Von Härskiburg 18.01.2004 18:51:43 | |
---|
Tuli kavereitten kanssa oluthuuruissa puitua useampi tovi aihetta, joka kuuluu jotta Mikä/kuka on Led Zeppelinin heikoin lenkki? Ei tullut tulosta, mutta pakkohan siinä on joku särö olla, sillä eikö täydellistä bändiä tulisi kuunneltua koko ajan? Itse kuuntelen Zeppeliniä enemmän esim. Toolia, mutta silti pystyn osoittamaan Toolista useita (pieniä) vikoja. Kertokaa miulle. He had a lot to say. He had a lot of nothing to say. We'll miss him. |
Bonham 18.01.2004 18:53:21 | |
---|
No, tätä on tullu pohdituksi kohta 30 vuotta, enkä mä edelleenkään kovin silmiinpistävää heikkoutta löydä... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
bastardo 18.01.2004 19:02:03 | |
---|
Ai siinä on jotain heikkoakin? ;) Skiggeböö |
sikanaama 18.01.2004 19:09:54 | |
---|
Ei se manageri ainakaan kovin heikko ollu. Kello 2.34 pelastajat vapauttivat Äänekoskella paikoilleen juuttuneesta hissistä seitsemän juhlijaa. |
Härski 18.01.2004 19:19:31 (muokattu 18.01.2004 19:19:39) | |
---|
Paska piuha ekalla keikalla oli huonoin lenkki. |
PolkaTulk 18.01.2004 19:23:00 | |
---|
Jumalauta jos joku EDES vitsillä sanoo,et olisi JOLLAIN tapaa mahdollista että se olisi bonham....Kyl sit perse repeää.... Now baby taste some King´s Row... |
Mika Antero 18.01.2004 19:24:06 (muokattu 18.01.2004 19:28:14) | |
---|
Jos Zeppelinistä pitää jotain moitittavaa löytää, niin yksi on se, että bändi tunnetusti pisti surutta omiin nimiinsä vanhojen bluesukkojen riffejä ja sanoituksia. Toisaalta niinhän on aina tehty, niin ne bluesukotkin tekivät, joten ei se kovin suuri synti ole. Piruko niistä biiseistä ottaa selvän kuka ne alun perin sävelsi. Toinen on se, että jotkin biiseistä - lähinnä neloslevyn jälkeen – ovat liian pitkiä ja tylsiä. Joku kymmenen minuutin hidas blues ei välttämättä ole Zeppeliniä parhaimmillaan, vaikka ei sinänsä huono veto olekaan. Onhan siellä lyhyemmissäkin biiseissä heikkoja esityksiä, joku Royal Orleans tai Houses of the holy levy melkein kokonaisuudessaan (No Quarter nyt on pituudestaan huolimatta ihan klassikko). Loppupään levyt eivät muutenkaan ole niin päteviä kokonaisuuksia kuin neljä ensimmäistä, mutta minun mielestäni tuo vitoslevy on silti se heikoin tekele. Jos ihan väkisin pitää joku kolmas heikkous etsiä, niin Plantin ah niin seksikäs ähkiminen kesken laulamisen ei aina minun korviani miellytä. Bonusheikkoutena voisin vielä mainita Song remains the same levyn ja elokuvan. Suosikkijytäorkesterini Freen ja Deep Purplen ohella silti. Esim. tuosta viimeksi mainitusta on paljon helpompi löytää heikkouksia kuin Zeppelinistä. HUOM! Nämä ovat ihan minun ikiomia mielipiteitäni, enkä halua, että kukaan pilaa elämäänsä tai m-netissä viihtymistään näiden täysin subjektiivisten näkemysten takia, eikä kenenkään toivottavasti tarvitse lukea rivien välistä mitään kuviteltuja salattuja viestejä, joita yllä olevassa ei todellakaan ole. Ugh. Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe. |
lxi 18.01.2004 19:38:09 | |
---|
Zeppelinistä en ole koskaan mitenkään hirveästi innostunut, ja luullakseni päällimmäinen syy on Robert Plantin laulutapa. "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire |
Sammakko 18.01.2004 20:34:28 | |
---|
Kaikki on vastuussa kaikesta paitsi rumpali kitaran soitosta jne... Mutta loistava bändi. en lähtis ketään syyttämään. Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen. |
drvulter 18.01.2004 20:35:53 | |
---|
Mun mielestä heikoin lenkki on Robert Plant livenä.On karmeeta kuunneltavaa ku se vinkuu ku joku nainen aina livenä(kaikki livet mitkä oon itse kuullu). Mutta studiossa Plant onkin sitten jo laulajien aatelistoa. Wow,mikä peli.Hehän ovat pelkkiä nössöjä-Karhukoplan konna sarjakuvassa Potkupallo Hessu |
Bluesmies 18.01.2004 20:40:13 | |
---|
Mun mielestä heikoin lenkki on Robert Plant livenä.On karmeeta kuunneltavaa ku se vinkuu ku joku nainen aina livenä(kaikki livet mitkä oon itse kuullu). Mutta studiossa Plant onkin sitten jo laulajien aatelistoa. Mä oon tavallaan samaa mieltä, eli plantin live-vedot on vähän köykäsiä. Kitara on tyhmä!!! |
jannu 18.01.2004 21:47:05 | |
---|
En loppujen lopuksi sanoisi tätä edes heikkoudeksi, mutta mua on aina Zeppeliinissä ihmetyttänyt Pagen kitarointi. Se on toisinaan jokseenkin, sanoisinko jopa usein, hyvin suurpiirteistä. Parempi kauna- kuin kaurapuuro...
