Aihe: Tiktak - Ympyrää
1 2
Toveri
07.11.2003 19:17:04

Tämä oli hieno päivä kotimaiselle musiikille : Tiktakin ja CMX:n uudet albumit julkaistiin (vaikkakin molemmat muutaman päivän ennakolla). CMX ehti jo kertaalleen pyörähtää soittimessa, Tiktak saa nyt ensimmäisen kuuntelunsa. Ensimmäinen biisi menossa, innostus on melkoinen. Jatkan vajaan tunnin ja monen alkoholijuoma-annoksen päästä.
Oon vaarallinen. Janoatko mua?
HaloOfFlies
07.11.2003 19:18:55

Tiktakin musaan on tullut hieman Linkin Park-soundia, huomasin sen tuosta ekasta sinkusta. Hyvä biisi.
"It may be cheesy, but it's the best cheese around" - Paul Stanley
Toveri
07.11.2003 20:51:16

No, meni yli tunti, kun piti puhe-elimessä juoruta. Viimeinen biisi, "Mä haluun hengittää", loppui juuri. Olipa vallan loistava poprock-viisu valittu viimeiseksi, lykkäsi sellaisen fiiliksen, että levy on aivan PAKKO pistää soimaan uudestaan. *painaa play-nappia*

Yleisvaikutelma erittäin hyvä. Edellistä levyä raskaampi soundi, mutta yhtä kevyet ja tarttuvat sävellykset saavat jalat vipattamaan, pakottavat laulamaan mukana ja lisäävät halua nähdä tytöt taas kerran rokkaamassa elävänä. "Me yöhön huudetaan" heviriffillään, "Heilutaan" (Kesäkissan humppa), jo mainittu "Mä haluun hengittää" sekä nimibiisi nousivat sinkkubiisien ohella ensimmäisinä pintaan.Yksikään kappale ei ole erityisen huono eikä ehkä edes keskinkertainen, mutta nämä ovat ehdottomia helmiä.

Vähennetään humalaa, lisätään kuuntelua ja rokataan epäilijät suohon! Tiktak on tullut taas ja vain lisännyt tahtia. Tässä levy, jota voi kuunnella monesti.

Meniköhän tää nyt jaaritteluksi? Äh, baariin!
noir
08.11.2003 02:28:29
Mitä noita uusia biisejä on kuullut, niin Tiktak on kasvanut, ja muuttunut samalla rankemmaksi. Täytyy myöntää, että tekisi jopa mieli ostaa tuo uusi lätyskä, mutta monien tekijöiden summaamisen jälkeen on todettava, että jää toistaiseksi hankkimatta. Hankintalistalle laitan silti.
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
HaloOfFlies
08.11.2003 13:22:44 (muokattu 08.11.2003 13:27:52)

Kuvitelkaa... Tiktakin kolmea levyä on myyty yli 250 000 kpl. Eli suunnilleen saman verran kuin Don Huonojen levyjä, vaikka heillä oli pitempi ura ja levyjäkin ilmestyi enemmän. No, Don Huonot on hajonnut ja TikTakin ura jatkuu vielä monta vuotta. Ties mihin he vielä yltävätkään...
Antsa
08.11.2003 15:15:44
Mielenkiinnolla odotan, että koska tytöt saavat omaa materiaalia ulos.
T. Issi
Jani The Rock
08.11.2003 15:17:17

Ties mihin he vielä yltävätkään...

Sanoppa muuta! Jos vaikka oppisivat jossain vaiheessa tekemään itse biisinsä.
"Lowriding appeals to bad dudes". - A todo madre, Suavecito!
Fortune
08.11.2003 18:55:04
Sanoppa muuta! Jos vaikka oppisivat jossain vaiheessa tekemään itse biisinsä.

Eikös se mennyt niin, että tekevät heti kun levy-yhtiö antaa luvan.

Ja eikös uudella levyllä olekin jo sen piikkitukka-räkähuuli-kitaristin oma biisi?
Look behind you, a three-necked guitar!
Sarjakuvaa?
Toveri
08.11.2003 19:18:34

Ja eikös uudella levyllä olekin jo sen piikkitukka-räkähuuli-kitaristin oma biisi?

Radio Nova -täsmäpaskan ylipapin Petri Munckin avustuksella on Emppu kynäillyt biisin "Tuuleksi taivaanrantaan".
Jani The Rock
08.11.2003 19:20:43

Radio Nova -täsmäpaskan ylipapin Petri Munckin avustuksella on Emppu kynäillyt biisin "Tuuleksi taivaanrantaan".

*nauraa räkäisesti* Niinpä niin.
"Lowriding appeals to bad dudes". - A todo madre, Suavecito!
samwyse
08.11.2003 19:32:08

Kuvitelkaa... Tiktakin kolmea levyä on myyty yli 250 000 kpl. Eli suunnilleen saman verran kuin Don Huonojen levyjä, vaikka heillä oli pitempi ura ja levyjäkin ilmestyi enemmän.

