heska 01.11.2003 16:58:31 | |
---|
Aika mielenkiintoinen yhtye on tämä. Ainakin tämän Velvet Underground-levyn perusteella. Häiritsevää on vain se, etten tiedä tästä yhtyeestä juuri mitään, eikä netistäkään saa oikein mitään tietoa, joten voisiko joku täällä hieman valottaa minua. Ketä tässä soittaa (muuta kuin Lou Reed) ja mitä häh ja mitä mieltä olette yhtyeestä.. Älkää hämmentäkö! |
lxi 01.11.2003 17:42:55 | |
---|
eikä netistäkään saa oikein mitään tietoa Miten niin ei saa? Lou Reedin lisäksi mukana olivat John Cale (basso, viulu), Sterling Morrison (kitara) ja Moe Tucker (rummut), sekä Nico laulamassa ensimmäisen levyn muutamalla biisillä. (Muita kokoonpanossa käyneitä ei yleisesti muistella hyvällä.) Minusta VU:n tuotanto jakautuu hyvin selkeästi kahteen ääripäähän -- osa on loistavaa, osa on paskaa. Hyviksi havaittuja ovat muunmuassa Heroin, Venus in Furs ja All Tomorrow's Parties. Ja reunion-livetaltioinnilta (Live MCMXCIII) löytyvä versio Black Angel's Death Songista on mieletön. "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire |
sormunen 01.11.2003 18:10:33 | |
---|
Häiritsevää on vain se, etten tiedä tästä yhtyeestä juuri mitään, eikä netistäkään saa oikein mitään tietoa,... Näytti Googlella tulevan 51 200 linkkiä, kun pyysi tarkasti bändin nimellä. Neljäntenäkös se oli kun tuli tab archive. Myös kaikissa hakuteoksissa on omat lukunsa. VU on sentään rock´n rollin kulmakiviä. Jokainen vähänkin aggressiivis-älykkäämpi rockbändi on velkaa VU:lle aivan samoin kuin Lou Reed oli velkaa mm. Buddy Hollylle. VU:n ura sinänsä oli kohtuulyhyt, mutta merkittävä ja kun Doors edusti tavallansa LA-hippisoundia, edusti VU kovaa ja raakaa kaupunkimeininkiä New Yorkista. Sekä John Cale että myös Lou Reed ovat tehneet mittavan soolouran eikä Niconkaan sooloja kannata väheksyä. Reed vaikuttaa edelleenkin ja etsii sitä rock´n roll-biisin kovaa ydintä, mitä hän on etsinyt koko ikänsä. John Cale asuu Tanskassa ainakin mun tietääkseni ja Nico taivaassa. VU teki myös yhteistyötä Andy Warholin kanssa ja myöhemmin Cale ja Reed tekivät yhteistyönä levyn ja kuvataltioinnin Warholin muistoksi. Etsi faktat itse! Mieti mitä linjoja johtuu nykypäivään ja hups! pitkä polku rock´n rollin historiaa alkaa avautua. |
Lähikauppias 02.11.2003 15:45:19 | |
---|
Jep, hienoimmillaan erittäin hieno bändi. VU & Nico etenkin on alusta loppuun loistavan loistava levy. Sinänsä aikaansa hyvinkin paljon edellä (pahoittelen kliseistä ilmaisua), että voisin hyvin kuvitella Velvet Undergroundin sopivan jonnekin nykyindiebändien joukkoon. Tai ehkä se kertoo siitä kuinka paljon vaikutteita bändit ovat joko tarkoituksella tai tahtomattaan VUsta imeneet. |
Blue Moon 02.11.2003 15:58:25 (muokattu 02.11.2003 16:00:37) | |
---|
Sormunen tossa kiteytti omatkin ajatukseni lähes täysin mutta kehutaan nyt vielä vähän lisää, kun tilaisuus tuli. Itse pidän debyyttiä - sitä banaanilevyä" "Velvet Underground & Nico" yhtenä parhaista koskaan julkaistuista rock-albumeista. Mielenkiintoinen soppa, jossa vaikutteita haetaan niin folkin, bluesin kuin monen muunkin tyylin ilmaisusta ja survotaan Reedin + kumpp. ihailtavan omalaatuisen musiikillisen näkemyksen läpi sen suuremmin kainostelematta. Kauas ykkösen tasosta ei jää nimetön kolmosalbumi ja "White Light/White Heat":illa ja "Loaded":illakin on hyvät hetkensä, unohtamatta 80-luvulla julkaistua "VU"-nimistä kokoelmaa, jolta löytyy julkaisematonta tavaraa. - It's been a long time coming - |