----------------
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
disarm 18.01.2004 22:09:42 (muokattu 18.01.2004 22:11:34) | |
---|
Hoitakaa 'How the west was won' käsiinne, jos pidätte Led Zeppeliniä heikkona livebändinä. Plantin & Paigen vedot on kaikkea muuta kun köykäsiä! Led Zeppelin on mulle se 'aidoin' bändi. |
Iso D 18.01.2004 23:05:02 | |
---|
"How the west was won"-levyllä tosiaan Plant laulaa todella hyvin. Loistava livelevy. Page soittaa muuten Dazed Confusedissa Trio Niskalauksen Nyt On Miehen introriffiä(tai ainakin jotain sinnepäin). Heikkouksia: - Muutamassa biisissä(ja melkein koko Presence-levyllä) Plantin laulu - Kaksi huonohkoa levyä (Presence ja ITTOD) - Joka levyllä ainkin yksi huono biisi |
poppamies 18.01.2004 23:05:11 (muokattu 18.01.2004 23:21:42) | |
---|
No kun lähdetään analysoimaan tällä tavalla niin pakkohan tähän on oma mielipiteensä sanoa. Zeppelin ei ole minulle mikään uusi tuttavuus. Ostin eka levyn silloin kun se ilmestyi. Kovia jätkiä kaikki mutta varmasti löytyy jotain vikoja kaikista jos hakemalla haetaan. John Paul Jones oli ehkä liian "kiltti". Bonzo oli "juntti" ja juoppo sen lisäksi että oli järjettömän hyvä rumpali. Plant oli usein tympääntynyt Page'in sooloihin. Pitkiä juttuja joilla ei näyttänyt olevan mitään loppua. Plant sanoi eräässä haastattelussa että hän Page'n solojen aikana kertasi walesiläistä sanastoa mitä oli joskus opiskellut . Ei siis paljon kiinnostanut Page'n soolot. Lisäksi hän sanoi että oli todella vaikea päästä takaisin biisiin soolojen jälkeen. Kuvaili tilannetta kuin olisi sukelvanut veteen joka oli täynnä soutuveneitä. Heikoin lenkki? Ihmisenä ehkä Bonzo. Soittajina ei kukaan. Luotettavin luonne ehkä John Paul Jones. P.S. Tuolla on muuten hyvä Zeppelin sivu: http://web.stargate.net/zeppelin/"G-strings are for strippers" |
Flash 19.01.2004 08:50:35 | |
---|
Luotettavin luonne ehkä John Paul Jones. Luotettavuuteen tuli särö loppuvaiheessa, kun mies teki ihmeellisiä katoamistemppuja eikä kukaan tiennyt missä häiskä luuraa. Alkoi vissiin jo ahistamaan. Zeppelinistä on tosiaan vaikea löytää heikkoja puolia. Itse en jaksa aina innostua Pagen livekitaroinnista. Studiossa mies on nero. Rock And Roll Can Never Die |
Lucifuge 19.01.2004 09:11:09 | |
---|
Joo, no voisin yhtyä joidenkin edellä olevien mielipiteisiin. Plant on loistava vokalisti, mutta jotenkin miehen ääni ei ole kunnossa Presence-levyllä. Siitä hävisi jotenkin se, ah... niin iki-ihana tunnelma. En silti lähde osoittelemaan ketään, vaikka pari heikompaa levyäkin julkaisivat (eikö kaikki ole välillä julkaisseet oman tasonsa alle?). Page oli virtuoosi alallaan (ja on edelleen), Bonham ja Jones esittelivät kyllä kuolemattoman rythmiryhmän. Hattua nostaisin, jos sellaisen omistaisin. Ja mitä tulee siihen, että Zeppelin "pölli" riffejä ja sanoituksia - sen voi antaa anteeksi, sillä nykyään sitä varastamista on paljon, paljon enemmän. Musiikkia on tehty jo niin kauan, että eiköhän kaikki mahdollinen olla keksitty jo aikoja sitten. Kaikenkaikkiaan - loistava ja ikimuistettava bändi! "Hellposti!" - jo legendaarisiin mittoihin noussut lausahdus. |
Exhausted 19.01.2004 11:22:18 | |
---|
munarok ja itsensä toistaminen |
reino 19.01.2004 12:48:56 | |
---|
Hmm. Dyer Maker on mun mielestä ärsyttävä biisi, ei siinä mitään jos tekee jotain erilaista, mutta ton skippaan aina. Muita heikkouksia vois olla Jimmy Pagen live-soitanta. Sekin on yleensä hyvää, mutta välillä se sooloilu menee vähän överiks. Plant kuullostaa joskus (harvoin) ärsyttävältä. Ja jotkut biisit on ehkä vähän turhan pitkiä ja toistavia, mutta joka tapauksessa yks parhaista bändeistä mielestäni. |
Leper 19.01.2004 14:09:25 (muokattu 19.01.2004 19:37:49) | |
---|
No minun mielestäni John-Paul Jonesin soundi ei jotenkin sopinut bändin musiikin tunnelmaan |