Aihe: Nick Caven paras?
1
Juugeli
23.11.2003 12:29:28
Niin eli mikä on faneista paras Caven levyistä?
Itse en oikein pidä noista alkupään Deanna-tyylin biiseistä, mutta nämä uudemmat ovat kyllä täynnä tosi kauniita biisejä. Levyistä on minun mielestä paras kokonaisuutena uusin eli Nocturama. Muutama vuosi sitten ilmestynyt Best Of-kokoelma ei miellyttänyt minun korvaani, joten kokosin oman The Very Best Of-kokoelman. Mietteitä?

1.Do You Love Me?
2.Dead Man In My bed
3.Nobodys Baby Now
4.Are You The One I´ve Been Waiting For
5.Straight To You
6.Bring It On
7.Into My Arms
8.There Is A Kingdom
9.I Let Love In
10.Rock Of Gibraltar
11.Death Is Not The End
1960-1980
23.11.2003 13:14:47
Boatman's Call on oma lemppari.
Tympee Huttunen
23.11.2003 17:59:16
Pahan pistit. Nocturama on lähiaikoina pyörinyt soittimessa eniten. Murder Ballads on ihan klassikkoainesta jo nyt.
"Macro, sillä on hyvä kroppa ja se näyttää Jeesukselta."
Jale
24.11.2003 13:49:33
No se oli The Boatman´s call joka kolahti silloin vuonna 97 aika kovaa ja lukeutuu suosikkeihini. Kuunnellessa tätä lättyä tulee mieleen monen monta kaunista ja myös surullista muistoa. Nocturamasta en pidä ja myös fani foorumeissa on ollut kovaa keskustelua levyn "huonoudesta".

Täytynee nimetä Henry´s dream parhaaksi levyksi. No more shall we part on myös todella hyvä. Murder ballads levy ei kuulu minun suosikkeihini, vaikka The curse of Millhaven onkin mainio. Kannattaa tsekata Caven sinkkujen b-puolet. Sieltä löytyy monenmoista helmeä. Mm. Where the wild roses grow sinkun b-puoli The ballad of Robert Moore and Betty Coltrane ja The boatman´s call levyn sinkkujen b-puolet. Uusimmat b-puolet aika kehnoja. Coverit Pulpin hitistä Disco 2000 ja Beatles coveri-sinkku kannattaa tarkistaa.

Vähän aikaa sitten ilmestyneestä live DVD:stä mainittakoon, että kaksi kertaa Herran livenä nähneenä niin DVD on ihan ok, muttei mainio. DVD:ltä puuttui Caven hauskat välispiikit ja muu huumori.
"I´m not here, this isn´t happening"
Juugeli
24.11.2003 14:10:15
Onko mietteitä tuosta minun itse kokoamasta levystä?
Tympee Huttunen
24.11.2003 17:33:02
Nocturamasta en pidä ja myös fani foorumeissa on ollut kovaa keskustelua levyn "huonoudesta".

Minä en ymmärrä miten Nocturamaa voi haukkua. Hieno kiekko jolla pari heikompaa biisiä. Parasta Cavea sitten Murder Balladsin vähintään. No, mielipiteet on mielipiteitä.

Juugelille sen verran, että Rock of Gibraltar ei minulle juuri kolahda.
hupakko
24.11.2003 20:33:06 (muokattu 24.11.2003 20:34:14)
Cavella on kyllä paljon loistavaa musiikkia, enkä ole kaikkea vielä kuunnellutkaan. Kokonaisista albumeista varmaan murder balladsia ja best of-kokoelmaa on tullut kuunneltua eniten. Yksi suosikkikappaleitani on Your funeral my trial..pitääkin kuunnella pitkästä aikaa:) Ärsyttävin on se renkutus Death is not the end (Bob Dylan).
doolittle
25.11.2003 12:47:27
Murder Ballads on ehkäpä upein,ei liian hämärää kamaa mutta siinä on semmonen ainutlaatuinen tunnelma. Stagger Lee on aika hersyvää kamaa kaikessa kieroudessaan, biisi joka pitää otteessaan.
"Tonight, I´m going to rock you tonight!"
Zarmo
25.11.2003 13:01:32

Murder Ballads on kyllä hieno ja Henry´s Dream vai mikä se nyt on myös. Noissa uudemmissa on vähän liikaa pianoballedeja minun makuuni, vaikka ne hienoja ovatkin. Toisaalta ne ihan ensimmäisetkään levyt eivät ole niin hirmu hyviä.
Don´t you know there ain´t no Devil That´s just God when he´s drunk - Tom Waits
Pancamo
25.11.2003 13:06:46
Levyistä on minun mielestä paras kokonaisuutena uusin eli Nocturama. Muutama vuosi sitten ilmestynyt Best Of-kokoelma ei miellyttänyt minun korvaani, joten kokosin oman The Very Best Of-kokoelman. Mietteitä?

