Aihe: Phish
1 2
ekorocket
16.08.2008 17:09:17
Löytyykö phaneja? Allekirjoittanut löysi yhtyeen vasta pari vuotta sitten, ja myyty olen edelleen. Parhaita livepumppuja koskaan, luulen. Bändin levybiisit (ja lukuisat koverit) saivat livenä aivan uuden elämän pitkien improvisoitujen jamiosuuksien avulla. Sääli kyllä, hajosivat 2004, mutta viime aikoina on ollut sitkeää huhua comebackista.
Timetokill
16.08.2008 21:50:55
Löytyykö phaneja? Allekirjoittanut löysi yhtyeen vasta pari vuotta sitten, ja myyty olen edelleen. Parhaita livepumppuja koskaan, luulen. Bändin levybiisit (ja lukuisat koverit) saivat livenä aivan uuden elämän pitkien improvisoitujen jamiosuuksien avulla. Sääli kyllä, hajosivat 2004, mutta viime aikoina on ollut sitkeää huhua comebackista.

Hyvä bändi, joskin aika epätasaista jälkeä noi studiolevyt. Olen tuonne palasokerille kirjoitellut monta Phishin levyn arvosteluakin. Lawn Boy, Billy Breathes ja Nectar ovat mun mielestä parhaat studiokiekot.
HarriP
16.08.2008 21:59:11

Ostin joskus 90-luvulla Hoistin, kun Phish oli netissä *se* bändi josta kuului diggailla. Kävi samoin kuin Grateful Deadin kanssa, ei vaan jotenkin sytyttänyt.
mrk
17.08.2008 00:35:01
Ostin joskus 90-luvulla Hoistin, kun Phish oli netissä *se* bändi josta kuului diggailla. Kävi samoin kuin Grateful Deadin kanssa, ei vaan jotenkin sytyttänyt.

Mua on taas sytyttänyt molemmat oikein kunnolla. Phishiin tutustuin joskus vuosituhannen alussa ja Grateful Deadiin suunnilleen samoihin aikoihin. Livetallenteita tulee molemmilta kuunneltua, studiolevyt molemmilla selvästi heikompia muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.

Eilen tuli neljä vuotta viimeisestä keikasta... Tästä taitaa pari aiempaakin ketjua löytyä joihin olen enemmänkin kirjoitellut. Yksi niitä bändejä minkä pariin tulee palattua kausittain ja ahmittua isoina annoksina lähinnä livetallenteita kuunnellen. Nyt juuri yksi kausi menossa. Mike Gordonin soololevy ilmestyi viime viikolla, ihan kelpo kamaa.

Samaten hiljattain ilmestyi Phishin Walnut Creek 97 dvd, jonka kakkossetti on melkoinen killeri, uskomaton tunnin putki (Down With Disease => Mike's Song => Simple => Hydrogen => Weekapaug Groove) ja vielä Harry Hood encoressa kaupan päälle.
"Short On Long Term Goals"
ekorocket
17.08.2008 10:25:29
Jes! Hyvä että rakkautta löytyy. mrk, sain tuon Walnut Creekin minäkin viime viikolla (bonuksena "Left Nuts" -cd, jossa samasta keikkapaikasta aiempia tallenteita, mm. puolituntinen Runaway Jim), ja se kakkossetti on todellakin aivan älytön.

Albumeista en omista kuin A Live Onen, jotenkin olen vielä onnistunut toistaiseksi välttelemään muita kuin livetallenteita. Tällä hetkellä jyrää -98 kesä ja syksy, tolkuttoman hyvää kamaa kyseisillä rundeilla.

Niin, ja Grateful Deadista voi allekirjoittaneen kanssa jupista vaikka 48 tuntia putkeen. Niiden suhteen olen ns. maaninen pahimmillani.
Celebros
19.08.2008 08:32:12

Onhan tuo A Picture of Nectar yksi 90-luvun komeimmista studio levyistä. Monipuolinen ja vivahteikas. Muut studio levyt on aika kaukana. Hieno yhtye kaiken kaikkiaan.

Ja mitä Grateful Deadiin tulee, niin sitä en ole koskaan tajunnut. Hemmetin ankeaa musaa.
ekorocket
21.08.2008 17:34:50
Ja mitä Grateful Deadiin tulee, niin sitä en ole koskaan tajunnut. Hemmetin ankeaa musaa.

Öhöhö, olkoonkin että jokainen on oikeutettu mielipiteeseensä, niin tähän kommenttiin olisi kiva saada jotain perusteluja?
Celebros
22.08.2008 09:30:35

Öhöhö, olkoonkin että jokainen on oikeutettu mielipiteeseensä, niin tähän kommenttiin olisi kiva saada jotain perusteluja?

Minulla on muutama levy bändiltä: Anthem of the Sun, Live/Dead ja Workingman's Dead. Jokainen levy on pirun tunkkainen ja nahkea.

Anthemin psykedelia tavallaan toimii, mutta vain perustasolla. Ja sitten siellä on se kammotus Alligator...hrrr, mitä hampaiden kiristelyä. Live/Dead toimii myös tietyllä tasolla, mutta menee kuitenkin liikaa huuhauluksi ilman punaista lankaa. Workingmans taas on ihan hyvä, mutta siinä se. Ei kantri saa kuulostaa noin ankealta ja keskinkertaiselta.

Jotenkin bändi on vain niin perus, siinä keskellä sen kummemmin loistamatta mihinkään suuntaan.
saturnzreturn
22.08.2008 23:03:26
Loistava bändi, tosin en ole muutamaan vuoteen kuunnellut kun lainasin kaverille parhaimmat studiolevyt junta:n (40€ jenkki-import) ja a picture of nectar:in (myös jenkki-import, perus 20€) ja hukkasi ne sen siliän tien. Kun noita muita levyjä kuuntelee niin rupee vaan vituttaan toi asia.

