Aihe: The Leo Bugariloves
1
porcupine
11.01.2007 11:21:52
Tästä bändistä ei löytynyt haulla kun pari hassua mainintaa, joten aloitanpa sille oman keskustelun.

Minulle tämä koneavantgardeorkesteri esiteltiin opiskeluaikoina kohta kymmenen vuotta sitten - kolahti kovaa, ja sen jälkeen on bändin tuotantoa tullut hankittua aina, kun on eteen osunut. Hyllystä löytyy muutama seiskatuumainen, pari CD EP:tä ja 12" Tsaeh. Noista eniten soittimessa on pyörinyt Bitter EP, joka sisältää mm. klassikot Viiden tuulen lakki ("Lähden kauas / suuntana Lappi / päässä uusi / viiden tuulen lakki!") ja Lämmöllä ja antaumuksella ("En tahdo rokata / enkä äänestää / en liiku pois / ikkunan äärestä /..mun täytyy vaan / kytätääh.. / Jos pilvistä / tippuisi / hopea / hippuja"). Joku voisi laskea tämän bändin huumoriosastolle, ja minunkin reaktioni bändin musiikkia kohtaan ovat pääasiassa riemastuneita. Kotikutoisen rytmimaton päälle puhelauletut lakoniset, monotoniset lauseet saavat aikaan hämmentyneitä mielikuvia. Toistolla pelataan paljon ja kaikenkaikkiaan hommassa on ihmeellinen roots-meininki. Mii laiki.

Bändin vaiheet ym. on mulle aivan tuntemattomia, enkä tunne kovinkaan suurta mielenkiintoa jäsenien tunnetumpien bändien (500kg lihaa, Terveet kädet) tuotantoa kohtaan. Onko kellään tietoa, mitä bändille tänään päivänä kuuluu? Onko se aktiivinen, tauolla vai jo kuopattu? Viimeiset maininnat lienevät vuodelta 2004 (http://fi.wikipedia.org/wiki/The_Leo_Bugariloves). Livenäkään en ole onnitunut noita näkemään. Pari kertaa (Läsnärock, Avanto) olen skipannut keikan jollain typerällä syyllä. Millaisia ovat/olivat livenä?

Tuo bändi on levykokoelmani ainoa tuollainen suomihäröorkesteri, eikä muutenkaan tule liiemmälti konemusiikkia harrastettua - jos tuota nyt pystyy edes konemusiikiksi kutsua? Joillain viiden markan casioilla ja rumpukoneilla väännetyltä kuulostaa. Olisikohan kellään vihjata jostain samantyylisestä pumpusta? Help!kin on vielä hankkimatta. Onko se yhtä taattua laatua kuin yhekskytluvun loppupuolen tuotanto?

Tällaisia ajatuksia tänään. Saa jatkaa.
Emmie tiijä, mie oon Lappeenrannasta.
Margarita
11.01.2007 12:05:14
Jos Leo Bugriloves kiinnostaa, voisit ehkä pitää Keuhkot "-yhtyeen" tuotannosta, mikäli se ei vielä ole tuttua. Varsinkin varhaisempi materiaali on kerrassaan hämmentävää. Muutenkin kannattaa käydä läpi Bad Vugum -levymerkin katalogia tuolta aikakaudelta (esimerkiksi Aavikon ensimmäiset levyt). Sieltä löytyy kaikennäköistä outoa konemusiikkia.
porcupine
11.01.2007 14:04:06
Mykistävissä välikohtauksissa näyttäisi olevan TLB:ia ja Keuhkoja. Taidanpa vierailla tänään kirjastossa.
Emmie tiijä, mie oon Lappeenrannasta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)