Aihe: Mikä Absojen levy aluksi?
1 2
Sahanpurija
04.02.2004 21:33:47
Lainasin kirjastosta Absoluuttisen Nollapisteen Neulaisen Jerkusen ja tämä on vähintäänkin outoa. Kumminkin hyvää. Onko tämä Jerkunen kuinka hyvä verrattuna muihin Absoihin? Mikä levy ensimmäiseksi?
Keep your Eyes Wide Open, Moonchild. We're going to Level Five to see One More Red Nightmare. But first you must eat your Cat Food.
1960-1980
04.02.2004 21:38:48
Aloita parhaasta, eli Suljetusta. Siitä sitten Muovi antaa periksi, Nimi muutettu ja Olos. Kaikki ne on hyviä. Jerkunen on niitä vähän epätasaisempia levyjä. Vähän liian pitkä, mutta löytyy hienojakin biisejä.
madu
04.02.2004 21:44:55
Tai nappaa alelaarista kokoelma - "OLEN PAHOILLANI - VALITUT TEOKSET 1994-2000"
jussiohman
04.02.2004 21:47:45 (muokattu 04.02.2004 21:49:19)
Lainasin kirjastosta Absoluuttisen Nollapisteen Neulaisen Jerkusen ja tämä on vähintäänkin outoa. Kumminkin hyvää. Onko tämä Jerkunen kuinka hyvä verrattuna muihin Absoihin? Mikä levy ensimmäiseksi?

Ne ovat kyllä aika hajanaisia levyjä jos toisiinsa verrataan. Minun suosikkejani ovat Suljettu ja Nimi Muutettu. Tuo Jerkunen ei ehkä aivan yllä muiden absolevyjen tasolle. Jos arvostat hyviä teksintekijöitä, ostat Suljetun ja alat
opiskella parasta teksillistä kokonaisuutta mitä minä ainakaan olen lukenut Suomalaisista.

EDIT: Ei sillä että minä ikinä yhtään mitään lukisin mutta..
Jos et pidä St.Angeristä, olet väärässä.
Zed
05.02.2004 14:38:04

Itse löysin aikanaan Neulaisen Jerkusen kirjastosta, ja hankin koko tuotannon kronologisessa järjestyksessä. Jerkusella on ehkä vielä kuultavassa jonkinasteista itsetarkoituksellista kikkailua, mutta seuraavat levyt ovat tasaisempia kokonaisuudeltaan.
"Pelkosen Pentti on ... konsulentti-ntti-ntti-ntti-ntti-ntti-ntti-ntti-ARGH!" -Kauko Röyhkä - Sanovat, että olen homo
paranoid android
05.02.2004 18:17:21
muovi antaa periksi on paras abso-levy. kannattaa kuitenkin aloittaa suljetusta.
Nuuskamuikkunen
05.02.2004 22:23:08
Kuten moni on jo edellä maininnut, Suljetusta on hyvä aloittaa.
Kahvi on hyvää.
Sahanpurija
05.02.2004 22:25:24
Oookei. Elikkä Suljettu tilataan ajallaan ja muovia mukaan. Kunhan nyt pääsee budjetti tasaantumaan.
Keep your Eyes Wide Open, Moonchild. We're going to Level Five to see One More Red Nightmare. But first you must eat your Cat Food.
sikanaama
06.02.2004 09:38:29
Minä aloitin tutustumisen Oloksesta. Ja kiinnostuin. Meni monta kuukautta, että uskalsin lainata sitä kirjastosta. Ajattelin, että se on kuitenkin niin hyvä yhtye että sen vaikutus kestää koko loppu elämän.
Di dy di dyy di di dy di dyy Di dy di dyy di di dy di dyy Di dy di dyy di di dy di dyy Di dy di dyy di di dy di dyy
Mr.Babbit
06.02.2004 10:24:25
Nimi muutettu groovaa kuin pieni sika, siitä on tullut oma hlö.kohtainen suosikki. kahta uusinta en ole edes kuullut. enkä simpukka-amppelia kunnolla. häpeällistä... kaikki Absoluuttisen levyt on kyllä tutustumisen arvoisia, ja kannattaa lukea myös Tommi Liimatan sarjakuva Masturbaatio Ranualla, sekä kuunnella Pan Alley, nerokkaita teoksia molemmat!
jussiohman
06.02.2004 10:33:07
Nimi muutettu groovaa kuin pieni sika, siitä on tullut oma hlö.kohtainen suosikki. kahta uusinta en ole edes kuullut