Mutta kyllä tuolla levyhyllyssä on komia rivi noita bootleggejä, kovaa tavaraa.
my wallet's fat and so is my head
ekorocket
25.08.2008 15:42:46
8/8/1998 Also Sprach Zarahustra = aivot sulavat!
blastoff
25.08.2008 19:37:32
Kuuntelin tämän ketjun innoittamana pitkästä aikaan levyhyllystä löytyvää "A Live One":a, ja hyvinhän se toimii edelleenkin.
ekorocket
30.08.2008 20:50:50
Suosittelen Walnut Creek -dvd:tä edelleen, jos hyvä livesoitto kiinnostaa, nähdä ja kuulla. Äijät on tulessa!
HarriP
13.09.2008 16:59:05

Divarista löytyi tänään Rift, joka on in fact paljon messevämpää menoa kuin Hoist; vähemmän itsetietoista tyylittelyä, enemmän Musaa. Tää on jees.
mrk
01.10.2008 12:24:38
COMEBACK. www.phish.com

Tätä on odotettu.
ekorocket
06.10.2008 13:44:03
^Kyllä.

Mulla lippu-request päällä Hamptoniin. Tulee USA:n matka maaliskuussa, jos natsaa.
mrk
06.10.2008 22:19:22
Mulla lippu-request päällä Hamptoniin. Tulee USA:n matka maaliskuussa, jos natsaa.

Lycka till. Ei taida oddsit olla ihan parhaat, mutta ei sitä ikinä tiedä. Mulla oli Hamptonin matka harkinnassa edellisen comebackin aikoihin (2003) mutta totesin että aika hankalaksi olisi mennyt. 2004 oli hilkulla etten varannut New Yorkin matkaa, mutta sekin jäi. Tällä kertaa täytyy toivoa että joku myöhempi keikka osuisi sopivasti aikatauluihin.
Late__
08.12.2008 19:46:14
Itse löysin Phishin vasta melko äskettäin, mutta kuulemieni studio- ja livevetojen perusteella yhtye on ehdottomasti tutustumisen arvoinen, ja vaikuttaa todellakin aivan uskomattoman hyvältä livebändiltä. Olisi tietty mukavaa ostaa joku levykin, mutta eipä niitä näytä löytyvän YHTÄÄN mistään.

Itse kun en yhtyeestä liikoja tiedä, voisiko joku asiantuntija (/"phani") hieman selventää, onko yhtye ollut suosittu Euroopassa tai Suomessa? Meinaan vaan, että nyt kun ovat reunioniakin tekemässä, niin onko ylipäätänsä mitään toivoa nähdä Phishiä livenä ilman että täytyy Amerikkaan asti matkustaa..?
Timetokill
09.12.2008 06:48:58
Itse kun en yhtyeestä liikoja tiedä, voisiko joku asiantuntija (/"phani") hieman selventää, onko yhtye ollut suosittu Euroopassa tai Suomessa? Meinaan vaan, että nyt kun ovat reunioniakin tekemässä, niin onko ylipäätänsä mitään toivoa nähdä Phishiä livenä ilman että täytyy Amerikkaan asti matkustaa..?

Ei ole Suomessa/Euroopassa lainkaan tunnettu, samoin kuin toinen loistava livebändi DMB = Dave Matthews Band. Ja ei todellakaan mitään jakoa nähdä Phishiä (tai DMB:tä) Suomessa. Valitettavasti.
ekorocket
10.12.2008 08:29:37
Itse löysin Phishin vasta melko äskettäin, mutta kuulemieni studio- ja livevetojen perusteella yhtye on ehdottomasti tutustumisen arvoinen, ja vaikuttaa todellakin aivan uskomattoman hyvältä livebändiltä. Olisi tietty mukavaa ostaa joku levykin, mutta eipä niitä näytä löytyvän YHTÄÄN mistään.

Jep, tuskin nähdään Suomessa. Keski-Euroopassa luultavasti vielä, jos reunion pysyy päällä ja homma lähtee taas lentoon.

Levyistä on helpoin aloittaa A Live Onesta. Loistava livekooste 90-luvun puolesta välistä. Ja totta on, että kyseessä on ihan käsittämättömän hyvä livepumppu. Show-tallenteita on julkaista virallisina (esim. drygoods.phish.com -> kaikki viralliset) ja myös tonneittain SBD:itä ja AUD:eja kiertää verkossa. Paras paikka lienee tämä:
http://spreadsheets.google.com/pub? … y=p8WKkpP-TKpO1VnQgcff6EQ&gid=7
Sun saundi on sun sormissas, sii.
mrk
10.12.2008 09:23:21
Jep, tuskin nähdään Suomessa. Keski-Euroopassa luultavasti vielä, jos reunion pysyy päällä ja homma lähtee taas lentoon.

Levyistä on helpoin aloittaa A Live Onesta. Loistava livekooste 90-luvun puolesta välistä. Ja totta on, että kyseessä on ihan käsittämättömän hyvä livepumppu. Show-tallenteita on julkaista virallisina (esim. drygoods.phish.com -> kaikki viralliset) ja myös tonneittain SBD:itä ja AUD:eja kiertää verkossa. Paras paikka lienee tämä:
http://spreadsheets.google.com/pub? … y=p8WKkpP-TKpO1VnQgcff6EQ&gid=7

www.livephish.com osoitteesta saa lisäksi virallisia tallenteita ladattua mp3 tai flac muodossa tai tilattua cd:nä. http://bt.etree.org/index.php?cat=5 taas vastaa kysymykseen kuinka bittorrentilla voi ladata satoja gigoja laillista tavaraa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)