa potkua rokkilevyn tekemiseen. Muistaakseni Nevakarelle joskus näin RockStopissa kertoivat levyn (KOD) synnystä.

Niinhän tekivät. Heh, lauletaanhan siinä kumminkin, ja komeasti. Kuten aiemmin sanoin, Lukather ei vissiin kovin mielellään laula, mutta on aina tiukanpaikan tullen hoitanut homman kotiin.
sirdickyj
19.09.2006 20:51:33
Niinhän tekivät. Heh, lauletaanhan siinä kumminkin, ja komeasti. Kuten aiemmin sanoin, Lukather ei vissiin kovin mielellään laula, mutta on aina tiukanpaikan tullen hoitanut homman kotiin.

On, on. Mutta esim Tambu-rundi oli vähän vaisu ehkä juuri solistin puuttumisen takia, sieltähän jäi sitten Williamsin ja Frederiksenin aikasia biisejä veke tietenkin, no, sillon oli ne painotukset, nykyään on Spinner vetämässä tiukimmat jutut, ja Goodbye Girl ja muut on taas setissä Kimballin myötä. Nehän ois Lukelta jääny kyllä vetämättä. Apujahan oli siihen aikaan se mimmi ja kundi, tummia molemmat.
Pataan!
90125
20.09.2006 13:38:01
On, on. Mutta esim Tambu-rundi oli vähän vaisu ehkä juuri solistin puuttumisen takia, sieltähän jäi sitten Williamsin ja Frederiksenin aikasia biisejä veke tietenkin, no, sillon oli ne painotukset, nykyään on Spinner vetämässä tiukimmat jutut, ja Goodbye Girl ja muut on taas setissä Kimballin myötä. Nehän ois Lukelta jääny kyllä vetämättä. Apujahan oli siihen aikaan se mimmi ja kundi, tummia molemmat.

Eikös Tambu-rundi toiminu ihan kelvollisesti. Ja setissä oli myös Williamsin aikasta kamaa (mm. Somewhere tonight & Home of the brave). Isolation kamaa tosin ei ole tiisereitä enempää kuultu, paitsi viimeisimmällä rundilla.

Toki Kimballin ääni oli poissa (tambu-rundi), mutta silti homma toimi. IMHO.

Ne Tambu-rundin apurit oli Jenny Douglas-McRae ja John James.
-www.nosdrama.com-
sirdickyj
20.09.2006 14:36:04
Eikös Tambu-rundi toiminu ihan kelvollisesti. Ja setissä oli myös Williamsin aikasta kamaa (mm. Somewhere tonight & Home of the brave). Isolation kamaa tosin ei ole tiisereitä enempää kuultu, paitsi viimeisimmällä rundilla.

Toki Kimballin ääni oli poissa (tambu-rundi), mutta silti homma toimi. IMHO.

Ne Tambu-rundin apurit oli Jenny Douglas-McRae ja John James.

Joo, ehkä mulle jäi vaan se kuva et olis ollu vaisu, kyllähän Home of the brave kuultiin, mutta siinähän ne Williamsin osuudet tais vetää juurikin tuo Jenny vai sekös se mimmi oli. Ja se sällihän veti jonkun biisin ihan yksinään, muistaakseni.

Eihän toi tarkota, ettei homma olis toiminu, mutta kyllä mun mielestä joku extra-vaihde tuli hommaan, kun Kimball palas remmiin, vaikkei soundi oikein enää irtookkaan.

Eihän siinä Pariisin livelläkään oo solistia erikseen, vaik Jean-Michel Byron on väkisin siihen pitäny ottaa patsastelemaan. Laulaakohan tuo peräti Rosannan korkeat jutut? Siinäkin se homma on vähän puolitekosta mun mielestä. Kun onhan se vaikka Livefieldsillä ihan selkee etu että on Kimball vetämässä, vaikkei se kaikkea laula eikä ääni edes riitä läheskään kaikkeen. Yks ääni kumminkin lisää siellä.
Pataan!
MK73
20.09.2006 16:08:33
Eihän siinä Pariisin livelläkään oo solistia erikseen, vaik Jean-Michel Byron on väkisin siihen pitäny ottaa patsastelemaan. Laulaakohan tuo peräti Rosannan korkeat jutut? Siinäkin se homma on vähän puolitekosta mun mielestä.

