Nuages 20.08.2003 18:38:49 | |
---|
Kylläpäs on loistelias levy. Yllätti kyllä meikäläisen täysin. En ole aiemmin arvostanut Maijaa mitenkään artistina, mutta nyt ei auta.. Maija rocks!! Mikä laulaen tulee, se toiselle kuoppaa kaivaa pyy pivossa. |
Brian May jr. 20.08.2003 18:43:27 | |
---|
Argh suomalaista purkkapoppia(no ei nyt varsinaisesti, käytän vain halventaakseni) Metal up yer ass or I'll do it for ya! |
Nuages 20.08.2003 18:45:09 | |
---|
Argh suomalaista purkkapoppia(no ei nyt varsinaisesti, käytän vain halventaakseni) Ei. Maija Vilkkumaa on rokkari. Mikä laulaen tulee, se toiselle kuoppaa kaivaa pyy pivossa. |
Brian May jr. 20.08.2003 18:56:35 | |
---|
Ei. Maija Vilkkumaa on rokkari. Tiedän, käytänkin nimitystä halventaakseni. Metal up yer ass or I'll do it for ya! |
Nuages 20.08.2003 19:08:19 | |
---|
Tiedän, käytänkin nimitystä halventaakseni. Halvennuin. Mikä laulaen tulee, se toiselle kuoppaa kaivaa pyy pivossa. |
KantriKatri 20.08.2003 21:32:41 | |
---|
Ei. Maija Vilkkumaa on rokkari. Mikä tekee Maijasta rokkarin? "Olen erittäin hyvä(ellen täydellinen)" |
Circles 20.08.2003 21:44:21 | |
---|
Mikä tekee Maijasta rokkarin? Biisit, lauluääni, osittain ulkonäkö... "Alhaalta voi nousta ainoastaan" |
Bonham 20.08.2003 21:50:54 | |
---|
Mulle Maija on aina edustanut jännää puolitien menijää; ei pop, ei rock... kai siinäkin välissä voi seilata ja onnistuneesti. Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
KantriKatri 20.08.2003 21:58:05 | |
---|
Biisit, lauluääni, osittain ulkonäkö... Ei kunnon rokkareita enää ole olemassakaan...Rock kulttuuri on suomessa aika huonossa jamassa....Ei siinä ainakaan ole enää mitään mielenkiintoista aspektia mihinkään suuntaan.*mun mielipide*:-) "Olen erittäin hyvä(ellen täydellinen)" |
tuomittu 20.08.2003 22:08:55 | |
---|
Mulle Maija on aina edustanut jännää puolitien menijää; ei pop, ei rock... kai siinäkin välissä voi seilata ja onnistuneesti. Se on varmaan sit pockia. |
aivokuolio 20.08.2003 22:40:39 | |
---|
yllättävän hyvin keikkunut tuoki levy tuolla myyntilistan kärjessä, taitaa olla jo monta kuukautta viiden parhaan joukossa. mielummin näenkin siellä maijan kuin linkin parkin levyn. |
Tupuna 22.08.2003 16:20:35 (muokattu 22.08.2003 16:22:13) | |
---|
Mielestäni "Mun elämä"-biisin kertsi on paras kertsi suomalaisessa biisissä moneen vuoteen! Selkeä klassikko, sitä biisiä kuunnellaan vielä 20 vuoden päästäkin... siis ihana. "Anna lantion pyörii, huuda vouvouvou".. Ja eipä tuo levy hassummalta vaikuta muutenkaan. Tää Väärin-biisi on mielestäni aivan liian nerokas ollakseen totta... otanpas taas musiikkitieteilijä-otteen ja alan selostamaan, ja teitä kaikkia varmasti vituttaa ja rankasti :) Lähes jokaiselle on varmasti tullut Väärin-biisin kertsistä mieleen osin laulumelodiasta "Gloria in excelsis deo", siis tämä "kuului laulu enkelten..."-joulubiisi. Melodia noudattelee hieman samaa kaavaa... kuitenkin sellaista puhtoista kuvaa tuo sävelkulku tuo mieleen. Ja sitten siinä lauletaankin "se oli väääääärin" :) Mun mielestä niin hauskasti tehty kohta, ettei tuo voi olla enää tiedostamatonta :) Maija osaa hienosti yhdistää sanat musiikkiin, mikä on nykyaikana varsin harvinaista... tuo ristiriita, siis sanojen ja melodian ristiriita, on mielestäni erittäin onnistunut. Loistavaa, Vilkkumaa. EDIT: kirjoitusvirhe ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