No onhan Tik Takilla parempaa musiikkiakin.
hahuusko
08.11.2003 19:54:40
"Me yöhön huudetaan" heviriffillään,

Kyseisessä kappaleessa mm. introssa olevan riffin olen kyllä kuullut jossakin aiemmin, mutta en millään saa päähäni, missä...Tiktakin kotisivujen keskustelupalstalla väitettiin sen olevan pöllitty Doom-pelin musiikeista, mutta jossakin muuallakin sen olen kyllä kuullut.

Riffi on jotakuinkin seuraavanlainen: http://www.kissatakaraivo.net/riffi.gif

Jos joku keksii, mistä voisi olla kyse, niin olisin kiitollinen.

Mutta hyvä levy on kyllä. Eipä tuolta tunnu yhtään heikkoa kappaletta löytyvän ainakaan vielä näin parin kuuntelun perusteella. Oikein hyviä biisejä sitäkin enemmän. :)
HaloOfFlies
08.11.2003 20:42:27 (muokattu 09.11.2003 13:27:02)

No onhan Tik Takilla parempaa musiikkiakin.

Pitää paikkansa, osittain. Don Huonojen viisi ensimmäistä levyä ovat täysin lyömättömiä. Tähti-levyllä rima putosi, eikä sen jälkeen noussut enää tarpeeksi ylös.
-Mickill-
09.11.2003 13:15:52
Tätä Ympyrää on tullu pari kertaa pyöriteltyä koneessa ja helvetin hyvältä vaikuttaa, paras Tiktak levy mun mielestä. Kaksi edellistä ei ollut mitään kummoisia paria biisiä lukuunottamatta. Tältä löytyy aika monta hienoa vetoa esim. Heilutaan, Sattuu, Tänä Yönä Taivaaseen, Ympyrää ja Me Yöhön Huudetaan. Tosiaan se Emilian tekemä biisi on aika paska eli ei Tiktakin vielä kannata ruveta räpistelemään omia yrityksiä koska niistä ei ole mihinkään. Mutta heidän on turha myöskään odottaa että heitä pidetään ns. oikeana bändinä koska eivät omaa musaa kirjoita. Mutta hyvä levy tää uusi silti.
Politix Are Nothing, Fucking Is Something.
Fortune
09.11.2003 14:52:14
Kyseisessä kappaleessa mm. introssa olevan riffin olen kyllä kuullut jossakin aiemmin, mutta en millään saa päähäni, missä...Tiktakin kotisivujen keskustelupalstalla väitettiin sen olevan pöllitty Doom-pelin musiikeista, mutta jossakin muuallakin sen olen kyllä kuullut.

Riffi on jotakuinkin seuraavanlainen: http://www.kissatakaraivo.net/riffi.gif

Jos joku keksii, mistä voisi olla kyse, niin olisin kiitollinen.

Jos tuplaa tempon, niin jossakin Stratovariuksen Visions-levyn biisissä on tuonkaltainen riffi, olisikohan "Legions" kappaleen nimi.

Toisaalta tuo on kyllä näitä heviriffejä sarjassamme "joka toisella bändillä on tästä variaatio".

Doomissa on hieman erilainen IMHO.
Look behind you, a three-necked guitar!
Sarjakuvaa?
Walrus
09.11.2003 19:46:55
Tosiaan se Emilian tekemä biisi on aika paska eli ei Tiktakin vielä kannata ruveta räpistelemään omia yrityksiä koska niistä ei ole mihinkään. Mutta heidän on turha myöskään odottaa että heitä pidetään ns. oikeana bändinä koska eivät omaa musaa kirjoita. Mutta hyvä levy tää uusi silti.
Ton biisin paskuuden vois pistää ihan sen piikkiin että Petri Munck on ollu tekemässä sitä, ei Empun piikkiin :)
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
hahuusko
09.11.2003 21:41:38
Toisaalta tuo on kyllä näitä heviriffejä sarjassamme "joka toisella bändillä on tästä variaatio".

Tuota Stratovariuksen kappaletta tietääkseni en ole kuullut, joten lienee jokin muu sitten, mikä minulla on mielessä. Jotenkin on sellainen kutina, että se saattaisi olla ehkä jostakin Iron Maidenin kappaleesta. Pitänee mennä hevipalstalle kyselemään...
hahuusko
09.11.2003 21:48:00
Ton biisin paskuuden vois pistää ihan sen piikkiin että Petri Munck on ollu tekemässä sitä, ei Empun piikkiin :)

No hitsi, jos Petri Munckin muutkin biisit ovat samanlaista "paskaa" kuin Tuuleksi taivaanrantaan, niin pitänee lähteä ostamaan Munckin levy. ;) Edustaa tuo kappale minusta kuitenkin Ympyrään parhaimmistoa.
Saami
09.11.2003 23:52:38
Tuota Stratovariuksen kappaletta tietääkseni en ole kuullut, joten lienee jokin muu sitten, mikä minulla on mielessä. Jotenkin on sellainen kutina, että se saattaisi olla ehkä jostakin Iron Maidenin kappaleesta. Pitänee mennä hevipalstalle kyselemään...

Wasted years tulee mieleen.
hahuusko
10.11.2003 01:53:30
Wasted years tulee mieleen.

Tuo se taitaa olla. Kiitos. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)