Jackie 20.09.2006 21:09:30 | |
---|
Mitäs olette mieltä tästä rokin historian ajanjaksosta? Itelleni kolahtaa aivan kympillä. Paskoilla saundeilla tulee hyvää jälkeä. Tässä omasta mielestäni parhaita paloja: Dead Boys - Sonic Reducer Victims - Television Addict Germs - Lexicon Devil Sex Pistols - Holidays in the sun Damned - Stab your back Dead Kennedys - Chemical Warfare Boys - Terminal Love Check this out: www.punk77.co.ukI don't know how to put this but I'm kind of a big deal |
Jani The Rock 20.09.2006 21:23:23 | |
---|
Tottakai kolahtaa! Ulkomailta suosikkeja ovat ainaskin Sex Pistols, Adicts ja Buzzcocks. Tuskinpa ilman noita olisi edes tullut alettua soittamaan kitaraa. Kotomaan kovimmat: Kollaa Kestää, Ypö-Viis, Ratsia, Pelle Miljoona & N.U.S ja tietysti Eppu Normaali! Punk forever! "Lukeminen kannattaa aina, dorka". - Jörn Donner |
Planetist 20.09.2006 21:27:39 | |
---|
DK on parasta. Mutta, Jori kuomaseni, sä oletkin aika vitusti erilainen. - Tempura
Kun ei Nissanissa ole nestekytkintä, niin täytyypä maalata akvarelli naapurin emännästä. - Miccomacho |
Artist 20.09.2006 21:33:46 (muokattu 21.09.2006 12:50:19) | |
---|
No, en tiedä mikä kaikki tarkalleen tuohon punkkiin lasketaan. Mulle uppoavat Dead Boys ja Briard (Miss World + singlet kannattaa hommata kun ne kerran on yhdellä cd:llä saatavissa) Dead Kennedys on myös hyvä, ainakin "Fresh Fruit For Rotting Vegetables" levyn perusteella. Kai noita muitakin hyviä on paljon, mutta olen aika vähän perehtynyt (enemmän sitten löytyy kuuntelusta pre-punkia) tuohon genreen loppujen lopuksi. Edit: Hemmetti olen ollut sekaisin kirjoittaessani tuota. Miten olen voinut jättää Ramonesit, Thunders & The Heartbreakersit, Damnedit ja Clashit ynnä muut unholaan? "Don't push me, cos I'm close to the edge" |
Marlowe 20.09.2006 22:29:58 | |
---|
En ole mieletön punk-fanaatikko - mukaan mahtui valtavasti roskaakin - mutta parhaita paloja kyllä kestää kuunnella, ja ns. vuosikerta 1977 oli erinomainen. The Clashin ja The Jamin debyyttilevyt, the Ramonesin kaksi killerilevyä, aluksi kovasti dissaamani mutta myöhemmin kovaksi rocklevyksi paljastunut Sex Pistolsin "Never Mind the Bollocks"... Ja kaipa tähän genreen voidaan tavallaan laskea myös kaksi myös Elvis Costellon loistava "My Aim Is True", jota ei voi tosin pitää ihan puhtaana punk-levynä, mutta on siitä huolimatta hieno sekoitus punkia, uutta aaltoa ja klassista poprockia. "Drove downtown in the rain nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane /
but when I'm surrounded I just can't stop. (Barenaked Ladies: Brian Wilson) |
pliksu 20.09.2006 22:32:02 (muokattu 20.09.2006 23:13:57) | |
---|
Justiinsa soi Buzzcocksin Lipstick stereoista kun satuin tän kattomaan hehee. Hyvää musiikkia melkeinpä kautta linjan. Yksi turhaan pimentoon jäänyt(?) debyyttilevy on 999:n ensimmäinen. Kuunnelkaapas. Hieno läjäys. Ypöt lienevät Suomen sarjassa lyömättömiä ja Karhulan Poikii - Koko stoori on ostamisen arvoinen kokoelma muutaman vuoden takaa. And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind. |
randombass 21.09.2006 07:42:43 | |
---|
Oletteko huomanneet, miten äärettömän vähän kyseisen aikakauden musiikkia on sittemmin mediassa käsitelty, ottaen huomioon miten suuri vaikutus sillä oli koko musiikkiteollisuuteen? |
Feggy 21.09.2006 08:01:46 | |
---|
Oletteko huomanneet, miten äärettömän vähän kyseisen aikakauden musiikkia on sittemmin mediassa käsitelty, ottaen huomioon miten suuri vaikutus sillä oli koko musiikkiteollisuuteen? Pitää lukea oikeita lehtiä ;) Mulle punk osui just oikeaan aikaan. Muistan kun kuulin radiosta Pistolsia ja mietin, että tämä on nyt kyllä jotain ihan muuta. |