kede 23.08.2003 11:24:11 | |
---|
Mielestäni "Mun elämä"-biisin kertsi on paras kertsi suomalaisessa biisissä moneen vuoteen! Selkeä klassikko, sitä biisiä kuunnellaan vielä 20 vuoden päästäkin... siis ihana. "Anna lantion pyörii, huuda vouvouvou".. Kuullessani kyseisen biisin radiosta, vaivuin epätoivoon. "Eikö se todellakaan osaa tehdä kun samanlaisia biisejä, ja eikö se oo keksiny tähän sanoja?" Mun mielestä kyseinen kertsi/biisi on kyllä ihan älytön. Klisee kun mikä, sekä Vilkkumaa, että in general -tasolla. Pidän kyllä Vilkkumaan musasta, vanhemmasta varsinkin, mutta kun se on ruvennu toistamaan itteensä niin läpinäkyvän hurjasti että kohta ei voi kuunnella enää :( |
Brian May jr. 23.08.2003 12:06:39 | |
---|
Ei kunnon rokkareita enää ole olemassakaan...Rock kulttuuri on suomessa aika huonossa jamassa....Ei siinä ainakaan ole enää mitään mielenkiintoista aspektia mihinkään suuntaan.*mun mielipide*:-) Samaa mieltä! Metal up yer ass or I'll do it for ya! |
Alexi69 23.08.2003 13:25:36 | |
---|
Kylläpäs on loistelias levy. Yllätti kyllä meikäläisen täysin. En ole aiemmin arvostanut Maijaa mitenkään artistina, mutta nyt ei auta.. Maija rocks!! Loistavia kipaleita jotka kyllä jäivät mieleen, sanoituksillaan Maija tosissaan rokkaa yhä mutta siltipä sanoisin että edellinen levy oli parempi. Ikonen & Remahl |
Seal on Velvet 23.08.2003 15:45:11 | |
---|
Pakko on kyllä minunkin todeta, että Maija rokkaa aivan älyttömästi. Ei-levyllä on todella monta hyvää biisiä, vaikka aika useista kyllä kieltämättä paistaa läpi hieman Maijan vanhaa tuotantoa. |
Deep Shadow 23.08.2003 16:22:07 | |
---|
Kyllä minäkin Maijasta tykkään.. Jotkut kritisoivat kovastikin hänen ääntään, mutta minun mielestä Maija laulaa hyvin.. No en tosin kaikista biiseistä tykkää, mutta joistakin... ~Duurisointu on fantasiaa, mollisointu on realismia~ |
Polskan Tulkinta 23.08.2003 18:39:56 | |
---|
Onhan Maija myöntänykin olevansa HeavyRock diggari. allekirjoitus |
totaali 25.08.2003 17:32:49 | |
---|
Ei kunnon rokkareita enää ole olemassakaan...Rock kulttuuri on suomessa aika huonossa jamassa....Ei siinä ainakaan ole enää mitään mielenkiintoista aspektia mihinkään suuntaan.*mun mielipide*:-) Jos Maijan musiikki ei ole rockia, mikä sitten on???? mutta kun se on ruvennu toistamaan itteensä niin läpinäkyvän hurjasti että kohta ei voi kuunnella enää :( Vastalause! Ei-levy poikkeaa yllättävänkin paljon edellisestä (joka tosiaan ehkä oli parempi, mutta "hyvyysasteikolla" ero on kyllä hiuksenhieno). Artistin tunnistettava tyyli ei tarkoita itsensä toistamista eikä Maija ainakaan vielä ole toistanut. Vai pitäisikö jokaisen levyn edustaa ihan peräti eri musiikkityylejä - rockia, kantria, heviä, rockabillyä,.. - jotta ei saisi syytettä "itsensä toistamisesta"? Ikuinen aloittelija, mutta joskus vielä alan treenata kunnolla... |
Epämuusikko 25.08.2003 18:38:27 | |
---|
"Ei" toistaa Maijan edellistä tuotantoa siinä, että se on, kuten myös "Meikit, ketjut ja vyöt", helvetin hyvä! Sen sijaan Maijan eka levy toistaa itseään vain toistamalla itseään, IMHO. no niin, taas se Maija-fanatismi alkaa. Miitin verran pystyin olemaan ilman, ja taas mennään. Now listening: Eteiseen www.stileproject.com |