Aihe: CMX - pitkä oppimäärä
1 2
Nuuskamuikkunen
15.11.2003 19:31:27
Kävipä niin, että Nuuskamuikkunen, tuo kaiken "hyvän" musiikin nöyrimmästä päästä oleva palvelija ei ikinä huomioinut bändiä nimeltä CMX. Noh, eräänä sateisena syksyiltana hänen pöydälleen ilmaantui koko CMX - tuotanto (-AION). Tästä hämillään Nuuskamuikkunen, esitää kysymyksen..

Mistä minä aloitan, koska alku ei aina ole paras aloituksen kohta?

Hän selaa pidoa ja pysähtyy CMX DVD:n kohdalla. Ehkäpä..

(kai te nyt ymmärsitte?!?)
Kahvi on hyvää.
Heissi
15.11.2003 20:12:09
Laita Discopolis tehokuunteluun ja Vainajalaakin voi aina välillä hieman kuulostella. Loput levyt voit heittää vittiin.
"Siinä on sulle, läskimahanen kaveri, miettimistä."
- Jouni Hynynen
Pancamo
15.11.2003 20:38:18
Laita Discopolis tehokuunteluun ja Vainajalaakin voi aina välillä hieman kuulostella. Loput levyt voit heittää vittiin.

No tuonut on turhan kärjistettyä. Kyllähän esim. Rautakantele, Isohaara ja Aurinko ovat hienoja levyjä ja varmasti tutustumisen arvoisia.

Tosiaan voi olla parempi ettei aloita alun hardcore materiaalista. Cloaca Maximan, eli sen kolmen cd:n kokoelman, läpikahlaaminen auttaa varmasti luomaan kokonaiskuvaa bändin tuotannosta.
Mättöpiiska
15.11.2003 21:03:51
Mä ostin ekana Auran ja sen jälkeen piti saada kaikki levyt sinkkuja myöten.
Tässä lauseessa on kirjoitusvirha.
BassoWille
15.11.2003 21:09:46

Pyhäinhäväistys! Pyhäinhäväistys! Pyhäinhäväistys! Pthyi!

Ei ei poojaat, tosimiehet kuuntelee Auraa ja Dinoa!
lxi
15.11.2003 21:49:29 (muokattu 16.11.2003 01:05:23)
Riippuu paljon siitä minkälaiselta musapohjalta olet liikkeellä.

Kolmikärjestä tai Veljeskunnasta et ehkä halua aloittaa. Hyviä biisejä ne sisältävät, mutta aivan erityylistä, kolkompaa ja vähemmän tuotettua. Toki jos viehättää, varsinkin jos on hc-punk -mieltymyksiä, niin mikäpä ettei.

Aura, Rautakantele ja Vainajala voisivat olla helpoimmat levyt, joista lähteä liikkeelle. Aurinko on vähän noita särmikkäämpi ja raaempi rocklevy ja Discopolis "industriaalimpaa", konepoljentoista rockia. Dinosaurus Stereophonicus taas on tuplalevy, suuri, monenkirjava teos joka ei varmastikaan kokonaisuutena aukea yhtä helposti kuin nuo muut.

EDIT: Unohdin näemmä Isohaaran. Yritän ilmeisesti alitajuisesti kieltää sen olemassaolon.
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire
halodrummer
16.11.2003 01:00:32
Joo, parempi aloittaa selkeästä päästä, esim. Vainajalasta ja Isohaarasta, Vainajalasta se itsellä lopullisesti lähti käyntiin... Jotenkin aiheeseen sopivaa että kuuntelen tässä samalla Surunmurhaaja - kipaletta... On se hyvä!
"Kuka ihmisten kuningas on tunteidensa valtias? Kuka viisauden rakastaja rakkautensa ruhtinas? Ei yksikään." A.W. Yrjänä
Toveri
16.11.2003 05:17:18 (muokattu 16.11.2003 15:55:14)

Aurinko, Aura, Discopolis/Rautakantele, Kolmikärki/Veljeskunta, Dino, Isohaara, Aion.

Helpoin ja vaikein levy ensimmäisenä. Ehdottomasti vaikein lopussa.

