FlatOutFucked 18.02.2004 22:41:53 | |
---|
Sonic Youth fanitus johti siihen, että minun oli pakko tutustua tähän bändiin, vaikka ei olekaan mitään tietoutta/kokemusta 60-luvun rockmusiikista. Hyvää musiikkia, ettehän ole eri mieltä? Jos tykkää What Goes Onista, Beginning To See The Lightista, I´m Set Freestä jne, niin minkä musiikkitallenteen ostaisin seuraavaksi tältä kyseessä olevalta yhtyeeltä. Saisi olla vielä kokeellisempaakin kuin s/t albumi. Kosketelkaa toisianne. You´re not just a duck, You´re human...HUMAN! Go forth! Go forth and thrash. -Thurston Moore |
Stain 18.02.2004 22:50:19 | |
---|
Eikös Nirvana coveroinut kyseisen bändin muutamaa biisiä? Muuten ei ole tuttu bändi minulle. Planned a show
Treasoned my roots
Ice cream snow
See you in June |
FlatOutFucked 18.02.2004 22:52:58 | |
---|
Eikös Nirvana coveroinut kyseisen bändin muutamaa biisiä? Muuten ei ole tuttu bändi minulle. jep, biisi oli Here She Comes Now. Pitäisi kuunnella se. You´re not just a duck, You´re human...HUMAN! Go forth! Go forth and thrash. -Thurston Moore |
AoA 19.02.2004 11:32:09 | |
---|
Loistava bändi. -Anssi |
Lilli 19.02.2004 14:21:08 | |
---|
Sonic Youth fanitus johti siihen, että minun oli pakko tutustua tähän bändiin, vaikka ei olekaan mitään tietoutta/kokemusta 60-luvun rockmusiikista. Hyvää musiikkia, ettehän ole eri mieltä? Jos tykkää What Goes Onista, Beginning To See The Lightista, I´m Set Freestä jne, niin minkä musiikkitallenteen ostaisin seuraavaksi tältä kyseessä olevalta yhtyeeltä. Saisi olla vielä kokeellisempaakin kuin s/t albumi. Kosketelkaa toisianne. No perkkale: Live. - Tai mikähän sen nimi nyt on; tuplavinyylin kannessa kuitenkin kuva naishenkilön persauksesta vihreällä pohjalla. Parhaat VU-biisit mukana: Heroin, Beginning..., We're Gonna Have A Real Good Time Together... oikeastaan koko levy on rockhistoriaa alusta loppuun. - Same thing that made you live / can kill you in the end. |
PomppoK 19.02.2004 18:45:26 | |
---|
Pitäisi kyllä joskus tutustua tähänkin. Käsittääkseni Velvet Undergroundin musiikki on melko kaukanakin Lou Reedin soolokamasta, niin olen kuullut. Tuskin mies silti paskaa on suoltanut ennen soolouraansa. Alkoi kyllä vähän hirvittää, kun joku muistaaksni mainitsi Velvet Undergroundin tuossa emo-threadissäkin muutamia viikkoja sitten. "I've been busier than one-armed bass player."
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
saturnzreturn 19.02.2004 19:18:27 | |
---|
andy warhol banaaniplätty on hyvä sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu.... |
The Duke 19.02.2004 23:29:22 | |
---|
Yksi suosikki bändeistäni. Juuri oikea meininki ;) Nico on kyllä niin rock että... It's not another state of mind..It's another mind of state... |
doolittle 20.02.2004 08:57:31 | |
---|
Oudointa varmaan että suurimman vaikutuksen tehnyt biisi mulle on The Gift eli se monologitarina jossa on junnaava bassoriffi taustalla eikä sitten juuri muuta. Se on vaan niin siisti ja hypnoottinen kun kuuntelee esim. lapuilla kun puhe tulee vasemmasta korvasta ja musiikki oikealta. Tarina saa velvetmäisesti aika ennalta-arvattavan lopun mutta ei todellakaan haittaa. White Light/White Heat on vissiin mun valinta, banskun ja sen väliltä löytyy kovin Velvet. "It´s a mad world, but I´m proud to be a part of it" -Bill Hicks- |
1960-1980 20.02.2004 09:35:35 | |
---|
The Gift on aivan tajuttoman kova. White Light/White Heat lienee se minunkin suosikkini. Sister Ray on Maailman Paras Biisi. |
Lähikauppias 20.02.2004 14:16:09 | |
