Aihe: Smashing Pumpkins top ? biisit
1 2
miscage
25.11.2003 08:26:18
Mistäköhän tällainen tuli mieleen, kai siitä kun koulussa on tylsää, mutta.. otsikon mukaisesti jatketaan, ei paremmuusjärjestyksessä..

Mayonaise
I of the mourning
Disarm
Zero

No mulle tuli noi neljä mieleen, mut vaihtelee tosi paljon.

Hieno bändi, vituttaa kun ei voi enää nähdä livenä. (olen nääs myöhäisherännäinen)
-mice-
Antsa
25.11.2003 08:39:58
Sanotaan vaikka, että TOP-5

Mayonaise
Muzzle
Today
I of The Mourning
Tonight Tonight
T. Issi
Antsa
25.11.2003 08:41:41

Hieno bändi, vituttaa kun ei voi enää nähdä livenä. (olen nääs myöhäisherännäinen)

Mä näin Pumpkinsint silloin Hartwall-areenalla, tosin keikasta ei hirveästi käteen jäänyt. En ollu kuullut bändiltä ku muutaman hitti-biisin, joita ne ei soittanut (lukuunottamatta BWBW). Noh, on ainakin lippu seinällä, jossa lukee "Smashing Pumkins, Hartwall-areena, 25.10"
T. Issi
helmihillo
25.11.2003 09:56:01

bullet with butterfly wings
today
tonight tonight
porcelina of the vast oceans
stand inside your love
everlasting
disarm
1979
.
.
.
http://koti.mbnet.fi/teelmo/teelmo
"we live like penguins in the desert. why can't we live like tribes" - dredg
voltasparta
25.11.2003 10:53:54
nää ei oo järjestyksessä!
stand inside your love
i of the mourning
thru the eyes of ruby
stumbleine
majoneesi

no eipä näillä mielestäni ees huonoi kappaleita ole!
You push and you pull and struggle with the knot It's tying you up while you're fadin' You give and you take and take what you got
1960-1980
25.11.2003 11:14:27
Mayonaise lienee se kaikista tärkein pijsi.

muita kivoja:
Zero
Bodies
Disarm
I Am One
Glass + The Ghost Children
Cherub Rock
BWBW
parinc.
25.11.2003 11:24:55
Hartwallin keikka oli kieltämättä pettymys. Olis ehdottomasti pitänyt nähdä viitisen vuotta ennemmin, mutta ei.

Cherub Rock
Geek U.S.A.
Disarm
Porcelina...
BWBW
Quiet
I am one
Hello Kitty Kat
Tonight, tonight
Today
Myy mulle lippu Danko Jonesiin Tavastialle 19.12.!
jannu
25.11.2003 11:35:58 (muokattu 27.11.2003 13:11:35)
En mä mitään best of-listaa osaa tehdä, kaikki ne on hyviä. Mutta näistä suosittelisin aloittamaan bändiin tutustumisen:

Psychodelic
Sun
Snail
Siva
Rhinocerous
Slunk
Tristessa
Frail And Bedazzled
Drown
Hummer
Soma
Geek U.S.A.
Hello Kitty Kat
Cherub Rock
Tonight Tonight
Porcelina Of The Vast Oceans
Thru The Eyes Of Ruby
The Aeroplane Flies High(Turns Left Looks Right)
Mouths Of Babes
Marquis In Spades
Set The Ray To Jerry
Believe
The End Is The Beginning Is The End
Daphne Descents
Crestfallen
Pug
For Martha
Eye
The Everlasting Gaze
Stand Inside Your Love
I Of The Mourning
Glass+ The Ghost Children
Speed Kills
Slow Dawn
Saturnine
Cash Car Star
Glass' Theme
Let Me Give The World To You
Blissed And Gone
Untitled
Honeyspider unohtui
Methusela
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
tollo
25.11.2003 12:44:46

Otan osaa, tiedän miltä susta tuntuu. Taitaa olla elinikäinen vitutus pääkopassa, ettei tullu nähtyä kurpitsoja.....

Soma
Geek u.s.a
An Ode to no one
1979
Tale of dusty and the Pistol Pete
Porcelina of the vast oceans
Rhinoceros
Glass and the ghost children
Galapogos
Stand inside your love
Lähikauppias
25.11.2003 12:54:44

Hartwallin keikka oli kieltämättä pettymys. Olis ehdottomasti pitänyt nähdä viitisen vuotta ennemmin, mutta ei.

Minun kohdallani ei ollut yhtään pettymys, joskin allekirjoitan lausuntosi viidestä vuodesta. Odotin ehkä jotain vielä paljon huonompaa, ja olin kuitenkin aivan taivaissa päästessäni näkemään yläastevuosien hengissäpitäjät. Ensin hienon hieno akustinen setti ja sitten päänräjäyttävää sirkelikitaravallia. Tykkäsin kyllä kovasti.