Tämä "kuuluisa" Live in Paris -DVD onkin jumalainen ihan muusta syystä. Laulupuoli saattaa vähän ontua mutta... kyllähän sä tiiät ;)
Fuzzy Boner
20.09.2006 16:13:13
Tämä "kuuluisa" Live in Paris -DVD onkin jumalainen ihan muusta syystä. Laulupuoli saattaa vähän ontua mutta... kyllähän sä tiiät ;)

Kunkkuja fillejä!
Midge T
Sammo
20.09.2006 19:27:19
Eihän siinä Pariisin livelläkään oo solistia erikseen, vaik Jean-Michel Byron on väkisin siihen pitäny ottaa patsastelemaan. Laulaakohan tuo peräti Rosannan korkeat jutut? Siinäkin se homma on vähän puolitekosta mun mielestä. Kun onhan se vaikka Livefieldsillä ihan selkee etu että on Kimball vetämässä, vaikkei se kaikkea laula eikä ääni edes riitä läheskään kaikkeen. Yks ääni kumminkin lisää siellä.

Helsingin keikalla JMB oli huomattavasti suuremassa roolissa kuin Pariisin Livellä. Veikkaisin että syy siihen on pitkälti ihmissuhteissa ja leikkaamossa. Mulla on vieläkin se Hesan keikka nauhalla ja JMB laulaa siinä ne omat biisinsä ihan kohtalaisesti. Silti mies oli täysin väärä valinta Toton laulajksi. Ja näyttäisi että Lukatherinkin lauluosuuksia on jouduttu kovastikin paikkailemaan DVD:lle. Byron tosin vetää aivan mahtavan Michael McDonald-imitaation Pariisin Liven I'll Be Over Youn taustalla!
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S
Progressor
20.09.2006 19:38:40
Helsingin keikalla JMB oli huomattavasti suuremassa roolissa kuin Pariisin Livellä. Veikkaisin että syy siihen on pitkälti ihmissuhteissa ja leikkaamossa.

Jep, tuo on ihan yleisestikin tiedossa. Lukather sen on ainakin myöntänyt suoraan.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
sirdickyj
20.09.2006 20:29:50
Jep, tuo on ihan yleisestikin tiedossa. Lukather sen on ainakin myöntänyt suoraan.

Eikös se mennyt niin, että levy-yhtiö vaati, että bändissä pitää olla solisti ja keulakuva, kun rundille lähdetään?
Pataan!
Progressor
21.09.2006 08:36:34
Eikös se mennyt niin, että levy-yhtiö vaati, että bändissä pitää olla solisti ja keulakuva, kun rundille lähdetään?

Tuossa on Lukatherin kommentti Toton sivuilta:

"Byron..damn was he REALLY ever in our band? hahaha PURE record co. shit. Once again Jeff thought we should try something left field. We heard his demos and thought there might be something there and Jeff liked the weird look etc.. Jeff was a VERY strong force in this band and he usually got his way. haha. Now I am NOT blaming this on Jeff but the record co. guy promised us the world if we used him. We met with the guy and wrote a few things and then went to Bearsville in NY and recorded all the tracks and had a blast. THEN..once again, it was PAINFUL trying to get an in tune vocal. The cat just couldn't do it. I will never understand that in a singer. You either sing or you don't. That's not to say that everyone is perfect but after 20 times punching in the same line and it just isn't getting any better.. you see where I am at. AND...once we started to get to know the guy we found him to have nothing in common with us musically. This guy never was into Zepplin or Hendrix, he was reading the fucking George Michael Biography and would wear a fucking golf glove on ONE HAND!! Me and him did NOT get on and after the first gig we did with him, people were flipping him off and yelling "get off the stage"..We could NOT believe all the gay moves he was making on stage. He though HE was the star, it was like watching a car accident... It was a LONG tour that one. hahahaha,. Gradually we phased him out of as much of the show as possible and we almost cut him out completely on the live from paris video. A bad memory really."
S.M.A.K.
sirdickyj
21.09.2006 12:49:13
Tuossa on Lukatherin kommentti Toton sivuilta:

Way to go, Luke! Noinhan se varmaan meni.
Pataan!
Sammo
21.09.2006 14:25:11
Way to go, Luke! Noinhan se varmaan meni.

Mitenkään väheksymättä Lukatheria, mutta mulla on jäänyt vähän sellainen kuva että Lukatherin käsitys totuudesta on usein yhtä venyvä kuin Eddie Van Halenin. Esimerkeiksi mainittakoon lausunnot vaikkapa kokaiinin käytöstä, heti Porcaron kuoleman jälkeen ja nyt. Tai suhde Paul Riveraan ja Riveran vahvistimiin yleensäkin. Tai sitten lausunnot entisistä laulajista. Eli tarinoilla on joskus tapana muuttua.
"Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true." - Homer S
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)