Poseurpete 02.11.2003 16:00:03 | |
---|
VU & Nico levyllä ei mielestäni ole yhtään huonoa biisiä plus kansi taide on Andy Warholin käsialaa, että aikalailla täydellinen levy. I´m with stupid ---v |
Veke 02.11.2003 22:33:48 | |
---|
murder mystery on maailman hämärin ja pelottavin biisi. venus in fursissa on aivan oma meininkinsä kun on nähnyt ensin yhden filmin ;) mainio yhtye. |
kivi 04.11.2003 09:22:23 | |
---|
Hm, vaikea mun on uskoa, ettei tuosta tietoa löytyisi. Kuten muutamaan kertaan on mainittukin, VU kuuluu rokin yleissivistykseen. Levyt ovat kaikki keskenään erilaisia, mutta mun silmissäni Velvet Underground ei oo tehnyt yhtään huonoa levyä, ihan kokoonpanosta riippumatta. -Velvet Underground & Nico (se banaanilevy) on aika hyvä levy aloittaa. -White Light / White Heat on rrrrankka ja räjäyttää ainakin mun pääni. -The Velvet Underground (kolmoslevy) sisältää muutaman maailman hienoimmista biiseistä, ja on ehkä kokonaisin ja ehein VU-levy kaikessa skitsoidisuudessaankin. -Loaded on yleisesti morkattu levy, mutta 'watta fäk?' - se on hieno levy Lisäksi täytyy mainita ainakin: -Live at Max's Kansas City -VU -1969 live Velvet Undergroundin jälkeen laulaja/kitaristi Lou Reed on viettänyt huomattavan merkittävää soolouraa ja tehnyt parikymmentä loistavaa levyä. Hieno (ja aivan suotta bändikollega Reedin varjoon jäänyt) ura on myös ollut VU:n sähköviulisti John Calella, joka on kymmenien uskomattomien omien levyjensä ohella ehtinyt tuottaa kokonaisen sukupolvellisen VU:lta vaikutteita ottaneita levyjä. Sterling Morrisonin sooloura on ollut selkeästi suppeampi (oliko yksi vai kaksi levyä? Nyt en tiä) ja Maureen 'Mo' Tuckerin suorastaan olematon. |
1960-1980 04.11.2003 12:46:06 (muokattu 04.11.2003 20:11:24) | |
---|
Ehdoton hankinta on myös kolmen CD:n liveboksi Quine Tapes. Sisältää mm 37 minuuttia kestävän version Sister Raysta. John Calelta on muuten juuri ilmestynyt uusi levy Hobo Sapiens. Jos miettii mistä aloittaa bändiin tutustuminen ja rahaa löytyy niin kannattaa ostaa viiden cd:n boksi Peel Slowly And See. Se sisältää kaikki studiolevyt ja miltei kaiken muunkin materiaalin. |
heska 04.11.2003 13:47:04 | |
---|
Häiritsevää on vain se, etten tiedä tästä yhtyeestä juuri mitään, eikä netistäkään saa oikein mitään tietoa. No okei... perun tuon. Katsoin googlella ensimmäiset kolme linkkiä, jotka olivat niin sekavia, etten sitten viitsinyt mennä pidemmälle, vaan käännyin teidän puoleenne. Hankin muuten tuon paljonpuhutun banaanilevyn; ihan legendaarisen hieno levy on hyvinkin se! Älkää hämmentäkö! |
C.F.D.T 04.11.2003 21:10:19 | |
---|
mun mielestä hemmetin yliarvostettu bändi! mul on banskulevy ja white light/white heat ja niitten perusteella tässä haastelen. heroin, venus in furs ja all tomorrow's parties on kovia, mutta jotenkin se ei kolahda mulle! kovat kitarasoundit on, mut jotenki silti kovin pliisuu ja bassosoundit on olemattomat.. mä en vaan tajuu, ehkä mun pitäis kuunnella lisää.. "I'm so high, the music makes high" Lost Boyz |