Nimi Muutettu on toiseksi uusin Abso. Toki se svengaa. Ipswitchin(?) A-osa jää mieleen kuin kuva alastomasta, virtsaavasta miehestä. (viittaus toiseen threadiin)
Jos et pidä St.Angeristä, olet väärässä.
Mr.Babbit
06.02.2004 11:33:30
oho, jotenkin olin ajatellut, että 'mustaa ei ole' on oma levynsä...singlehän se, perskules.
KooMikko
06.02.2004 11:56:38

Tätä suosittelen myös.
Keke Urlaub
06.02.2004 17:48:29

muovi antaa periksi on paras abso-levy. kannattaa kuitenkin aloittaa suljetusta.

Ensiksi mainittu totta, mutta jos Jerkusta on kuunnellut, suosittelisin suoraa siirtymistä Muovi antaa periksi-levyyn ja siitä kronologisesti eteenpäin, jotta kuulee bändin uskomattoman kehityksen (monella taholla).
"Dig me, but don't bury me." -A. Belew
Lähikauppias
06.02.2004 18:05:57

Suljettu ei mielestäni ole kovin erikoinen. Absoissa tykkään erityisesti viljelemästään huumorista, ja sitä ei Suljetusta löydy. Sanon siis Muovi antaa periksi.
Nimismies
07.02.2004 09:51:48
Ei muuta kuin Nimi muutettu mukaan. Varmaan helpoin Abso-levy, ja siksi toiminee "aloittelijalle" hyvin.
"Karkasin Nimismiehen kyydistä sivutuuliherkkyyden sillalla vallitessa." - Absoluuttinen Nollapiste: Suvannossa Ylpeä Ilme
inkognito
07.02.2004 12:27:00
Suljettu, Nimi muutettu tai Seitsemäs sinetti. Seitsemäs sinetti on siis uusin ja myös vähintäänkin loistava. Mielestäni ehkäpä parempi kuin Nimi muutettu.
Asko
07.02.2004 12:32:01
Juu luulen et kokoelmasta on hyvä aloittaa. Olen pahoillani... Nimi muutettu mielestäni paras kotimainen levy ikinä! Ehkä siihen suraavaksi.
Toveri
08.02.2004 19:55:53

Suljettu tai Seitsemäs Sinetti.
Oon vaarallinen. Janoatko mua?
Beelsebub
08.02.2004 23:44:14

En suosittele. Tämä sattui olemaan ensimmäinen bändin levy jonka kuulin ja hyvin nopeasti huomasin ettei tällaista paskaa voi kukaan kuunnella. Kokoelmissa on yleensäkin vikana se, että materiaali ei sovi keskenään yhteen ja kyseessä ei ole levy vaan kokoelma toisiinsa täysin sopimattomia kappaleita.

Jouduin sitten väkisin jossain vaiheessa kuuntelemaan Nimi muutettu -levyä, joka on vieläkin mahtava tuotos ja edelleen kovassa kuuntelussa. Eivätpä nuo Muovi antaa periksi ja Seitsemäs sinettikään huonoja levyjä ole. Pitää joskus varmaan tutustua tarkemmin tuohon vanhempaankin tuotantoon.

Eli kannattaa varmaan kuunnella mielummin joku hyvä levy kuin kokoelma joka ei edes välttämättä sisällä niitä itsensä mielestä parhaita biisejä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)