Oikeastaan tähän voisi sanoa koko MCIS:n, joka on mielestäni täydellinen levy. Koitan kuitenkin keksiä jonkun listan, ei myöskään järjestyksessä:

Today
1979
Soma
Lily (my one and only)
For Martha
Galapogos
Bodies
Muzzle
By Starlight
Tonight, Tonight
pumpkin
25.11.2003 13:16:02
bullet with butterfly wings
today
tonight tonight
everlasting
disarm
1979

Juu nuo on aika kovat!
marek
25.11.2003 13:54:58

methusela
eye (live)
nothing and everything
saturnine (m2 versio)
bwbw (adore kiertue)
fuck you
east
Lateralus
25.11.2003 14:00:23
Minun kohdallani ei ollut yhtään pettymys, joskin allekirjoitan lausuntosi viidestä vuodesta. Odotin ehkä jotain vielä paljon huonompaa, ja olin kuitenkin aivan taivaissa päästessäni näkemään yläastevuosien hengissäpitäjät. Ensin hienon hieno akustinen setti ja sitten päänräjäyttävää sirkelikitaravallia. Tykkäsin kyllä kovasti.

Oikeastaan tähän voisi sanoa koko MCIS:n, joka on mielestäni täydellinen levy.

Täytyy sanoa että olen aivan samaa mieltä Hartwall Areenan keikka oli hieno ja MCIS on mielestäni täydellinen levy.
Tässä kuitenkin tämän hetken top 5.
1.Tonight, Tonight
2.Wound
3.Mayonaise
4.Stand inside your love
5.Disarm
"When you got nothing you got nothing to lose." -Bob Dylan
halodrummer
25.11.2003 14:01:28
En ole hirveästi perehtynyt mutta majoneesi kolahtaa kyllä.
"Kuka ihmisten kuningas on tunteidensa valtias? Kuka viisauden rakastaja rakkautensa ruhtinas? Ei yksikään." A.W. Yrjänä
Heavy Metal Machine
25.11.2003 14:32:05 (muokattu 25.11.2003 14:36:29)
Enemmänkin olisin halunut nähdä lempparibändiäni kuin sen yhden ja ainoan kerran areenassa.
onko tän nyt pakko olla top biisit? mä laitan tähän niitä asioita jotka mun mielestä bändi teki hyvin! (ei järjestystä)

MACHINA 2 / FRIENDS AND ENEMIES OF MODERN MUSIC

25 biisiä ja tuplasti diskejä ilmaiseksi netistä lataamalla bändiltä joka oli tunnettu vittumaisuudestaan ja vaikeista taustoista.
levy ei ole täynnä MACHINA / the Machines of God levyn ylijäämä biisejä (vaikka niitäkin on muutama) vaan mukana on biisejä jotka olisi helposti mahtunut mille tahansa levylle niistä voisin mainita vaikkapa Homen, Real Loven, Drossin, Innocencen, Slow Downin,Saturninen ja Lucky 13.
levy julkaistiin netissä siitä syystä että virgin ei halunut sitä julkaista koska aikaisempi MACHINA oli myynyt niin vähän (4miljoonaa).
veikkaanpa että tämä levy olisi myynyt vähintäänkin samanverran ehkä jopa enemmänkin. muistanpa jopa lukeneeni jostain isosta musiikki lehdestä arvostelun "tämä on parasta mitä smashing pumpkins on tehnyt Siamese Dream levyn jälkeen"... ei kyllä kaukana olla!

MELLON COLLIE & THE INFINITE SADNESS SESSIO

ehdottomasti bändin tuottoisinta ja parasta aikaa!
bändillä oli käytössään tiettävästi yli 60 biisiä joista itse levylle otetiin 28.
"ylijäämä" biisit ei todellakaan ole mitään sekundaa! kaikki ketkä omistavat The Aeroplane Flies High boxin tietävät että ne biisit on aika makeita mainitaanpa vaikka aivan uskomaton nimikko biisi The Aeroplane Flies High. ja Set The Ray to Jerry, Cherry, Transformer, My Blue Heaven (joka muuten soi jokaisen machina keikan jälkeen kun bändi oli lopettanut soittamisen), God, Mouths of Babes, Pennies, The Boy ja vaikkapa Medellia of the Gray Skies.

Maailman eniten myydyin tupla CD!

ADORE KIERTUA JA HYVÄNTEKEVÄISYYS

jo unohdettu hyve smashing pumpkinseilta...
bändi lahjoitti kaikki tulot hyväntekeväisyyteen Adore kiertueen usaan osalta!
toistakymmentä kaikkaa (muistaakseni) ympäri valtoja ja rahat kodittomien lasten hyväksi...
otetaan tähän vaikkapa esimerkiksi tämmöinen:
30.06.1998 Bill Graham Civic Auditorium; San Francisco
tulot yhteensä 170540 Dollaria!

Mieltä lämmittävää puuhaa!