ejhfi 21.09.2006 09:20:27 | |
---|
Voi, sitä kadonnutta lapsuus aikaa sen mambon ja tiikerihain.... aika se jatkaa muistojen kultaamista. ... :) En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
tigrushka 21.09.2006 09:39:37 | |
---|
Suosikkigenrejäni! :D Olin silloin -77 vähän liian nuori joten löysin punkin muutaman vuoden jälkijunassa mutta tykkään ja kuuntelen edelleen. Lemppareitani ovat mm. The Adverts, Buzzcocks, The Clash, The Damned, Dead Kennedys, The Fall, Kollaa kestää, The Ramones, The Saints, The Sex Pistols, The Television Personalities... Tämä tupla-albumi on yksi aarteitani: Burning Ambitions: A History Of Punk http://www.discogs.com/release/424574 Mukana mahtavia yhden hitin ihmeitä kuten Swell Mapsin Read About Seymour ja Spizz Energin Where's Captain Kirk? Teuvo
Loman Euroviisuihin-kerho#3
"Oikean rytmin kiinni saan, iskelmä alkaa kiinnostaa..." |
the Gas Fuzz 21.09.2006 12:08:28 (muokattu 21.09.2006 14:50:16) | |
---|
Ehdottomasti parasta mitä rock 'n' rollin historiassa on ikinä tapahtunut. musa tietenkin on ihan ykköstä, tuon aikakauden matsku teki myös tunnetuksi aiemmin tulleita proto-punk bändejä. kyl mulle itelleen kolahti myös ajatus et "ei tarvii mennä musaopistoon et vois aloittaa kitaran soiton". se asenne.. kuka vaan voi tehä mitä vaan, eikä pelkästään musan suhteen vaan yleensäkin luovuuden. |
HaloOfFlies 21.09.2006 12:12:20 | |
---|
Itse vartuin kuunnellen tuota 90-luvun punk-aaltoa joka sekin tuotti hienoja bändejä. 70-luvun punkista tiedän vain Pistolsin, Clashin, Ramonesin ja Buzzcocksin. It's always funny until someone gets hurt, and then it's just hilarious. S.M.A.K.-jäsen #5 |
Desmond Jones 21.09.2006 12:13:10 | |
---|
Johnny Thunders, Clash ja Sex Pistols on kyllä kovia. En kyllä menis sanomaan, että noilla on mitenkään paskat saundit. Paskoja saundeja voitte kuunnella vaikka meiän demoilta, mutta niissä ei taida olla paljon tavoiteltavaa. Hit me mama, sex my soul! |
Charger 21.09.2006 12:19:00 | |
---|
En itsekään ole tuon sukupolven junnuja, mutta jälkeenpäin on iskeny kovaa. nThe Maniacsin "Chelsea '77" on mielestäni yksi kovimmista punk-biiseistä. |
Blue Moon 21.09.2006 14:43:41 | |
---|
Mitäs olette mieltä tästä rokin historian ajanjaksosta? Ihan parasta kamaa silloin tällöin. - Joka väittää ettei rockabilly muka ole maailman parasta musiikkia on kyllä päästään vialla - TJ Malin |
hanuristi 21.09.2006 15:39:35 | |
---|
Ooh!Ihan lempparia kuunneltavaa! "Nuo soittimet on siitäkin kätsiä, että niitten nokkaan voi ripustaa kalsarit kuivumaan" - Il Brutto |
2541 21.09.2006 15:46:55 | |
---|
Joitain tuon aikakauden bändejä tulee kuunneltua. Monet ovat ns. taideosastoa, eli Wire, Pere Ubu, XTC, Talking Heads ja The Stranglers, mutta kyllä The Clash ja Buzzcocks maistuvat myös. Television on tietty loistava. Tekihän monet "vanhat pierut" punkin innoittamana hienoa kamaa 70-luvun lopulla, kuten Bowie, Gabriel ja Hammill. Viimeksimainittu oli Johnny Rottenin suuria suosikeita. |
Rakkikoira 21.09.2006 17:28:05 | |
---|
Tää on mun musikkii. |
Chemo 21.09.2006 17:29:42 | |
---|
Tää on mun musikkii. Ja mun myös. Dead Kennedysin aika moni on maininnut: vuonna 1977 DK:ta ei ollut olemassakaan. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
rheinone 21.09.2006 17:41:13 | |
---|
Ihan parasta kamaa silloin tällöin. Ohhoh, olipas diplomaattisesti sanottu. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |