Aihe: Perjantai - tribuutti Leevi And The Leavingsille
1 2 3
juici
17.06.2007 02:18:03

"Suomen kärkiartistit versioivat Leevi & The Leavingsin hittejä

14.06.2007 klo 13:21

Syksyllä julkaistaan kokoelma, joka sisältää Suomen ykkösartistien versioita Leevi & The Leavingsin hiteistä. Perjantai - Tribuutti Leevi & The Leavingsille -albumilla ovat mukana muun muassa Egotrippi, Maija Vilkkumaa, Viikate, Maj Karma, Stella, 51Koodia ja Happoradio.

Marraskuussa julkaistavan tribuuttikokoelman tarkoituksena on kunnioittaa Gösta Sundqvistin musiikin perintöä. Ideana on myös esitellä uusia ja mielenkiintoisia versioita kaikkien tuntemista Leevi-hiteistä.

Perjantai - Tribuutti Leevi & The Leavingsille -levyllä esiintyy monipuolinen kaarti suomalaisia ykkösartisteja, joilla kullakin on oma suhteensa Leevi & The Leavingsin musiikkiin. Koko artistilista ja heidän versioimansa kappaleet tiedotetaan erikseen syksyllä.

Lähiaikoina julkaistaan levyn ensimmäinen single, joka on Egotripin versio RinTinTin -kappaleesta.

YLE Uutiset!"

---

Mitäs mieltä? Ekanahan tässä tulee mieleen väistämättä rahastuksen maku. Esimerkiksi Juicen biiseistä tehdyt Laulava Sydän tulkinnat lähinnä saivat kiroilemaan kun klassikkokappaleet oli sovitettu uudestaan ja mielestäni huonompaan suuntaan.

Mutta tässä tribuutissa vaikuttaisi olevan mukana vähän nuorekkaampi toteuttajaporukka. Mutta yks-yhteen kopioita biiseistä tuskin on siltikään tulossa. Eipä sillä, on LATL:n kappaleista jo aiemminkin tehty ok versioita. Murheellisten laulujen maa -kokoelmalla ollut Paula Vesalan ja Olavi Uusivirran versio "Pimeä tie, mukavaa matkaa" -kappaleesta oli onnistuttu tekemään hyvin. Mutta ei kiitos mitään Mari Rantasilaa laulamaan "Amaliaa".
"Yritän viettää vuoden 2007 Miitin selvinpäin" -kerho #3 | "Lapasethan sulla on siinä, mutta näkyykö moposta edes perävalot enää?" -qlqnen
Einherjar
17.06.2007 13:48:28
Toivottavasti tässä ei sorruta siihen perinteiseen 1:1-coveriin, joka vetäistään vajavaisesti omalla päntillä sinnepäin-mentaliteetilla.

Hienoa olisi se, jos jokainen pänti tekisi oman kuuloisen coverin ihan ajatuksen kanssa.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Driver8
17.06.2007 17:48:53
LATL:n virallisella keskustelupalstalla on ainakin kehuttu Egotripin versiota RinTinTinista. Itse en ole kuullut.

Odotan kiinnostuneena minkä biisin Maj Karma vetää ja miten. Olen näet sekä
LATL että MKKK/Maj Karma fani.
juici
19.06.2007 08:50:00

Kuulin eilen radiosta tuon Egotripin version RinTinTinistä. Paljon hitaampi tempo ja shufflemaiseksi muunnettu komppi. Sinäänsä ei mitään vikaa ja olivat tosiaankin saaneet tehtyä oman kuuloisen version. Viimeisen säkeistön vetäminen hissuttelulla megalomaanisiksi nousseiden kertosäkeiden jälkeen oli kuitenkin vähän tökerö. Egotripin omiin biiseihin se sopii, mutta ei tähän coveriin. Tämä on vain minun imho.

Viikatteen tulkintaa odotellessa...
"Yritän viettää vuoden 2007 Miitin selvinpäin" -kerho #3 | "Lapasethan sulla on siinä, mutta näkyykö moposta edes perävalot enää?" -qlqnen
sikanaama
19.06.2007 09:34:21 (muokattu 19.06.2007 09:38:13)
Viikatteen tulkintaa odotellessa...

Juu sitä minäkin ihan mielenkiinnolla. Yleensä kaikki tähän asti kuulemani viikate koveroinnit ovat olleet melko onnistunutta Viikatetta. Niiku just Aimon virsi.
Nykyisin nuorison keskuudessa on muotia, että pannaan tupakka suuhun ja lähdetään kartsalle rokkaamaan.
juici
26.06.2007 11:51:52 (muokattu 26.06.2007 11:52:03)

Juu sitä minäkin ihan mielenkiinnolla. Yleensä kaikki tähän asti kuulemani viikate koveroinnit ovat olleet melko onnistunutta Viikatetta. Niiku just Aimon virsi.

Viikatteen tulkinta Klamydian "Pienet mainosvalot" biisistä oli varsin mahtava. Oli Viikatteen pojat saaneet tehtyä itsensä näköisen tulkinnan.

Aloin tässä jo mielessäni pyöritellä, että minkähän biisin Viikate sitten coveroi? Jotenkin joku kolmen ekan levyn biiseistä tuntuisi sopivan kuvaan. Ehkä joku Kadonnut Laakso levyn raidoista, se kun on fiilikseltään varsin "villi länsi" -levy ja Viikate ainakin Ah, Ahtaita Aikoja biisin videossa pyöritteli jälleen villi länsi -teemaa.

Mutta, lisää spekulointia muista artisteista ja heidän mahdollisista biisivalinnoista.
juici
01.10.2007 20:39:08 (muokattu 01.10.2007 20:39:37)

No, nyt ei sitten enää biisivalintoja tarvitse arpoa:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Melkei … ribuutti_Leevi_and_the_Leavingsille

Eli jos ette linkkiä jaksa katsoa niin:

Virallisesti vahvistetut kappaleet

1. Egotrippi - Rin Tin Tin
2. Nieminen & Litmanen - Tuhannen markan seteli
3. Olavi Uusivirta & Paula Vesala - Pimeä tie, mukavaa matkaa (Alun perin albumilla Synkkien laulujen maa)
4. Maj Karma - Muotitietoinen
5. Maija Vilkkumaa - Kerro terveiset lapsille
6. Viikate - Teuvo, maanteiden kuningas
7. Stella - Elämä ikkunan takana
8. 51 koodia - Pohjois-Karjala
9. Kemopetrol - En tahdo sinua enää
10. Timo Rautiainen - Pohjoisen taivaan alla (alun perin julkaistu Punainen viiva -singlen bonuskappaleena)
11. Uniklubi - Koko talvi kesämökillä
12. Brightboy - Kyllikki
13. Calf - Raparperitaivas
14. Ville Leinonen & Samettivallankumous - Kiinalaisessa pesulassa
15. Mariska - Poika nimeltä Päivi
16. Happoradio - Unelmia ja toimistohommia
17. Jani Wickholm - Elina, mitä mä teen
Kai mä sit olin. | "Lapasethan sulla on siinä, mutta näkyykö moposta edes perävalot enää?" -qlqnen | Lue musiikkiblogia.
aikavaikea
01.10.2007 20:46:47
No, nyt ei sitten enää biisivalintoja tarvitse arpoa

Sammuipa kiinnostus harvinaisen nopeasti.
I got run over by truth one day. Didn't see the red light.
slowdive
01.10.2007 20:48:55
16. Happoradio - Unelmia ja toimistohommia

Tuon oon radiosta joutunut kuulemaan muutamaan kertaan. Masentava ja ankea tekele.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (B.Marley)
Nimismies
01.10.2007 21:14:12
Sammuipa kiinnostus harvinaisen nopeasti.

No näin teki. Ainoastaan tuo Viikatteen versio voi olla pätevä. Maj Karman arvaa huonoksi kuuntelemattakin.
Romantikkoitkijä #36. Senkin rontit. Nimismiehen blogi: Täällä näin. Päivitetty 1.10 Viikonloppu John Rambon seurassa
Toveri
01.10.2007 21:16:56

No näin teki. Ainoastaan tuo Viikatteen versio voi olla pätevä. Maj Karman arvaa huonoksi kuuntelemattakin.

Tai sitten se on paras.
Romantikkoitkijät #2
100 hetero -kerho
matkalla on odotellaantavaraa saapvukasi saksa holanitoiosta.
Zarmo
01.10.2007 21:19:12

Tämä kiinnostas kuulla:
Olen muuten psykopaatti
Sosiaalinen tyylini on alistava ja vihamielinen: itseä vähättelemällä sopeutuminen: masokistinen tyyli
Vapinamonologeja
juici
01.10.2007 22:22:34

Tämä kiinnostas kuulla:

Tämä huomasin myös. Hammondit raikaa varmasti.
Kai mä sit olin. | "Lapasethan sulla on siinä, mutta näkyykö moposta edes perävalot enää?" -qlqnen | Lue musiikkiblogia.
juici
01.10.2007 22:23:05

Viikatteen versio päätyy myös seuraavan Viikate sinkun B-puolelle.
Veikko
17.10.2007 19:14:38 (muokattu 17.10.2007 19:18:02)
Jahas levy-yhtiön sivuille on tullut lisää maistiaisia levyltä:
Nieminen & Litmanen - Tuhannen markan seteli
Mariska - Poika nimeltä Päivi
Jani Wickholm - Elina, mitä mä teen
Happoradio - Unelmia ja toimistohommia

Niemisen ja Litmasen veto on kova ja huono ei ole Mariskan esityskään. Happoradion versiota ei pystynyt kuuntelemaan kokonaan, eikä Wickholminkaan. Hieno piisikattaus tuolla levyllä on joka tapauksessa, melkeimpä kaikki lempikappeleeni Göstalta on tuossa. Ville Leinonen & Samettivallankumous -orkesterin Kiinalaisessa pesulassa saattaa olla hyvä, sellainen tutina on.
Suojele Suomen metsiä. Tapa tikka.
juici
17.10.2007 23:23:07

Niemisen ja Litmasen veto toimii kyllä kuin juna.
Jaken
17.10.2007 23:42:55
Mariskan versio oli mukavan erilainen, ja toki tuo Nieminen&Litmanen versiointi oli mukavan energinen. Egotripin ja Happoradion versiot taas, ei hyvä päivä... Melkoinen tribute kyllä.

Rautiaisen Pohjoisen Taivaan Alla versionnin olen joskus kuullut livenä, silloin se kuulosti ihan ok:lta. Saa nähdä kuulostaako läheskään samalta kun kuuntelee sen selvinpäin ;)
Cimble
18.10.2007 11:49:10 (muokattu 18.10.2007 11:53:01)
Tuon oon radiosta joutunut kuulemaan muutamaan kertaan. Masentava ja ankea tekele.

Tähän on sanottava että aivan! Muutenkin tuohon on taas kasattu nuo coveroivat bändit täysin mielenkiinnottomista ja harmaista huonon massaradiopopin edustajista, jotka isoin osin ovat kuitenkin sitä soittolistatuubaa, jota ei voi musiikin ystävä mukisematta kuunnella. 1-4 poikkeusta kuitenkin löytyy. Ihan 100% en kaikkia noista esittäjistä tosin tunne. Mutta en tajua miten kokonaisuudessaan noin huono lista on valittu julkaisemaan nuo coverit. Liekö olleet ainoat halukkaat... Enemmän ois halunnu tuohon esittäjäkaartiin sitä persoonaa ja karismaa. Leevi & Leavingsillä oli kuitenkin itsellään noita ominaisuuksia paljon, joten aika huonoo on mm. jonkun turhaa hehkutusta nauttivan umpitylsän Egotripinkin lähtee pilaamaan joku Leevin biisi noin ankealla tulkinnalla. Tuosta esittäjälistasta puuttuu vielä Jore Marjaranta, Irina ja Telex, sitten se olis ihan huippuskeida! Siitäs saitte, toivottavasti edes joku kiukustuu tästä kommentoinnista... ;)

Mielenkiintoisimpia tuosta ovat kuitenkin Nieminen ja Litmanen, Maija Vilkkumaa (sillä hyvä bändi) ja Kemopetrol hienon biisin takia. Okei, ja lisätään tähän vielä tuo Viikate ja Mariska jokeriks. Kaikki muu on mielestäni ärsyttävän mitätöntä ja täyttä tuubaa. Erikoismaininta inhokkien ykköselle, Egotripille! Jonkun muun mielestä asiat taas on ihan toisin.
Vain fiilis määrää, vaikka tosin pitää nyt helvetti osata soittaakin. Mutta fiiliksellä tietysti!
M-Juhana
18.10.2007 12:01:20 (muokattu 18.10.2007 12:06:35)

Mitäs mieltä? Ekanahan tässä tulee mieleen väistämättä rahastuksen maku. Esimerkiksi Juicen biiseistä tehdyt Laulava Sydän tulkinnat lähinnä saivat kiroilemaan kun klassikkokappaleet oli sovitettu uudestaan ja mielestäni huonompaan suuntaan.

No se ero, et Leskinen oli hengissä ja siunas koko homman + sai rahaa!

Tää Leevi-lämmitys ei kyllä innosta pätkääkään.

Lis: Siis ei se Laulava Sydän hommakaan sytyttänyt.
Paskaa huumoria Pirkanmaalta vuodesta 1964.
Veikko
09.11.2007 20:23:40
Koko levy nyt kuunneltu. Toista kertaa en kuuntele. Arvostelun alapuolella tämä on, ainakin mun mielestä.
Iso parta ja löllöpää
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)