ARISING! 1999

bändin paras kiertue!
10.4 - 24.4.1999 välisenä aikana smashing pumpkins soitti 9 konserttia. Jimmy Chamberlin istutettiin takaisin rumpujensa taakse 10.4 Detroitissa järjestetyssä konsertissa. meiniki on aivan mieletön! bändi aloitti I Am Onella ja Lopetti Geek U.S.A hin... se kertoo jo paljon!
kiertue päättyi samoissa tunnelmissa Los Angelesiin ja kenellekään ei jäännyt epäselväksi missä merkeissä ollaan seuraavalla levyllä.

MASHED POTATOES

ai mikä? Billy Corganin lahja joskus 1994 bändinjäsenille ja muutamille kaverille.
tämän oli tarkoitus olla vuotamatta faneille. d'arcyn boxi varastettiin ja se oli muutaman päivän kateissa kunnes se löydettiin...
epäselväksi jäi kerkesikö varas kopioimaan kaikki 5 cdeetä.
Billy itse kuitenkin vuodatti faneille 90 minuuttia siitä boxista ja pitkän aikaa se oli ainoa mitä siitä koko boxista oli saatavilla. kunnes viime talvenä aivan yllättäen joku vuodatti koko paskan nettiin!
kaikki 5 cdeetä on corganin itse sämpläämiä studio ja live biisejä.

suosittelen!

friend and enemy of modern music
HC-Audio
25.11.2003 15:18:01

sanotaas muutama

the end is the beginning is the end
disarm
tonight tonight
1979
Everlasting gaze
jellybelly
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia"
PJS
25.11.2003 15:57:26

kaikkihan ne on täydellisiä mutta mitä itelle nousee tärkeiks on nämä:
Porcelina of the vast oceans...jos itkisin, nii tää biiisi voi pistää mut itkemään, on se vaan niin kaunis.

1979 - yksi syy miksi rupesin tätä bändiä kuuntelemaan, tässä on löistava stämminki tässä biisissä.

Tonight - mukavan positiivinen biisi, välillä näinkin.

The beginning is the end is the beginning (is the end isthe beginning....) jokin tässä biisissä herättää minussa tunteita, sama pätee stand inside your loveen ja everlasting gazeen

To Sheila- tätä on hauska laulaa

Cherub Rock - tätä on hauska soittaa

Silverfuck - tätä on kiva kuunnella
Elämme enigmaattisia aikoja...
jannu
25.11.2003 15:59:40 (muokattu 25.11.2003 16:00:52)
ARISING! 1999

bändin paras kiertue!
10.4 - 24.4.1999 välisenä aikana smashing pumpkins soitti 9 konserttia. Jimmy Chamberlin istutettiin takaisin rumpujensa taakse 10.4 Detroitissa järjestetyssä konsertissa. meiniki on aivan mieletön! bändi aloitti I Am Onella ja Lopetti Geek U.S.A hin... se kertoo jo paljon!
kiertue päättyi samoissa tunnelmissa Los Angelesiin ja kenellekään ei jäännyt epäselväksi missä merkeissä ollaan seuraavalla levyllä.

Mitä olen noita Arising keikkoja kuunnellut, niin oli kyllä käsittämättömän loistavaa meininkiä. Ja se koko "comeback" silloin '99 kun nettisivu aukesi ensimmäisen kerran ja sieltä sai imuttaa Detroitin keikalta kolmen biisin videot. Perkules kun mä olin täpinässä silloin. Tuntui että bändi oli vahvempi kuin koskaan. Totuus tosin oli jotain aivan muuta... Meinasi kuitenkin pää revetä siitä meiningistä. Niitä keikkoja olisi ollut ilo olla näkemässä.

Ihania Rock-muistoja myöhäisteini-iältä...

Itse en muuten löydä Hartwallin keikasta mitään pahaa sanottavaa. Se oli loistava!

EDIT: lisäyksiä
Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
Stain
25.11.2003 16:20:47
Paha listata. Kaikkihan ne ovat loistavia! Mellon colliella on kaikki biisit niin hyviä etten mainitse niitä!
Tässä joitain, eivät parhausjärjestyksessä:

There it goes
Honeyspider
I am one
Siva
Rhinocerous
Mayonaise
Disarm
Cherub rock
Today
Spaceboy
Luna
Eye
Ava adore
Once in a while
For Martha (todella kaunis laulu)
The end is the beginning is the end
The everlasting gaze
This time
HEAVY METAL MACHINE :)

Joo, miekin suosittelen tuota mashed potatoes boxia. Loistavia biisejä siinäkin. Kannattaa tutustua myös pumpkinsien wanhaan tuotantoon.
Planned a show Treasoned my roots Ice cream snow See you in June
1960-1980
25.11.2003 16:46:08
Täytyypä minunkin kehua tuota keikkaa. Vaikka bändi olisi pystynyt parempaakin niin oli se silti aivan uskomaton kokemus. Zeron olisin kyllä halunnut kuulla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)