EDIT: lol. Kännissä unohdin Vainajalan. Eikä tuossa viestissä ole muutenkaan mitään järkeä.
Oon vaarallinen. Janoatko mua?
Emplate
16.11.2003 15:34:27

Vainajalasta ja Rautakanteleesta on ehkä kaikista helpoin aloittaa, muut taas ovat ehkä hieman vaikeampia levyjä, mutta kaikki mestariteoksia.
I would like to complain about people who complain that people are complaining.
halodrummer
16.11.2003 16:18:03
kaikki mestariteoksia.

Aivan, täysin samaa mieltä...
"Kuka ihmisten kuningas on tunteidensa valtias? Kuka viisauden rakastaja rakkautensa ruhtinas? Ei yksikään." A.W. Yrjänä
Heissi
16.11.2003 19:35:09
Discopolis on eka CMX-levy mitä olen kuullut ja pidin siitä silloin (ja edelleenkin) vitin paljon. Loistavia biisejä. Sitten myöhemmin ku kuulin muita CMX-levyjä, pettymys oli valtava. Joku voisi sanoa bändin tuotantoa monipuoliseksi, mie sanoisin ennemminkin epätasaiseksi.
"Siinä on sulle, läskimahanen kaveri, miettimistä."
- Jouni Hynynen
KooMikko
17.11.2003 10:34:51

Aura, Rautakantele, Vainajala tai Isohaara. Ihan mikä tahansa noista.

Ja tietenkin Cloaca Maxima.
Vimpo
17.11.2003 16:51:32

Cloaca maximasta saa aika hyvän kuvan bändistä (siihen mennessä julkaistuun materiaaliin). Siitä voi sitten miellyttävien biisien pohjalta ostella/lainata levyjä.
Maisteri
17.11.2003 17:07:02
Aura, Vainajala, Rautakantele. Siinä mielestäni ensikosketukseen sopivimmat.
sikanaama
17.11.2003 17:16:17
Ei kun pitää kuunnella levyt ilmestymis järjestyksessä niin huomaa yhtyeen musiikillisen kehityksen. Eli ekana Kolmikärki Gold ja sieltä Johannes kastaja ja sitä rataa sitten.
Aveikkapatahelluvanoois!
Nuuskamuikkunen
17.11.2003 23:02:01
Katoin sitten sen DVD:n aluksi, ja totesin, että minähän olen kuullut ne biisit jo radiosta ihan liian monta kertaa. Tänään on ollut Dinosaurus Stereophnicus kuuntelussa. Ihan positiivinen yllätys ollut tuo, ei ihan diggailuun asti ole mennyt, mutta hyviä biisejä ja oivalluksia sillä on. Ja ne sanat,........ne sanat....
Kahvi on hyvää.
Hyla
17.11.2003 23:44:07
Itse ainakin olen Aurinko-levyn vannoutunut fani, sillä sekoittuvat parhaassa suhteessa alkuaikojen raakuus ja myöhempi pehmentyneisyys ja hienostuneisuus.

Eri asia sitten, että aukeaako tuo miten äkkiä. Ei ehkä ihan helpointa omaksuttavaa ekaksi CMX-levyksesi. Itselläkin pölyttyi hyllyssä hetkisen, mutta kun valaistuin, ei saanut hetken rauhaa:)
riimu
18.11.2003 01:05:40
Aura ja Vainajala ovat mielestäni helpoimmat CMX platat. Siitä voikin sitten siirtyä koko muuhun tuotantoon mikäli diggailee noista. Tai ainakin suosittelisin.
Ei näkymätön löydä kaltaistaan.
kassper
18.11.2003 09:59:45

off topic: Millä levyllä on Joet? Onko se vaan Maximalla vai onko b-puoli vai mistä löytys(muuten ku netistä)?
Kun menee kovaa, niin pääsee nopeasti pois vaaratilanteista.
aikavaikea
18.11.2003 12:17:01
off topic: Millä levyllä on Joet? Onko se vaan Maximalla vai onko b-puoli vai mistä löytys(muuten ku netistä)?

Löytyy Maximalta ja tältä sinkulta:

Pelasta Maailma / Joet (akustinen live)
Herodes/EMI 7423-8670382 (1995)

Ei kaiketi muualta.
There's no such thing as paranoia, it's always twice as bad as you fear.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)