1.Do You Love Me?
2.Dead Man In My bed
3.Nobodys Baby Now
4.Are You The One I´ve Been Waiting For
5.Straight To You
6.Bring It On
7.Into My Arms
8.There Is A Kingdom
9.I Let Love In
10.Rock Of Gibraltar
11.Death Is Not The End

No täytyy kyllä sanoa, että itse kelpuuttaisin tuosta listasta parhaimpien joukkoon vain kipaleet 4,7,3,1 (jotka tosin taitavatkin löytyä Best of-albumilta).

Ensiksi pistää silmiin koko No More Shall We Part-levyn puute, joka on mielestäni bändin paras albumi. Sen sijaan Nocturama oli pettymys, eikä varmasti saisi mukaan noin montaa kipaletta. Ja kyllähän biisit kuten Where the Wild Roses Grow, Mercy Seat, Red Right Hand ja Brompton Oratory kuuluisivat myös parhaimmistoon, ainakin minusta.

Tuo levysi sopisikin hyvin vaikka Caven tupla- tai triplakokoelman viimeiseksi levyksi, niin tuoreeseen tuotantoon se keskittyy. Bonusbiisinä voisi olla Batman Forever soundtrackilta löytyvä There is a light.
Juugeli
25.11.2003 14:16:09
No täytyy kyllä sanoa, että itse kelpuuttaisin tuosta listasta parhaimpien joukkoon vain kipaleet 4,7,3,1 (jotka tosin taitavatkin löytyä Best of-albumilta).

Ensiksi pistää silmiin koko No More Shall We Part-levyn puute, joka on mielestäni bändin paras albumi. Sen sijaan Nocturama oli pettymys, eikä varmasti saisi mukaan noin montaa kipaletta. Ja kyllähän biisit kuten Where the Wild Roses Grow, Mercy Seat, Red Right Hand ja Brompton Oratory kuuluisivat myös parhaimmistoon, ainakin minusta.

Tuo levysi sopisikin hyvin vaikka Caven tupla- tai triplakokoelman viimeiseksi levyksi, niin tuoreeseen tuotantoon se keskittyy. Bonusbiisinä voisi olla Batman Forever soundtrackilta löytyvä There is a light.

Minä en löytänyt tuosta No More Shall We Partista oikein tarttumapintaa. Ihan ok-biisejä silti. Tokihan Wild Roses ja Hand on loistavia, mutta ne on tullu kuunneltua jo niin puhki, tuo on lähinnä tämän hetken top-lista. Enkä ole Let Love Inin aikaisempaa tuotantoa kuullut muutamaa biisiä lukuunottamatta, jotka eivät minusta paljoa luvanneet, joten olen pysytellyt uusimmissa.

Ja helvetti, ei voi käsittää ku ei Nocturama kelpaa!
Pancamo
25.11.2003 15:36:18
Minä en löytänyt tuosta No More Shall We Partista oikein tarttumapintaa. Ihan ok-biisejä silti.

Ja helvetti, ei voi käsittää ku ei Nocturama kelpaa!

Sinänsä huvittaavaa, että koen tuon asian juuri toisin päin: Nocturamassa on mielestäni juuri noita ihan kelpoja keskitason biisejä, kun No more shall we part taas oli ehyt kokonaisuus ilman heikkoja lenkkejä.

Ainut biisi mikä on todella kolahtanut Nocturamalta on There is a town. Wonderful Life ja Dead man in my bed ovat myös hienoja, mutta Bring It On on vaisu, eikä Babe, I`m on a fire jaksa kauaa naurattaa.

No joku tykkää äidistä, toinen tyttärestä.
Juugeli
25.11.2003 15:49:18
Sinänsä huvittaavaa, että koen tuon asian juuri toisin päin: Nocturamassa on mielestäni juuri noita ihan kelpoja keskitason biisejä, kun No more shall we part taas oli ehyt kokonaisuus ilman heikkoja lenkkejä.

Ainut biisi mikä on todella kolahtanut Nocturamalta on There is a town. Wonderful Life ja Dead man in my bed ovat myös hienoja, mutta Bring It On on vaisu, eikä Babe, I`m on a fire jaksa kauaa naurattaa.

No joku tykkää äidistä, toinen tyttärestä.

No jos totta puhutaan, niin minä olen hyvin valikoiva Caven suhteen. Yleensä miehen levyillä on(minun mielestäni siis)
3-5 huippuraitaa ja lopuissa pari ok-raitaa tai ei mitään. Nocturamalla on 5 huippua ja loputkin ihan hyviä.
Tosin en minäkään tuosta vika raidasta liiemmin pidä.
Tympee Huttunen
25.11.2003 17:27:34
Babe, I'm on fire on ihan mieletön. Videon kera tietysti mieluummin:) Minusta taas There is a town ja Rock of Gibraltar ovat levyn heikointa tasoa. Muut ovatkin loistavia.
inkognito
25.11.2003 18:23:11
No More Shalll We Part on kolissut ehkä eniten.
Tosin Murder Ballads on myös loistava.
Uusi ei kolissut piirunkaan vertaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)