---|
Alkoi kyllä vähän hirvittää, kun joku muistaaksni mainitsi Velvet Undergroundin tuossa emo-threadissäkin muutamia viikkoja sitten. Minä mainitsin, mutta indierockiin viitaten. En mie emoa kuuntele. Lähes kaikki nyky-indierock Sonic Youth-vinkunasta hempeily-kellopelipoppiin on lopulta kyllä aika paljon VU:n juttujen toistoa. Velvet Underground & Nico on albumeista mun suosikki, vaikken kyllä omistakaan sen lisäksi kuin Loadedin, jonkun Best Of -kokoelman ja reunion-kiertueen bootlegin. Tolla s/t -levyllä on myös hyviä biisejä, ja se onkin seuraavaksi ostoslistalla. |
Blue Moon 20.02.2004 15:04:00 (muokattu 20.02.2004 15:06:38) | |
---|
Jos tykkää What Goes Onista, Beginning To See The Lightista, I´m Set Freestä jne, niin minkä musiikkitallenteen ostaisin seuraavaksi tältä kyseessä olevalta yhtyeeltä. Saisi olla vielä kokeellisempaakin kuin s/t albumi. "White Light/White Heat" ja varsinaisilla albumeilla julkaisematta jäänyttä kamaa sisältävä kokoelma "VU". Itse kyllä tykkään "White Lightia.." enemmän banaanilevystä ja tuosta mainitsemastasi kolmannesta albumista. "VU" - kokoelman materiaalihan oli pääsääntöisesti määrä tulla kolmannen albumin jälkeiselle levylle mutta se jätettiin jostain syystä julkaisematta. "Loaded" oli sitten se yhtyeen viimeinen varsinainen albumi, jolla on hyvät hetkensä silläkin. Velvet Undergroundia voisin kehua loputtomiin muttei taas viitsi, kun ei oo pitkä aika kun yhtyeestä tälläkin palstalla edellisen kerran turistiin. :-) - It's been a long time coming - |
BluesKossi 21.02.2004 01:13:56 | |
---|
Lainasin serkulta juuri the best of the velvet undergroundin ole kuningas - osta aurinkolasit |
Tupuna 21.02.2004 13:42:15 | |
---|
Joo. Mä tykkään siitä primitiivisestä menosta kyllä kovasti. Täytyis vaan tarkemmin tutustua, en omista Velvettiä kuin pari levyä. Mutta kyl se tästä... se on kyllä hauskaa, miten Velvet Underground on kuitenkin vaikuttanut aika moneen rockin suurnimeen välillisesti. Muistaakseni ainakin tämä David Bowie - Iggy Pop -akseli fanitti Velkkuja ihan täysillä. Ja kyllä se musiikissa vivahteina ehkä kuuluukin. Loistava bändi. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! |
gorak 23.02.2004 11:21:25 | |
---|
VU on todella hyvä bändi, vaikka Lou Reed onkin täysi kusipää. True sailing is dead. |
C.F.D.T 23.02.2004 17:47:49 | |
---|
hemmetin mieto bändi, ihan liian haipattu.. banskun ja white light/white heat levyjen perusteella tässä uhoan.. heroin ja venus in furs on kivoja ja waiting for the man, mut muuten semmost pehmoiluu.. "I'm so high, the music makes high" Lost Boyz |
1960-1980 23.02.2004 17:59:18 | |
---|
Kuuntelen tässä juuri Nicon Chelsea Girls albumia vuodelta 1966. Lou Reed ja John Cale hääräävät taustajoukoissa. VU diggarien kannattaa tarkistaa tämä. Erityisesti It Was A Pleasure Then -kappale. |
Blue Moon 23.02.2004 22:12:07 | |
---|
Kuuntelen tässä juuri Nicon Chelsea Girls albumia vuodelta 1966. Olisko maailman alakuloisin levy tunnelmaltaan? (En siis tarkoita että millään tapaa huono tms.) - It's been a long time coming - |
Nuuskamuikkunen 25.02.2004 19:36:05 | |
---|
Kirjastosta bongasin Loaded:in. Huippu matskua. Täytyy alkaa etsiä itselle niitä julkaisuja. Onko muuten vinyylinä kuinka kalliita? Kahvi on hyvää. |
Blue Moon 26.02.2004 11:46:37 | |
---|
Onko muuten vinyylinä kuinka kalliita? Kyllä kai 80-luvun uusintajulkaisuja pitäisi ihan kohtuuhintaan saada, siis käytettynä. Eipä ne mitään harvinaisuuksia ole. - It's been a long time coming - |